globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 - 592 ... dokupy...
Zdravím všechny Jawisty,

jako hodně mladý jsem rozebral Jawu 250 typ 592 s tím, že ji napůl zrenovuji a napůl z ní udělám závodní motorku.
Nakonec k tomu z různých důvodů naštěstí nedošlo a rozebraná jawa přečkávala po dlouhých dvacet let v krabicích a různě
možně poschovávaná po garáži. Letos jsem se rozhodl ji tak trochu oprášit a taky ji dát trochu do pořádku.

Mám pár dotazů které bych potřeboval pro začátek zodpovědět.... budu rád za každou radu.


Sháním barvu (jak jsem se různě dočetl tak by byla vhodná akrylátová 8850) ..... poradil by někdo, kde za solidní peníz koupit?

Kde nechat pochromovat díly?

Děkuji všem za případné rady.

Jirka
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

22.4.2016 v 11:29 | Nahoru | #151
včera jsme taky vyjeli na dokončované 559 i čerstvě přepsané 353 po úspěšné ek+stk, první legální jízda ...

Naposledy editováno 26.04.2016 13:16:38

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

22.4.2016 v 11:47 | Nahoru | #152
SCARABEO> Ta čezeta má nepatrně jinak řešené výfuky (uvnitř), má jeden výfuk (jednoválcové jawy mají dva a možná to je trochu kontraproduktivní). Motor jako takový je lehce upravená 175, jiný je válec a tedy vrtání, takže to má lehčí setrvačníky. A moto je o těch 10 kilo lehčí. Když máš rád svižnější jízdu, tak se lépe jede na té čezetě, když si chceš spíše vychutnávat krajinu s minimálním využíváním převodovky, tak na panelce
Je to ale fakt hodně subjektivní srovnávat to. Výkony jsou stejné a ty motorky, co se týká kontrukce v podstatě taky...

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

24.4.2016 v 14:35 | Nahoru | #153
mira592> Milý pane Míro či co. Panela má pravdu. Pokud máte nějakou otázku můžete to konzultovat přímo se mnou. Renovace 354 i s cenou Véček a s cenou motorky vyšla cca na 90 tisíc a renovace 559 na 70 i s cenou motorky, která měla TP, nové pláště a namontované VAPE, klika po GO a válec po výbrusu.
Vše můžu doložit fakturamy, které mám schované, motorky jsem stavěl pro sebe, takže jsem na peníze nehleděl.
Stačí po škole chodit na brigádu, a v létě jich mít několik, tak 3-4 a stíhat se to dalo a peníze se našetřit asi po roce a půl dalo (píšu o 354)
Myslím, že mně otec zaplatil kolena na 354,několik kilo nových šroubů a několik tisíc za projetý benzín na burzy, pro moto atd. za to může na motorkách jezdit.

Celkem mě už ser... kecy lidí, kteří si na moto neumí vydělat a kritizují ostatní a sami nemají skoro nic .
myslím, že posledních 20 sekund videa mluví za vše , prostě každý bude prskat
Tady to okomentoval sám Mistr
Když něco chci, tak si na to kur... vydělám

Blatníky na sportku přední+zadní vyjdou na 6000 a kryt cca 2500 až 3000, což podle mě není zas taková hrůza. Prostě Jawa už není pro každého a takové kecy, že za to můžou překupníci už není zas tak aktuální. Teď je doba, kdy pérák stojí víc jak speciálka nebo villiers, a proč? Protože lidi o tyto motorky mají větší zájem. A to nekomentuji ceny Tatry 603(milion), Škody MBX(milion), Felicie(500 tisíc) a dalších poválek, které stojí několikrát více něž předválečné auta (Téčko 250 tisíc, Tatry atd.).

Testace byly bez problémů a o prodloužení ani nemluvím
Dojel tam borec s takzvanou patinovkou, jakou zde prezentuje většina, samozřejmě mu Véčka nedali.
Divadlo to určitě není, poplatky se liší podle klubu. Komisaři jsou vzdělaní lidé(jak technickými znalostmi, tak i školami), kteří ví o čem mluví a asi nemají náladu na každého...
V testační protokolu máte zapsány omezení-u většiny motocyklů žádná omezení nejsou, samozřejmě je nelze používat k výdělečným činnostem...
Za rok jsem na Véčkách najel 1200 km, což je moc nebo málo??? (to není řečnická otázky, mistři Dolin a Mira 592 to určitě zhodnotí) a letos najedu sotva 500 km.... Zatím mám najeto jen 22 km a do léta asi ani motorku nevytáhnu.

Ještě zhodnotím současnou Jawu. Vyrábí 350tku, která ani není určená pro Evropský trh? Do Ruska ani vyvážet nemůžou... A ta jejich 660 nebo litr? Za cenu srovnatelnou s japonskými motorkami-narážím na to, že někteří patrioti kritizují, že si mladí nekupují jawu a tak ji nepodpoří. Četl jsem vyjádřejí někoho z jawy, kdy mluvil o tom, že se všem evropským značkám nedaří- a co BMW, KTM??? Já jsem třeba před školou žádnou jawu stát za poslední 4 roky neviděl-jen CBeRka, V-Strom a nějaké číny obsahově 125 nebo 50.....

Ještě na konec dodám, že s jawama končím, radši si koupím od nějakého překupníka anglický čtyřtakt (obsahově 350 nebo 500, rok výroby 1930-1950) za stejné peníze, co stojí pérák 350. Také si myslím, že PUCH 200 je skoro srovnatelný s pérákem 250 a stojí proti němu polovinu a navíc je to předválka. Ceny Jaw jsou daleko vyšší u nás než v zahraničí-proto se sem dováží Monarky a Kalify(které byly v zahraničí hodnoceny jako totální srač..., které skoro nic nestály a po prvním rozbití se ani neoplatily opravovat, takže stejné jako dnešní čínské skůtry, které se dovážejí k nám-jsem si dovolil jen takový malý ekvivalent )

Do veteránů se oplatí jen investovat-poválečné jawy, plechovky mobiloil,shell,aeroshell jsou nejlepší investice s nejlepším ročním úrokem cca 30-100 procenty

Doline, Doline vlastnímu výkladu zákona fandím ale, ale, ale....
Vše má své ALE, na Véčkách je zakázána jízda v noci? Proč takovou blbost řešíš? Denní používání je jen používání za světla?
Jeden teď už bývalý kamarád mě tvrdil, že každá švestka, úředník atd. je kokot. Myslel si, že na odhlášené motorce může jezdit a stále asi doufá, že jednou někdo schválí zákon, kdy půjde starý odhlášený techničák přihlásit na bílé značky. O roku 2001 až 2004 nepíšu....
Odhlášené techničáky ze Slovenska jde údajně také přihlásit... (ale asi moc legální cestou ne, když mě překupník od Bánovců vnucoval panelku s odhlášeným TP s tím, že jde napsat jen plnou moc? ale s jakým podpisem, když půdovního majitele neznám? ) samozřejmě jsem ho poslal někam....

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

24.4.2016 v 15:07 | Nahoru | #154
Nevím, proč dolin kritizuje něčí skládačky-třeba to mají také ve vývoji narážím na popisek videa

ještě bych se chtěl zeptat na to moto z roku 1930, o jaký motocykl se jedná? jen tak ze zvědavosti

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

25.4.2016 v 11:24 | Nahoru | #155
dyˇt to je "pérák" jawa 11 250tka . . . .

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

25.4.2016 v 15:40 | Nahoru | #156
s.k.l.á.d.a.č.k.a. ve vývoji?, chyb je tam dost a to řeším jen díly, moc pěkný pantík na zadním blatníku stříbřenka za palec
njn všichni chtějí péráka

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

25.4.2016 v 17:06 | Nahoru | #157
strašně to všechno prožíváš, myslím si k tvé škodě. Proč dáváš na motorku drahej lak, když v jawě nic z dnešních laků neznali a někdy občas chyběla i základovka. Dneska všichni frajeří se základem, plničem, akrylátem, lakem za 16-20 tisíc a kdoví čím ještě, já sem dostal nabídku od rozumnýho borce na syntetiku bez laku za supr cenu a bylo hotovo a podle mě se to moc moc podobá dobovému stavu, a že se to bude za pár let stírat dolů, no tak to je právě ta podoba době barev resp. povrchů. Jawa má být dělník doby z dělnickýho původu a ne lakovaný skvost. Některý linky už mám otřený a to je taky přesně jak se prostě za pár chvil vyšisovaly v době po pár letech od výroby.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

25.4.2016 v 17:44 | Nahoru | #158
Někdo to prožívá a někdo ne. A to je potom někoho škoda. Drahý lak na motorku dávám, protože chci. Ano, za socialismu se vše dělalo jen tak na oko. Třeba mně Mistře vysvětli, proč závodník Vlk dal kyvnou vidlici na Hurikána už za války a komanči začali používat kyvku až na prototypech kývaček v roce 1953? A projekt Hurikána šel do kytek.... A jak jsem psal dříve Kalifornie brali v zahraničí jako levné srač... Proč jawu trochu nevylepšit kvalitním lakem, vape atd? Škoda je pětistupňové převodovky, ale to je kapitola někde jinde. Prostě tím, co dříve na motorce chybělo? Sám jsi psal o tuningu.... Myslím, že jawa nikdy světová nebyla. Jediná světová jawa byla Jawa 350 OHV, pérák byla levná motorka, která se vyvážela do světa, tak jako pozdější motocykly. To, že máš už odrbané linky je tvůj boj, odrbané linky patří na patinovky . Někdo dá přednost vesnickýmu lakýrnovi, který mu lak udělá s pomerančem a zákazník je spokojený. Já jsem dal přednost profíkům, kteří lak vypálili, tak jak byl v originále.... Vnitřní strany plechů jsou stříklé základovnou-spíš napodobeninou původní barvy-je to povrchovka.TO asi nemáš co?-když píšeš o tom, jak se co a kdy dělalo Pokud se motorka opískuje, tak je potřeba plnič-bez něho to nemá ani cenu-jak vyplníš vyrezlé pory? Základovka chyběla? Vážně, kolik jsi viděl motorek v původním stavu? Barvy z padesátých let se asi nedělají kvůli ekologii... Odstíny pokud byly dané výrobcem, tak se dochovaly určitě i vzorníky ne v RALu ale v ČSN...

Dolinovi jsem tu krásu kritizoval, protože napsal jaké sračky a skládačky jsou na véčkách.
A véčka jsou pro VIP? Paráda!

Dej mi na toho levnýho lakýrníka kontakt, zavezu mu ještě letos tři motorky

Pokud jsem ti neodpověděl na nějakou tvou otázku, tak ji prosím zopakuj, rád ti odpovím, když to budu vědět.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

25.4.2016 v 19:25 | Nahoru | #159
Jj, seš fakt frajer, asi nejlepší na světě, poucovani ti jde, končím tuhle tvou vytahovaci debatu, ty nadcloveku, vseumele, vseznalku a vše mám nejlepší..., nauc se chovat k ostatním a možná tu nebudeš jenom v konfliktu, životě nejsou jen motorky na výstavy a vychloubani se jak to máš špičkový.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

25.4.2016 v 19:30 | Nahoru | #160
Hele, ty se taky kroť, diskutuješ rád ke každému tématu na foru i když o věci víš prd.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

25.4.2016 v 19:36 | Nahoru | #161
Míro kroť se ! jen jsem reagoval na tvé útočné komentáře na minulých stranách, a né každý byl oprávněný, ale jsem rád, že jsem na všechny tvé otázky odpověděl asi správně
p.s. !strašně všechno prožíváš!

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

26.4.2016 v 09:07 | Nahoru | #162

panela píše: včera jsme taky vyjeli se synem na jeho dokončované 559 i čerstvě přepsaná 353 po úspěšné ek+stk, první legální jízda ...


Gratuluji k té první legální jízdě.

Kynklačka: Tak teď už ty rozdíly chápu, díky za vysvětlení Mám panelku, tak budu jezdit ty "kochací jízdy" Ikdyž si myslím, že bych se stejně dobře svezl i na Čzetě.
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist