1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: Zbytečně se čílíte
Assasin - pokud jsi četl, balancéry se dávají proto, že články nejsou stejné. Firmy co to vyvíjí vyberou stejné články které dají k sobě, ale zatím nikdo startovací baterie nedělá právě kvůli balancování, Třeba za rok, dva.
Z grafu plyne, že baterie je při dlouhodobém nabíjení nabitá max na 60 %, při normálním provozu se toho v praxi nedosáhne. Ale nic proti, pokud je nutno, proč ne, je jen třeba vědět co to obnáší a pokud to jde pamatovat na dobíjení nejlíp nab. na 16V - to snese elektronika bez problémů a zajistí delší životnost.
Servisní konektor, nevím co na něm servisuješ, ale pokud občas baterku vybalancuješ tak je to OK, viz návod, který jsem dal do min příspěvku.
Bubrak - nebreč pořád, o nic nejde, samozřejmě že v odkazech byly věci, které zde už byly, ale i věci, které nebyly, výpisky ti z toho dělat nebudu.
666S999 - ušetřené kilo na motce která má 1 - 3 metráky to není žádné terno, když není místo, proč ne. Pravda je že LIFEPO4 se max nafoukne a nehoří, takže bezpečné to - zvlášť při nabíjení na 60%je
No na to ze ses si tak jistej svoji pravdou, tak nechapu jak je mozny ze nevis ze startovaci baterie dnes dela desitky firem a ve velkem - treba zmineny shorai, ballistic batteries - nebo holandske LP nyni prodava sit prodejen elit ...
Ano z grafu to plyne - ovsem ten graf vypada spis jako z reklamniho letaku , ale dejme tomu ze ma pravdu - tak ve svem tvrzeni jen zmenim ze baterka neni trvale nabita na 80, ale na 60 prcent - stale plati ze neni provozovana hluboko vybijecimi cykly... Nejlip nabijet na 16v ? Proc proboha? To je o 2vice nez palubni napeti motorky - tzn nevidim duvod...
Servisni konektor - ano je tam presne kvuli balancovani - jenze ja to cas od casu zmerim a vsechny clanky maji stejne napeti = neni co balancovat .
Usetrene 2-3kg mi prijde jako hodne, ostatne to bys pak mohl rict ze lehka kola jsou blbost, tam ani tolik neusetris a je to za 50 apod...