globalmoto_duben_nolan





Téma: Kurvítko
 
12.11.2014 v 20:11
"Kurvítko" pro mě znamená součástka která přestane pracovat po 25 měsících, tedy těsně po záruce. To na úvod. Sekačka na trávu, která postupně ztrácela výkon, až přestala pracovat úplně. Vzhledem k tomu, že střílela do karburátoru, hledal jsem chybu v chudé směsi. Po hodně dlouhém hledání jsem našel karburátor z podobného motůrku. Vyrobil přírubu a vyzkoušel. Bohužel se nic nezměnilo, takže karburátor jsem vyloučil. Po sundání víka ventilů mě bylo jasno, vahadla ventilů zde nejsou na čepu, jak bývá obvyklé, ale otočná na polokouli. To, aby tlačila na ventily v ose (což se jim očividně nechtělo ) zajišťují tyčky (zdvihátka) ventilů, která jsou vedena (a teď pozor!) 0.8 mm měkkým pozinkovaným plechem. Tyčky plech prodřely, vahadla se sesmekla z ventilů a časování je fuč. Nejdřív jsem nemohl pochopit, jak konstruktér mohl udělat takovou chybu u motoru, kterých se vyrábí desetitisíce. Čím víc jsem o tom přemýšlel, zjistil jsem, že konstruktér je vlastně génius. Zkuste vymyslet součástku, která má vydržet 25 měsíců. A pokud by náhodou tolik nevydržela, pro servismana je to otázka pár minut. Prostě kurvítko, tak jak má být
-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?








































Kurvítko

25.6.2015 v 21:58 | Nahoru | #91
Tak to s tím lankem nebude zas až taková sranda Vede do prostoru pod plech sekačky a tam mizí
vypadá to, že budu muset sundat motor a pak rozebrat podvozek. Nevzdám to, nemám rád, když hmota vítězí nad člověkem.
Už z principu toho "hajzla" rozhejbu a bude makat!!! Tráva roste, tak musím spěchat, ale nějak se mi do toho namotala dovolená

Kurvítko

29.6.2015 v 12:14 | Nahoru | #92
"Když chceš vyšrůbovať toto, musíš toto... na toto sa nééédostaneš zas! No to je paaast vedle pasti pyčo..."

Nezávidím, osobně už bych asi na takový konstrukčně dojebaný sráč nervy neměl.

Kurvítko

12.7.2015 v 10:56 | Nahoru | #93
Další pokračování seriálu
Jelikož tráva roste rychleji než moje časové možnosti opravy, rozhodl jsem se, že vyřadím volnoběžky v kolech a posekám trávu s ručním pojezdem.
Dřív jsem to tak sekal běžně, ale řeknu vám, už jsem si odvykl. na pohodlí si člověk rychle zvykne. (jo, abych sekačku jen nehaněl, volnoběžka byla udělána tím nejjednodušším způsobem, ale plně funkční. Akorát to šlo tak nějak ztuha, stačilo odsranit zaschlý tuk a znovu namazat a je to ok)
Ale zpocená košile mě donutila situaci přehodnotit. Znovu jsem zjišťoval kam dole lanko vede. Ale bez demontáže motoru a možnosti podvozek otočit, řádně očistit a demontovat to nepůjde. A tak jsem se uchýlil k trochu prasečině, a napojil jsem dvě lanka za pomocí šroubů, které se používají na brzdách jízdních kol. A funguje to!
-Jinak jsem v pátek zjistil, že úplně stejné lanko se používá i na jiných sekačkách.
-Abychom tady jenom nenadávali na "nedotažené" výrobky, napsat sem seznam věcí na které si dát pozor při nákupu sekačky - nebo naopak ce je na ní dobré:

-Nebrat ohv motor, zvolit jiný např. Briggs & Stratton
-Koš na trávu pouze celoplastový půlený, ostatní s plátnem se velmi špatně vysypávají
-Zjistit si možnost náhradních dílů

A teď je to na vás

Kurvítko

13.7.2015 v 18:50 | Nahoru | #94
Přinejmenším dát bacha na ten motor. V poslední době jsem viděl hodně leátků a ve všech sekačka různých "značek" s nemlich tímto motorem. Až budu vybírat Vikinga, na motor si dám sakra majzla.

Kurvítko

29.7.2015 v 17:14 | Nahoru | #95
Pokračování Dnes mi soused (vzdálený) povídá, že slyšel, že mám novou sekačku. Vyvalil jsem oči, protože žádnou novou nemám, a tak se ho ptám, kdo mu to povídal. A on že nikdo, ale že slyšel tu starou, jak se trápila (na pozemek není vidět) a tahle nová že si krásně přede, co že jsem koupil . Tak jsem mu v kostce řekl, co mě s mojí sekačkou potkalo. Teď zas vyvalil oči on, a nechtěl věřit, že je to ta stará. Aniž by chtěl, tak mě potěšil Teď jenom nevím, jestli dva subjektivní názory je to samé, jako jeden objektivní

Kurvítko

31.7.2015 v 14:26 | Nahoru | #96
Tak na tom je vidět, jak sakramentsky se oprava-předělávka, vydařila.

Kurvítko

3.9.2015 v 20:53 | Nahoru | #97
Tak dneska pokračování příběhu, bohužel. Sekám, sekám a najednou hluboký tón a nic. Když dojde benzín, tak se to chová jinak. Dvakrát marný pokus o start
a hned jdu pro desítku klíč, abych se podíval pod víčko s honosnou zkratkou OHV
Prostě prasklo druhé vahadlo. výměna je otázkou 10ti minut, neboť jsem si prozíravě koupil jedno do zásoby. Vůle naladěny od oka, a sekačka seká jak nová
- bohužel . Neměl jsem čas tak jsem to nastavil od oka stejně jako při výrobě a výsledek nic moc. Ale dosekal jsem, a až bude chvilka naladím zapalování a ventilové vůle tak jak to má být, a věřím že zase poběží jak z praku (na vyměněném plechu není žádná známka opotřebení)

Kurvítko

4.9.2015 v 11:52 | Nahoru | #98
Poslední dobou vídám sekačky s tímto motorem čím dál častěji ve všelijakých letácích, vesměs od ŠMELCFÍLDU - a tam se není co divit, od těch předražených vychcanců bych nekoupil a ni strunu. Všechno máme od Stihlu a jede to jak víno a když něco náhodou, servisní zázemí je dobré.

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

18.9.2015 v 12:21 | Nahoru | #99
Další příklad kurvítka, o který se se mnou podělil kolega:







Odešel šponovák řemenu - ten sehnat jde. Ale řemenice motoru, jednom kuse s ventilátorem, na které se v důsledku vadného šponováku ožvejkalo ozubení, už se sehnat nedá, jen celý motor za 1750Kč bez DPH a poštovného. Přitom celá sekačka prý stála 2300,-. Kolega naštěstí disponoval soustruhem a měl řemenové kolečko z nějakého krokového motoru, tak ožvejkané ozubení odvrtěl a nasadil kovové kolečko. Ovšem kdo dílnou nedisponuje, může celou sekačku hodit do šmelcu a kupovat další - která se za pár let pro jednu pyčovinku vysere zas.

A další příklad od jiného kolegy:







Bosch Rotak 32, jasná čína, u které se výrobce už ani neobtěžuje udělat jinou barvu deklů, aby nešlo poznat, že jsou to ty samé zgarby, co prodává Lidl pod. zn. "ParkSide". Po 3 letech provozu přestala sekat a po oddělání deklu (byl přitentován šrouby typu "hvězdice s trnem" (na které se adekvátní bit shání dost těžko), takže normální člověk nemá šanci dělat jinak běžně potřebnou údržbu. Kolega to pak sice už neupřesnil, ale jsem si jist, že se mu "zapekl" motor (přehřátím natavená izolace cívek kotvy "namatlaná" ve vzduchové mezeře). Sekačka totiž na vstupu vzduchu k motoru není opatřena žádným filtrem!!!

Jinak jsme v úterý koupili Viking MB650 VM a je to nebe a dudy, motor B&S 750 (161ccm/3,7k/2800RPM), hliníkové šásko, pojezd 2.4 - 4.5km/h (variátor), sací účinek je tak silný, že sekačka jde v pohodě použít i na "vyluxování" sajrajtu po sečení dlažby ("tvarovek") strunou, spadaného lupání apod. Motor je navíc tišší, jak většina elektrických sekaček. A jde na tom lehko si udělat představu o "NEkvalitě" běžně nabízených rádobysekaček v cenovém rozpětí 3000 - 8000Kč, když tento Viking stojí 24500,-.

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

18.9.2015 v 16:21 | Nahoru | #100
Jmk: ta sekacka evidentne dostavala ootrebnou udrzbu :) vstup vzduchu do motoru neni opatren filtrem - kdyby byl tak je stejne zacpanej sto let starou travou...

Ono je to casto spis problem uzivatelu a ne vyrobku .... Koupi si sekacku za dvojku na prilezitostne sekani naky zahradky u panelaku... Sekaj s tim 1000m v kuse a apk breci ze to po trech oetech vzdala - me osobne to prijde jako hrdinskej vykon, ty sekacky nejspis davaj dvakrat tolik nez na co byly konstruovane...

Neco jako koupit flexu za petikilo - kazdej den s ni v zamecnictvi brousit 6hod denne a brecet ze nevydrzi ani pul roku :)

(reakce na) Kurvítko

20.9.2015 v 13:09 | Nahoru | #101
assassin> Tady jde ale o nemyslícího konstruktéra - člověk by údržbu dělal, ale jak se tam dostat, když ten dekl je upevněn torxy s trnem (nebo jak se tomu správně nadává), na které odpovídající bity jen tak neseženeš (v gole Stanley, která mně mimochodem byla doporučena na tomto fóru, je naštěstí mám). Takže ten dekl běžný smrtelník neoddělá a foukat jen přes štěrbiny nestačí, bordel z motoru to nevyžene. Copak je problém udělat uchycení deklu na západky (plechové, ne plastové, které se za měsíc ulomí), nebo "bajonetové" štefty? Pro blbce nalepit na dekl cedulku "před sejmutím krytu odpojit od sítě!" a šmytec. Ale ne, číňan to just musí vyrobit tak, aby potřebnou údržbu co nejvíce ztížil, ideálně znemožnil.
Něco podobného (už jsem to zde jistě dřív uváděl) se mně stalo na vertikutátoru - rovněž "zapečený motor" a tam sice je čtvereček molitanu, ale nejen, že táhne vzduch zespodu mašiny (kde lítá nejvíc prachu a sajrajtu - který pablb to konstruoval?), ale aby šel vyndat, musíš odmontovat kola, aby ses dostal ke šroubům celého horního deklu, dekl sundat a pak teprve můžeš provést vytažení onoho molitanu. Takže se s tím jebeš 5 minut kvůli jednovteřinové záležitosti. Nota bene ten molitan se zasírá tak rychle, že bys musel čištění dělat každých 15 minut - opět postavené na palici.

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

20.9.2015 v 15:14 | Nahoru | #102
Takovej bit je dneska uz beznej.
Bezpecnostni srouby to ma proto, ze kdyz nekdo nema iq aby si sehnal naradi, nema se v tom co hrabat.

Naposledy editováno 20.09.2015 15:15:22

(reakce na) Kurvítko

20.9.2015 v 15:27 | Nahoru | #103

DRN. píše: Takovej bit je dneska uz beznej.
Bezpecnostni srouby to ma proto, ze kdyz nekdo nema iq aby si sehnal naradi, nema se v tom co hrabat.

(reakce na) Kurvítko

20.9.2015 v 15:31 | Nahoru | #104

J.M.K. píše: ...Bosch Rotak 32, jasná čína, u které se výrobce už ani neobtěžuje udělat jinou barvu deklů, aby nešlo poznat, že jsou to ty samé zgarby, co prodává Lidl pod. zn. "ParkSide"



Ten Kompernass ti ale lezi v zaludku

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

23.9.2015 v 12:12 | Nahoru | #105
Jenže slušný výrobce nářadí, potřebné pro údržbu, k přístroji přiloží. Třeba Stihl používal torxy už před 20 lety a potřebný klíč (trubkáč na svíčku a matku kotouče, ke kterému je přivařena tyčka s torxem na konci) k mašinám přikládá a nemá s tím problém - přitom je může koupit kdokoli, nejsou s k tomu potřeba všelijaké zkoušky apod. Kdežto u těchto "sekaček" to zavání tím, že budu muset zvlášť pořídit nářadí, jehož cena se bude pohybovat v několika desítkách % ceny sekačky - což nezanedbatelně sekačku prodraží. Konkrétně u těch torxů s trnem jde o to, že je vídám jen ve větších golách (které stojí pomalu tolik, co sekačka) a pokud se někde objeví v sadě několika kousků, je to z bahna, co se hned zkroutí, nebo ulomí. A to jest, oč tu běží.

Kurvítko

23.9.2015 v 12:21 | Nahoru | #106
Já mám komplet v gole za litr. Samostatně v sadě to jde koupit samozřejmě taky.
Jak stará je to sekačka a co s tim seká?

Naposledy editováno 23.09.2015 12:22:09

(reakce na) Kurvítko

23.9.2015 v 12:31 | Nahoru | #107
J.M.K.: Já koupil v železářství tuhle sadu bitů za 115 kaček



akorát jsou šedé místo zlatých a futrál zelený místo červeného. Zatím vydržely vše a využil jsem jak duté torxy, tak trojlopatky i dvojďubky. Mimochodem, kdysi jsme to u šroubku na víčku membrány karburátoru XV535 vyřešili tak, že jsme ten středový čudl odsekli a povolili to normálním klíčem

Kurvítko

23.9.2015 v 14:00 | Nahoru | #108
Taková sada by se mně také hodila, jen u nás na ni těžko narazím - Mazdos sice krám jako kráva, ale majú tam lautr hovno, když pořebuju něco kloudného. "Trojlopatku" už jsem také v něčem řešil, bylo to pěkná pakárna vypilovat bit, nějakým zázrakem se nakonec zadařilo. Ale ty nokiácké "tri-wing", to je pekelec... sháněl sem je, když se holce povedlo urvat kábl od nabíječky k N5130... obešel jsem asi 3 krámy, všude "nemáme, to se ani neprodává". Nakonec jsem si musel vypilovat "šraubcígl" z hřebíku - nebudu kvůli opravě na pár minut kupovat celou nabíječku, doprdele hasiči.

2 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

2.4.2016 v 14:14 | Nahoru | #109
Tímto se mně nedávno pochlubil kolega - ukázkové kurvítko, tentokrát v LCD TV. Velmi úsměvné, kterak se Philips pokouší dát tomu elytu šanci těmi dírami ve vršku chladiče:







Podotýkám, že deska je tam natěsno, prostor pro proudění vzduchu prakticky nulový a ten chladicí plech za provozu peče na cca 65°C. Po ztrátě kapacity elytu přestane fungovat zdroj a 95% lidí tu užvaněnou placku (pořizovací cena cca 25000Kč, žádný šunt za pár klacků) vezme a hodí do šmelcu. Přitom oprava znamená výměnu jednoho kondu za ani ne dvacku a když připočtu čas demontáže a montáže, oprava by nepřesáhla tři stovky a to hodně přeháním.

(reakce na) Kurvítko

2.4.2016 v 16:33 | Nahoru | #110
J.M.K.> Tak tohle je opravdu prasárna, a jak na to koukám, ono to ani není lehký, vymyslet kurvítko.

(reakce na) Kurvítko

3.4.2016 v 00:07 | Nahoru | #111
J.M.K.> ukázkové

Kurvítko

6.7.2016 v 02:02 | Nahoru | #112

Kurvítko

1.9.2016 v 22:27 | Nahoru | #113
Tak te´d byl chvíli klid a sekačka makala Včera se přetrhlo lanko pojezdu (spojka) jelikož už bylo opravováno, byla to oprava na 5 minut. A je opět funkční
jsem zvědav, zda se dožije příští sezóny

(reakce na) Kurvítko

1.11.2017 v 21:36 | Nahoru | #114
-HAD-> stalo se mi před týdnem to samé na elektrocentrale einhell 5500. Psal jsem do firmy jestli mají tento náhradní díl a oni na to že ro nemaji na sklade a neví kdy to bude.😐 Tak jsem se chtěl zeptat kde jste to objednal? Prolezl jsem celý internet a nemůžu to nikde najit 😐 děkuji za odpověď😊

(reakce na) Kurvítko

1.11.2017 v 21:42 | Nahoru | #115
-HAD-> stalo se mi před týdnem to samé na elektrocentrale einhell 5500. Psal jsem do firmy jestli mají tento náhradní díl a oni na to že ro nemaji na sklade a neví kdy to bude.😐 Tak jsem se chtěl zeptat kde jste to objednal? Prolezl jsem celý internet a nemůžu to nikde najit 😐 děkuji za odpověď😊

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

1.11.2017 v 21:55 | Nahoru | #116
Já tedy nejsem Had, nicméně jsem se ve škole naučil číst.
Takže Had požádal Hada a ten mu ,,Kurvítko" vyrobil

-Had- píše: Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm.

(reakce na) Kurvítko

2.11.2017 v 07:46 | Nahoru | #117

Frantacz píše: Já tedy nejsem Had, nicméně jsem se ve škole naučil číst.
Takže Had požádal Hada a ten mu ,,Kurvítko" vyrobil

Předpokládám, že mu jde o to vahadlo (který na obrázku není), u něhož HAD psal, že koupil náhradní...

Kurvítko

2.11.2017 v 14:17 | Nahoru | #118
Kdyby něco, tak jsem myslel vahadlo.

Naposledy editováno 02.11.2017 14:24:30

Kurvítko

13.1.2018 v 11:55 | Nahoru | #119
Pokračování v novém roce
Čaďa dostal informace přes PM, a prý opraveno. Story pokračuje letos jsem musel ještě jednou opravit prasklé lanko na pojezd, ale jelikož od minula
je spoj už na dostupném místě, byla to otázka 10ti minut. Včera pracovala naposledy jako "vysavač" posbíral jsem všechno listí co ještě zbylo, pak trochu víc očistil
a už čeká na jarní trávu. Jsem zvědav jak dlouho ji udržím při životě, už to beru jako recesi, nebo že bych si na to vsadil?

Kurvítko

13.1.2018 v 12:39 | Nahoru | #120
Řádně jsem si prohlédl fotku z té centrály. Opravdu ten samý problém, je vidět jak je vahadlo sesmeknuté a není v ose ventilu. A takhle sesmeknuté praskne.
Tady vedení ty zdvihací tyčky je dokonce v plastu! Opět krásná ukázka kurvítka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist