bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrh "retro" Jawy
2.3.2015 v 23:42
Založil jsem nové téma, protože už s tím jinde oxiduju dost dlouho a dostávám se tam trošičku "out of topic".

Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...

Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:





Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...


Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 21:16 | Nahoru | #61
IvanDvoutakťák> jj, je to replika Pudilovy ČZ, typ 860 V4. Takhle vypadala téměř hotová



1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 21:25 | Nahoru | #62
Fakt pěkná záležitost...až to bude ke koupi tak mam zájem (něco podobného jsem čekal že ukáže JAWA, ale bohužel...).Nevim jak to maj ostatní motorkáři,ale nešlo by to postavit na průměrnou výšku cca 185-190cm.Tohle je pěkné,ale při výšce 194cm jsem odkázán na velká endura a na motrce tohoto typu vypadám jak vosa na bonbonu...jestli mi rozumíte.Myslim že lidé mají dnes podstatně větší průměrnou výšku než před 65 lety.Jinak motor z kawy nebo bonnevilu nemá chybu a slušel by tam.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 21:45 | Nahoru | #63
Tak tomuto skutecne fandim a drzim pesti. Novou Jawu bych rad. Mam jedine hlavni kriterium, aby byla hezka a mela sedlo pro dva.
Premyslim ze kdyz lidi mohli zachranit fotbalovy klub (Bohemians) proc by nemohli zachranit legendarni fabriku. :?

Naposledy editováno 03.03.2015 21:49:40

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 21:56 | Nahoru | #64

IvanDvoutakťák píše: https://www.lambrettainnovation.co.uk/view_page.php?pid=105

I "dvoutakťáci" se snaží ... Nepřipomíná Vám to "šásko" té nejnovější z Jaw ??







Fuj... motor z RG 500 cpát do skůtru...humus...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 22:00 | Nahoru | #65
XVavron> mně se to nelíbí hned od začátku - z 500 OHC si udělal Suzuki LS 650 Savage a ta je "hezká" jak cesta do práce...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 22:12 | Nahoru | #66
XVavron> Úplne zbytočne mútiš vodu, je to len tvoj sen z ktorého nič nebude. Sám vidíš čo stvárajú v Jawe, keby im to nebolo úplne trápne tak by vytiahli ešte viac skladových súčiastok z čoho by postavili taký hybrid že by sa z toho každý posral.

Tam je to dávno mrtve, nič poriadne nevyrobia, lebo stavať úplne od základu by stálo strašné peniaze čím by sa dostali s novým nepoznaným produktom na sumu overenej konkurencie a teda by to bolo úplne nepredajné.
Oni sa snažia držať pri živote nizkou cenou čomu zodpovedajú aj vyrobené motorky, skrátka čo model to katastrofa z ktorej smrdí lacnota jak z činskeho "Ling-longu"

Naposledy editováno 03.03.2015 22:17:56

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 22:19 | Nahoru | #67
Ten rám pod motorem je dost prodlouženém. S váhou motoru a úzkým uložením kyvky alá kejvačka by to asi byla jízda jako na nasr.... hadovi

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 23:02 | Nahoru | #68
surfer_2008> Stopro souhlas. Mám 186cm a všechno na co sednu je mi malý. Proto je rozvor o 10% větší, rám širší, vyšší a robustnější.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 23:03 | Nahoru | #69
milosch> O tom si asi nechme zdát, ale kdyby to někoho od nich náhodou trklo do palice, bylo by to úžasný...

e: Pohrávám si s myšlenkou udělat singl a dozadu nosič, na kterej by se dala došroubovat sedačka pro spolujezdce v klasickým stylu, jako to šlo na Jawě special nebo myslím ČZ 150c.

Naposledy editováno 03.03.2015 23:07:54

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 23:05 | Nahoru | #70
2stroke> Jestli jsi viděl ten druhej příspěvek, kde spousta lidí komentovala, že to sklouzává ke klasickýmu čopru, tak souhlas. Ale pokud jsi prohlížel i ty poslední výsledky, tak nechápu, čím je to bližší Savage, nežli třeba Dyna glajdě nebo tomu původnímu OHC? Můžeš být prosím konkrétnější?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 23:09 | Nahoru | #71
Ivan-K> Sdílím tvoje emoce a proto aspoň sním o pěkný motorce z kdysi věhlasný fabriky. Nikoho nenutím se přidávat, jen to nabízím těm, co chtějí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 23:10 | Nahoru | #72
Prusa-#94> S tím zadním uložením ještě bude potřeba něco udělat, vím o tom. Samotnej rám by asi šlo dohnat pár výztuhama...

Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 06:05 | Nahoru | #73
a co po tehle diskuzich zbylo vlastne z Jawy??? Jen ten nazev. To uz delaji Argentinci nebo kdo ze nakoupej cinsky sra@ky a nalepej na to po dmluve s fabrikou nazev JAWA..... Nechapu smysl tyhle stranky:designove to ma k Jawcw cim dal tim dal a vic nez k PC designu Tvyho vysnenyho zabo-copro-Jawaka se stejne nedostanes.
A ted souzi do me

Naposledy editováno 04.03.2015 06:08:29

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 07:49 | Nahoru | #74

XVavron píše: Ivan-K> Sdílím tvoje emoce a proto aspoň sním o pěkný motorce z kdysi věhlasný fabriky. Nikoho nenutím se přidávat, jen to nabízím těm, co chtějí...

Čo im teda vlastne ponúkneš ? Virtuálnu motorku ? Ale na nej sa nikto neodvezie.
Respektíve si myslíš že na základe mnoha kladných ohlasov by v Jawe dali takúto motorku naozaj do výroby ?

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 08:06 | Nahoru | #75
Ivan-K> někdy je prostě lepší, než za každou cenu něco napsat, držet hubu..no a ten okamžik byl zrovna než jsi se projevil..je úplně jedno, že to nikdo nepostaví, ale aspoň ukáže, že obyč člověk dokáže vymyslet přitažlivou motorku

Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 08:16 | Nahoru | #76
Super

Jenom pár osobních názorů/nápadů:

ostřejší úhel řízení - devizou by měla být obratnost, zábava
bubnový brzdy (chápu neoddiskutovatelnou výhodu kotoučů, nicméně, buben je na retru prostě víc kůl)
vzhledem k použitýmu motoru bych z toho nedělal zbytečně moc "dospělou" (velkou?) motorku...

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 08:18 | Nahoru | #77

Ivan-K píše: Čo im teda vlastne ponúkneš ? Virtuálnu motorku ? Ale na nej sa nikto neodvezie.
Respektíve si myslíš že na základe mnoha kladných ohlasov by v Jawe dali takúto motorku naozaj do výroby ?


myslim, že pokud to bude mít hlavu a patu, tak se toho někdo chytne...a spíš jenom tak doufám, že to nebude Jawa, která by to spíš dokurvila

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 08:19 | Nahoru | #78
Já ti fandim. Je to hezká zábava na volné večery, člověk si vyzkouší nové věci. Mnohem lepší než kopat do mrtvoly na všemožných diskuzích. Mi přijde velká mezera mezi předním kolem a kolíbkou. Nemáš ty brejle protáhlý zbytečně dopředu? Je fakt, že až se tam dá chladič, tak to nebude tak tlouct do očí...

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 08:27 | Nahoru | #79
prochi20> huš, žádnej chladič...maximálně tak na olej

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 09:08 | Nahoru | #80

Ivan-K píše: Čo im teda vlastne ponúkneš ? Virtuálnu motorku ? Ale na nej sa nikto neodvezie.
Respektíve si myslíš že na základe mnoha kladných ohlasov by v Jawe dali takúto motorku naozaj do výroby ?



Tak třeba nějakej solidní 3D model, abych si ji mohl vytisknout, jako TENHLE

Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 09:28 | Nahoru | #81
Hele, držím ti palec, ale i ty sám moc dobře víš, že to zůstane jen na papíře...njn, ale tak snít se musí

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 09:34 | Nahoru | #82

NewHorten píše: Ty vole my to tady vyřešíme za odpoledne s prstem v nose a pašáci ve fabrice za deset let nic...



No jo, ale vy tady za to nemáte žádný prachy s přísunem na několik let. Z jejich pohledu jsou oni ti, co to zvládají dokonale a vy jste jen břídilové

Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 09:53 | Nahoru | #83
2stroke / č.64 : No to MNĚ "povídej" ... Ti "zápaďáci" fakt neví co s penězma ...
On je ten motor tak malej, žeby snad "vešel" i do skůtru Čezeta JENŽE :
na rozdíl od Lambret není na "trhu" bůhvíkolik Čezet, ani těch motorů ...

Naposledy editováno 04.03.2015 10:54:31

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 10:31 | Nahoru | #84
já bych tam napasoval nějaký Véčko a kardan prostor by na to byl a asi by to vypadalo dobře... a to prosím pěkně nejsem čoprák

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 11:01 | Nahoru | #85
Harry007> to už jsem zkoušel

Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 11:09 | Nahoru | #86
Ahoj , zatím jsem to tady nestihl přečíst celé.
Zdá se mi to jako super nápad, kdyť automobilky to dělají v jednom kuse vem si třeba superba nebo rapida, od roku 19něco do součastnosti už udělali několik nových verzí.
A jawě by to prospělo. já mám dílnu na renovaci veteránú a přestavby motorek na zakázku. Když by jsi chtěl , dokázali by sme ti vyrobit prototip , ručně dělanej první testovací kus, dodáš výkresy a nebyl by problém..
Pokud se mohu připojit k tech řešení tak třeba na brzdy bych dal kotouče o průměru 330 s 4pístkovými třmeny jako používala yamaha pro R1.Jawa 5oo měla velké bubny ,Nebo zajímavé ale né tak originální řešení jako měl buell ns kotouči na obvodu ráfku.
Chválím pletené kola a celkové zachování tvaru.
Výrobu prvního kusu odhaduji tak na 5 měsíců s lakem elektikou .
Co se týče výfuku , snažil bych se vymyslet nějakou parádu jako byly origo rybiny na koncích , nebo aspoň nejaký náznak.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 11:16 | Nahoru | #87
XVavron> ten tvůj návrh mi začíná připomínat Guzzi Bellagio 940 (záleží kam dáš stupačky), to už se doprodává, jiná retra si v itálii vedou dobře:

guzzi:
V7 STONE 491ks
STELVIO 1200 75ks (pro srovnání)
BELLAGIO 940 24ks

triumph:
BONNEVILLE 746ks
STREET TRIPLE 342ks (pro srovnání)

Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 11:41 | Nahoru | #88
Můj návrh jawa, stačí mi když jsou na tom loga I like Jawa





Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 11:44 | Nahoru | #89
Laďo, jen ten reflektor (podle mýho ) trošku větší ... (?)

Návrh "retro" Jawy

4.3.2015 v 12:19 | Nahoru | #90
Dva malý nebo jeden velkej. Jako u škody 120. Tohle je jako LS
GLS bude mít kryt jako panelka. A svítící ventilky v základu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist