globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy co měnit- Motokrosy
10.2.2024 v 20:01
Tak se zde v okolí začínají množit "krosky" a samozřejmě dřív nebo později si najdou cestu ke mně
A vzhledem k tomu, že majitelé už nejsou magoři co jezdí dokud to neklekne, tak bych rád zeptal zkušenějších jak je to s preventivní výměnou kritických komponent. Tím myslím ojnic, pístů, případně kroužků, ventilů. Ano, najdu to určitě v příslušných manuálech, ale jde mi spíše o konkrétní zkušenosti kdy uživatel je obyčejný motorkář který si občas zajede do terén bez jakýchkoliv závodních ambic.
Konkrétně tu teď mám Hondu CRF 250 na které jsem před cca 50 hodinami dělal kliku a teď ji majitel přivezl na kontrolu ventilových vůlí s tím že jsem mu doporučil hlídat si píst. Motorku má právě těch 50 hodin a kdy se před tím ten píst dělal neví.
Dnes také odjela KTM 350, tam je ojnice i píst dělaný, nicméně (zřejmě) díky prasklé trysce mazání došlo k přidření pístu a ten se ozývá klepáním. Nerad bych aby se mu to někde rozletělo.
Rád bych si přečetl nějaká doporučení, jak obecně postupovat u takových strojů- Přeci jen je to pro mě novinka, doteď chodili majitelé až po destrukci motoru
Předem díky za diskuzi k věci.

Kdy co měnit- Motokrosy

10.2.2024 v 20:08 | Nahoru | #1
to ma kazdej jinak... univerzalni navod neni. idealni je menit vse podle manualu a casto ani to neni zaruka, ze to tam nespadne a hlavne na to musis byt za vodou ... zavodnici koupi zadobre novou motorku, odjezdi sezonu a bez ztraty to s 60-100mth prodaji dal... pak se ceka na koho padne cernej petr. u 250 je to riziko velke... ja bych si jetou 250 nekoupil. a zase 450 hobika na trati straslive utluce...

ja jsem doted jezdil 450 a spolehal na to, ze to aspon 100mth bez servisu da, pokud da tak super... jezdis dokud to tam nespadne a pak to rozprodas na dily... za prachy co jsi usetril za servis koupis dalsi podobnej strep....

kdyz se jeta 450 prodava 70-100 a mel bys kazdejch 50mth delat malej servis (pist atd) a kazdejch 100mth komplet - tzn ojnice, loziska, casto prevodovka ... tak jsi v tom za dva roky za kilo v servisu

ja nad tim tak dlouho badal az jsem si koupil elektriku

Naposledy editováno 10.02.2024 20:09:44

Kdy co měnit- Motokrosy

11.2.2024 v 07:03 | Nahoru | #2
Čau, piest mu tam daj nový. Sa ti čudujem, že keď si mu robil kľuku tak si mu tam nechal starý piest. No, vidím, snažíš sa zákazníkovi ušetriť prachy, ale na svoj úkor. Ono je to ako píše assassin, záleží aj od konkrétneho užívateľa. Mal som zákazníkov otca a aj syna. Obaja stejné motorky servisované u mňa. Staré Hondy CR 250. Otec, počul čudný zvuk z motora, opotrebený ojničný čap, ložisko pred smrťou, rozobral som, vymenil ojničný čap+ojnicu s ložiskom a poskladal. Syn, tá istá porucha, ale .....točil to až dovtedy dokedy to išlo. Potom , rozbilo ložisko kúsky nasalo do valcu, rozbilo piest a aj valec. Som normálne rád, že ma tie 4T nestihli a som sa odsťahoval preč. Lebo u 4T je ešte oser s hlavou, rozvody a ventily.

Ešte k tomu piestu. Píšem len zo skúsenosti z mojou huskou. Je to 4T, 450-tka a ešte má nastavený omedzovač na 7000 ot/min. Pôvodne 9000. Čiže kombinácia obmedzené otáčky , užívatelia hobíci rovná sa dlhá životnosť, piest sa neroztrhne, len opotrebí. Tu na fóre som sa trápil s tým, že mi tlačí olej do sania, tu mi pomáhali aj ľudia čo vedeli robiť na nete a aj vedeli po anglicky, tak mi našli všetko možné , čo povymýšľali majiteľia týchto motoriek všade po svete. Všelijaké konštrukčné úpravy. No, problém bol len v tom, že bol opotrebený piest a tlak fučal do kľuky. Pri poruche kľuky vymenený aj piest a olej do sania už netlačí. Čiže, keď budeš robiť husku TE 449 a bude tlačiť olej do sania tak vymeň piest.

