globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 - 592 ... dokupy...
Zdravím všechny Jawisty,

jako hodně mladý jsem rozebral Jawu 250 typ 592 s tím, že ji napůl zrenovuji a napůl z ní udělám závodní motorku.
Nakonec k tomu z různých důvodů naštěstí nedošlo a rozebraná jawa přečkávala po dlouhých dvacet let v krabicích a různě
možně poschovávaná po garáži. Letos jsem se rozhodl ji tak trochu oprášit a taky ji dát trochu do pořádku.

Mám pár dotazů které bych potřeboval pro začátek zodpovědět.... budu rád za každou radu.


Sháním barvu (jak jsem se různě dočetl tak by byla vhodná akrylátová 8850) ..... poradil by někdo, kde za solidní peníz koupit?

Kde nechat pochromovat díly?

Děkuji všem za případné rady.

Jirka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 09:08 | Nahoru | #91

panela píše: mira592: Jo pár lidí by se možná našlo

Míra1970: Vidím slušný výchozí stav na renovačku, sehnat jen panelkový motor a hurá na to. Já to vždy stavím ze sraček, na 354/1958 byl použitelný jen rám bez vidlice, nářaďový kastlík a zadřený motor. Na 559 jsem měl orvaný rám, dotlučenou nádrž, kastlíky a chyběla komplet maska a blatník.



Motor mám, ale poškozenej. Za mlada se mi přetrhla ojnice pod pístem a když šla nahoru tak propíchla motor pod karburátorem. Možná , že to někde zavařujou, ale motor bude také asi zadřenej - jinak by se nepřetrhla.
Motorku mám po strejdovi a strávil jsem na ni mládí, takže to bude pro mě i srdeční záležitost.

Naposledy editováno 30.03.2016 09:12:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 09:15 | Nahoru | #92

Míra1970 píše: Motor mám, ale poškozenej. Za mlada se mi přetrhla ojnice pod pístem a když šla nahoru tak propíchla motor pod karburátorem. Možná , že to někde zavařujou, ale motor bude také asi zadřenej - jinak by se nepřetrhla.
Motorku mám po strejdovi a strávil jsem na ni mládí, takže to bude pro mě i srdeční záležitost.

určitě se vyplatí koupit motor a sjednotit čísla.

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 09:38 | Nahoru | #93

nemako píše: určitě se vyplatí koupit motor a sjednotit čísla.


Teď jsem zrovna koukal po netu a motor 250/592 asi zatím není, našel jsem kartery za 1800 kč , což se mi zdálo dost.
Nedělám v tom, co to znamená sjednotit čísla - jako v techničáku přepsat číslo motoru?
Mám sice techničák, ale s ustříhlým rohem a je to odhlášený, takže maximálně na vetrána.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 14:13 | Nahoru | #94
Nic se nevyplatí...sjednocování je v celku k ničemu,
ve veteránech se zn. V není výhoda, na testaci musís co rok, na stk co dva roky, technic. Máš na nic, ten si vystav někde. Budeš muset udělat mašinu do původ.stavu a na veterán.testaci.šrouby Davej pokud možno původní žádný imbusy viditelně,uvnitř motoru klidně šrouby co té napadne. Ještě zvaž sehnat papíry platné cca 10000 a na tvé přerazit čísla nebo se pokusit to původní prohlásit za nový rám a motor

Kdysi sem nabízel kartery péráka a nikdo to nechtěl bez udání ceny, kartery panelky seženeš
určitě levněji, překupníci neví, co by si řekli. Burza by mohla pomoci.

