Jesli mam rozdělat a vyčistit karbec,nebo jesli se nějak rozdělává a čistí celkově motorka,jakože tlumiče,kyvka atd. je to pro mě nová věc dřív jsem měl samé silnice
Moc díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udržba přes zimu
Filous píše: ...umytí je snad samozřejmý, stejně tak vyčištění a namazání vzduchovýho filtru, určitě stojí za to vyčistit a promazat uložení kyvky a přepákování, vyměnit olej v tlumičích, případně gufera, vyčištěním karburátoru taky nic nezkazíš, stejně jako kontrolou desek, vyčištěním brzdových třmenů a výměnou brzdový kapaliny, dál kontrola, vyčištění a namazání řetězu...prostě záleží na celkovym stavu motorky...
Retez a filtr se dela kazdych par jizd, tomu nerikam zimni udrzba.
Sundal bych vyfukove koleno a podival se, jak vypada pist. A jestli bude potreba tak vycistit priveru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udržba přes zimu
ešte doplnim
porad zhod aj airbox a ten cely vyčisti ak bude v nom nejaka diera alebo netesnost treba to vyriešit kamoš tak zadrel motorku (nasavala špinu)
možeš zhodit aj kryt zapalovania a pootočit s rotorom dolava a doprava či neni vôla na ojnici,a nahore a dole či neni vôla na ložiskach na kluke
v chladiči pozri či nie je pena
vymen olej v prevodovke ak je šedy je zla vodna pumpa interval vymeni oleja každych 7-10mth (10w-40 Jaso MA)
na jar hlavne daj čerstvy benzin s olejom (v starom benzine ti klesne olej a moto zadreš)
a motorku mat hlavne v teplej garaži cez zimu sa nevoz lahko možeš pokazit gufera na tlmičoch ale aj mnoho inych veci
Naposledy editováno 27.12.2014 17:15:44
bmw3987 píše: SirIndy> retaz a filter sa ma každu jazdu
ešte doplnim
porad zhod aj airbox a ten cely vyčisti ak bude v nom nejaka diera alebo netesnost treba to vyriešit kamoš tak zadrel motorku (nasavala špinu)
možeš zhodit aj kryt zapalovania a pootočit s rotorom dolava a doprava či neni vôla na ojnici,a nahore a dole či neni vôla na ložiskach na kluke
v chladiči pozri či nie je pena
vymen olej v prevodovke ak je šedy je zla vodna pumpa interval vymeni oleja každych 7-10mth (10w-40 Jaso MA)
na jar hlavne daj čerstvy benzin s olejom (v starom benzine ti klesne olej a moto zadreš)
a motorku mat hlavne v teplej garaži cez zimu sa nevoz lahko možeš pokazit gufera na tlmičoch ale aj mnoho inych veci
Retez delam kazdou jizdu, filtr podle toho jak je prasno.
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
Daly jste mi tu hodně dobrých rad jen asi nemam jak vyzkoušet vuly na klice a pistním čepu a hlavu zdělavat nechci, motorku jsem koupil cca před mesícem a jsou tam oba tlumiče po GO a v motoru byla prej před 25mth vyměn píst,ojnice,spojka,všechna ložiska,klapka atd. celý motor by měl být dělany jen musím vyměnit olej převodovce.A jak mi radíte zkontrolovat vule natech manžetách a silentblokoch uložení atd. a zkusim vyčistit ten karbec snad se mi nerozešteluje
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udržba přes zimu
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
Jen jsem neco slyšel o seřizování přívery,nemohl by mi to někdo trochu osvětlit jak se přesně seřizuje ? k čemu to je ? jesli tim časuji kdy se má přívera otevřit atd...
a když sundám koleno výfuku dá se přívěra nějak očistit ? mosazný kartáč tam asi nedostanu,nebo musím ji celou vyndat ?
A jaký tam lejete převodový olej ? v manualu jsem se dočetl neco jako 10w40 SAE ale co vím tak to se leje do 4T motoru.
Naposledy editováno 27.12.2014 20:18:51
primax69 píše: Ok jasné,všechna udržba určitě bude
Jen jsem neco slyšel o seřizování přívery,nemohl by mi to někdo trochu osvětlit jak se přesně seřizuje ? k čemu to je ? jesli tim časuji kdy se má přívera otevřit atd...
a když sundám koleno výfuku dá se přívěra nějak očistit ? mosazný kartáč tam asi nedostanu,nebo musím ji celou vyndat ?
A jaký tam lejete převodový olej ? v manualu jsem se dočetl neco jako 10w40 SAE ale co vím tak to se leje do 4T motoru.
Olej do prevodovky muzes dat stejny jako do 4T. Nebo primo olej do prevodovek 2T. Obycejny prevodak ne, protoze nema aditiva pro mokrou spojku.
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
1 - vypustím všechen benzín z nádrže (je ještě jedna možnost, koupit plnou 100 octanového)
2 - vypustím benzín z plovákových komor (pokud máš nádrž plnou 100 octanového, nemusíš)
3 - vytáhnu baterku a dám ji někam do relativního tepla a jednou za měsíc ji zkontroluji. Pokud na ní klesne napětí pod její hodnotu (méně jak 12V a pod) ihned dávám na nabíječku
4 - tak jednou za měsíc aspoň protočím píst, aby se nepřilepil na stěnu válce (pokud není nakopávačka, dost těžko řešitelné)
Před těmito body je ovšem třeba motorku pořádně očistit a nakonzervovat všechny chromové části (u krosu ti tohle odpadá, tam toho chromu moc není)
To je asi tak všechno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udržba přes zimu
udinar píše: Co dělám já!
1 - vypustím všechen benzín z nádrže (je ještě jedna možnost, koupit plnou 100 octanového)
2 - vypustím benzín z plovákových komor (pokud máš nádrž plnou 100 octanového, nemusíš)
3 - vytáhnu baterku a dám ji někam do relativního tepla a jednou za měsíc ji zkontroluji. Pokud na ní klesne napětí pod její hodnotu (méně jak 12V a pod) ihned dávám na nabíječku
4 - tak jednou za měsíc aspoň protočím píst, aby se nepřilepil na stěnu válce (pokud není nakopávačka, dost těžko řešitelné)
Před těmito body je ovšem třeba motorku pořádně očistit a nakonzervovat všechny chromové části (u krosu ti tohle odpadá, tam toho chromu moc není)
To je asi tak všechno.
Ještě bych si dovolil poznamenat že kros nemá baterku takže tenhle bod odpadá.
Yz-250 píše: Ještě bych si dovolil poznamenat že kros nemá baterku takže tenhle bod odpadá.
Díky za připomínku, cros nemám a nikdy jsem neměl a tak nevím že nemá baterku! Nejvíc jsem se přiblížil ke crosu, když jsem kámošovi spravoval Transalpa a ten baterku má!
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
primax69 píše: čau kluci jen ještě jedna otázečka jak poznam špatné uložení zadní kyvné vidlice ? nebo uložení zadního tlumiče ? nebo dá se to vubec nějak zkontrolovat ? ten tlumič,ze spodu jak má ty ramena ?
Dej to na stojan a hybej zadnim kolem a hledej vuli.
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
primax69 píše: no to jsem právě zkoušel,u jsem zkoušel šroubovákem se o tu kvyvku zapřít jesli se neuvidím že se nějak posunuje atd. a to se mi zdá v pořádku,jen když chytnu za zadní kolo a zkouším s ním jemně cukat do boku tak slyším jemné lupkaní,někde od motoru,jak kdyby někdě u tlumiče,tak mě prvně napadlo uložení kyvky ale vypadá v pořádku
Servisak mi nasel vuli v hornim ulozeni zadniho tlumice tak, ze nejak zvedal kolo s kyvkou nahoru.
1 reakcí na tento příspěvek Udržba přes zimu
Kontrola vůlí a stavu opotřebení určitě nenechávat kontrolovat podle teho jen jestli zrovna jezdíš , je zima, nebo ne
Je toho hrozně moc co napsat, přeju dobrou stopu , kolama dolu Mrakoplaš
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 | tomashroz | 9 | 14.2.2024 v 14:08 SOUSEDRH9 |
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 | tomashroz | 0 | 12.2.2024 v 18:50 tomashroz |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... | Blackwhitee | 3 | 8.11.2022 v 10:13 Marcel69 |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |