globalmoto_kveten





Téma: OT - auto - koncernový motory TSI
 
18.3.2015 v 08:55

zdravím,
je tu sice dost odborníků (ty prosím aby se zdrželi komentů), ale je tu i dost normálních chlapů, co opravdu mají přehled - ty prosím o názor.
Je pravda, že koncernový motory TSI z let 2009 - až cca 11, jsou stejný nespolehlivý křápy a pasti, jako populární HTP? Pročetl sem horu diskusí, a TSI tam vavříny rozhodně nesbírá (údajně totální chabrus na rozvody)
Takle: měl sem chuť pořídit auto s tímhle motorem a z tý doby (1.2 nebo 1.4), ale zatím mám po chuti....
takže - jo, nebo ne?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 09:04 | Nahoru | #1
Zalezi co za TSI
jestli
1.2
1.4
1.8
2.0

1.4 a 1.8 ti preskoci bez varovani, 1.2 chvili pred tim pred startem klepe, takze to jde predvidat.
u 1.4ky navic ve velke mire praskaji pisty
1.4ce bych se vyhnul obloukem, ten motor neni zajimavej ani projevem ani spotrebou, bezne se jesdi kombinace mesto, okresky dalnice kolem 8.5l

Takze pokud tsi tak 1.2ku a nechat si vymenit napinak a rozvodovej retez a mel by byt na chvili klid.

Naposledy editováno 18.03.2015 09:05:20

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 09:07 | Nahoru | #2
KubaLC8>nebyl sem rozhodnutej, na styl jezdění v naší rodině by byl ideální 1.2 i ten 1.4, ale těch je relativně málo. 1.8 nevyužiju, a TDI je úplně mimo nás (courání - kousíčky sem tam, za prací a na nákup)

Edit:

Kuba: "Takze pokud tsi tak 1.2ku a nechat si vymenit napinak a rozvodovej retez a mel by byt na chvili klid."

no právě, všude tam ti majitelé psali, že to moc nevydrží ani po výměně - a sypat do toho 20 papírů na každých 50tkm - to teda radši nic nechci, stačí ta první mrdka co mám doma

Naposledy editováno 18.03.2015 09:13:52

OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 09:11 | Nahoru | #3
1.2ka je relativne dobrej motor, kdyz jede. Spotreba teda hodne zavisi na stylu jizdy, ale da se.
1.4ka mi prijde takova nijaka, nezajimava, zere, jede tak nejak ocekavane a vzhledem k jeji sravosti nezajimavej motor.
kazdej motor ma neco

1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 09:12 | Nahoru | #4
Ahoj,
rozvedu to v širším měřítku. Obecně jde říct že kvalita motorů od koncernu poslední roky je opravdu žalostná, kde hodně lidí má velké problémy s životností motorů přibližně už v lhůtě do 100 tis/km. Ty 1.2, 1.4 a 1.8 Tsi mají všechny velké problémy s poddimenzovanými rozvody ohledně použitých materiálů a robustností celého ústrojí. Hlavní problém byl v dopínákách řetězu, kde dříve se používali nejvíce mechanické dopínáky, ale pak začali dávat hydraulický. Je to problém při startování nebo stání na místě, kde hydraulika nedopíná naplno a řetěz přeskočí(Je v tom taky kvalita použitého materiálu řetězu). Na tento poput ze strany zákazníků začali nakonec dělat v posledních verzích, nejčastěji od 2012 upravený čerpadla oleje, aby olej byl už v podstatě od "nulových otáček" na takovém tlaku, aby řetěz nepřeskočil. Koukal jsem na řezy nového typu a je to šílenost, hraničí s debilitou(chápu je, snaží se zachránit co se dá). U nás v práci má jeden kolega 1.8, která mu přeskočila a potkal se v 60 tis/km. Motor "šade" komplet, takže naštěstí mu to v prodloužené záruce za 160 tis/Kč vyměnili za nový typ.
Resumé za mě zní, že bych do toho typu nešel. Nové typy začali dělat opět s řemeny, které se musí sice měnit, ale jsou spolehlivé ve větší míře(VW tohle umí). Je to daň za stálé odlehčování a zpřísňování norem pro výrobu aut.
Bohužel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 09:22 | Nahoru | #5
georgeCZ>díky
takže nebrat.....
nezbývá tedy než brutálně přitlačit na pilu, a vysolit za (minimálně) rok 2012? Uf, no tak budu holt dýl šetřit

OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 09:38 | Nahoru | #6
A to se jako za Skodovku musí ještě platit ?

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 09:41 | Nahoru | #7
Yura> Chce to jít podle typu motoru, pokusím se ti to najít na škodováckým fóru. Oni ty motory dávali jak je měli, což je klasika u VW(škody). Vím třeba o případech, kdy starou rotačku s euro 2 dávali ještě do octavií v roce 2002, měli je vyrobený na sklad. Ten motor ale se nedával skoro vůbec už od roku 2000 :D . Pak se v tom člověk má vyznat, holt jak jim to šlo pod ruku, tak to tam sázeli. Nikdy nevíš u koncernu, co tam přibližně je, chce to jít podle techničáku a typu motoru, kde víš přesně o střevech. Paradoxně třeba nová 1.6 Tdi CR(common rail) je docela spolehlivá, máme jí na firmě v několika kusech a zatím šlapou velice solidně. Kamarád měl z roku cca 2009 2.0 Tdi Octavia 4x4 Combi. Dal za ní šílený prachy a motor se mu zadřel v 120 tis/km. Škodovka ho poslala do prdele, že měl špatný olej, který ucpal kanálek na mazání šál a nedostával se tam olej. Servisované to měl ve škodě a nic sám na tom nedělal, jen jezdil na servis jak byl předepsán. Myslím si že to byl v hlavní příčině olej Longlife a šmelení s olejem při servisu, jak se to v autorizákách dělá no . U benzínů ti fakt nejsem schopnej poradit co koupi a nespálit se. Tenhle bordel trvá cca od roku 2005 i u atmosferických motorů, kde třeba 1.4 16V má problémy s teflonovou vrstvou na pístech hlavně na prvních 2 válcích. Kde jsou špatně navrhnuté mazací kanály pro tyto písty(dlouho trvá než se tam dostane olej) a motorový olej rychleji oxiduje. Taky to je absence olejového chladiče, no mohl bych pokračovat dále a dále. Prostě úspory a kvalita výroby jde úplně do prdele, tak díky tomu mám starý auta z přelomu století, kde sice mají mouchy, ale po motorové stránce jsou velice spolehlivá.
Jirka

2 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 10:12 | Nahoru | #8
proto budu mít starou octavii 1,9 TDi 66 kW AGR motor a dokud bude jezdit, tak si ho nechám, motor má 250 tis km a šlape jak hodinky

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 10:23 | Nahoru | #9
JardelT> Mám přesně to samé jako ty, akorát 180 necelých

OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 10:49 | Nahoru | #10
stará 1,2 htp 47 kw byl náhodou ještě zlatý motor,měl pravda pár známých bolestí,ale ty se daly poměrně snadlo a levně řešit.
současná situace s malými benzínovými motory je bohužel taková,že než socku fábii,či rapida,to už fakt raději hnujdaje.

a to bych řekněme před pěti lety nevěřil,že něco podobného pustím z huby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 10:54 | Nahoru | #11

JardelT píše: proto budu mít starou octavii 1,9 TDi 66 kW AGR motor a dokud bude jezdit, tak si ho nechám, motor má 250 tis km a šlape jak hodinky



mati ma na 81kW asi 320...

sice motor je nesmrtelnej, ale nejede to, hlucny to je .... a oktavka I je taky spis auto do prace na vozeni bordelu...

tech 300-400tis natoci dneska skoro vsechno, ja mel sluzebniho forda s 2.0tdci - tezkej smax - dostaval co proto a kdyz jsem ho predaval tak mel asi 370tis a vrnel jako novej

OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 10:56 | Nahoru | #12
Yura: kazdejch 50tis km dat 20za rozvody neni zas tak zly ne? tam kde menis remen to das taky a takovyhle servisni naklady ma dneska v podtate kazdy auto...
kdyz si vyberes nakej starej krap s predimenzovanym motorem kde rozvody vydrzi 500tis apod, sere se tam zas neco jineho...ty prachy proste nastrkas do kazdyho auta...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 11:01 | Nahoru | #13

assassin píše: mati ma na 81kW asi 320...

sice motor je nesmrtelnej, ale nejede to, hlucny to je .... a oktavka I je taky spis auto do prace na vozeni bordelu...

tech 300-400tis natoci dneska skoro vsechno, ja mel sluzebniho forda s 2.0tdci - tezkej smax - dostaval co proto a kdyz jsem ho predaval tak mel asi 370tis a vrnel jako novej



tak hlučný to je, ale všechno, co od auta potřebuji(odvézt z bodu A do bodu B) mi splňuje, spotřebu mám kolem 5 l a vše, co potřebuji, tak se tam vleze, na auto jsem nenáročný, raději to dám do bydlení, kde si to více užiji nebo do paliva(ať nafta do auta nebo benzín do moto)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 11:17 | Nahoru | #14

JardelT píše: tak hlučný to je, ale všechno, co od auta potřebuji(odvézt z bodu A do bodu B) mi splňuje, spotřebu mám kolem 5 l a vše, co potřebuji, tak se tam vleze, na auto jsem nenáročný, raději to dám do bydlení, kde si to více užiji nebo do paliva(ať nafta do auta nebo benzín do moto)



to nerozporuju. ja zas v aute stravim 4-5tis km mesicne, coz uz je dost casu a nehodlam svuj cas travit v necem co proste jen "prepravuje z A do B" a "malo zere"...

1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 11:18 | Nahoru | #15
Rotacky i PDcka jsou dneska davno za zenitem, driv nebo pozdeji je definitivne dodelaji emisni zony a ekopoplatky.
1.6TDI i 2.0TDI CR jezdi za stejny pridel nafty daleko lepe a kultivovaneji v lepsich autech.

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 11:31 | Nahoru | #16

assassin píše: to nerozporuju. ja zas v aute stravim 4-5tis km mesicne, coz uz je dost casu a nehodlam svuj cas travit v necem co proste jen "prepravuje z A do B" a "malo zere"...



tak to pak chápu, můj nájezt je kolem 18 tis ročně, pokud bych jezdil jako ty kolem 50 tis ročně, tak bych taky asi volil jiné auto

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 11:43 | Nahoru | #17

KubaLC8 píše: Rotacky i PDcka jsou dneska davno za zenitem, driv nebo pozdeji je definitivne dodelaji emisni zony a ekopoplatky.
1.6TDI i 2.0TDI CR jezdi za stejny pridel nafty daleko lepe a kultivovaneji v lepsich autech.



to jo, pak stejně to auto už nebude mít takovou hodnotu a zvrakuji ho, ale co vidím u nás na servise, co jezdí auta a mají problémy s motory, i skrz ne příliš kvalitní naftu, tak mám sice motor, který pořádně netáhne, je za zenitem atd, ale údržba mě celkově vyjde na pár peněz

je to věc priorit, někdo potřebuje silný motor, někdo pohodlí, pro mě je to součet vlastností, které potřebuji (z bodu do bodu, objem kufru a cena provozu)

edit: to ty peníze využuji raději jinak než to cpát do auta

Naposledy editováno 18.03.2015 11:46:30

OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 12:39 | Nahoru | #18
Děkuju všem za příspěvky.
U nás nalítá auto kolem 10 000 ročně, z toho 80 % ženská s dětma. Vyhodit 20 litrů navíc po 4 -5 letech se mi zdá kurva dost, a navíc vědomí, že jí to může kdykoliv kdekoliv nechat, to není zrovna nic moc.....
Zatím teda to rozhodnutí koupit odkládám k ledu. Protože tohle opravdu není k tomu. Leda lovit jinde, ne v koncernu. Jenže to už je jiná kapitola, a navíc my sme na ty český křápy vysazený, 50 let máme furt škodny v baráku.
Ale každopádně díky všem ještě jednou za názory, prozřel jsem

1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 13:05 | Nahoru | #19
Proc to vubec musi byt koncern?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 13:15 | Nahoru | #20
KubaLC8> no, nemusí, ale tak nějak jsme na to zvyklí za tu dobu. Zkrátka - chtěli sme zase Škodovku (resp. VW, koncern). Racionální důvod v tom vlastně žádnej není (pokud pominu vzhled auta - mám plnej barák bab, a těm se nový škodovky prostě líběji).

edit: měl bych asi dodat, že mám doma zprcáka HTP z r. 06, který má po oné známé závadě se ztrátou komprese a opravou hlavy, který mě stálo 27 000,- a došlo k němu v 63 000 km. Auto sem r. 06 koupil nový (kdo to tehdy mohl tušit, co to je za past)
Od tý doby jezdí spolehlivě (najeto cca 25000 km ), ale chtěli sme to vyměnit za yeti (možná rapid), efekt to sice žádnej nepřinese, čistě jen proto, že sme to chtěli. Jenže sem byl vysprchován studenou vodou , a jak vidno, lez bych z jednoho sráče do úplně stejnýho - to ne.

