globalmoto_duben_nolan





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:57 | Nahoru | #1
JMK:

Co se tyce mopedaut tak si uplne mimo. Ano v nemecku lze nalezt jeste nejaka stara "miniauta" s benzinovymi motory z ruznych skutru ci malych motorek. Ale v dnesni dobe se to uz nevyrabi. Obecne benzinovy motor aby splnily legislativu (to auticko je omezeno nejakymi 45km/h a 4KW motorem). Pokud budu chtít vytvořit benzínový motor o maximálním výkonu 4KW, který nebude relativně snadno odškrtitelný, dostávám se na objem motoru nějakých 50, možná max. 80ccm. A abys z něj ten výkon vytáhnul, budež tam mít 6500 Ot/min+. Takže si asi umíš představit jak by to bylo uječený. Navíc ani ten variátor by asi nebyl nadšenej z takový nutnosti rozsahu převodovýho poměru.

Strýc má ligiera. Ten naftovej motor prostě jen bublá. Otáčky ti neřeknu, páč to nemá otáčkoměr. Ohřátý je to prakticky hned. Navíc argumentace s rychlostí ohřevu skel je dost mimo. Todle vozítko si nekupují lidi, kteří v 6 ráno v prosinci naskočí do auta a musí být za 30 minut 50km jinde v práci. Je to spíš doktrína důchodců s garáží (ve Francii důchodců co už nemají normální řidičák) a pak dětí pracháčů co dostanou k 15-nám auto.

Že to zdržuje je docela pravda. Jeden Aixam jezdil pravidelně trasu Kralupy nad Vltavou - Odolena voda. Byla v tom mladá holka, takže asi kategorie 2 (viz výše), úsek je plný zatáček, takže předjet nešlo. To bylo o nervy, ale uvolnění rychlosti na 50km/h by nic nevyřešilo. V městě je mi srdečně u prdele jestli jedu 45,50 nebo 55. to nemá žádnej význam řešit. A jako řešení na poskakování "pro rohlíky" je to super nápad. Jen by to autíčko muselo stát jako nové kolem 100. A ne čtvrt míče.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:25 | Nahoru | #2
Twister> To se stávalo jeden čas i na trase JH->ČB. Kor od Žďáru po Lásenici prakticky není kde předjet a takových úseků je na té trase více. A uvažuj, co je tam za provoz, je to hlavní tah. Takže co tam vznikalo za několikakilometrové šňůry vozidel a kor kamionů a náklaďáků - a dobře víme, co je to pro ně za stres, když je cokoli po cestě zdrží. Mopedauto je dobré zkrátka pouze do města, nebo na cukačky třeba ze samoty do vsi, po cestě, kde skoro žádný provoz není. Mimochodem, ten motor Kubota má znatelnou rezervu - Aixam se dodává i ve verzi bez restrikce, která jede klidně 85km/h, ovšem pozor - toto provedení má také zesílený rám a hlavně brzdy. Takže ti machýrci, co jen vyhážou podložky z varce, si pak pěkně zahrávají, poněvadž auto je nad zhruba 70km/h už dost nestabilní a hlavně těžko brzdí.
S tou cenou je to každopádně nesmysl - to málokdo koupí, když i Fabii možná seženeš levněji a přitom je to daleko lepší pohodlí a výkony. Stejně tak nutí k zamyšlení, co na tom může být tak drahého, když je to jen pár trubek, pomocný rám s agregátem, několik skel a plastových panelů... spíš mě napadá, že takové vozítko by spíš, než pro 15 leté frajírky, bylo ideální pro invalidy - při variátorovém převodu by nebyl problém upravit ovládání na ruční, než u aut s manuálem montovat na kvaltštok dotekový snímač a na ovládání spojky servo.

assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist