kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.
Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.
Máte někdo špatné zkušenosti?
Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Ja měl lamináty z ebay z ukrajiny při nasazovani na moto hned praskly
Naposledy editováno 06.12.2014 19:19:43
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Pokud to takto půjde dál, budu dělat jen z originálů
Naposledy editováno 06.12.2014 20:34:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Chtělo by to hromadné žaloby na výrobce, za ty jejich prasárny.
Kvalita je v háji, ale ceny za nové auta pořád stejné...když šetří při výrobě, mělo by se to...když už promítnout na ceně.
10-20 let? Vždyť se jim to někdy rozpadá ještě v záruce a nebo ideálně týden po ní ..např koncern a jejich 1.4 TSI motory s řetězem.
Naposledy editováno 06.12.2014 21:58:39
dewwil píše: DucS> jj, ale to je účel, aby ti auto nevydrželo 10-20let... Ty díly se záměrně dělají tak, aby se auto za chvíli rozpadlo, jsou na to specialisti co maj za úkol uměle snižovat výdrž některých dílů, z něčeho žít musej, není zájem, aby jsi měl auto desítky let a k tomu ještě bez poruch ...
Amen. Vždyť by půlka MB a Kvasin neměly co žrát ... Ale je to tak všude, bohužel ...
Jestli si někdo myslí, že Ferrari je záruka adrenalinu, tak neví, co říká. Já nikdy nevěděl, jestli to nakopnu, nebo půjdu pěšky.
Takže když mi kára vydrží pět let, pošlu ji dál a budu vděčnej za ty dary.
2 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Jinak nevim jak kdo prisel na to ze dnesni auta nic nevydrzi - par let zpatky auta najely 100tis a konec, po 10ti letech zrezly durch ... Dneska da auto 300za 3roky a lidi prskaj ze to stoji za hovno :)
Naposledy editováno 06.12.2014 23:06:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
V porevolučních dobách šla kvalita nahoru - pamatuju, jak nám na dílnu přijela benzínová felicie s 620 tisíci na počitadle, firemní auto, o který nikdo přehnaně nepečoval, ty zvuky, co se z toho linuly, nezapomenu nikdy, ale zase to odjelo, zmizelo to v oblaku černýho kouře. Obecně trh s autama nebyl přesycen a lidé vybírali i podle očekávané kvality a životnosti
U dnešního "mainstreamovýho" auta si nedokážu představit nájezd přes půl miliónu kilometrů. Teda možný to je, ale to auto by mělo vyměněnou polovinu dílů. Už 200 tisíc kilometrů je naplánovaná životnost většiny dílů (elektronika, vstřikování, přeplňování)
Mimochodem, zaslechl jsem (o BMW), že pro Ameriku je plánovaná živostnot stanovená o trochu větší, protože se počítá s vyšším nájezdem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Dráťa píše: ...Už 200 tisíc kilometrů je naplánovaná životnost většiny dílů (elektronika, vstřikování, přeplňování)
Mimochodem, zaslechl jsem (o BMW), že pro Ameriku je plánovaná živostnot stanovená o trochu větší, protože se počítá s vyšším nájezdem
Kdes to slysel? Nic z toho neni obecne platne pravidlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Zalezi na segmentu, danem OEM a trhu, ale pro osobaky je klasicky pozadavek pro planovany zivot 300tkm/3 roky. Od nej se odvozuji duty cykly.
Stejne je to jak pro elektroniku, tak vstrikovani, tak preplnovani, tak ostatni subsystemu agregatu... kvuli zachovani urovnove vyvazenosti. V naproste vetsine pripadu se tyto druhy pozadavku kaskaduji pomoci kvalitativnich nastroju (ExtFA, DFRFMEA) uz od platformy auta, pres motory az ke komponentum...
Vyjimky potvrzujici pravidlo pochopitelne najdes. Nicmene zrovna BMW specky jak pro EU, tak China tak NAFTA zrovna velmi dobre znam a jak pro benzinaky z Mnichova, tak pro diesel ze Steyru plati to co pisu vyse.
Edit: vlastne si uvedomuju ze BMW v benzinech navysilo Volle Funktionserfüllung dokonce na 17 let To je ale pouze formalita (300t km zustava a provozni cas danych zarizeni je kritictejci nez zivotnost).
Naposledy editováno 07.12.2014 01:41:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
assassin píše: Schvalne poddimenzovane soucastky uz ve vyvoji me pobavily :)
Jinak nevim jak kdo prisel na to ze dnesni auta nic nevydrzi - par let zpatky auta najely 100tis a konec, po 10ti letech zrezly durch ... Dneska da auto 300za 3roky a lidi prskaj ze to stoji za hovno :)
Četl jsem tu jeden članek a na tohle maj velke korporace přimo marketingove odděleni, nějak se to i nazývá a jasně je tam popsane, jak nějaky vzkum konkurence co a jak kde mužou ošidit, aby to vzrobyli levněji a udrželi si standard toho co je, nebo bude na trhu......
Krásně tam je popsané, jak je starý motor o dost kvalitnějši, než nový sice nadupanějši ale s mnohem slabši životností...
Bavím se o motorkach, ne o autech . . . Stači srovnat motor fireblada 99 a odlechčenou 07 co si logicky mysliš, že vzdrži dele podstivý motor s 8mi letým vyvojem, nebo na rychlo zplacaný odlehčený motůrek naladěný na takový výkon, aby stačil konkutrenci sveho ročniku ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Kazdopadne to co psal assassin je holy fakt. Pro mainstreamove osobni vozy drive byly jak pozadavky (a podle nich take skutecna vydrz a kvalita,nikoliv nutne jakost!) nizsi nez dnes.
KapitanMasakr> tech gramatickych chyb uz sazis presprilis. Takhle ti tu pozu blbecka bude bastit malokdo.
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Lidi tu kupuji auta co v nemecku jako podobne sluzebaky najela 400, nekdo to stocil protoze to auto vypada jak kdyby melo 100 a odejde jim nejakej zatezovanej dil - setrvak, turbo a uz se siri jak novy auta nic nevydrzi ze se tam musel menit dil za 30 - co to dneska je 30tis? Navic kdyz jak rikas u tech starejch aut byla generalka motoru bezna... A dnesni podvozky a kastle vydrzi vyrazne vic, starsi auta bez protikorozni upravy se rozpadala pod rukama - navic zajimavy je ze tu snad nikdo z kritiku co vyklada jak stary auta vydrzely vse nema nakej prehistorickej pekac s 500+...
Ono i ty slavny htp - na netu kdyz se sejde 10lidi co se jim rozbilo tak to vypada ze jsou KO vsechny, ale tech aut jezdi strasne moc - znam cloveka co spravuje flotilu aut operativniho leasingu/pujcovny a ten uz ma preci jen k pozorovani vic nez jen "nepovedene auto znameho meho znameho" a rika ze ty htp se jeste pomerne sypou nejmin ze vsech aut co maji (oktavky,passaty,megany atd)
Naposledy editováno 07.12.2014 08:12:02
dnes kdo trošku jezdí,tak v klidu najede 20tis.km. a samozřejmě někteří i několikanásobně více.A to,že Š120 byly na GO zralé už po 100tis.km,způsobovaly podle mně nekvalitní oleje a né samotná konstrukce motoru...
s tou kvalitou to jde s kopce-o tom žádná,ale ony ty auta prostě moc jezdí.bez auta jak bez ruky a než se štráchat autobusem,to raději trošku připlatím...
jinak spousta lidí je nepoučitelných,serou na servis,přetahujou výměny oleje i filtrů,případně mají oleje v motoru málo... a pak se diví a nadávají...
nechci to nějak přehánět,ale když řeknu,že 25% nákladů co u nás v servisu lidé platí jsou v přímé souvislosti se zanedbanou údržbou,nebo jízdou do doby,než se něco totálně vysype a tím vezme sebou i jiné věci..,tak rozhodně nekecám.
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Auta dnes vydrží hodně, ale spousta dílů které dříve vydržely dlouho se dnes stávají spotřebním materiálem. Rozvodové řetězy, různé EGR ventily, sací potrubí, převodovky, vstřikovače, čerpadla atd.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
dave-lister píše: assassin> Někdo tu psal o rozvodových řetězech na motorech TSI od VW. Ty opravdu moc nevydrží. To samé třeba V6 TDI motory od VW (například ASB). Dnes se tyto řetězy používají co nejslabší a nejlehčí aby odlehčili rotující hmoty v motoru a snížili emise CO2. Zde si myslím že není úmysl automobilky ušetřit, ale úmysl EU snížit emisní limity. Tyto rozvodové řetězy vydrží méně než na starých motorech ve feldách, favoritech, 120-kách, 100-kách kde nebylo ani žádné napínání.
Auta dnes vydrží hodně, ale spousta dílů které dříve vydržely dlouho se dnes stávají spotřebním materiálem. Rozvodové řetězy, různé EGR ventily, sací potrubí, převodovky, vstřikovače, čerpadla atd.....
No tak ono kolik lidi tu jezdi s atmosferickym 2+litrem bez ekokurvitek za 12+litru na sto? On by kazdej chtel aby to zralo 4max a nebylo v tom nic co by se rozbilo .... A kdyz se ty periferie co tuhle spotrebu umoznuji rozbijou zacne se tahat na svetlo vydrz atmosferickejch trilitrovejch dieselu od MB ...
3 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Je to řetízek jak ze šlapacího kola, ale kdyby byl aspoň z kvalitního materiálu, vydržel by podstatně víc. Navíc mu moc nepomáhá,když s tím někdo jede po městě na šestku a 1000 otáček.
Jinak celkově auta dnes nevydrží víc,jak píše assassin, nebo dave-lister...
Elektro instalace vyrobená v Africe se vám rozpadne pod izolací a to nemusí ani vidět vodu, popraskané poddimenzované písty po 35tis.km s výmluvou na špatný soft a chudou směs, zakarbonované sací ventily už ve 20tis s vrstvou 5-7 mm / daň na EURO nesmysl a recirkulaci EGR u přímovsřikových benzínů/, propálené bloky mezi válci ve 150tis km
Říct že dnešní auta vydrží víc a za to napsat,že vyměníte rozvodové řetězy,EGR y, sací potrubí, převodovky,vstřikovače, čerpadla a že je to spotřební materiál???
Ten podle dave-listra spotřební materiál je půlka auta.
Kvalita je v prdeli a je jedno,jestli je to jídlo, pračka, lednička a nebo auto.
Zeptejte se lidí z jednotlivých oborů a ti vám to potvrdí.
Naposledy editováno 07.12.2014 19:04:06
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
To je konkrétní případ.
Naposledy editováno 07.12.2014 21:08:05