PS: joj, to hlavné som zabudol, držím palce a nech sa darí.

Naposledy editováno 11.02.2024 07:07:49

1 reakcí na tento příspěvek Kdy co měnit- Motokrosy

11.2.2024 v 11:36 | Nahoru | #3
Hele asi mě tady spousta rádoby borců bude chtít ukamenovat, ale mam HSQ Fe 450 2016, najetych asi 206 mth (mých 146) a světě div se, nemenil jsem ani kliku, ani pist, dokonce jsem měl úplně zbytečně ventily na kontrole...
Pravidelně měním olej a filtr + ostatní náplně a pravidelně se starám o loziska v kyvce a přepakovani.
Liju benzin, prezouvam gumy. Toť vše.
Jezdim pole louky lesy, občas enduro trať, na úrovni hobby mrd.al.

1 reakcí na tento příspěvek Kdy co měnit- Motokrosy

11.2.2024 v 11:40 | Nahoru | #4
No mě zas napadlo když někdo dělal píst, proč ne i kliku. Ten píst měl v tý době ještě povlak, vypadal jako nový. No a jak se zvedl tlak, tak...
Co jsem početl, tak je standardní interval cca pade pro píst a snad kilo pro ojnici. Takže to majitelům doporučím, zbytek na jeho vlastní riziko. Případně kouknu a zkusím něco poměřit.

Karaya: Může být. Ale já tu měl jinou CRF 250 a tam vysypaný ojniční ložisko totálně rozsekalo motor.

Naposledy editováno 11.02.2024 11:43:09

(reakce na) Kdy co měnit- Motokrosy

11.2.2024 v 11:42 | Nahoru | #5
Anti> jo tohle jsou intervaly predepsane u KTM SXF450, ale hobici tohle casto neresi, mam 170mth a pist i ojnici puvodni...

pist se meni v kratsich intervalech abys zachoval kruhovitost/valcovitost valce, vzdrzi pak dele...

Naposledy editováno 11.02.2024 11:44:37

(reakce na) Kdy co měnit- Motokrosy

11.2.2024 v 12:11 | Nahoru | #6
Karaya1> Čau, veď práve toto, čo píšeš, citujem najeto asi 206 Mth, mojich 146 Mth. Keď som kupoval svoju, tak to malo teoreticky vydržať cca 400 Mth, bez rozoberania u dedkovského vlastníka. Ako som tu kecal s assassinom. Moja mala na počítadle Mth 76 Mth a len Boh vie koľko v skutočnosti. Už hneď po kúpe tlačilo olej do sania. Možno to teraz ja zistím, vymenený piest, kľuka a hlavné ložiská. Keď ovšem neprdne niečo iné. A hlavne obrovský rozdiel je pri používaní otáčkového spektra u 250 a 450. U mrdalov v teréne. Na asfalte je každý frajer.

Anti, u ostrej motorky nemá zákazník žiadnu záruku, veď stačí idiot pri skúšobnej jazde a je po nej.

Kdy co měnit- Motokrosy

11.2.2024 v 22:43 | Nahoru | #7
Ahoj, Ja prispeju svým příspěvkem s 2T KTM EXC 300 - jsem Mrdalka, jak píšou kolegové (pole/lesy/louky). Základ Pravidelně měnit za mě vzduchový filtr, olej v převodovce a prepáčko… moto má aktuálně 200 MTH a dělán 2x píst, další mě čeká v cca 250 MTH + kontrola válce.
Pak při 320 MTH budu dělat kompletní GO - ojnice, ložiska, nikasil válce, atd..

Kdy co měnit- Motokrosy

13.2.2024 v 06:21 | Nahoru | #8
Motoservis Petra na face a youtube. Velice ochotný a zkušený pán
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda crf 250 problém s nastartován... Honda CRF 250R Danybomber 5 12.4.2024 v 11:51 Danybomber
Promáčklý výfuk KTM 350 SX-F Uxator88 10 23.2.2024 v 16:07 jardad
Koupě motokrosové motorky Honda CRF 250R David_20 18 20.10.2023 v 16:39 assassin
250ccm + spacák Honda CRF 250R trawexis 1 18.5.2023 v 09:20 Danec93
Rozměr měrky oleje CRF 250R 2009 Honda CRF 250R Kopik17 2 29.1.2023 v 15:48 Kopik17


TOPlist