Naposledy editováno 30.03.2016 17:07:58

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 17:38 | Nahoru | #95
Ale, ale, zase ta averze na V? Pokud stejně bude dělat komplet renovaci tak proč ne V? Vyhodit 10000 a víc za papíry které asi stejně asi nesežene a zplodí bastarda, to radši ať vrazí do renovace. Buzerace na zdražené stk je výhra? Mám i bílé rz i V po čerstvé obnově testace. Jestli má tp s odstřiženým rohem tak je to motorka s původem ke které má navíc citový vztah a před testací není třeba pátrat jestli je čistá a tp doloží původ k žádosti o testaci HV. Se šroubama to zase není tak horké, taky jsem měl pár s pevnostním značením, protože jsem je do testace neměl za co vyměnit a hlavu mi za to neutrhli. Pověr a mýtů o testacích plný net od těch co nikdy nic na v nestavěli.

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 18:18 | Nahoru | #96
Teď jsem viděl papíry na 250/592 za 12000 Kč, to je docela vostrý, ale asi to tak je.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 19:17 | Nahoru | #97
To je pěkná cena, za 15 na 354 a na to bych se mohl...., poku budeš dělat renovaci jen na oko tak je vem, pokud to myslíš vážně tak bych se testace nebál ale taková renovace opravdu něco bude stát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 20:05 | Nahoru | #98
panela> to mě tedy neštvi, to jako moto, co nemá původní motor ev. rám nebo papíry je jako nějaká kategorie bastard, tos teda dost pos.... víš co.
Víš kolik takovejch motorek může být. Třeba nová jawa 350 se vyrábí jedině díky starejm papírům holt za love jaký určuje trh.
Podle mě je mnohem hodnotnější motorka na SPZ-tce byť je to ta hnusná velká zn. na moderní motorky,
pokud je to ta značka původní, tak to je super. Nesnáším zastánce "V"-ček, co pro ně nic jinýho neexistuje.
Netvrdil jsem, že ne nutné mít původní šrouby, jen doporučil. Na stk přijedš voni vyvalí bulvy a odjíždíš se záznamem "bez závad"
a nikdo tě nijak netestuje jak králíka na výstavě . . . .
Už mě ta skupina VIP na "V" čkách začíná unavovat. Někdy se ženou za orig výfuky apod. za neskutečný majlant přitom
souč. výroba poskytuje/dokáže poskytnout vynikající supr repliky.

Nevím jak je to přesně dnes, ale před nějakým járem, když se někdo stěhoval,
musel přehlásit vozidlo a dostal novou značku a TP, takže bylo po původní značce. Blbá vyhláška

Naposledy editováno 30.03.2016 20:09:40

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

30.3.2016 v 21:19 | Nahoru | #99
Asi o v nic nevíš, máš stroj na v? Jasně je s tím práce a něco to taky stojí, ne jen koupení raznic. Na srazech se na některých strojích bliští nové štítky ...., já mám origo štítek, rám , motor
Nepřipadám si vip s 354 a vůbec nejsem ortodoxní veteranista, jsem rád že jsem ji dostal na kola a legálně na cestu, jak jsem psal mám moto i na bílých a nemám s tím problémy, já zase nemám rád některé kecy patinkářů kteří štětkují chromy stříbřenkou a myslí si jakou cennost vlastní, mám doma stroje v patině ale třeba papíry na sportku čz 250/475 už asi neseženu a ani nesháním, ale mám k ní aspoň zrušený tp a má svůj původ a na cestu ji dostanu jen přes testace HV.
Na stk valí bulvy? Ti lulani? Kecy a mudrování, nic jiného od nich neznám. Původně jsem se zabýval před 25 lety opravama kolové techniky tak vím o čem mluvím.

Naposledy editováno 30.03.2016 21:50:04

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

31.3.2016 v 09:11 | Nahoru | #100
Míra1970: Ta motorka vypadá celkem zachovale, ale práce na ní bude také dost.
Ta závada motoru, tedy nic moc. Nějak jsem ani nevěděl, že se tohle také může stát.

mira592: To sedlo s tou páskou vypadá dobře, ještě uvidím.

Jinak jsem nedávno zjistil, že s rozsvícenými světly fakt moc daleko nedojedu.
Nezahálel jsem a pustil se do laborování s LED diodami.

Tak to celkem dostatečně svítí, ale dnes ráno během zkušební jízdy jsem zjistil, že mi teď neustále mrká
kontrolka dobíjení. S klasickými žárovkami mi svítila normálně. (na volnoběh, během jízdy zhasla) Teď prostě
pořád mrká, ale světla svítí.

Nemá někdo podobnou zkušenost s LED na Jawě?

Přidávám pár obrázků ze včerejšiho bastlení.






























(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

31.3.2016 v 10:52 | Nahoru | #101
mira592> Kolikrát si testoval něco na Véčka?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

31.3.2016 v 13:22 | Nahoru | #102
... mám orig velký TP a tím s průkazem původu motorky, avšak mám novou značku (+malé TP) .... "V" mě jako takové nezajímá.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

31.3.2016 v 15:31 | Nahoru | #103
Kuba350: Klasika, o V mudrují hlavně ti co o nich nic neví ...

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

31.3.2016 v 17:11 | Nahoru | #104

mira592 píše: ... mám orig velký TP a tím s průkazem původu motorky, avšak mám novou značku (+malé TP) .... "V" mě jako takové nezajímá.



takže vo tom víš kravský hovno a jen tu blábolíš nějaký tvoje domněnky

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

1.4.2016 v 05:57 | Nahoru | #105
A máme domudrované, kuba350

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

1.4.2016 v 16:57 | Nahoru | #106
... není moc o čem. Dojedu na stk, chvíli počkám, pak ukážu že to svítí, troubí, bliká, zaplatím a odjíždím s velkým TP a za dva roky naschle, jednoduchý. Teď mě poučte o testaci a o tom co vše je třeba splnit, profesoři

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

1.4.2016 v 16:59 | Nahoru | #107

mira592 píše: ... není moc o čem. Dojedu na stk, chvíli počkám, pak ukážu že to svítí, troubí, bliká, zaplatím a odjíždím s velkým TP a za dva roky naschle, jednoduchý. Teď mě poučte o testaci a o tom co vše je třeba splnit, profesoři

to bys nepochopil,marná snaha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

1.4.2016 v 18:00 | Nahoru | #108
nemako> ale o to se neboj a dokaž že neumíš jen do někoho kopat urážkama. Copak jsi zrenovoval pane chytráku všeználku všeuměle dokonalý. Není problém si o trom "V" přečíst a už ten poplatek 2+800 je docela drsnej.

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

1.4.2016 v 19:02 | Nahoru | #109
mira592> nemá to smysl,máš na to malou hlavu

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

6.4.2016 v 19:22 | Nahoru | #110
scarabeo náký ledky mají tady
http://www.retroraj.cz/shop/ v sekci elektro a led žárovky ale ceny nemalý.

http://www.retroraj....file=images/1356.jpg

Naposledy editováno 06.04.2016 19:23:50

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

7.4.2016 v 14:07 | Nahoru | #111
O způsobu testování na Včka nemám žádné jakoby osobní zkušenosti. Jen vím co vidím jezdit na akcích a má to Včka. Mnohdy tedy silná katastrofa! Skládačky kývaček typu uzavřené sání, rybiny, spínačka na nádrži, sedlo z panelky, typ 354 a podsedláky z 353 ražené 250...a samo u toho cedulka "Vývoz" a podobně.... Nehledě na nejednotnost výkladu čehokoliv v prováděcích předpisech. Od mnohoznačných nicneříkajících vět typu "denní ježdění" přes výklad toho, co je historické vozidlo (dané zákonem) versus to že to určuje komise (http://www.veteranforum.cz/photos/2013/0570192001456675933.jpg) až po neznalost výkladu historicko muzejních pojmů a celkovému přístupu k nově zrenovovanému vozidlo vs původnímu "olezenámu stavu" viz kauza na tomto webu : http://www.motorest...ani.cz/restaurovani/ kde se píše, cituji :

"...Stroj Motobécane R44 byl po dokončení otestován a provozován na veteránských značkách. Zajímavá příhoda se stala po jeho prodeji. Ozval se mi nešťastný nový majitel, že mu ho u nich odmítli otestovat. A nejen to. Kontaktován byl náš klubový testační komisař od svého nadřízeného, že mu přišla stížnost, jaké-že to stroje u nás procházejí. Podotýkám, že stroj byl po mechanické stránce kompletně opraven a renovován - všechna ložiska, brzdy, spojka, motor. Po písemném vysvětlení základních termínů z oblasti restaurování a muzejnictví a poučení, že takovýto stav musí být vždy upřednostňován před renovacemi bylo "tichoučko po pěšince". Pokud si některý testační komisař přivydělává renovacemi, chápu, že "pouštěním" nerenovovaných strojů by byl sám proti sobě, že.".....

Až po postoj k ceně vozidla v původním /renovovaném stavu viz http://www.motorest...-bohmerland-z-kulny/ ze strany znalých , předkladaných veřejnému publiku (cituji): "Trošku mě zamrzela snobská slova moderátora akce o tom, že v tomto stavu je cena milion, po renovaci by ale byla milion a půl, i více....."

Sám musím se svým strojem z roku 1930 na Včka, to je jasné. Těším se na to a využiji toho,......ale jako stojma prosím na zemi. Pravda je vždy někde tak nějak mezi, nikdy ne ode zdi ke zdi. Peace!

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

7.4.2016 v 16:40 | Nahoru | #112
Brečíš na špatným hrobě a obecně hážeš všechny v do jednoho měcha. Jestli někde testují tak jak popisuješ tak je to samozřejmě špatně. Já jsem se původností blbé kývačky 354 r.v.1958 zabýval a konzultoval s komisařem aby vše sedělo a byly autentické i v.č. na štítku, motoru a rámu a případně byl zrušený TP. Stejně se našli odborníci pro které je vše špatně.
Já zase neuznávám raziče a ty co za patinu schovávají rez pod stříbřenkou. Furt nechápete možnost legálně vrátit stroje na cesty a termín denní ježdění na HV do kterého jsem nemálo investoval je zase zbytečná starost pro toho kdo opravdu nikdy netestoval.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

7.4.2016 v 21:29 | Nahoru | #113
...

Naposledy editováno 07.04.2016 21:33:20

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

7.4.2016 v 23:00 | Nahoru | #114
Já vůbec nebrečím. Nikde sem nepsal nic o "možnosti legálního vrácení,...". Já sem jen veřejně interpretoval to co je mi známo. A denní ježdění je jeden z NUTNÝCH požadavků komise, zákona a evidence,...viz vysvětlivky a požadavky k testaci HV, kde je všude napsáno že se to vyžaduje,..nepodnikat s vozidlem a dalším je právě denní ježdění,..no nikdo to nijak nespecifikuje,... (tím nepoukazuju na to že jen tu je to divně, takto je to v každém zákoně ke každé činnosti).
Já jen jako že někdo vyžaduje něco co vyžadovat nejde (je to ježdění jen ve dne - tedy jako ne v noci (denní)? ježdění jen v týdnu? nebo jen o výkendu? nebo jako ne každý kalendářní den? tedy jakože mohu 364 dní jezdit a ten Silvestr to musí stát doma? - jde samo o nadnesené příklady neberte mě prosím za slovo,..ale jen k zamyšlení! )

Já sám motorku na testaci HV budu chystat. Proto se předem chystám i co do oblasti administrtivy a znalosti zákona. Nejsem nikde organizován a proto bych mohl být jakobby outsiderem mezi "matadory". Což jsem mimochodem již zažil, ne však tedy ve vztahu s testací.

JInak s ražením souhlasím a s patinou/stříbrněnkou také. Ale to jako nebylo nějak tak nijak rozporováno mou předešlou poznámkou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

8.4.2016 v 06:56 | Nahoru | #115
Bez hlubších analytickoprávních zkušeností se na svou první testaci zvládl připravit i můj sotva tehdy18letý syn a tady mazáci hysterický plácají játry a vyrábí drama o silvestrovské jízdě.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

8.4.2016 v 12:44 | Nahoru | #116
No já jsem ale nic nevyrobil. Já se jen ptám ne očividné nesmysly a nesrovanlosti. To je celé.
Zatím mě neodpověděl vůbec nikdo.
A já také netvrdím, že testaci nezvládnu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

8.4.2016 v 16:00 | Nahoru | #117
to máš pravdu, tady dokážou vesměs jen útočit, aniž by ses mohl něco přiučit, dozvědět. Panela má vždycky pravdu, ale každá testace je jiná už z titulu jiného stroje, a jiných lidí u toho, nejhorší je názor "já to mám takhle" a všichni ostatní to musí podle nevím jakého zákona mít stejné, to je nesmysl. Já se přiznám, že v 18ti sem měl akorát v kapse pár drobnejch co mi zbyly po maturitě a rozhodně neměl na přípravu veterána na testaci, což je okolo odhaduju 40ti. Podle toho co jsem vyčetl, je to docela divadýlko a fakt co musíš připravit není toho málo, už jen ty fotky a poplatek. howgh

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

8.4.2016 v 17:08 | Nahoru | #118

panela píše: Bez hlubších analytickoprávních zkušeností se na svou první testaci zvládl připravit i můj sotva tehdy18letý syn a tady mazáci hysterický plácají játry a vyrábí drama o silvestrovské jízdě.

je to uplně stejný,jako s technickou. tady se dočteš,jaká je to pakárna,že neprojdeš kvůli kde jaký blbosti a když tam přijedeš,jsi za dest minut hotovej,jen si tam vyfotí motorku,zkusí jestli svítí a jedeš domů. někdo prostě musí bejt důležitej,tak straší mikulášem v létě mě deset let ptochází testací číza,která je orezlá,s původním pomláceným lakem ale nemá jedinou repliku. prochází i ta samá,po renovaci,v akrylátu a všechno chromovaný,mimo nádrže je replika od hadrávka. nikdo to neřeší,pokud je to trošku rozumný.

Jawa 250 - 592 ... dokupy...

8.4.2016 v 20:06 | Nahoru | #119
mira592: kluk si na renovaci vydělal sám a trvalo mu to skoro 2 roky než ji dodělal, teď si dokončuje renovaci dalšího stroje na bílých a dělá ho stejně poctivě, až mě s tím štve páč má před maturou na gymplu a furt se v tom rýpe. Já mu poskytuju jen logistickou podporu, prostory rekonstruované dílny ap. a zasponzoroval mu k narozkám rozšíření řp na A2+B. Že dal testaci kluk v 18 letech je pro tebe divadlo? Jsi chudák. Administrativu a fotky si připravil sám, já jsem s ním byl jen pro zelené rz na krajském registru. Prostě to někteří ze závisti nestrávíte.

Dolin: na legislativní nejasnosti se ptej na příslušném odpovědném orgánu, jedině tam ti vše patřičně zdůvodní, já statut HV a podmínky testace nevymyslel.

(reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

8.4.2016 v 20:14 | Nahoru | #120

Míra1970 píše: Motor mám, ale poškozenej. Za mlada se mi přetrhla ojnice pod pístem a když šla nahoru tak propíchla motor pod karburátorem. Možná , že to někde zavařujou, ale motor bude také asi zadřenej - jinak by se nepřetrhla.
Motorku mám po strejdovi a strávil jsem na ni mládí, takže to bude pro mě i srdeční záležitost.



Ahoj taky mě vylezla ojnice karterem tehdá předm 35 rokama sem to zalepil Belzonou a jezdil sem min 10 roku pak jsem to prodal při blbým sváření se to muže skroutit
dneska bude určitě víc vhodných lepidel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist