Teď jsem se ale k mému překvapení v servisním manuálu dočetl, že pružiny v XJ opravdu patří hustým vinutím nahoru.
Prošel sem pár dalšich manuálů k různým motorkám a ve většině případů píšou hustým dolů. Hustým nahoru jsem se dočetl jen u XJ600 a Fazera.
Mohl by mě někdo objasnit problematiku, proč to je jednou tak a podruhý jinak? Do teď jsem měl za to, že hustým vždycky dolů stejně jako 2+2 se vždycky rovná 4....
E:jen dodám, že u mě to hustý tvoří tak 3/4 délky.
Čus.
EDIT: Moje chyba. Hustým nahoru a to hustý je krátký jako u tvejch.
Naposledy editováno 23.02.2015 09:52:25
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace
Hmm, tak sem ze sebe asi udělal blbečka, co už.
Důležitý je, že su teď zas o něco chytřejší.
Naposledy editováno 23.02.2015 00:45:43
Koudy01 píše: Takže je to jedno, ale hustým dolů je to lepší skrz neodpružený hmoty a ten rozdíl způsobil pravděpodobně hustější olej?
Hmm, tak sem ze sebe asi udělal blbečka, co už.
Důležitý je, že su teď zas o něco chytřejší.
To vůbec ne, taky sem byl blbeček, než sem si našel vyjádření výrobce proč a jak. Ale má to logiku.
Naposledy editováno 23.02.2015 00:52:47
Ta neodpružená hmota - to nevím.
To bych řekl, že hustým (těžkým) nahoru, aby to husté bylo odpružené tím spodním řídkým.
Ale co řekne výrobce, to je svaté.
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace
PetrL3
Založen: 19.1.2011
Příspěvky: 415
Bydliště: Praha
PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2013 7:59 am Předmět: Citovat
Tady sem našel odpověď od Klause Huenecke na otázku, proč pružiny montovat zhuštěnou částí nahoru :
"No, it does not matter technically, the spring will work correctly either
way. The reason we say to install it with the tighter wound ends up is, that we want to reduce the unsprung weight on the wheel by as much as possible."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace
VladaM píše: Pro zasmání z jiného fóra, cituji:
PetrL3
Založen: 19.1.2011
Příspěvky: 415
Bydliště: Praha
PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2013 7:59 am Předmět: Citovat
Tady sem našel odpověď od Klause Huenecke na otázku, proč pružiny montovat zhuštěnou částí nahoru :
"No, it does not matter technically, the spring will work correctly either
way. The reason we say to install it with the tighter wound ends up is, that we want to reduce the unsprung weight on the wheel by as much as possible."
Jojo, toto se týka wilbersů pro GSX1400. Neplatí to ale (ASI) univerzálně. Někdo psal, že v jeho návodu to měl opačně. V tom úvodním příspěvku sem to teda prohodil, protože sem myslel, že hustým dolu to bylo pro GSX, ale teď si vybavuju, že je to jako na tý tvojí fotce.
A kde je to k tomu zasmání?
Naposledy editováno 23.02.2015 09:52:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace
PetrL3 píše: Jojo, toto se týka wilbersů pro GSX1400. Neplatí to ale univerzálně. Někdo psal, že v jeho návodu to měl opačně. V tom úvodním příspěvku sem to teda prohodil, protože sem myslel, že hustým dolu to bylo pro GSX, ale teď si vybavuju, že je to jako na tý tvojí fotce.
A kde je to k tomu zasmání?
Tak zasmání asi ne. Spíš to vypadá, že opravdu kvůli neodpruženým hmotám hustým nahoru.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny - orientace
PetrL3 píše: Třeba někdo s moderním ss s ultralehkejma kolama, kotoučema, někde na okruhu, někdo takovej řeší každej gram, takže tam to asi bude mít vliv. Nám ostatním to může bejt jedno.
Asi jo, těch pár gramů je prd.
Ale pokud budu dávat progresivní a nebude udávat výrobce pružiny nebo motorky orientaci (což pochybuji), tak zvolím hustým nahoru.
To sem rad, ze sem si vybral tu nejlepsi z nejlepsich a nejpromakanejsi z nejpromakanejsich
Jenom nevim, proc sem byl presvedcenej o tom, ze to patri vzdy stejne, ma to vliv na funkci a o tomto presvedcoval i ostatni...
Naposledy editováno 23.02.2015 16:01:39
2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace
lecomondo píše: Nemá to otočenie pružiny vplyv na tlmenie tým že keď sa tá pružina namontuje hustejším vynutím dole tak je vlastne v oleji potopených viac závitov čo zdvihne hladinu oleja?
Jo vliv to mit bude - ale ne na tlumeni ale na konec chodu pruziny - objemem nad hladinou oleje se ladi "vzduchova pruzina" ktera ma progresivni charakter
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny - orientace
tím že bude větší, tak kolo nebude na nerovnosti tak rychle kmitat nahoru a dolu, a tím pádem bude mít vlastně horší kontakt s vozovkou? nebo je za tím ještě něco jiného?
dal jsem si ted na přední kolo, skrz osku silonové hříbky spojené 6kou závitovkou, tak dumám jeslti těch cca 200g bude mít na něco vliv...