1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sčítání rychlosti
Katana píše: To se zase motá okolo energie nárazu, né kolem rychlosti, představte si teda že nikdo do ničeho a nikoho NENARAZÍ!!! , ano? Příklad: Vlak pojede rychlostí 100km/h a po střeše toho vlaku pojede auto v tom samým směru a bude mít na tacho 100km/h (záměrně nepíšu že pojede rychlostí 100km/h protože to díky tomu vlaku už jede i když vůči vlaku stojí) , takže výsledná rychlost bude 200km/h, ale pokud to auto pojede v protisměru rychlostí 100km/h tak bude výsledná rychlost 0 km/h i když se vůči vlaku pohybuje rychlostí 200km/h a auto bude vůči okolí nehybné.
Jenže rychlost a energie nárazu jsou spolu neoddělitelně svázaný!
Vzato do důsledků - to co ZABÍJÍ je velikost přetížení (v Géčkách - násobcích gravitačního zrychlení) - a to je daný změnou rychlosti na určitý dráze. Délka dráhy je daná deformační zónou danýho vozu a rychlost je daná rozdílem rychlostí před a po nárazu - a tato změna rychlosti může být menší, shodná nebo větší než rychlost nárazu dle toho do čeho (jak hmotnýho a jak rychle se pohybujícího) se naráží.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sčítání rychlosti
charlie.vtx1800 píše: Jenže rychlost a energie nárazu jsou spolu neoddělitelně svázaný!
Vzato do důsledků - to co ZABÍJÍ je velikost přetížení (v Géčkách - násobcích gravitačního zrychlení) - a to je daný změnou rychlosti na určitý dráze. Délka dráhy je daná deformační zónou danýho vozu a rychlost je daná rozdílem rychlostí před a po nárazu - a tato změna rychlosti může být menší, shodná nebo větší než rychlost nárazu dle toho do čeho (jak hmotnýho a jak rychle se pohybujícího) se naráží.
Naposledy editováno 04.02.2015 10:46:09