globalmoto_kveten





Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:05 | Nahoru | #1
ja si myslim ze vzhledem k delce zivtnosti techto veci je to uplne jedno..

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:10 | Nahoru | #2
Klickem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:11 | Nahoru | #3
Redguy> Beru na dvojku a přes brzdy

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:21 | Nahoru | #4
DucatixDave> Jinak k tematu - vzduchac na miste bezet nenechavam a auto podle situace. Nad loziskama teda rozhodne nepremyslim, u dnesnich oleju film nezmizi ani po zimnim stani, srat na to.

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:24 | Nahoru | #5
jedině kůže s kozama

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:30 | Nahoru | #6
vždycky podle situace, když vím, že budu stát dlouho, tak vypnu, když je to na chvíli, tak to nechám běžet

už aby bylo jaro

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:35 | Nahoru | #7
zima je kratka tak to nechcipu ani na zimu.
jen teda ta spotreba se i tak docela prodrazi ale co by pro ni clovek neudelal.

3 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:35 | Nahoru | #8
U vzduchem chlazeného motoru při stání, nebo popojíždění v koloně každopádně opatrně. Jiank Kvůli pár minutám nemá význam vypínat, jednak je pravda, lágry se nejvíce ničí prakticky jen při rozběhu a doběhu, kdy není tlak v mazání a jednak je rozšířený omyl, že se vypnutím motoru na minutu, nebo méně, něco ušetří. Naopak motor kolikrát na následný start sežere více, než by sežral za těch několik desítek vteřin volnoběhu. Takže i tolik vnucovaný systém start-stop je jen naprosto hovězí rádobyekokurvítko. Akorát to ničí motor a ani celkový objem emisí se nesníží, leckdy naopak. Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout. Navíc častými starty dost trpí akumulátor - málokdo si uvědomuje, že po jednom startu je třeba většinou ujet 20 - 40km, než se do baterky "vrátí" náboj, který starter odčerpal.

A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:39 | Nahoru | #9
Motor je to popslední, co na autě odejde vinou nižšího tlaku mazání při startu, pokud to není nějakej křáp už z výroby, takže není důvod to řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:41 | Nahoru | #10

J.M.K. píše: Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout.



To ani omylem, to by vypnula i klimatizace. Radši ať běží dál, sahara si to uchladí.

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:55 | Nahoru | #11
No já myslím že to je v celku jedno,když už teda třeba motorku ohřeju na provozní teplotu tak myslím že chcípání nevadí..U auta,v práci mám třetího Mercedesa Sprintera.Ted mám úplně novýho ale toho před tím jsem nešetřil,chcípal kdy bylo potřeba a to dost často/rozvozové auto/ a turbo mě odešlo ve 490 000km a žádné problémy jsem s ním neměl.Což si myslím že je slušný..Třeba osobák ale nechám vždycky po delší době ještě minutku běžet než se schladí turbo,radši A ještě teda motorku chcípu chcípákem a auto klíčkem

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:08 | Nahoru | #12
asi podle nalady to zkousej, na chvili to nema cenu, na delsi dobu podle situace, kdyz bude venku -40 stupnu, tak to radsi necham bezet i hodinu

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:16 | Nahoru | #13
V novinách psali, že na Sibiři, při -70 nevypínají motor vůbec a tady se řeší 5 minut

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:18 | Nahoru | #14
Bubrak-ZX10R> když bude venku -40, tak tu svojí ludru nechám nejenom běžet, ale budu jí držet aspoň 1500 otáček, aby nevystydla

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:21 | Nahoru | #15
Nevidim v tom logiku...

jaky je rozdil chcipnout auto a hned znovu nastartovat vs. auto stoji tyden na parkovisti a nastartuju.... ?

3 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:32 | Nahoru | #16
Např. v manuálu na oktávku (1.9 TDI) píšou, že na každejch světlech by se měl vypínat motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:37 | Nahoru | #17

Boban10 píše: Např. v manuálu na oktávku (1.9 TDI) píšou, že na každejch světlech by se měl vypínat motor.


i když máš zelenou?

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:41 | Nahoru | #18
.

Naposledy editováno 04.02.2015 13:43:21

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 13:56 | Nahoru | #19

Boban10 píše: Např. v manuálu na oktávku (1.9 TDI) píšou, že na každejch světlech by se měl vypínat motor.



Jojo, to ude ale kvůli emisím.
Taky se píše (nevím jestli zrovna u tohohle motoru), že se má kontrolovat každých 1500Km hladina oleje. Přeci to nebudu dělat, když vím, že mi neubude ani od výměny do výměny

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 14:18 | Nahoru | #20

Boban10 píše: Např. v manuálu na oktávku (1.9 TDI) píšou, že na každejch světlech by se měl vypínat motor.



a taky píšou, že na devadesátce máš jet maximální rychlostí 90 km/h

nedokážu si představit to na každých světlech, když mi padne červené vypnout motor, to zachvilku vymlátíš baterku a startéru se to taky nebude po nějaké době líbit, když za den 15x nastartuješ

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 14:25 | Nahoru | #21

PetrL3 píše: To ani omylem, to by vypnula i klimatizace. Radši ať běží dál, sahara si to uchladí.



Tak v letních vedrech, nebo naopak v zimě v mrazech samozřejmě. Ale když třeba zůstanu stát na 10 minut v koloně, nebo před šraňkama v "normálních" podmínkách, kdy motor nutně nepotřebuju k topení, chlazení apod., tak je vcelku zbytečné nechat jej 10 minut brblat. Navíc v manuálu k Accentu s přímo píše "nenechávejte motor běžet na volnoběh déle, jak 3 minuty", ale tam mě nenapadá, jakou by to mohlo mít logiku, nebo spíš, před čím se tímto výrobce sichruje (jak tu padlo o motoru v Ochcávce, nejspíš to též bude důsledek nějakého ekocancu.

kubacech> Sergeje skutečně někdy nechávali přes noc brblat na volnoběh, bylo to snazší, než ten óbrdvoutakt pak rozmrazovat a nahřívat. A navíc v době a místě, kdy nafta stála pár kopějek, jaksi "nebylo co řešit".

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 14:37 | Nahoru | #22
hele neni to tak davno co tu nekdo citoval manual od motorky - tusim Yamaha, kde se psalo, ze se ma po prekroceni 5000 otacek radit vyssi stupen

manualy obsahujou spoustu blbosti, taky treba jako ze se ma radit se spojkou apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 14:51 | Nahoru | #23
Bubrak-ZX10R> Bohužel, proti "uživatelské" blbosti se musejí výrobci hodně sichrovat, kor když dneska si motorku, nebo auto koupí každý vocas, co ví akorát, kam chlejstnout palivo a kam strčit klíč a fyzika/technika/údržba jsou pro něj sprostá slova. A kor ve státech, kde se dá soudit pro každou kravinu a k tomu kombinace s americkou demencí-absencí selského rozumu. Před časem jsem žasnul nad případem toho maníka s obytňákem Winnebago, co najel na dálnici, nastavil cruise control, vstal od řízení a šel si dozadu vařit kafe. Auto vyjelo z vozovky, havarovalo, chlap také pěkně dobitý... ale dal to k soudu a výrobce mu musel nejen zaplatit léčení a bolestné, ale ještě zdarma poskytnout nový vůz - jelikož v návodu nepsal, že cruise control není plně automatické řízení. To normální člověk nepochopí.

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 16:27 | Nahoru | #24
Teorie o motorech byla, že by se neměl nikdy chcípnou a měl by běžet celou životnost, ale v dnešní době kdy auta mají start stop system (dle mě hovadina) tomu už nerozumím jak je to s tím idealní stavem pro životnost motorů.

Naposledy editováno 04.02.2015 16:29:29

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 16:30 | Nahoru | #25
smradlavy diesly prosim chcipat, kdo to ma cuchat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 18:05 | Nahoru | #26
J.M.K.> Jo,ted si vzpomínám jak tenkrát dala ženská v Americe do mikrovlnky kočku a čekala že se hezky usuší..A ona světe div se chcípla a taky jí museli cálovat

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 18:06 | Nahoru | #27
naprcccs> Právě ta ložiska, baterka, turbo a startér. To jsou podle mě důvody proč to chcípat jenom na delší stání... Rozdíl je v tom, že když to chcípneš a hned nastartuješ tak to budeš zachvilku chcípat znovu, až dojedeš na místo na který chceš. Což je zbytečně o startování navíc..
Nechci to tu nějak hrotit nebo tak ale fakt mě to celkem zajímá.
A co třeba válec... tam se drží olejovej film pořád ?

Naposledy editováno 04.02.2015 18:13:20

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 18:07 | Nahoru | #28

rybíz5 píše: J.M.K.> Jo,ted si vzpomínám jak tenkrát dala ženská v Americe do mikrovlnky kočku a čekala že se hezky usuší..A ona světe div se chcípla a taky jí museli cálovat


NO tak to né

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 18:30 | Nahoru | #29
Manuál k motorce /autu = EKO sračka. Aby měli klid od zelených tak tam napíšou že máš vypnout motor co chvilku

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 19:04 | Nahoru | #30

WHTRDR píše: smradlavy diesly prosim chcipat, kdo to ma cuchat...



to zas souhlasim, taky zalezi kde no
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist