Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228
Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.
Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.
Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
Co se tyce mopedaut tak si uplne mimo. Ano v nemecku lze nalezt jeste nejaka stara "miniauta" s benzinovymi motory z ruznych skutru ci malych motorek. Ale v dnesni dobe se to uz nevyrabi. Obecne benzinovy motor aby splnily legislativu (to auticko je omezeno nejakymi 45km/h a 4KW motorem). Pokud budu chtít vytvořit benzínový motor o maximálním výkonu 4KW, který nebude relativně snadno odškrtitelný, dostávám se na objem motoru nějakých 50, možná max. 80ccm. A abys z něj ten výkon vytáhnul, budež tam mít 6500 Ot/min+. Takže si asi umíš představit jak by to bylo uječený. Navíc ani ten variátor by asi nebyl nadšenej z takový nutnosti rozsahu převodovýho poměru.
Strýc má ligiera. Ten naftovej motor prostě jen bublá. Otáčky ti neřeknu, páč to nemá otáčkoměr. Ohřátý je to prakticky hned. Navíc argumentace s rychlostí ohřevu skel je dost mimo. Todle vozítko si nekupují lidi, kteří v 6 ráno v prosinci naskočí do auta a musí být za 30 minut 50km jinde v práci. Je to spíš doktrína důchodců s garáží (ve Francii důchodců co už nemají normální řidičák) a pak dětí pracháčů co dostanou k 15-nám auto.
Že to zdržuje je docela pravda. Jeden Aixam jezdil pravidelně trasu Kralupy nad Vltavou - Odolena voda. Byla v tom mladá holka, takže asi kategorie 2 (viz výše), úsek je plný zatáček, takže předjet nešlo. To bylo o nervy, ale uvolnění rychlosti na 50km/h by nic nevyřešilo. V městě je mi srdečně u prdele jestli jedu 45,50 nebo 55. to nemá žádnej význam řešit. A jako řešení na poskakování "pro rohlíky" je to super nápad. Jen by to autíčko muselo stát jako nové kolem 100. A ne čtvrt míče.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
S tou cenou je to každopádně nesmysl - to málokdo koupí, když i Fabii možná seženeš levněji a přitom je to daleko lepší pohodlí a výkony. Stejně tak nutí k zamyšlení, co na tom může být tak drahého, když je to jen pár trubek, pomocný rám s agregátem, několik skel a plastových panelů... spíš mě napadá, že takové vozítko by spíš, než pro 15 leté frajírky, bylo ideální pro invalidy - při variátorovém převodu by nebyl problém upravit ovládání na ruční, než u aut s manuálem montovat na kvaltštok dotekový snímač a na ovládání spojky servo.
assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.