globalmoto_kveten





Téma: Progresivní pružiny - orientace
 
23.2.2015 v 00:25
Zdravím, kdysi jsem se tu už ptal a i pátral po internetu po tom, jak patří progresivní pružiny u obyčejných vidlí (nikoli USD). Bylo mi řečeno a i já gůglením dospěl k závěru, že hustým vinutím dolů. Od té doby jsem to tak měl zafixováno a i je tak u své bývalé XJ kdysi dal. Nicméně jsem si XJ pořídil znova. Strašně špatně se na tom jelo. Ohromně se utápěla a v zatáčkách šíleně padala. Rozdělal sem tedy vidlu a objevil tam pružiny hustým nahoru. Ty sem tedy otočil (mezitím ještě nechal obvinit mechanika původního majitele, že je špatně složil) a motorka se dost zklidnila. Do zatáček nepadá a tolik se nepotápí.
Teď jsem se ale k mému překvapení v servisním manuálu dočetl, že pružiny v XJ opravdu patří hustým vinutím nahoru.

Prošel sem pár dalšich manuálů k různým motorkám a ve většině případů píšou hustým dolů. Hustým nahoru jsem se dočetl jen u XJ600 a Fazera.

Mohl by mě někdo objasnit problematiku, proč to je jednou tak a podruhý jinak? Do teď jsem měl za to, že hustým vždycky dolů stejně jako 2+2 se vždycky rovná 4....






Anketa: Jak orientovat progresivní pružinu?
Husté vinutí nahoru
36%
4
Husté vinutí dolů
36%
4
Je to jedno
27%
3

Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 00:32 | Nahoru | #1
No, já to něl v manuálu taky hustým dolů. Je to kvůli neodpruženejm hmotám.takže podle mě cejtíš placeboefekt, protiže deka rozdíl nepoznáme.

E:jen dodám, že u mě to hustý tvoří tak 3/4 délky.

Čus.

EDIT: Moje chyba. Hustým nahoru a to hustý je krátký jako u tvejch.

Naposledy editováno 23.02.2015 09:52:25

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 00:37 | Nahoru | #2
Takže je to jedno, ale hustým dolů je to lepší skrz neodpružený hmoty a ten rozdíl způsobil pravděpodobně hustější olej?

Hmm, tak sem ze sebe asi udělal blbečka, co už.
Důležitý je, že su teď zas o něco chytřejší.

Naposledy editováno 23.02.2015 00:45:43

Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 00:39 | Nahoru | #3
já taky dolů..

(reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 00:51 | Nahoru | #4

Koudy01 píše: Takže je to jedno, ale hustým dolů je to lepší skrz neodpružený hmoty a ten rozdíl způsobil pravděpodobně hustější olej?

Hmm, tak sem ze sebe asi udělal blbečka, co už.
Důležitý je, že su teď zas o něco chytřejší.



To vůbec ne, taky sem byl blbeček, než sem si našel vyjádření výrobce proč a jak. Ale má to logiku.

Naposledy editováno 23.02.2015 00:52:47

Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 09:24 | Nahoru | #5
Tak teoreticky by to mělo být jedno, pružit by to mělo stejně, otočené tak nebo tak.
Ta neodpružená hmota - to nevím.
To bych řekl, že hustým (těžkým) nahoru, aby to husté bylo odpružené tím spodním řídkým.
Ale co řekne výrobce, to je svaté.

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 09:34 | Nahoru | #6
Pro zasmání z jiného fóra, cituji:

PetrL3

Založen: 19.1.2011
Příspěvky: 415
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2013 7:59 am Předmět: Citovat
Tady sem našel odpověď od Klause Huenecke na otázku, proč pružiny montovat zhuštěnou částí nahoru :

"No, it does not matter technically, the spring will work correctly either
way. The reason we say to install it with the tighter wound ends up is, that we want to reduce the unsprung weight on the wheel by as much as possible."

Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 09:42 | Nahoru | #7
Na my koze hustym nahoru podle navodu.





Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 09:44 | Nahoru | #8
Tady taky hustým nahoru:






Naposledy editováno 23.02.2015 09:45:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 09:46 | Nahoru | #9

VladaM píše: Pro zasmání z jiného fóra, cituji:

PetrL3

Založen: 19.1.2011
Příspěvky: 415
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2013 7:59 am Předmět: Citovat
Tady sem našel odpověď od Klause Huenecke na otázku, proč pružiny montovat zhuštěnou částí nahoru :

"No, it does not matter technically, the spring will work correctly either
way. The reason we say to install it with the tighter wound ends up is, that we want to reduce the unsprung weight on the wheel by as much as possible."



Jojo, toto se týka wilbersů pro GSX1400. Neplatí to ale (ASI) univerzálně. Někdo psal, že v jeho návodu to měl opačně. V tom úvodním příspěvku sem to teda prohodil, protože sem myslel, že hustým dolu to bylo pro GSX, ale teď si vybavuju, že je to jako na tý tvojí fotce.

A kde je to k tomu zasmání?

Naposledy editováno 23.02.2015 09:52:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 09:53 | Nahoru | #10

PetrL3 píše: Jojo, toto se týka wilbersů pro GSX1400. Neplatí to ale univerzálně. Někdo psal, že v jeho návodu to měl opačně. V tom úvodním příspěvku sem to teda prohodil, protože sem myslel, že hustým dolu to bylo pro GSX, ale teď si vybavuju, že je to jako na tý tvojí fotce.

A kde je to k tomu zasmání?


Tak zasmání asi ne. Spíš to vypadá, že opravdu kvůli neodpruženým hmotám hustým nahoru.




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 10:04 | Nahoru | #11

VladaM píše: Tak zasmání asi ne. Spíš to vypadá, že opravdu kvůli neodpruženým hmotám hustým nahoru.






Třeba někdo s moderním ss s ultralehkejma kolama, kotoučema, někde na okruhu, někdo takovej řeší každej gram, takže tam to asi bude mít vliv. Nám ostatním to může bejt jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 10:14 | Nahoru | #12

PetrL3 píše: Třeba někdo s moderním ss s ultralehkejma kolama, kotoučema, někde na okruhu, někdo takovej řeší každej gram, takže tam to asi bude mít vliv. Nám ostatním to může bejt jedno.


Asi jo, těch pár gramů je prd.
Ale pokud budu dávat progresivní a nebude udávat výrobce pružiny nebo motorky orientaci (což pochybuji), tak zvolím hustým nahoru.

(reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 10:15 | Nahoru | #13

VladaM píše: Asi jo, těch pár gramů je prd.
Ale pokud budu dávat progresivní a nebude udávat výrobce pružiny nebo motorky orientaci (což pochybuji), tak zvolím hustým nahoru.



jojo, to já taky.

(reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 11:11 | Nahoru | #14

PetrL3 píše: Třeba někdo s moderním ss s ultralehkejma kolama, kotoučema, někde na okruhu, někdo takovej řeší každej gram, takže tam to asi bude mít vliv. Nám ostatním to může bejt jedno.



tam se zas davaj linearni

Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 15:58 | Nahoru | #15
Takze XJ je vlastne oproti Banditum a Hornetum brutalne nadcasova zavodnicka, kde se pocita i s neodruzenyma hmotama.
To sem rad, ze sem si vybral tu nejlepsi z nejlepsich a nejpromakanejsi z nejpromakanejsich

Jenom nevim, proc sem byl presvedcenej o tom, ze to patri vzdy stejne, ma to vliv na funkci a o tomto presvedcoval i ostatni...

Naposledy editováno 23.02.2015 16:01:39

2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 18:12 | Nahoru | #16
Nemá to otočenie pružiny vplyv na tlmenie tým že keď sa tá pružina namontuje hustejším vynutím dole tak je vlastne v oleji potopených viac závitov čo zdvihne hladinu oleja?

(reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 22:05 | Nahoru | #17

lecomondo píše: Nemá to otočenie pružiny vplyv na tlmenie tým že keď sa tá pružina namontuje hustejším vynutím dole tak je vlastne v oleji potopených viac závitov čo zdvihne hladinu oleja?



Dobrá poznámka

(reakce na) Progresivní pružiny - orientace

23.2.2015 v 22:09 | Nahoru | #18

lecomondo píše: Nemá to otočenie pružiny vplyv na tlmenie tým že keď sa tá pružina namontuje hustejším vynutím dole tak je vlastne v oleji potopených viac závitov čo zdvihne hladinu oleja?



Jo vliv to mit bude - ale ne na tlumeni ale na konec chodu pruziny - objemem nad hladinou oleje se ladi "vzduchova pruzina" ktera ma progresivni charakter

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace

3.3.2015 v 14:23 | Nahoru | #19
trošku blbá otázka, ale na co má vlastně vliv neodpružená hmota?

tím že bude větší, tak kolo nebude na nerovnosti tak rychle kmitat nahoru a dolu, a tím pádem bude mít vlastně horší kontakt s vozovkou? nebo je za tím ještě něco jiného?

dal jsem si ted na přední kolo, skrz osku silonové hříbky spojené 6kou závitovkou, tak dumám jeslti těch cca 200g bude mít na něco vliv...

(reakce na) Progresivní pružiny - orientace

3.3.2015 v 15:22 | Nahoru | #20
oioi01> Bude. Je to o setrvačnosti. Otázka ale není, jestli to bude mít vliv, ale jesti ho pocítíš. Já bych to třeba nepocítil, ale já sem mrdal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist