bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: olej - jawa 250
Zdravím před vánocemi jsem koupil panelku a nevím jaký lil předešlý majitel motorový olej. Panelku jsem po přivezení domu zkoušel projet na M2T bude hodně vadit když budu teďkon používat Mogul TSF modrej ? Nebo mám i sundat hlavu a kouknut jak je zakarbonovaná aby mi připadně lepší olej nevyčistil hlavu od karbonu a tím sem zničil výbrus ? Nebo mám koupit opět M2T a nevymejšlet blbosti. Člověk Jawce rád dopřeje

olej - jawa 250

15.1.2015 v 19:22 | Nahoru | #1
Dej tam jakejkoliv 2T olej, klidně i to starý M2T, hlavně v odp poměru. U Jawy nejde o to, jaký olej, ale o množství. Žádnej "rozpuštěnej karbon" ti nic nezničí. Cokoliv, co dneska koupíš je o dvě galaxie výš než to, na co byl ten motor stavěnej. Osobně bych zůstal u něčeho levnějšího.

1 reakcí na tento příspěvek olej - jawa 250

15.1.2015 v 19:41 | Nahoru | #2
M2T sem koupil jednou a už nikdy... Kouřila neskutečně... Radši Mogul TS nebo TSF, toť můj názor. A lepší pocit zaručen

olej - jawa 250

15.1.2015 v 19:59 | Nahoru | #3
Kouření mně nijak nevadí, spíš těm za mnou

olej - jawa 250

15.1.2015 v 20:14 | Nahoru | #4
Nemusíš se bát,JAWA sežere všechno ale Mogul je lepší volba než M2T kterej kouří a zasírá.
Jak zde už bylo napsáno dodržuj poměr.JAWĚ ZDAR

olej - jawa 250

15.1.2015 v 20:25 | Nahoru | #5
Spíš sem měl obavu abych ji nezadřel když je třeba zvyklá na obyč olej jako je M2T a ted do ní naliju TSF.

olej - jawa 250

15.1.2015 v 20:25 | Nahoru | #6
Když jsem měl JAWU 350 jezdil jsem mogul TS 1:50 bez problémů předemnou majitel jezdil m2t nic sem při přechodu na mogul nečistil a bez problémů.

olej - jawa 250

15.1.2015 v 21:44 | Nahoru | #7
Původně se jezdilo na motorvý olej,..takže cokoliv je dobré v odpovídajícím poměru. Prase má po měr 1:12 nebo tak nějak při zájezdu tak hlavně mazat!!

olej - jawa 250

15.1.2015 v 21:46 | Nahoru | #8
Za mě mogul TS. I TSF je zbytečný přepych, který nemá u těchto starých strojů opodstatnění. M2T použij radši na mazání pantů od vrat. PS: tuším, že se tady opět rozpoutá bitva o oleje. Jako už po sté...

1 reakcí na tento příspěvek olej - jawa 250

15.1.2015 v 21:56 | Nahoru | #9
Šlo mi jen o to jestli ji nemužu za nějakou cenu ublížit když se koupil Mogul TSF ať už tam bylo lito cokoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej - jawa 250

16.1.2015 v 10:36 | Nahoru | #10

Edye píše: M2T sem koupil jednou a už nikdy... Kouřila neskutečně... Radši Mogul TS nebo TSF, toť můj názor. A lepší pocit zaručen



Kourit musi je to dvoutakt

Jizda na dvoutaktu je na efekt

(reakce na) olej - jawa 250

16.1.2015 v 19:18 | Nahoru | #11

Zx-10RCarlos píše: Kourit musi je to dvoutakt

Jizda na dvoutaktu je na efekt


To máš pravdu když jezdím v plné palbě (narvanej PAV+batůžek)a je předpoklad táhlejch kopců přidávám 6 motorák asi 0,5dc na nádrž.

(reakce na) olej - jawa 250

16.1.2015 v 20:18 | Nahoru | #12

OnluCBR píše: Šlo mi jen o to jestli ji nemužu za nějakou cenu ublížit když se koupil Mogul TSF ať už tam bylo lito cokoliv.


Mogulem TS neublížíš. TSF asi už bude obsahovat nějaký přísady, který rozpouští sajrajt (ne jen v hlavě, ale i třeba v prostoru kliky). Pro dobrý pocit bych tam ten TSF nedával, ikdyž pravděpodobně by ho taky schroupla. Záleží kolik usazenýho bordelu je v prostoru kliky - to se ti pak může dostat do ložisek a....

olej - jawa 250

16.1.2015 v 22:56 | Nahoru | #13
Už sem z toho blázen, už nevím komu a čemu mám věřit. Někdo TSF někdo M2T. Tisíce lidí, tisíce chutí.

olej - jawa 250

16.1.2015 v 22:58 | Nahoru | #14
Vidím to tak že vyjezdím pullitr toho TSFka a koupím Mogul TS.

1 reakcí na tento příspěvek olej - jawa 250

17.1.2015 v 08:56 | Nahoru | #15
Číst umíš: TSF - Polosyntetický motorový olej se sníženou kouřivostí pro vysokootáčkové, vysoce tepelně zatížené dvoudobé motory (zejména řetězových pil, křovinořezů, vyžínačů, motocyklů aj.). Olej je vyroben s ředicí složkou a tzv. PIB, který eliminuje zanášení zapalovacích svíček a spalovacího prostoru. Doporučený mísící poměr oleje a paliva je 1:50.

Tolik info od výrobce. Jawa 559 z toho moc nekouká, žejo.

A dále zde něco o kinematické viskozitě: http://www.oleje.cz/clanek/517

Kinematická viskozita TSF je 8,6 (tedy stěží na úrovni SAE30), kinem visk TS je například 13,8 (SAE 40).

TSF nic nezničí, ale ničím u 559 nepřispěje. Že netvoří úsady neznamená, že něco rozpouští, btw usazeniny v klik prostoru jsou spíš kašovité. TSF je pro jiné motory, zde jsou to vyhozené peníze. Mně motor 634 nejlíp chodil na 4T 20W50, hulil míň jak na polosynt, neblil olej z výfuků. Ano, karbonoval asi víc, po 30 000 km jsem musel obětovat 2h práce a vyčistit to. Za jak dlouho se chystáš najet 30 000 km?

Samo, že co motorkář, to vlastní olejonázor, ale chce to používat zdravej rozum.

(reakce na) olej - jawa 250

17.1.2015 v 09:51 | Nahoru | #16
JwKS_Pavel> No... "kašovité usazeniny" v prostoru kliky... Do ruky se mi dostalo pár motorů, hlavně předválečných, kde jsem to horko těžko odstraňoval jak chemicky, tak mechanicky. Proto si dokážu představit, že se to může po kouskách vydrolit a nasypat do ložisek.
Ale jinak máš naprostou pravdu. Konečně jasná a rozumná rada bez nepodložených domněnek.

olej - jawa 250

17.1.2015 v 10:27 | Nahoru | #17
TSF je syntetika, do ostřejších a modernějších, točivějších dvoutaktů, zahradní techniky atd. Do panelky bych to nelil. M2T je zase srágora, co všechno zanese sračkama. Dej tam buď M2T Super nebo Mogul TS(identický olej a dva názvy) nebo zkrátka nějakej minerální
olej do dvoutaktů od x výrobců na trhu. Za dobrou cenu mam vyzkoušenej i další českej Cinol 2T.

olej - jawa 250

17.1.2015 v 10:40 | Nahoru | #18
Výrobce na olej napíše vždy nejvyšší možné doporučení pro které je olej stavěn. Kdyby tam napsal, že je vhodný i do Jawy, nikdo to nekoupí.

Nejsem zastáncem syntetik, ale ani M2T. Jdu zlatou střední cestou a jezdím na Mogul TS. Cena skoro stejná jako M2T, kouří podstatně méně a nemám v garáži kaluže oleje pod výfukama.

M2T mi nikdo nevychválí. Kamarád někde na fóru vyčetl, že pro zajíždění je nejlepší, protože si součásti pěkně sednou na sebe a pořád měl problémy s přidíráním. V novém válci rýhy a mázlý píst. Když přešel na kvalitní olej, má klid. Já jsem zajížděl na kvalitní, taky jsem to vlastní blbostí přidřel, ale žádné rýhy, žádné namazání pístu.

O rozpouštění usazenin neměj obavy. To platilo pro 4T motory, protože mají úzké mazací kanálky, kde hrozilo ucpání. U 2T nic takového není.

2 reakcí na tento příspěvek olej - jawa 250

17.1.2015 v 10:54 | Nahoru | #19
Paráda koupím tehdy Mogul TS. Když už sem koupil ten TSF pullitr můžu ho aspon vyjezdit ? Ať zbytečně nestárne . Poté koupim TSko. Jináč díky za rady a vlastní názory.

(reakce na) olej - jawa 250

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2015 v 11:22 | Nahoru | #20
OnluCBR> Jasně že můžeš. Nic se nestane.

(reakce na) olej - jawa 250

17.1.2015 v 14:50 | Nahoru | #21
OnluCBR> to TSF si dej stranou, to se neskazí, uvidíš, že ho časem využiješ do něčeho jinýho, třeba do minibajku, motorový pily, křoviňáku atd.

olej - jawa 250

26.3.2020 v 15:02 | Nahoru | #22
…., něco jsem již odjezdil...., dobré oleje jsou minerální od fa. STIHL, Husqwarna, oba mají mimo jiné aditiva proti kouřivosti !!!!, dělám s pilou vím o čem mluvím,, hlavně ne olej předředěnej benzolem 3-mi % pro oddělené mazání - já jsem v dobré víře za mladejch let učil panelku na tento olej jezdit a v parnu jsem ji přidřel - čep na klice byl modrej jak ptáček ledňáček říční, ale hlavně olej pro směs do benzínu !!!!!.....
pokud je klika udělaná na sypaných jehličkách a pístní čep běhá v bronzovým futýrku - myslím že těch 1 : 33, max. 1:40 je na místě, pokud je klika na jehličkovým ložisku s klecí a vršek taky, možná by se to naučit na 1 : 50 dalo -poslední Jawy 350 už na to byly konstruované...., já mám motory udělané, jezdím pro sychra obě Jawy taky 1: 40 (moc je nehoním) a když je teplo a je to prohřáté, kouřivost je na minimu..., to že tady někdo říkal že jezdí v 2T olej pro 4T tak jenom za mě - za totáče jsme povinně museli míchat M6A do pil v poměru 1:25 a s tím se nedalo dělat !!!! - smrad, hulilo se z toho jak z dýmovnice , spalovák musel být tak zakarbovanej až hrůza, v 2t musí olej shořet, ve 4T naopak !!!!, proto byl v pile odolnej shoření a šel ven smrad....

Naposledy editováno 26.03.2020 15:05:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116070 Dnes v 08:37 DesperateDan
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 6 Včera v 16:43 kuzmič
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist