bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dotahovani sroubu na moment
21.11.2014 v 16:11
kolik lidi z vas tu dotahuje srouby na brejlich na moment ?? nebo jen od ruky?? mam ktm 350 a pri padu mi praskli brejle v miste kde je zajistovaci sroub viz foto..




jedna osoba z ktm mi rekla ze to je tim ze to mam dotazeny na hulvata nikoliv na moment kdybych to mel na moment tak se to nestane... dal sem novy vrch bryli mrknul do manulu na momenty jak to teda ma byt dotahly. horni dil brejli vcetne zajistovaciho sroubu ma bejt dotahnuto na 17Nm ale prijde mi to strasne moc dorvany az moc . takhle sem nemohl mit dorvanej ani ten sroub predtim kdyz mi to prasklo jak to utahujete vy?

1 reakcí na tento příspěvek dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 16:32 | Nahoru | #1
Samozřejmě je lepší když o dáš na moment,jak to má být..Ale já to nedělám.neutahuj to na krev ale ani ne málo..Každej má asi něco jiného ale brejle bych dotahoval dost ale né úplně na krev,svař to ale kvalitně a kup nový šroub,když to dáš na moment měl bys mít klid

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 16:40 | Nahoru | #2
Hlavně kdo dotahuje na moment tak jak je správné, tak by měl také vědět,že je správné vždy použít originální a hlavně nové šrouby.

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 16:40 | Nahoru | #3
Pozor 17Nm není zas až tak dorvaný šroubový spoj jak ty popisuješ. Jsi si jistý, že jsi měl na momenťáku opravdu jenom 17Nm?

Jo a jenom tak mimochodem, všechny šrouby řeším momentovým klíčem podle předepsaných momentů od výrobce, protože jsem si jistý, že výrobce ví určitě lépe než já, na kolik to přitáhnout. A všechny šrouby dávám na Loctite, ale to je na Harleyi a to je zase jiná kapitola, protože u něj nepoužít lepidlo, tak jsou šrouby po pár majlích venku všechny

Naposledy editováno 21.11.2014 16:43:47

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 17:02 | Nahoru | #4
17 není moc. Prostě jsi to přerval a takhle to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 17:35 | Nahoru | #5
No počkej až budeš mít něco dotahovat 110 Nm to je potom jak ty říkáš dorvaný

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 17:38 | Nahoru | #6
Jsou místa, kde momenťák používám a to jsou právě tato...... např. vidle, hlava válců, kyvka, kola atd....plasty beru od oka.

(reakce na) dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 17:39 | Nahoru | #7
ZombiRider> Já mám zadní kolo na 160Nm a to je urasovaný......

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 17:44 | Nahoru | #8
Jen z vlastni zkusenosti upozornuju na jednu vec: Obcas je dobry momentovej klic nechat zkalibrovat!, podle technika v laboratori nejdyl jednou za dvaroky nebo aspon improvizovane ve sveraku [paka zname delky, zavazi].

(reakce na) dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 17:54 | Nahoru | #9
Hele tak na to pozor.Nám sice nepraskly brejle ale jenom ten zajišťovací šroub a pak jsme zjistili že je zlomená hřídel(trubka) co je zalisovaná ve spodních brejlích a prochází přes ložiska do těch horních brejlí.Takže radši to celé rozdělat a pořádně zkontrolovat.

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 18:23 | Nahoru | #10
brýle,oska a podobné věci se dotahujou velmi s citem,to je známá věc....

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 19:52 | Nahoru | #11
občas nemám momenťák po ruce, ale v garáži se snažím momenťákem

jinak mě překvapilo, jam malý moment se utahuje na předku exc

dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 20:57 | Nahoru | #12
na menší průměry a zvlášť do hliníku mám momen%ták do 25nm. Ostatní citem. Obvykle všichni všechno extrémě přetahujou.

1 reakcí na tento příspěvek dotahovani sroubu na moment

21.11.2014 v 23:23 | Nahoru | #13
Momenťák by měl mít každej kutil,aby si uvědomil,jaké je při utahování hovado....ale ať si každej své "brejle"přetrhne,když je mu líto peněz za momenťák

dotahovani sroubu na moment

22.11.2014 v 09:56 | Nahoru | #14
17Nm to je velice lehce, ždyť když dotahuješ kola na autě a trochu se zhoupneš tak 100Nm není vůbec žádný problém.... a jak bylo zmíněno kalibrace je velice užitečná věc

dotahovani sroubu na moment

22.11.2014 v 11:59 | Nahoru | #15
Nemáš bejt lemp a nepadat, lolečku :D

dotahovani sroubu na moment

22.11.2014 v 18:22 | Nahoru | #16
občas je aj těch 100Nm na autech málo, když přezouvám nějaký větší tak tam máš i 180Nm a to je teprve na krev

dotahovani sroubu na moment

23.11.2014 v 21:41 | Nahoru | #17
noo takze sem si pujcil tri momentaky... jeden velkej tim to bylo dorvany doslova jako krava.. druhej taky to se mi zdalo az jako ze nemozny jak sem psal na zacatku.. vcera sem si pujcil momentak takovej malinkej od 5nm do 30nm povolil srouby a dotahl na predepsany moment... a je to doslova dotahly zlehka az sem si rikal ze to nemuze bejt ani snad utahly ze mi ty vidle musi vyskocit dneska sem to vytahl na trat a vidlice zustali tak jak byli takze to necham a budu jezdit a doufat ze mi to nepraskne :) jinak bryle sem samozrejme cely sundal rozebral zkontroloval i toho fifu zda neni praskly nebo neco a je vse ok na trati to trenink vydrzela tak snad to bude uz jen v poradku :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotahovani sroubu na moment

23.11.2014 v 22:04 | Nahoru | #18

Petr-Huska píše: Momenťák by měl mít každej kutil,aby si uvědomil,jaké je při utahování hovado....ale ať si každej své "brejle"přetrhne,když je mu líto peněz za momenťák



Hele nevim, ale ja v uvodnim prispevku ctu ze ty brejle prdly pri padu a ne pri utahovani sroubu?

Ja treba "od oka" utahuju srouby na min nez predepsanej moment a co obvykle lidem vytahuju zalomeny srouby tak je to po utazeni momentakem - coz bych prisuzoval tomu co pise pepafjr - ze to jsou momenty na nove srouby a ze dotahnout na ten fabrickej moment sroub nekolikrat smrdi tim utrzenim...

Druha vec je samo co je to za momentak ... Takovy ty 10-150Nm budou myslim plus minus autobus na vetsine rozsahu...

(reakce na) dotahovani sroubu na moment

23.11.2014 v 22:25 | Nahoru | #19
-

Naposledy editováno 11.05.2015 13:52:05

(reakce na) dotahovani sroubu na moment

26.11.2014 v 00:05 | Nahoru | #20
assassin> No to je sice fakt,ale kdyby původní utažení bylo těch 17 Nm,tak to asi bude mít možnost někam "uhnout" a ne zlomit oko.Druhá věc je jak a čím to chlapec vůbec dotáhl,když se mu to zdálo dorvaný-viděl jsem momenťák v kilopondech a tam je 17 kp 170 Nm,ale nevím,nebyl jsem "u toho"...Jinak s "cvakacím" momenťákem 10-150 Nm od Tony dělám celý život a nikdy nebyl problém-jen jednou mi učedník po dotažení kol dal klíč do futrálu nepovolený na nulu a příštích 10 použití se musel předvádět,jak s tím zachází,až si to zapamatoval...No a také si občas můžeš momenťák zkontrolovat,jestli nefixluje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Promáčklý výfuk KTM 350 SX-F Uxator88 10 23.2.2024 v 16:07 jardad
Kdy co měnit- Motokrosy Honda CRF 250R, KTM 350 SX-F Anti 8 13.2.2024 v 06:21 MartinkaB
Ktm sxf 350 štartovanie KTM 350 SX-F Mirek999 16 4.1.2023 v 20:21 Kocoure
Světla na cross KTM sx125 KTM 125 SX, KTM 450 SX, KTM 250 SX, KTM 520 SX, KTM ... Jirka2948 7 13.10.2022 v 10:41 Elfmen
Spojka KTM 350 sx-f 2011 KTM 350 SX-F divi0055 4 13.4.2021 v 06:57 ja1


TOPlist