globalmoto_duben_nolan





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:25 | Nahoru | #1
Twister> To se stávalo jeden čas i na trase JH->ČB. Kor od Žďáru po Lásenici prakticky není kde předjet a takových úseků je na té trase více. A uvažuj, co je tam za provoz, je to hlavní tah. Takže co tam vznikalo za několikakilometrové šňůry vozidel a kor kamionů a náklaďáků - a dobře víme, co je to pro ně za stres, když je cokoli po cestě zdrží. Mopedauto je dobré zkrátka pouze do města, nebo na cukačky třeba ze samoty do vsi, po cestě, kde skoro žádný provoz není. Mimochodem, ten motor Kubota má znatelnou rezervu - Aixam se dodává i ve verzi bez restrikce, která jede klidně 85km/h, ovšem pozor - toto provedení má také zesílený rám a hlavně brzdy. Takže ti machýrci, co jen vyhážou podložky z varce, si pak pěkně zahrávají, poněvadž auto je nad zhruba 70km/h už dost nestabilní a hlavně těžko brzdí.
S tou cenou je to každopádně nesmysl - to málokdo koupí, když i Fabii možná seženeš levněji a přitom je to daleko lepší pohodlí a výkony. Stejně tak nutí k zamyšlení, co na tom může být tak drahého, když je to jen pár trubek, pomocný rám s agregátem, několik skel a plastových panelů... spíš mě napadá, že takové vozítko by spíš, než pro 15 leté frajírky, bylo ideální pro invalidy - při variátorovém převodu by nebyl problém upravit ovládání na ruční, než u aut s manuálem montovat na kvaltštok dotekový snímač a na ovládání spojky servo.

assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:44 | Nahoru | #2
J.M.K.>

Ta "otevřená" verze Aixamu, je verze s benzínovým motorem namísto naftového (nebo aspoň před 10-lety byla). Je to jiné auto a dovozce výslovně uváděl, že podléhá legislativě jako běžný vůz, tedy řidičák skupiny B. Dokonce bylo podstatně dražší (asi aby prošlo crashtestem, páč ten Ligier je vlastně jen svařenej rám z hliníkových trubek s navěšenou karosérií) což už si opravdu nekoupí vůbec nikdo . Když někdo nemá rozum a jezdí s tím po hlavním tahu, tak je to holt problém v jeho hlavě na todle to autíčko (nebo spíš krytý moped) prostě vymyšleno nebylo.

Co je na tom drahého? Malé série výroby. Náklady na vývoj, certifikaci, stavbu fabriky apod. se rozpočítávají mezi malé množství koncových zákazníků.

Ve Francii jsou tyto autíčka velmi oblíbené. A to zejména z podobných důvodů jak si nastínil. Lze je legálně řídit tuším od 24 let bez jakéhokoliv oprávnění. Tzn. si je kupují třeba starší lidé, kterým seberou řidičáky

Vyhřívání skel je řešeno zalitým topných drátků do skla. Není to žádná novinka má to moje 13 let staré mondeo. Když se podíváš z blízka uvidíš jemnou síťku těch drátků

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:54 | Nahoru | #3
A, tak už nic.

Naposledy editováno 12.06.2016 21:46:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 17:14 | Nahoru | #4

J.M.K. píše:
assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.


Stejny princip jako zadni, jen ty dratky jsou daleko jemnejsi a defakto neviditelne (resp. viditelne pouze pri blizkem pohledu)
Treba Ford to daval uz to MK7 escortu, coz je nekde 97+ ... a to rozhodne ani nebyl luxusni vuz. Osobne nechapu, jakto ze to neni naprosto bezna vybava vsech aut dneska. Nekteri ji davaji za priplatek a nekteri to dokonce ani neumi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist