globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lithiová baterie - zkušenosti?
5.11.2014 v 14:14
Prosím, máte osobní zkušenosti s tímto druhem baterek... životnost? provoz? háklivost? fungování? přínos(mimo úsporu váhy)?

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.5.2022 v 17:37 | Nahoru | #511

mito7 píše: Ano, ale to už se ten startér točí, já mluvím o tom, než se začne točit.



Ne netoci. Je to z klidu.
Tvuj posledni dotaz se neda zodpovedet bez dodatecneho mereni. Neni dost udaju.

Naposledy editováno 05.05.2022 17:38:07

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.5.2022 v 18:13 | Nahoru | #512

mito7 píše: assassin> Je to strojově přeložený originální manuál Cagiva.
Už jen při těch 6,4 voltech a proudu 212A je to příkon1356,8W.
Pokud by to stoupalo lineárně s napětím, tak by to bylo 11V a 364,3A a byl by to příkon 4008W.
Něco udělá indukční složka impedance, ale pohybuje se to v takhle vysokých číslech...



Takhle to nejde pocitat.
Zvlastne se tu misi okamzity a nominalni vykon, zatez neni blize definovana ani staticky, uvadene napeti neni nejspis na svorkach aku ale na svorkach starteru...atd.

Schvalne se podivej na graf zrychleni co jsem prilozil a zkus si z nej prointegrovat vyslednou rychlost vyplivajici z te pocatecni spicky. Dostanes se asi nekam k 1000rpm na DC motoru za tech asi 50ms, coz bude odpovidat asi petine jeho maximalni rychlosti a bude produkovat priblizne petinu backEMF. O tuhle petinu klesne rotoru DC motoru efektivni napeti coz to bude znamenat pokles o jednotky voltu pro oba pripady, Pb i LiFePO4.

To je ten rozhodujici fyzikalni efekt, ktery zarizne narust proudu (a nasledne momentu dodavaneho motorem), pricemz jeho gradient je do te chvile omezen uz zminenou indukcnosti vinuti resp. impedanci.
(Plus take klesne zatez, protoze po rozbehu je pokles z redukovaneho statickeho treni motoru o neco vyraznejsi nez narust redukovaneho setrvacneho momentu.). Proste dynamika.
Vzajemny pomer tohoto gradientu a narustu EMF vyusti ve vetsi ci mensi amplitudu te pocatecni proudove a momentove spicky.

Nicmene je to v realu v ramci nizkych desitek procent, tak jak jsem psal. Ne stovky procent. Uz vubec tem par desitkam procent narustu zaberneho momentu nemuzes pricitat nejake systematicke selhavani magnetu.

Naposledy editováno 05.05.2022 20:03:41

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.5.2022 v 20:07 | Nahoru | #513

mito7 píše: A to asi bude, pokud manuál připouští pokles napětí při startování pod 7V. Musíš si uvědomit, že je to jen 9 Ah olovo a ten odběr je řekněme 100A. Takže ty vnitřní odpory jsou skoro srovnatelný. Kdežto ta lithiovka má jak jsi psal jednotky miliohmů, tak při 100A je v ní úbytek jen 0,2V a proto na startéru je třeba 12V a ten při tom odebírá ne 100, ale 170A. A to potom způsobí nárůst příkonu z nějakých 700W na 2000W a jak vidíš, to už je nárůst pořádný.



no ale to vinuti prece neni jen ocistej vdpor !! resp v situaci kdyz se chova jako cistej odpor tak o nem magnety vubec nevi.. to vinuti ma impedanci, je to el-mag stroj, ne odporova zatez.. proud vytvari magneticke pole atd,.. atd.. tzn. nemuzes to brat apriori tak ze kdyz ma vinuti konstantni odpor potece tam pri vyssim napeti vyssi proud.. vzdyt to vinuti bude mit nejaky miliohmy, je to drat jak svina, kdyby se chovalo jako cistej odpor protece tam jeste mnohem mnohem vetsi proud,.. no trochu me teda prekvapujes, po tom co jsi mi obevil nesmysl v servisce ktereho jsem si nevsiml (ten trvale zavreny tranzistor, samozrejme tiskova chyba v servisce), sem cekal ze jsi v elektrotechnice zbehlejsi

koukni sem a zkus to prehodnotit

Medved píše: assassin> ty to kazis ... ja tady napjate cekam na nejake dalsi objevne teorie o elektrine a magnetismu.



nechej mita mitem, a bez strasit deti, to ti jde lip

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

6.5.2022 v 13:03 | Nahoru | #514
Já jsem tam též podotknul, že se projeví indukční složka, ale vidíte, že ty proudy nejsou jen tak malé, a že ty utržený magnety neulítly nějakýma otáčkama, ale hned po cvaknutí. Takže jsme si upřesnili kam až se může dostat odebíraný proud malého startéru a že se může stát (nemusí, ale může-stalo se 2x na jiné motorce) že se magnetickou silou posune z lepeného spoje magnet startéru na statoru. Tím to můžeme zakončit.
PS. V elektrotechnice jsem jen amatér samouk, nemám žádné odborné vzdělání v oboru elektro ani strojním.

Naposledy editováno 06.05.2022 13:08:01

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

6.5.2022 v 16:35 | Nahoru | #515
mito7> OK. Jestli se ti to stalo jak pises, tak musely ty magnety byt uz predtim dost nacate a ta aku byla posledni kapka.

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

10.7.2022 v 21:54 | Nahoru | #516
Nkon ma baterky skladem… ovsem za vice jak dvojnasobek puvodni ceny. Tzn je mozne zase neco poskladat, ale musel bych neco udelat s cenou

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.7.2022 v 22:39 | Nahoru | #517
assassin> To je jeste relativne dobry. Mne u jednoho integrace ktery pouzivame Farnell precenil objednavku z 0.4$/ks na 12.5$/ks. Takze zdrazeni asi o 3000%
Nahradit nejde, takze mam byt jeste rad. Normalne to promitni do ceny. Prodas to driv, nebo pozdeji, protoze se to bude tykat vsech.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.7.2022 v 22:58 | Nahoru | #518
assassin> mam pocit ze vsechno je x2.
At jdu kam jdu vsechno jde nahoru. 15L flaska 200 baru stavala nexo okolo 6 tis, dneska je za 10.
takze ber za 2 nasobek ted, buh vi kde se to zastavi.

Naposledy editováno 10.07.2022 23:00:40

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

10.7.2022 v 23:17 | Nahoru | #519
Ty produkcni si zatim cenu drzi… pouzivaji modernejsi a levnejsi "pytlicky" - ale asi mi nebude vadit, kdyz budu delat min tech vylozene custom nez alternativu k cinam ala skyrich…

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.7.2022 v 23:42 | Nahoru | #520
assassin> Urcite, ty Tve custom jsou hodnotnejsi protoze jsou custom
Jinak i ty pouch jdou nahoru. Loni jsem delal asi 10 battery packu z CN clanku prodavanych v EU jako Cellevia a cenovy narust byl vic jak 50% mezirocne pro takove male cca 1-2 Ah pytliky. Dnes o dalsi desitky procent nahoru.

lithiová baterie - zkušenosti?

11.7.2022 v 23:06 | Nahoru | #521
Tady si můžeš koupit 24V 100AH. Ale nevím, jestli to nepatří spíš do jiných vláken o vtipných inzerátech.

lithiová baterie - zkušenosti?

11.7.2022 v 23:16 | Nahoru | #522
cinan neumi pocitat nuly, je to 10Ah, v realu to bude 6, mozna 7, a cena tomu (21 cinskejch 18650 po 50,-) da se rict odpovida..

jinak sem koukal ze brutalne zdrazili ty zluty 26650

Naposledy editováno 11.07.2022 23:16:13

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

3.8.2022 v 12:29 | Nahoru | #523
Jen tak si tu odlozim info - AGM exide 10Ah - ETX12-BS - kdyz uz bylo znatelne, ze se ji moc nechce tocit motorem jsem ji dal na modelarskou nabijecku co meri dodanou "energii" a nacpala tam 3,5 Ah …. To jen pro srovnani tech teoretickych a realnych kapacit Pb a LiIon baterii…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

3.8.2022 v 15:12 | Nahoru | #524
assassin> No a ted kdybys ji jeste na zatezi vybil do 50% SOC, tak se dostanes mozna nekam k 1.5Ah. Coz bude ta hodnota vhodna k porovnani s kapacitou lithiove.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

3.8.2022 v 15:21 | Nahoru | #525
Dawe02> Jasný, nebyl to zadnej “vědeckej” experiment - navic nevim jak stara a v jake kondici ta baterka je, jen ze se mi ocitnula v garazi :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

3.8.2022 v 16:00 | Nahoru | #526
assassin> Ja to psal, protoze lidi si obecne malo uvedomuji, ze kdyz tu kapacitu realne opakovane potrebuji (dobijeni nejakeho prislusenstvi kdyz motor nedobiji apod.), tak je realisticke pocitat spise s tou cca 50% kapacitou Pb aku - ktera pri hlubsim cyklickem vybijeni vydrzi jen par desitek cyklu (hybridni Pb max. 200cyklu). Pricemz lithiovym hluboke vybijeni skoro nevadi a nacykluji jich tisice.

Naposledy editováno 03.08.2022 16:00:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

4.8.2022 v 19:52 | Nahoru | #527
Dawe02> kolika voltu na clanek je u Pb akku hluboky vybiti ?.
Ja jen ze na lodi mam 2x 100 Ah standard startovaci akku pouzivanou jako servisni, tzn honi se z toho vsechno svetla, cerpadla, lednice, menic a za 4 roky zadnej ubytek kapacity jsem nepostrehnul ( empiricky) nemeril jsem to. Az me to prekvapuje, cekal jsem ze nejaka ta baterka to po 2 letech vzda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

4.8.2022 v 22:20 | Nahoru | #528
gugo> Obecne se u Pb specifikuje pocet cyklu do 50% vybiti, pokud neni uvedeno jinak. Coz je pro klasiku s nedotovanymi zaplavenymi elektrodami nejakych cca 11.9V VOC. Pod tuhle uroven se predpoklada ze sufatuje uz podstatne rychleji a pocet cyklu pak rychle klesa, podle skutecne urovne vybiti a casu ktery na nem setrva...
U hybridnich a trakcnich ale byva ta hranice az kolem 11V VOC (<20% SOC). Zkus si to nekdy zmerit, ten ubytek kapacity tam byt musi. Taky si zkus odhadnout realny pocet cyklu do tech <50%, ono clovek si kolikrat mysli buhvi jak tem aku nedava zabrat a pritom pak zjisti, ze nastrada treba jen ekvivalent 30-40 hlubokych cyklu za tu sezonu.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.8.2022 v 15:12 | Nahoru | #529
Dawe02> Tusim ze na lednici mam ochranu na 10.8V a parkrat v zivote jsem dojel az na to ze lednice nesla. Ale pod 11.9V se dostavam bezne. A jezdi to v cca 5-6 tydnu v roce stylem pres den jedes a dobijis, okolo 16.-18. hod zastavis a zacnes vybijet a vybijis az do rana. Mam to nastaveny tak ze kdyz si rano zvladnu na kavovaru co ma 800W udelat kafe aniz bych musel nahazovat tak je to super . No a pak to dostane dalsi dardu kdyz nahodis a ty altiky tam zacnou cpat co to da . Rikam, ze se divim ze to jeste jede. Pravda letos jsem tomu dost pomohl protoze jsem pridal 100 Wp solar, coz kupodivu udela hodne, zvlast kdyz to zapichnes treba ve 2 odpoledne a nikam uz nejedes. Posune to tu dobu kdy se zacne vybijet. Ale ja to na konci sezony hodin na modelarksou nabijecku a schvalne to dam vybijet kolik Ah z toho vyzdimu.

5 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

5.8.2022 v 17:13 | Nahoru | #530
Já mám zas problém s aku v autě, kde využívám nezávislé topení. Potřebuji akumulátor s velkou kapacitou s rozměrem, ve kterém se dříve dělalo 70 Ah, ale hlavně musí dlouho držet při odběru cca 8 - 10 A dost velké napětí, protože pod 12V už topení vypíná. Dneska jsou všechny autobaterky dělaný na to aby daly velký startovací proud, ale při dlouhodobém zatížení napětí rychle klesá. Pokud máte nějaký vyzkoušený typ, dejte vědět. Teď tam mám nějakou 80 Ah v tomto rozměru a je jakštakš. Předtím nejvyšší Varta 77Ah a tragédie. 3 x jsem reklamoval, a stále tvrdili startovací proud to má. Po změření kapacity při poklesu do 12 V a odběru 8 A - naměřeno 36,5 Ah u zánovní baterie.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.8.2022 v 17:31 | Nahoru | #531
mito7> dělají se semitrakční baterie se silnějšíma deskama.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

5.8.2022 v 18:10 | Nahoru | #532
mito7> ja mam v aute kvuli nezavislemu topeni z vyroby 92Ah Vartu AGM.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 16:01 | Nahoru | #533
mito7> ale tyhle A ti to bere jen pri startu ne ?. Jinak na ty baterky co jsem psal vejs honim v zime i bufika a vydrzi to v pohode celou noc. Kamarad to honi nejakou obyc 90 Ah startovaci akku v aute a taky mu to vydrzi celou noc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 16:50 | Nahoru | #534
guš?

Naposledy editováno 08.09.2022 21:50:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 17:09 | Nahoru | #535
Mimísek> Na zimu jsem prodal baterky, ted jsem koupil dalsi varku, ale zase jsem linej …

Ale uz to same postavilo par lidi i v cr a amici uz to maji v jednom stanu rovnou integrovaný

Naposledy editováno 08.08.2022 17:10:39

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 17:31 | Nahoru | #536
Mimísek> jo takhle ...no to asi jo. To me nenapadlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 18:23 | Nahoru | #537
mito7> Tohle je normalni, protoze v aute se bezne nepočítá s používáním spotřebičů s vypnutým motorem.

Kdyz takhle používáš nezávisle topeni chce to tam dat druhou baterku a ten prepinac (victron) a tu druhou baterku ideálně lithiovou jako dávají do karavanu…

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 19:22 | Nahoru | #538
assassin> Nezávislé topení se "běžně" používá s vypnutým motorem. Z fabriky je tam jedna baterka, o na originální tehdejší baterku to fungovalo (držela napětí i při odběru).. Ale dnešní aku už toto nezvládají - jakékoliv! Při dlouhodobé zátěži napětí klesá - pokud víte u které ne, budu rád za info a pořídím.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 22:31 | Nahoru | #539
mito7> bezna motobaterka ma kolem 100Wh, bezna autobaterka treba 500Wh, prumerny lidsky telo protopi (povrchem-ven) zhruba 75W, a to i kdyz je ti pocitove zima (ty vnimas rozdil teplot, ne aktualni hodnotu tepelnyho toku) ...to bys musel vozit akumulator jak z dulni lokomotivy aby to rozumnou dobu rozume "topilo"

E: BTW u lithiovek obecne klesa napeti naopak relativne malo oproti treba olovu..

Naposledy editováno 08.08.2022 22:32:29

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

8.8.2022 v 22:41 | Nahoru | #540
mito7> U osobnich aut se nepocita s nejakym delsim topenim nezavislym topenim. Kdyby jo, nepohani se to startovaci baterii ktera neni stavena na cykly s hlubokym vybitim, viz to co tu psal vyse dawe02. Uz tady byly i odkazy na baterie ktere snesou hlubsi vybijeni - trakcni/hybridni. Ostatne to vychazi i z pouziteho typu topeni - teplovodniho, jeho spotreba je vyrazne vyssi nez u horkovzdusneho, taky u dodavek, nakladaku a vsude tam kde se predpoklada, ze se v aute se zapnutym topenim bude treba spat se pouziva prave to horkovzdusne topeni.

Jak bych to resil ja uz jsem psal. Takhle se to resi u obytnych aut apod stroju u kterych se dlouhodoby provoz nezavisleho topeni bez beziciho motoru predpoklada.

Ze to nezvladaji jakekoliv baterie je taky nesmysl, viz prvni odstavec.

Kerut koukam tradicne pres svoji extremne vysokou inteligenci nepochopil ani o jaky princip vytapeni se jedna

Naposledy editováno 08.08.2022 22:43:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist