globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín s karburátoru
18.12.2014 v 13:58
Dobrý deň
Mám motor čz 175 neviem presne aký typ no ma to tu vrtulu na boku. Motor je uložený na takom domacky vyrobenom traktoriku ktorý som už snim kúpil. Motor stal cca 5 rokov ale je všetko v poriadku bol znovu celý pretesnený výbrus ani výmena piestu a krúžkov nebola nutná. Má nové kladívko indukčnú cievku sviečku a vysokonapäťový kábel a kondenzátor. Problém je vtom že ked sa snažim motor nakopnúť tak miesto toho aby benzin nasal tak ho vytláča z druhej strany karburátoru čo je napojené na filter. Sviečka zostáva suchá. Viete mi poradit kde je problém?
ďakujem
Předchozí
1 2
Následující

Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 15:34 | Nahoru | #31











Tak takto to nejako vyzerá ........... ja viem že by to malo mat štarter ale to mi je asi jedno ved by som to nakopol ak to teda nemá vpliv na zapalovanie

Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 17:42 | Nahoru | #32
Tak to je přibastlené magneto z fichtla. Kotva je možná naražena na původním dynamové kotvě (není vidět, jak to vypadá pod tělesem původního statoru) a držák s cívkou, kladívkem a kondenzátorem je také nějak upravený z pincka, možná vyrobený na míru (těch přestaveb bylo více).

Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 17:57 | Nahoru | #33
další věc je že svíčky u pionýrů se sklepávají na menší vzdálenost elektrod - z původních 0,7-1mm na 0,4mm, protože zapalování má obecně menší energii. Další problém může dělat zesláblý magnet, protože cívky jako takové na statoru uzavírají magnetický tok a bez nich magnet může rychleji slábnout. Další věcí je jaká je vačka - vačka z čz a pionýra se liší, tedy jestli je správně nastavený předstih (na odtrhu při prvních testech až tolik nezáleží, hlavně aby kontakty rozpínaly). Že to střelilo do sání a chcíplo by znamenalo buď chudou směs, nebo velký předstih.

Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 19:57 | Nahoru | #34
oki takže záver je že tam je uplne ne ho.....no zapalovanie. Kladívko a kondezátor je nový to som kupoval na čz 175. Dá sa niekde zohnat potom zapalovanie na tento typ motoru? pozeral som trošku internet vačku som našiel ale zapalovanie nie. poprípade mal by niekto na predaj zapalovanie? a vôbec pomože to tomu?

Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 21:45 | Nahoru | #35
nejjednodušší co bych prve udělal - sehnal baterku 6V. Nebo 12V, pak teda je potřeba dát i 12V indukční cívku. Udělal z toho bateriové zápalko, nastartoval, vyzkoušel atp. Je zbytečné dávat peníze za zápalko, pokud nevíš jestli je zbytek dobře.

Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 22:00 | Nahoru | #36
oki takže miesto baterky može byt aj nabijačka? ale problem je že v elektrike som neni nejak moc zdatny takže zapojenie absolutne neviem ak dám z nabijačky kostru na karter a plusko na kladivko skratuje to čo je asi normálne ale tým že su tamm neni ostatne el veci tak to asi nebude v poriadku či?

Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 22:20 | Nahoru | #37
nabíječkou to jde, jen je otázka jak se bude srovnávat s těmi rázy co jí v tom bude zápalko dělat. Ale musí se to trochu upravit - kladívko na 1 indukčky, nabíječka na 15 indukčky, a druhý nabíječky na kostru.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru

20.12.2014 v 23:13 | Nahoru | #38
no nerád by som odpisal nabijačku možno by som radšej zainvestoval do toho zapalovania ved nemože to predsa stát mailand mam sice 12 voltovu baterku ale nemám 12v indučku lebo na autách už neni a na štvorkolke čo mam tiež nie takže to by som musel kupit a tiež to nestoji 5 korun ............. asi by som radšej vymenil to zapalko a vačku a budem dúfat že to pojde

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 00:07 | Nahoru | #39
až to sundáš, tak uvidíš na čem jsi. Jestli někdo hrabal do karteru nebo ne. Ta stávající indukční cívka je 6V nebo 8V? Jinak sehnat dynamostartér taky nebude sranda. Je otázka co od toho čekáš. To co tam je momentálně je minimalistická varianta, řeší jen zapalování. Originální zapalování bez baterky bude fungovat dost neochotně - většinou se u motorek roztlačuje. Pokud tam ale dáš baterku - musíš vyřešit jak ji umístit a uchytit, pak je dobré (pokud nechceš furt nabíjet baterku) vyřešit i dobíjení. Pokud budeš mít dynamostartér a baterku, je zase otázka, jestli ho chceš používat i jako startér.

Nejjednodušší by bylo sehnat někoho v okolí kdo trochu elektrice těhle samohybů hoví, nějak to zapojí, motor se vyzkouší, jestli tam není ještě něco jiného špatně a pak se dá laborovat dál.

(reakce na) Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 03:22 | Nahoru | #40
radoslav_123> Neexperimentuj hned se zapalováním, když nevíš, v jakém stavu motor je. Jak už Ti chlapi psali, sežeň si 6V baterku, nabíječka těžko říct - záleželo by na tom, jak by se cívka vypořádala s pulsujícím napětím z nabíječky, hlavně když by se odtrh trefil pokaždé do jiné části půlvlny (takže by mohla jiskra občas vynechávat). Lepší je vyhlazené napětí, takže spíš, než nabíječka by posloužil dílenský (laboratorní) zdroj, ale ten těžko budeš mít.
Ale jde klidně použít i 12V baterku a cívce předřadit vhodně volený odpor - o stejné hodnotě, jako je odpor primáru cívky. Nebo i vhodně volená žárovka, ale odpor je lepší. Ostatně někdy bylo toto řešení použito na starých autech pro případy slabšího akumulátoru v zimě. Cívka byla na 6V a během zapnutí starteru byl předřadník vyzkratován relátkem, takže i při slabé baterce dalo zapalování dobrou jiskru.
Až seženeš baterku, zapoj obvod jednoduše tak ,že (+) baterky dáš na svorku 15 cívky, svorku 1 na kladívko (a paralelně s kladívkem kondenzátor) a (-) baterky na plášť motoru. Seřiď odtrh a předstih a pak můžeš zkoušet, jak motor poběží. Je blbost investovat do jiného dynamostarteru (nebude levný - je jich málo) a pak zjistit, že motor je vyráglovaný jako <-> staré cikánky.

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 09:01 | Nahoru | #41
oki tak idem zhanat 12 v indučku ...... sviečku asi netreba a mám zohnat aj vačku alebo nechám tam tu čo tam je ked už tam je to zapalovanie z pinčla?

1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 09:22 | Nahoru | #42
Pre radoslav: veď Ti J.M.K. nekázal dávať 12V indukčnú cievku. Len Ti napísal, že pri použití 12V baterky tam máš dať do série odpor, alebo žiarovku, aby si mal 6V. Ja som to robil pri štartovaní Roadster 90. Normálne som dal káble ako písal J.M.K. z baterky z auta a po naštartovaní som baterku odpojil. Bez použita odporu.Len to nesmieš nechať dlho zapojené, aby si nespálil indukčku. Fungovalo to. skôr by som sa pozrel na nastavenie odtrhu a predzápalu. Ono to treba vedieť nastaviť a to nastavenie nevedelo veľa ľudí urobiť ani v dávnych časoch a teraz už vôbec nie. Návod na nastavenie nájdeš tu na fóre. Dá sa použiť aj baterka štvorcová 4,5V, alebo aj tá malá 9V zapojiť ako písal J.M.K. keď sa bojíš dať 12V z auta. Môžeš aj s baterkovej vŕtačky, aj s vysavaču, len zisti kde majú +pól. Držím palce pri štarte.Ešte skontroluj, či to vôbec iskrí, či si dobre pozapájal tie kábliky na platinkách, prerušovači, tam to je oddelené tá pohyblivá od pevnej, tými izoláciami. Ešte raz držím palce.

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 11:12 | Nahoru | #43
zohnat 12 v indučku som chcel preto že 6v indučku som kupoval uplne novu a nerad by som ju odpalil ale našiel som aj starú 8 v tak možno tu obetujem a skusim to takto ... predzapal a odtrh som si dokonale naštudoval takže problem nastavit to nebude ten by mal byt v poriadku

(reakce na) Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 11:13 | Nahoru | #44

krokoš píše: Pre radoslav: veď Ti J.M.K. nekázal dávať 12V indukčnú cievku. Len Ti napísal, že pri použití 12V baterky tam máš dať do série odpor, alebo žiarovku, aby si mal 6V. Ja som to robil pri štartovaní Roadster 90. Normálne som dal káble ako písal J.M.K. z baterky z auta a po naštartovaní som baterku odpojil. Bez použita odporu.Len to nesmieš nechať dlho zapojené, aby si nespálil indukčku. Fungovalo to. skôr by som sa pozrel na nastavenie odtrhu a predzápalu. Ono to treba vedieť nastaviť a to nastavenie nevedelo veľa ľudí urobiť ani v dávnych časoch a teraz už vôbec nie. Návod na nastavenie nájdeš tu na fóre. Dá sa použiť aj baterka štvorcová 4,5V, alebo aj tá malá 9V zapojiť ako písal J.M.K. keď sa bojíš dať 12V z auta. Môžeš aj s baterkovej vŕtačky, aj s vysavaču, len zisti kde majú +pól. Držím palce pri štarte.Ešte skontroluj, či to vôbec iskrí, či si dobre pozapájal tie kábliky na platinkách, prerušovači, tam to je oddelené tá pohyblivá od pevnej, tými izoláciami. Ešte raz držím palce.


Kdysi, když jsme dávali dohromady různé lepeňáky (dneska by se tomu říkalo prznění veteránů), jsme úplně běžně startovali motorky na dvě ploché baterie spojené do série. Dává to tak sice 9 voltů, ale pro nastartování to nikdy nevadilo.

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 13:44 | Nahoru | #45
pre splašenytrubky: Ja som na ČZ 125 476 jazdil s baterkou s vŕtačky namiesto normálnej olovenej, len som sa bál, že mi to strelí pod zadkom . Ale fungovalo to. Ani tým baterkám to nejak neublížilo.

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 13:57 | Nahoru | #46
Tak páni, všetko som spravil ako píšete 12v bateria cez 6v žiarovku na 6v indukčku, predzápal a odtrh nadstavený asi 100x skontrolovaný, ked je sviečka vonku krásne hádže iskru, do plavákovej komory som nalial fakt že trošku benzinu aby sa to neprechlastavalo a ....... ani tuk tak mi dcera pomohla s videom že čo mi ide ztoho karbecu zo zadu. Je to tam super vidiet a neviem či to je normalne, motor som točil vrtačkou cez navarený šrou na remenici v smere hodinových ručičiek. Fakt už strácam trpezlivost a uvažujem nad druhým motorom.

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 15:05 | Nahoru | #47
Jestli nebude po tom předchozím ulévání ještě něco benzinu ve spodku motoru, ten pak víří a dělá přehlcenou směs. Koukni na svíčku, zda bude mokrá. Když ne, ta, jak už tu zaznělo, vyndat svíčku, stříkačkou špricnout do válce pár kubíků benzinu, svíčku našroubovat a motor protočit, zda alespoň zablafe. A nebo zkus napojit cívku přímo, bez "škrcení" žárovkou - možná, že je potom až příliš slabá. Několik vteřin běhu na 12V cívku nespálí. Stejně tak zkontrolovat odtrh svíčky, nebo zkusit novou svíčku. Když na 12V motor čapne, tak je třeba udělat "menší" předřadník, tedy dát žárovku s větším příkonem (nebo zapojit dvě žárovky paralelně) - pozor právě na to, že nestačí uvést jen "žárovka na 6V", záleží i na jejím příkonu - měla by mít zhruba stejný, jako je "příkon" cívky (změřit ustálený stejnosměrný proud primárem cívky při 6V napájení a vynásobit napětím). Žárovka 5W, natož třeba 3W, bude dost málo, to napájení cívky "uškrtí" až moc.
Nebo je další možností nechat připojenou žárovku, jako je teď, zapnout baterku a při sepnutém kladívku změřit napětí mezi primárními vývody cívky (svorky 15 a 1). Tak se hned dozvíš, jakým napětím je cívka skutečně napájena a bude-li to pod 6V, použij "silnější" (větší příkon) žárovku. Při slabém napájení se klidně může stát, že venku na vzduchu jiskra ještě padne, ale uvnitř válce, ve stlačené směsi, již ne. Klasický příklad nestartující motorky, kdy starter točí zdánlivě ještě normálně, ale napětí na baterce klesne tak, že na jiskry už to nestačí.

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 15:20 | Nahoru | #48
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:28:55

1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 16:47 | Nahoru | #49
práve to je na tom podla mna ta sviečka neni až tak mokra aby nehodila iskru neviem asi to pri tomto motore vzdám a pozriem sa po novom bohužial nemám na to čas .......... ak by niekto vedel o nejakom podobnom ale plne funkčnom dajte mi vediet musim to spojazdnit lebo na jar bude treba rotovatorovat a povozit bordel

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 18:01 | Nahoru | #50
Motorů ČZ175/502 asi už moc nebude u renovátorů po nich bude sháňka, takže cpát nějaký do trachtóru, kde navíc bude slabý a imrvére přetěžovaný, je vcelku škoda. Rám snad nebude těžké upravit pro zástavbu jiného motoru, ideálně vodou chlazeného a dát tam motor třeba CB500, nebo ER-5 (z nějaké bouračky) by mělo stačit až kam. Mohl by stačit i 250ccm, ale teď si nevzpomenu na žádný vodou chlazený.

(reakce na) Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 18:06 | Nahoru | #51
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:28:42

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 18:50 | Nahoru | #52
nemusi byt presne tento typ motoru som rozmýšlal nejaku 250 rám lahko upravim som zámočník sprevodovane je to tak že by sa nenamáhal snad ani motor s pinčla vodou chladene tam je asi zbytočne dávat to je taký traktorík čo sa da odpojit od vlečky a zostane len jedna hnaná náprava a dá sa tam zapojit potom trebars pluh, na kolesa sa dá nasdit rotovator. ppll - točila to velká vrtačka cca 2000w takže preto asi to išlo lahko kompresiu som nemeral ale prstom ked zatlačim miesto sviečky tak ho tam neudržim ...... ložisko som pozeral len pod zapalovanim aj gufero tam je to vypada v poriadku všetko suche , kružky asi takto volným okom neuvidim či su vadne ale nie su zlomene a ked ich zatlačim k zámku pekne sedia a valec nemá ani škrabanec hore býva taka ryha kde končia kružky a piest sa začina vracat ani tá tam neni ....... predával mi to jeden taký, no mám pocit že dost silný alkoholik a asi mal 6 exekutorov (aspon tak vipadal) tvrdil že to zdedil po svokrovi a 200€ za celý traktorík mi neprišlo až tak prehnane vela ak tvrdite že takýchto motorov neni vela vymenim ho za nejaký iny plus dam nejaký doplatok ......... ja verim tomu že niekto kto sa tomu venuje si stým poradi

1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 18:51 | Nahoru | #53
ppll - aj podlievat som to skušal nič ........... len raz mi to blaflo asi na min a to som tu vyššie spominal

Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 20:56 | Nahoru | #54
Máš-li možnost půjčit si měřák, změř kompresi, dvoutakt na ni bývá docela cimprlich. Od té se pak odvíjí vše ostatní, jinak po sundání hlavy by na pístu měla být šipka, kterou píst musí směřovat vpřed (k výfukovému kanálu), kdyby náhodou byl obráceně. Ale když motor, minutu běžel, pak flusnul do sání a od té doby nic - pozor na to, aby nebylo vyražené gufero pod dynamem - u těchto motorů se to stávalo, že když střelil do sání, šel logicky tlak i dolů do karteru a vyrazil gufera kliky. A jestli byl prodejce od pohledu notorik s dluhy na krku, tuplem bych pochyboval o stavu motoru i celé mašiny.
A i když je to jen odpojitelný podvozek typu "vari", ani proto bych nad instalací motoru s vodním chlazením neváhal. Jinak by měl stačit motor OHV 196ccm, 5.5k, co bývá třeba na 2kW centrálách. Má chlazení ventilátorem, zapalování jako u křoviňáku a regulátor otáček jde snadno odpojit (má přímou mechanickou vazbu na plyn). Pokud se tedy nějaký na inzerci objeví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 22:47 | Nahoru | #55
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:28:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 22:54 | Nahoru | #56
ppll> Ty svorky cívky nejspíš uvádíme každý obráceně... nemám teď čas hledat plánek, ale dle starých značení "15" jsou okruhy za spínačkou, aktivní při zapnutém zápalku. Proto tato svorka spínačky byla značená 15/54 (54 jsou brzdová světla, pokud se nepletu). Proto bych přívod dal na "15" cívky. Cívka sama o sobě na to moc háklivá není, jen při správné polaritě se pak při rozepnutí kladívka k sekundáru přičítá ještě napětí naindukované na primáru (cca 400V). Ale tak stačí měřit a lehko se zjistí, co je jeden pól primáru a co je spoj primáru a sekundáru.
Ale s tím motorem souhlas, nejlepší by bylo použít rovnou nějaký sekačkový. Některé, mám pocit, odstředivku i mají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 23:34 | Nahoru | #57
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:27:58

(reakce na) Benzín s karburátoru

21.12.2014 v 23:47 | Nahoru | #58
ppll> Pravda, i takového experta už jsme tady měli, co chtěl upravovat elektriku snad na panelce, co nejvíc zjednodušit - a měl to přesně tak, že baterka vedla napřed na kladívko a pak odtud na cívku. Takže by kladívkem šlusoval baterku. To vlákno určitě ještě někde bude, ale nemám sílu ani náladu jej hledat.

Benzín s karburátoru

22.12.2014 v 09:24 | Nahoru | #59
Myslíte že by pasovalo zapalovanie z tohoto motora je to dvojvifuk ja mam jednovyfuk http://motocykle.ba.../43650750/Predam.php

Benzín s karburátoru

10.1.2015 v 15:27 | Nahoru | #60
Ahoj v novom roku .......... tak som zohnal druhý motor ........... všetko šlape na baterku uplne v pohode len sa chcem opýtat či niekto vie poradiť zo zapojením tohoto zapalovania aby to dobíjalo porípade aby to šlo len na dobíjanie bez baterky. Skúšal som merokom zmerat tie kontakty na zapalovaní ale ani nja jednom som nenameral vôbec nič, motor samozrejme bežal dík













Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 10 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1


TOPlist