bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lithiová baterie - zkušenosti?
5.11.2014 v 14:14
Prosím, máte osobní zkušenosti s tímto druhem baterek... životnost? provoz? háklivost? fungování? přínos(mimo úsporu váhy)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2014 v 15:03 | Nahoru | #1
PETARDAK> počkej jestli přijde assassin nebo mu napiš.

Chceš jí kupovat, nechat vyrobit, nebo vyrobit? Určitě bych jí nekupoval hotovou.

Já bych hotovou nekupoval. Asi budeš mít větší motorku, takže potřebuješ 8 článků spojit dohromady 4 páry do série, a udělat vývody na baterku. Buď pěkným konektorem (já mám anderson), nebo na šrouby.

tady je prověřenej obchod kde ti je i spájej dohromady, pak už jen potřebuješ vývody a nějak to zabalit

Jen pro info proč se tak rozepisuju. Překecal jsem tenkrát assassina ať mi jednu udělá, trochu jsme k tomu bádali co a jak, ale technicky ti to řekne líp. Od tý doby jich už pár udělal.

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2014 v 15:39 | Nahoru | #2
Petardak: liion je cela kategorie baterii - to se dal deli na jednotlive druhy, podle konstrukce clanku. Do motorky jedine clanky s technologii LIFePO4. Je tu par lehce zavadejicich informaci - ohledne toho nabijeni atd - ktery vychazej ze zkusenosti s vyrazne rozsirenejsim druhem lion baterii a to LiPol .

Finta je v rozdilnejch napetich na clanek u ruznych konstrukci - LiPol maji cca 3,6V na clanek a pokud sestavis baterii ze 3clanku seriove - budes se pri palubnim napeti motorky (14V) pohybovat tesne na hranici plneho nabiti, ne za hranici = to se samozrejme baterce nelibi. Pokud bys ji sestavil ze 4clanku seriove - naopak zase pri palubnim napeti bude temer vybita.

U lifepo4 je napeti na clanek nizsi (kolem 3,2V) a kdyz udelas baterii se 4clanku tak pri palubnim napeti ses nekde kolem 80%nabiti baterie - tzn nemusis nic hlidat, baterie se neprebiji a presto je v ni dost energie pro start atd.

Pokud funguje ok nabijeni a nenechas nikde svitit svetla apod - tak baterka funguje trvale v rezimu 50-80% nabiti (po startovani klesne dejme tomu na 50, behem jizdy se se rychle dostane na tech 80 a tam se drzi) je vyzkousene ze pri tomto pouzivani se clanky proti sobe "nerozhodi" a nemusi se tudiz pri nabijeni "balancovat" jak tu opet znaji nekteri z modelariny a z pouzivani lipol baterii...

Pokud se baterka nejak hluboce nevybije (dejme tomu pod 10-11V) tak jde v pohode dobit baterkou na "gelovky" - libovolna nabijecka co udrzuje 14V - lidlovka treba. U tech drazsich nepouzivat desulfatacni program ....

Sklada se to z 2300mAh clanku od firmy A123 batteries, valecek prumer cca 20mm, delka asi 50mm - pro mensi motory staci 4clanky(start proud max kolem 120A) pro vetsi motorky davam dva tyhle 4clanky paralelne - tzn 4,6Ah kapacita, teoreticky 240A start proud. S tima uz jezdi soousta mistnich ducastistu, a snad vsichni TLkari :) nejstarsi ma stev - ta uz bude mozna 3-4roky stara?
Delal jsem jich celkem tak 30ks - registruju 3mrtve - vsechno jasek :)
Tady naky fotky: s988.photobucket.com/user/assassin_tl/library/LiFe

Dalsi dotazy klido sem, nebo PM
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist