motozem_rijen





Téma: Výměna baterie Suzuki C800
Zdravím! Do Suzuki C800, r. v. 2007, patří motobaterie YTX-12-BS (12 V / 10 Ah) s rozměry: (150 × 87 × 130) mm; hranatý konektor s očkem Y5; kladný pól vlevo.

Chtěl bych ji vyměnit za takovou, která má co možná nejvíc Ah, co se podaří bez větších úprav svými rozměry stále fyzicky umístit do původního umístění pod sedlo jezdce. Ideálně AGM a nechci Lithium.

Máte prosím nějaké vlastní zkušenosti a tipy, než začnu přeměřovat všechno na trhu? Moc díky.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800

17.9.2020 v 09:52 | Nahoru | #1
asi ti neporadim, ale jen me to zajima, tu vysokou kapacitu potrebujes k cemu? protoze pokud z toho nekde v kempu nabijis spotrebice apod, tak ty AGM baterky nejsou stavene na to abys z nich prave treba tech 10+Ah vysal… u tehle baterek je vlastne s tou kapacitou svazanej jen start proud…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna baterie Suzuki C800

17.9.2020 v 11:01 | Nahoru | #2
assassin> Díky za zprávu. Mám návyk od lidí z autoelektřiny, že víc kapacity není na škodu, pokud se aku fyzicky vleze. Tak jsem to stejné chtěl aplikovat i do jedné stopy. Možná je to overkill, ale měl bych z toho prostě lepší vnitřní pocit. Těch 10 Ah zní v uchu jako strašně málo, byť v přepočtu na Wh to je OK.

To s AGM jsem asi neměl psát, ať to nesvádí od mého záměru. Určitě nemám zájem se odchýlit směrem k lithiu, ale je mi v podstatě jedno, jestli AGM, nebo klasické olovo.

Tak či tak, určitě nebudu drancovat baterku až do mrtě, nehledě na typ. Nekrmím nic víc než malé věci přes USB (tel., handsfree, foto, powerbanky…). Podbití se nebojím, protože mám předřazený ochranný modul, co to za mě sleduje. Navíc i bez něj jsem z těch, co nezapomínají si to hlídat.

Výměna baterie Suzuki C800

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2020 v 11:09 | Nahoru | #3
Motobatt MBTX12U má ve stejných rozměrech 14Ah.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna baterie Suzuki C800

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2020 v 11:21 | Nahoru | #4
zeman-ondrej> motorky maji trosku jinak stavenou elektroniku nez auta, takze bych rekl, ze nejde prenaset zkusenosti.
I ty hodnoty kapacity u baterek jsou takove hodne orientacni - kdyz budes merit, Kolik Energie z te baterky dokazes odcerpat aby tam zbyla jeste Energie na nastartovani, dojdes nejspis k hodnote kolem 5Ah u te 10Ah baterie. navic se to bude baterku od baterky lisit.

u te vysoke kapacity v malem baleni je navic jeden problem - desky jsou tenke a maji komplikovanejsi konstrukci - protoze ta kapacita + start proud je danej mimo jine jejich plochou. V dusledku toho jsou baterky nachylnejsi na zachazeni - tenkejm deskam vic vadi vibrace, vadi Jim hluboke vybit, kdy maji tendenci se kroutit atd atd…

motobatt co ti doporucuje kolega jsou kvalitni baterky, ale u kamarada na dilne se jich vali dost KO, stacilo je jednou vybit do smrti…. neni to vada baterky, proste s tema extremnima parametrama prichazi to, ze nejsou blbuvzdorne jako stare baterky ktere kdyz si vyvaril, dolil jsi kyselinu a jelo se dal…. jen baterka co dala 150+A start proudu byla obrovksa a tezka (viz treba ty na starejch K-ckach od BMW)

no a pak uz je zde otazka, jestli baterku nevymenit za lithiium, kdyz jsou stejne nachylne na zachazeni… ale je fakt, ze ja nejsem uplne nestranej, mam slabost pro lithiovky

Naposledy editováno 17.09.2020 11:24:12

(reakce na) Výměna baterie Suzuki C800

17.9.2020 v 22:13 | Nahoru | #5
assassin> Moc děkuju za reakci. V podstatě něco takového jsem potřeboval slyšet, aby mě pořád nehlodal červíček, jestli to náhodou nejde vyšperkovat po stránkách, na které jsem se ptal prvně.

Nechám-li tedy aku, jakou zamýšlel výrobce, pod kolik voltů na voltmetru bych neměl chodit, chci-li nejen bez problémů pokaždé nastartovat, ale i dlouhodobě se chovat k baterce slušně?

Nabíjím zpravidla souběžně dvě powerbanky o parametrech 10 Ah každá, na vstupu podporují obě 5V/2A nebo 9V/2A. Většinou nabíjím za jízdy, ale nechci se zcela omezovat na nastartovaný stroj. Bývám ve světě i desítky dní v řadě se spaním mimo přístup k zásuvkám. Baterku po každém návratu nechávám na Bosch C3 oživit a posléze v udržovacím režimu, než zase někam vyjedu.

Výměna baterie Suzuki C800

17.9.2020 v 23:01 | Nahoru | #6
Jinak nad lithiem jsem hodně uvažoval. Vlastně to byla úplně první úvaha, než mi to na elektrikářském fóru rozmluvili. Celkem mi přišly věcné argumenty, že bych se ve zdrojové části měl vyhýbat zbytečným k*rvítkům. I když si myslím, že může být Li baterka udělaná kvalitně, pořád má součástky (měniče, balancéry), o které je olovo chudší a potenciálně spolehlivější. Další věc jsou pořizovací náklady. Sice se to může při delší životností vyplatit, ale v tuto chvíli by to pro mě znamenalo kromě investice do relativně drahého zdroje i pořízení nové nabíječky, co lithium umí.

Výměna baterie Suzuki C800

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2020 v 07:21 | Nahoru | #7
Mame tu na lithiovky tema, nabijí se stejnou nabijeckou jako olověné, protoze maji stejne jenom dva vývody. Nekteré ty “speciální” pro lithium jsou treba jen ochuzené o recond (desulfatacni) režim, kterej bys na lithiovku nemel pouštět. Nekteri vyrobci pisou i o malinko vyšším napětí atd - ale to je v principu celkem blbost, k cemu nabijet na 14,5V kdyz to pak v motorce nabijí jen na 14?

Speciální nabijecka ma smysl jen pro baterky co maji servisni konektor - přístup ke každému článku zvlast a o takove v soucasne dobe nevim.

Vetsina současných produkčních baterii ma integrovaný balancer, ale jsou i bez balanceru. Ja je delam uz leta bez nej, ale se servisním konektorem a jednou za cas ji vybalancuju na modelarske nabijecce.

Co se tyka napětí, kdy baterka jeste nastartuje - to se bude lišit baterka od baterky, zalezi i na stari, jak velkej ma vnitrni odpor atd. Asi bych udelal test, na nabite baterce bych nabil obe powerbanky z nuly na max a vyzkousel jestli nastartuju, pripadne je zkusit nabit dvakrat - a pak bys vedel, ze muzes nabit tohle a jeste to pojede.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 07:26 | Nahoru | #8
Mas motorku za xxx tisic. Chces lepsi baterku a je ti lito investovat x tisic. Byvas desitky dni ve svete, tam asi nejis suchy rohliky.
Nabijecka s balancerem stoji par korun. Pokud potrebujes byt desitky dni ve svete a elektricky online neni nic jednodussiho nez poridit jinej zdroj nabijeni elektrickych haprcajku.
Me se velice osvedcily zasuvky 230v 50hz. Jsou velice rozsirene a strasne snadno dostupne.Vetsina penzionu, hotelu i kempu je ma. Pokud spis v lese ma je vetsina benzinek, restauraci a hospod.

To ja jen jestli nemluvis o necem jinym nez co zijes.

(reakce na) Výměna baterie Suzuki C800

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2020 v 09:15 | Nahoru | #9
husq701> nabijecka s balancerem je u 99ti procent motocyklovych baterek k nicemu. jelikoz maji jen dva vyvody .. takze neni kam by se ten balancer pripojoval…

myslim, ze o penize tolik neslo, spis premysli co v motorce pouzit.

to ze lithiovky maji nizsi kapacitu je fakt, ikdyz ta vyuzitelna Energie muze byt podobna. pokud jezdi nekde mimo civilizaci, tak muze byt s 230V problem.

jeste takova poznamka, lithiove baterie full spectrum maji elektronickej obvod co hlida vybiti, odepne baterii, ale ma tlacitko, ktere umozni jeste nastartovat - ten obvod tam porad nechava rezervu. Americka vyroba a … trochu vyssi Cena

Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 09:30 | Nahoru | #10
Já myslím, že obava z lithiovky je zbytečná. Za podobnou cenu jako kvalitní olovo, s menší kapacitou, ale stejnou využitelnou. A bude líp snášet ty vybíjecí cykly. Na výpravy bych dal solár na topcase. Trochu tu baterku ušetří.

Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 10:04 | Nahoru | #11
Assassin to dobře shrnul - asi o baterkách něco ví

taky bych se lithiovky nebal a i ten nápad s nějakou solární nabíječkou není špatný -. za jízdy to není problém alternátor energii dodá, pokud jsem několik dní na místě bez energie tak by ten solár na dobíjení powerbanky byl řešením, na topcase to vzhledem k velikosti a problému s uchycením za jízdy smysl nedává ale při stání dlouho na místě to pomůže

vtipné je jak se hodně u lithia řeší balancování - u olova je akumulátor také složený z jednotlivých článků, které se časem taky liší (a chcíplé baterky většinou chícpnou na jeden článek nikoliv na všechny) a nikdo tam reálně balancování neřešil

Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 10:48 | Nahoru | #12
To ja jen ze se tu zase vede atomova diskuze kvuli vejletu do jiznich cech...
Tak to budes nabijet bez balanceru, poznamka byla o tom, ze ta nabijecka stoji promile z toho co dal za motorku a kolik da za ty desitky dnu na cestach.

A on se hned cukal v ramci velkejch investic...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 11:33 | Nahoru | #13
husq701> Zatím dělám průzkum možností. Mám radši, když promyslím a nastuduju X řešení, půlku seškrtám už v návrhu a o druhé půlce si na dotaz vyslechnu, že je to ?čovina. Než impulzivně nakupovat, o čem vím málo, a zpětně zjišťovat, jak nešťastná to byla volba. Není mi líto koruny. Ale když už mám brečet, tak pláču jen jednou – při vysolení krupice u promyšleného nákupu na míru požadavkům. A ne podruhé nad nešťastným výsledkem volby, popř. potřetí při reklamaci apod.

Jezdím dost osobitým stylem, těžko to zařadit do některého motoklišé. Ale nebudu se rozepisovat. Takže zkusme předpokládat, že vím, proč to chci a že to není na ten účel overkill.

assassin> Na vlákno o Li se podívám, díky za tip.

Ohledně baterek působíš fundovaně a důvěryhodně, díky za pomoc v utříbení myšlenek. Kluci z bastlířského elektrofóra měli ale taky několik dobrých pointů z úhlu pohledu elektrikářů, což by bylo na dlouho parafrázovat. I vlastní úvahou jsem lithiu hodně nakloněný. Ale není to úplně takové to: "Jo, tohle řeší beze zbytku všechno, co chci."

Samozřejmě neexistuje řešení bez negativ, ať se vyhneme slovíčkaření. Ale některé nevýhody Li zatím vnímám pro svoje potřeby jako podstatné a odrazující. Ještě se dovzdělám, zauvažuju a uvidím, co z toho jsou obavy reálné a co plané.

Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 11:42 | Nahoru | #14
Covece tak velka uvaha u spotrebaku jako je baterka?
Kup lithium a az chcipne uvaz zda to za to stalo a vrat se k olovu.
V tescu u rohliku taky stojis tak dlouho a rozmyslis jestli bagetu se sezamen nebo radsi rohlik s makem? Stejne to vyseres :)

Osobitej styl :) to ze na tom sedis jak zenska na koni? Bokem? :)

(reakce na) Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 12:25 | Nahoru | #15
zeman-ondrej> ono neni lithium jako lithium, bezne rozsirene clanky jsou na bazi jine Chemie - maji 3,6-3,7voltu na clanek, - z tech v podstate baterka do motorky poskladat nejde. maji take trochu jine vlasnosti nez LIFePO4 clanky ze kterych se vyrabi tyhle motocyklove baterie. Spousta bastliru ma zkusenosti s clankama o kterych pisu vyse, protoze jsou hodne rozsirene Mezi RC modelari a jsou levnejsi. Tim padem vznika v tech diskuzich o LIion bateriich docela chaos, protoze se vzdy prizene nekdo kdo mel/ma Doma nejake RC letadlo a zacne rozdavat moudra o tom jak ty baterie muzou chytit, musi se nabijet specialni nabijeckou s balancerem atd atd…

rozhodne se neda rict, ze jsou ty liion baterie navzdy a maji i sve nevyhody, ale za ty prachy co se to dnes prodava a s tim, ze moderni AGM baterie maji podobne nevyhody tak je ta volba celkem snadna - jasne smerem k lithiu…

Spousta vyrobcu uz dava lithiovky v serii, KTM davala baterky bez elektroniky, nyni uz je ma s integrovanym balancerem, Yamaha v kroskach taky jede lithium uz dlouho, nova Afrika ji ma taky (mozna za priplatek, nevim presne) atd atd...

Naposledy editováno 18.09.2020 12:28:16

Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 12:51 | Nahoru | #16
zeman-ondrej: Pokud chceš větší kapacitu hlavně kvůli tomu, abys nastartoval i s vyšťávenější baterií, tak je lithium jednoznačně lepší volba, protože ti dá dostatečný proud prakticky až do vybití.

A pokud ty drobné spotřebiče budeš nabíjet jen během jízdy, tak kapacitu nemusíš řešit vůbec, protože to utáhne alternátor.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 18:18 | Nahoru | #17
assassin> JJ, díky. Li-Ion, Li-Pol, LiFePO4 rozlišuju. I tam na citovaném fóru jsme nemíchali jedny s druhými.

Jsem rád, že jsem se dozvěděl, proč Pb s více Ah není pro mě cesta, a neuvážlivě ji nekoupil. O lithiu ještě pouvažuji.

BTW ty Full Spectrumky s IPT jsou vážně něco.

1100Virago> Díky za příspěvek. V zásadě se jen snažím nastudovat limity svého stroje, abych pak někdy nemusel být překvapený, až to bude nejméně vhodné.

Jinak si myslím, že se ke své baterce chovám hodně slušně, takže reálný problém jsem nikdy neměl a ani jej neočekávám. Zdejší vlákno je spíš preventivní brainstormingová úvaha, zda pro klid v duši nejsem schopný udělat něco lépe / navíc.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 19:24 | Nahoru | #18
Co řešíte balancéry? Ten balancér je uvnitř té baterky a uživatele nijak nezajímá.

(reakce na) Výměna baterie Suzuki C800

18.9.2020 v 19:49 | Nahoru | #19

Borntobewild píše: Co řešíte balancéry? Ten balancér je uvnitř té baterky a uživatele nijak nezajímá.



V kazde neni. A navic je to takovej balancer nebalancer.

Ale myslim, ze tu zas tak moc balancery neresime.

(reakce na) Výměna baterie Suzuki C800

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2020 v 19:51 | Nahoru | #20
zeman-ondrej> Kdyby sis na trhu nevybral a chtel poskladat baterku s vetsi kapacitou tak mi napis PM, neco bysme vymysleli.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Těsnění spoje výfuku Suzuki VL 800 Volusia Lavička 2 9.8.2020 v 15:57 jarykurejs
Suzuki Volusia 800 - laďák a kryt c... Suzuki VL 800 Volusia kovosrot 2 29.7.2020 v 06:59 kovosrot
Jaké pneu na Suzuki Vl 800 Suzuki VL 800 Volusia apavka 6 13.7.2020 v 08:10 mufis
Nový motorkář potřebuje poradit - V... [1, 2] Suzuki VL 800 Volusia kovosrot 43 10.7.2020 v 12:04 kovosrot
kola s duší na bezdušová jak? [1, 2, 3, 4] Suzuki Boulevard C50 apavka 97 5.6.2020 v 19:49 zdenysrx6

TOPlist