Naposledy editováno 18.03.2015 13:29:42

1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 13:20 | Nahoru | #21
Vo firme máme desiatky fóbii II s motormi 1,2 TSI, nepočul som zatiaľ nikoho nadávať, žeby sa tie motory sypali. Ale za to každý nadáva na veľkú spotrebu, na diaľnici pri plnom obsadení to žerie podľa palubáku cez 10L, octa 2,0 PD pri rovnakom štýle vzala 4,9 - šlo sa aj po okreskách 1/3 cesty, to ukazovali palubné v cieli. Mimo diaľnicu pri jemnej jazde to ide pod 6.

1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 13:20 | Nahoru | #22
chtěl sem vložit co mě zaujalo, jedno je výstřižek z Tipcarsu, druhý je o Golfu 1.2 tsi - no, tedy
Tady o golfu
a tady octa 1.2 tsi





1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 13:34 | Nahoru | #23
ono si clovek moc nevybere,kolegyne si s manzelem koupili golfa 1,2 TSi a 4x je to nekde nechalo,dopadlo to tak ze po hroznejch strkanicich jim menili motor, ale prej se u toho kroutili jak cervi! a od ty doby klid asi 2-3roky... a mame sluzebaka rapida 1,2 ten slabsi 5kvalt,najeto asi 17tkm a zatim v pohode,ale je to r.v.13 ale zere jak prokoplej

Naposledy editováno 18.03.2015 13:35:34

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 13:34 | Nahoru | #24
jean192> o spotřebu mi nejde, já se stim dostanu na dálnici 1 x za 2 roky. Moje rozzuřený HTP si ve 130 - 140 km/h klidně řekně i o dvanáct Ale courání do práce a po městě (90% jízd) věčně zmrzlý řeší v klidu do 5,5 - to jde si myslím. Proto mě oslovila malá kubatura. Pro nás naprosto dostačující.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 13:39 | Nahoru | #25
Hygienik> právě, než takovou loterii, to si radši nechám to co mám, a aspoň vím, co má za sebou. Poslední dobou se těch pátečních kusů u VW objevuje nějak moc, vypadá to, že vyráběji auta už jen v pátek

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 14:20 | Nahoru | #26
Yura> Uděláš dobře, když ještě chvíli budeš trápit tu HTPtku. Ta nová řada motorů EA 211 sem musí pořádně zajet, tak doufejme že to bude lepší než ta předchozí

(reakce na) OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 14:26 | Nahoru | #27

Yura píše: chtěl sem vložit co mě zaujalo, jedno je výstřižek z Tipcarsu, druhý je o Golfu 1.2 tsi - no, tedy
Tady o golfu
a tady octa 1.2 tsi







dobrý článek, je další utvrzení v tom, že si starýho diesla nechám

OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 15:28 | Nahoru | #28
Fabia 1,2 TSI 63kW r.v. 2010 a v 50 skočil rozvoďák

1 reakcí na tento příspěvek OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 15:31 | Nahoru | #29
Takhle to vypadá v jednom threadu hrůzostrašně, ale jsou někde statistiky, kolik aut to skutečně potká? Něco jako HTP, jak psal Yura.

OT - auto - koncernový motory TSI

18.3.2015 v 15:40 | Nahoru | #30
Jel sem s fabii tsi 63 kw a rek bych, ze pro ni celkem idealni motor..jede dostatecne a hlavne se pekne sbira uz od volnobehu..ne jako ty atmosfericky vydechliny..nevim, co to bylo za rok, ale mela najeto pres 150..osobne bych ale taky radsi sel do ty novejsi..proc tomu preskoceni retezu chodit zbytecne naproti zejo..
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist