globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kola s duší na bezdušová jak?
1.1.2015 v 15:05
Je možné kola s duší předělat na bezdušová, někde jsem to četl, ale neznám podrobnosti. Nemáte někdo zkušenpst? Prosim jen zkušenosti nebo názory k tématu né plky. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 14:06 | Nahoru | #31
Pre bill56,: opravoval som jeden HD, koleso a ten mal tam na kolese strašne veľa špicov, bezdušové gumy a tú drážku v strede na ráfe mal zaliatu normálne silikónom, asi 3 mm ponad matice, takú súvislú vrstvu silikónu. Žiadne pásky, žiadne o krúžky napatlaný silikón, číry, možno mal ten na lepenie akvárií, ten vraj drží ako besný. Držím palce.

(reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 14:30 | Nahoru | #32
krokoš> No možná, kdyby se to přelepilo jen nějakou obyčejnou páskou a pak se to zablilo silikonem, tak to bude levnější a funkci to bude mít stejnou. Jen nevim jestli když tam aplikuješ slim nebo ultraseals, jestli to nebude mít nějakou negativní reakci.

4 reakcí na tento příspěvek kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 14:53 | Nahoru | #33
Pokud jen zalepíš niple nebudeš mít jistotu že to bude těsnit kolem ráfku. Na obrázcích je dobře vidět rozdíl patky ráfku u bezdušového a dušového disku. Bezdušák má navíc jistící bříško vedle patky pneu, navíc patka pneu musí držet na ráfku silou i bez vzduchu což u dušových kol nedrží. Ten Tubliss toto kompenzuje tou malou duší mezi patkami pneu, ale stejně to je tak dobrý na motokros.
A čemu vadí duše v kole?











Naposledy editováno 03.01.2015 14:55:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 15:33 | Nahoru | #34
dave-lister> že by řešení defektů?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 16:01 | Nahoru | #35

.CORONER. píše: dave-lister> že by řešení defektů?


Asi, ale možná si tím udělá trvalý defekt. :D

(reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 16:04 | Nahoru | #36
dave-lister> jo já vím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 16:09 | Nahoru | #37
dave-lister> Jak to myslíš?

(reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 16:20 | Nahoru | #38
apavka> teče mi to kolem patky tak to budu řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 17:37 | Nahoru | #39
dave-lister> Tak ten tubliss je hlavne pro motokros, protoze tam ty kola a draty v kolech dostavaji fakt fest zabrat, ale hlavne proto, ze v motokrosu se jezdi s nizsimi tlaky v pneu. Tak by se mohlo stat, ze pri dopadu by mu tlak psoukl mezi patkama. Proto je tam ten Tubliss, ktery pritlaci patky pneu k patkam rafku.
U silnicniho pouziti, kdy mas nafoukano to co tam mam byt bych se uniku mezi patkami nebal. I kdyz jsou rozdily, mezi bezdusovym a dusovym rafkem v patce, tak to tesnit bude. Zalezi, jak to clovek pripravi a udela.
Jeste pridam malou perlicku.
Avia furgon mela bezdusove rafky a bezdusove pneu. Kamos prijel do pneuservisu vymenit pneu. Jenze si nevsiml, ze mu poslali misto bezdusovych dusove pneumatiky. Co ted? No tak dame duse. Servisak mu sundal stare pneu, prohledl rafky, vzal cistidlo, opucoval rafky, namazal rafky i patky tech dusovych pneu, nahodil na rafky, nafoukal a nic nikde neuchazelo. Kamos od ty pneu normalne dojezdil uplne bez problemu a pak uz kupoval jen ty dusove a obouval je bez dusi. Takze jde to i obracene.

(reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 17:48 | Nahoru | #40
dave-lister> vrazíš si šroub, hřebík do kola s duší, zaručeně stojíš - defekt, vrazíš ho do bezdušáku, pak máš velkou pravděpodobnost že dojedeš cíle

(reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:04 | Nahoru | #41
dave-lister> je rozdíl patky u bezdušovýho autodisku a bezdušovýho motoráfku?Chci navlíct 16" motopneu na autoráfek ale nevím co to bude dělat.Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:10 | Nahoru | #42
bill56> Pokud to bude 8mm šroub tak asi ne. A pokud to je hřebík mám odzkoušeno že ten sprej opraví i duši. Takový ty rychlosady jak se šídlem vrazí knot jsou určitě dobrý, ale je to hlavně na dojetí, já bych tam nechal dát hříbek.
Bimbo-ze-Žižkova> Nemohl jsem najít lepší obrázek, ale vnitřní tvarování ráfku je stejný. Seženu ti fotku motocyklovýho ráfku. Systém značení rozměru a typu ramene je stejnej, z toho se dá taky poznat zda je ráfek vhodný pro bezdušové použití.
KLASEKml> Ten Tubliss je dobrej pro motokros, protože ta nahuštěná duše uvnitř pneu ochrání ráfek když jezdí s podhuštenou pneumatikou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:21 | Nahoru | #43
dave-lister> ok, a tak myslíš že to tam bude držet?Teda pokud bude autodisk určen pro bezduši a pneu na moto bude určený pro bezdušový ráfek?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:22 | Nahoru | #44
dave-lister> Nevim, jak chrani rafek pri podhustene pneu (co by se melo uvnitr rafku vubec chranit). Ale hlavne pritlaci patky pneu k patkam rafku, aby se nevyzula pneu a aby neusel tlak z pneu. Nejaka ochrana rafku je druhorada.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:34 | Nahoru | #45
Bimbo-ze-Žižkova> Pokud to bude ráfek 6Jx16H2x16 a pneu z motorky 195xXYx16 tak asi jo. Pokud použiješ užší pneu asi budeš mít problém to nafouknout, ale i to se dá řešit když máš správnej vercajk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:38 | Nahoru | #46
dave-lister> 8Jx16 na 240/50R16?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:38 | Nahoru | #47
KLASEKml> Obykle když vypustíš vzduch z dušovýho vyplejtanýho kola, patka pneu vůbec nedrží na patce ráfku a můžeš rovnou zouvat. U bezdušáku musíš vyvinout nějakou sílu a patky odrazit. Pokud zatlačíš z boku do pneumatiky nesmí utíkat vzduch, já bych se bál že ty vaše kola budou mít problém s ucházením kolem ráfku. Budete to muset zalepit lepidlem.
Na starý bezdušový ráfky kde je problém s utíkáním kolem ráfku se používá toto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:39 | Nahoru | #48
dave-lister> co značí to H2x16?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:39 | Nahoru | #49
Bimbo-ze-Žižkova> Ze srandy bych to vyzkoušel a nandal na auto. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:40 | Nahoru | #50

Bimbo-ze-Žižkova píše: dave-lister> co značí to H2x16?


Tady to mají hezky popsané.
To H2 tuším označuje to zajištění proti sesmeknutí patky pneu z disku. Ten výstupek po obvodu patky ráfku.

Naposledy editováno 03.01.2015 18:42:27

(reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:41 | Nahoru | #51
dave-lister> já nepotřebuju srandu chci to dát na motorku a nechce se mi dávat jen za límec pro drátový kolo 14tis tak zkouším schůdnější variantu autodisku ale než ho koupim tak sonduju jestli by to mohlo fungovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:48 | Nahoru | #52
dave-lister> 8Jx16H2 bude asi stejně nejběžněji používanej typ ráfku ne. To další označení jsem ani nikde neviděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 18:57 | Nahoru | #53
Bimbo-ze-Žižkova> Tento rozměr je asi nejběžnější. A proč se do toho pouštíš? Kromě lepení defektů a snadnějšímu vyvažování to asi další výhodu nemá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 19:00 | Nahoru | #54
dave-lister> příspěvek 65

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 19:03 | Nahoru | #55
dave-lister> Jezdim na MTB, kde mam predelane dusove kola na bezdusove. Je to to same, jen v jinem rozmeru a jeste je u MTB plastu nevyhoda, ze jsou "ridke", takze vzduch se dere ven pres behoun, bocnice, kolem patek a vsude mozne. Proto se musi pouzit zatesnovaci mleko. Ruzne druhy zatesnovaciho mleka jsem uz napsal. Ja tam mam Hutchinson.
U moto plastu, co jsou bezdusove nehrozi, ze by propoustely vzduch pres behoun a bocnicema, takze jedine mozne misto uniku (za predpokladu perfektne utesneneho rafku kolem niplu spic) je kolem patek a to bych resil preventivnim roztokem. Ten roztok je na zpusob latexu, takze utesni, zaroven zalepi a prilepi.
Celou dobu pisu, ze se zatesnovacim roztokem, nebo jinym pripravkem pocitam a i kdyby mi to tesnilo bez jeho pouziti, tak bych ho tam preventivne nalil.
Jak dojezdim sadu, tak to predelam na bezduse pomoci 3M pasky vystuzene skelnym vlaknem, (2 vrstvy), sroubovacim ventilkem s tesnenim a preventivniho tesniciho roztoku. Drzet to bude, toho se ze zkusenosti s MTB nebojim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 19:08 | Nahoru | #56
KLASEKml> Jasný, ale taky záleží jaký máš ráfek jak jsem psal nahoře ty rozměry. #50
Já tedy mám zkušenosti že kolem ráfku to utíká značně. Když se nejezdí drží to déle, ale jak se jezdí utíká to hrozně rychle. Ale jak jsem psal, záleží jaký tam máš ráfky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 19:09 | Nahoru | #57
Bimbo-ze-Žižkova> Tak to abys tam napáchal kolo z auta. Předělej to na letmáč, kolo z auta tam pásne dokonale. :D

(reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 19:11 | Nahoru | #58
dave-lister> tam pásne všechno dokonale jen ten zázračnej bezúdržbovej kardan je najednou ten největší problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 20:46 | Nahoru | #59
dave-lister> Rafky mám tovární, 20 let staré. Nejsou určitě tubeless ready, ale i tak se nebojím úniku vzduchu a zvlášť při jízdě, protože ten preventivní tmel má největší účinek při jízdě, kdy je rovnoměrně rozlitý po celé ploše pneu. Spíš když moto, nebo kolo dlouhodobě stojí, tak začne samovolně ucházet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kola s duší na bezdušová jak?

3.1.2015 v 21:52 | Nahoru | #60
KLASEKml> Asi tak jak říkáš jsem to měl v plánu out ex a slime, ale 3m páska bude asi výhodnější. Na kolik to vyjde ta páskaka?

Naposledy editováno 03.01.2015 21:53:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ochrana před větrem a počasím na cr... Suzuki Boulevard C50 kovosrot 12 23.1.2022 v 13:12 Shelby73
Výměna baterie Suzuki C800 Suzuki VL 800 Volusia, Suzuki C800 Intruder, Suzuki ... zeman-ondrej 20 18.9.2020 v 19:51 assassin
Parkovací světlo Suzuki Boulevard C50 MacSuzuki 3 13.9.2018 v 19:57 johns
Kryt úložného prostoru na Suzuki vl... Suzuki Boulevard C50 apavka 0 12.6.2017 v 18:52 apavka
servis Suzuki Boulevard C50 Lamberet 1 5.4.2017 v 14:55 HAMLET


TOPlist