bmw_r1300gs_cartec





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 14:39 | Nahoru | #1
JMK: ty si to zas nejakym zpuobem vse prehravas do sveho sveta..... do miniauticka davat motor CB500 aby melo lepsi dynamiku ? proc proboha, to auto je legislativou omezene na 40kmh a tudiz zadnej vykon navic nepotrebujes....

oturbenej motor vs pomalobeznej - ten oturbenej prece nemusi byt vysokootackovej, naopak, klidne muze fungovat v nizsich otackach jak atmosferickej...
motory ktery jsou fakt pomalobezny, konstruovany na silenou zivotnost - to je pro automobilovej prumysl prece uplnej nesmysl - porad se tu ohanis tim jak driv konstrukteri premejsleli a dnes to stoji za hovno a pritom sam razis absolutne zcestny konstruktersky postupy - k cemu je motor co natoci v klidu milion km v aute kde zbytek nema absolutne sanci tech milion km natocit? kdyz navrhnes auto ktery tohle vydrzi jako celek, tak to zaprve bude tank a za druhe ho nikdo nedokaze zaplatit...

to ze maly motory zerou min jen do 65kmh je nesmysl, ten rozdil se zacne projevovat az v rychlostech nad 120kmh.... mel jsem sluzebni fabii 14tdi (jako zastupce malyho motoru) Smaxe 2tdci, passata 2,0tdi a volvo 2,4d - pri rychlostech do 120kmh ta fabie zrala vyrazne min nez ostatni auta, pak se ji vyrovnal passat, jizda kolem 130 po dalnicich uz byla ve prospech VW, s vyssima rychlostma se srovnala spotreba i u fordu a nasledne u volva, ale to uz mluvime o cestovani po dalnici pri rychlostech 160+ a to se skoro nikde ani nesmi...

to ze saze co padaj ze starejch dieselu je jen neskodnej uhlik bych si dovolil taky rozporovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:03 | Nahoru | #2
assassin> S tím motorem CB500 jsem to možná neřekl dost jasně - nemusí to být zrovna takový výkon, jako CB500, bylo myšleno spíš to, že benzin vhodné velikosti by při žádaném výkonu mohl fungovat lépe, jak diesel - třeba mě napadá, jak rychle to mopedauto v zimě začne topit? Nejde ani tak o komfort, jako spíš o bezpečnost, potažmo udržení průhlednosti oken. Viz mnou již dříve zmiňovaná zkušenost, kdy Accent CRDi se na 4km trase sotva natemperoval a v zimě večer, odjezd po odpolední, -25°C, okna namrzlá z obou stran a nebylo je jak udržet - sice oškrabeš, ale po rozjezdu sklo okamžitě "kvete" znovu, ostřikem se nedá stíhat odmrazovat a při tak nízké teplotě nepomůže ani zapnutí kompresoru, aby okno nemlžilo/nenamrzalo zevnitř. Kdežto Accent MPI GLS začíná topit už po necelém kilometru a ve městě má o litr menší spotřebu. A pomocné topné sklo, jaké se dodávalo ke starým tatrovkám škodovkám a pragovkám (jde použít všude, kde je čelní sklo rovinné) dnes těžko někdo legálně povolí.
S tou životností máš pravdu, navrhnout zbytek auta pro podobnou životnost by se dneska asi těžko dalo utáhnout ohledně nákladů, ale pokud to vezmu ohledně dráhy, tak tam není problém, aby rámy, kastle a podvozky vydržely miliony km, kolikrát v těžkých podmínkách, tak tam už je to znát, jestli motor vydrží 2000000km, nebo 500000km. Shodneme se ale snad na tom, že to "předmazání" před startem je rozhodně dobrý nápad a potažmo i natlakování paliva - z důvodu zničení ventilků síky srágorám v dnešním benzinu jsem musel namontovat do veterána elmag. membránovku a vzhledem k tomu, že i za hodinu stání na horku stačí karbec docela dost vyschnout (vzhledem k délce klapání čerpadla), tak snad se shodneme na tom, že se na životnosti starteru a baterky musí dost projevit, když v průměru trvá start vteřinu, místo pěti vteřin. Nemluvě o startu po zimní odstávce, kdy je vše nasuchu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist