do teď jsem jezdila na silniční motorce a ráda bych vyzkoušela nějaký ten terén a hlavně cestování do zahraničí. Jezdila jsem na GSR 600. Chtěla bych radu, co by bylo dobré. Jsem 167 cm vysoká, takže ne nic vysokého, Nebo nějaké moto. co by se dalo snížit. Taky se mi nechce jít moc s výkonem dolů. Představuji si něco svižnějšího, ne žádnýho šneka. Na vzhled se mi zalíbila Honda NC700X ale bojím se toho výkonu 35 kW.
Pokud máte zkušenost, zkuste mi navrhnout nějaký model Díky
Naposledy editováno 26.10.2014 19:21:35
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro holku
Pokud máš v úmyslu nadále jezdit svižně, ale stále zůstaneš na cestě (rozbitá okreska, polňačka, lesní cesta), tak nepotřebuješ klasické enduro. Výkonově nechoď pod cca 80 koní, proč si pohoršit, že :)
Za mně dvanáctka Báwo nebo nízká LC8, jako minimum to vídím na Strom 650.
Naposledy editováno 27.10.2014 11:41:52
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro holku
Výška LC8, resp. 990 se postupně snižovala. Chce to pohledat v katalozích (ne tady na motorkářích, ale ofiko údaje) který ročník je nejnizší. Navíc jí sem tam nějaké upadnutí moc nebolí. Jde o hooodně svižnou, ale přitom relativně lehkou motorku. Když si necháš trochu pustit podvozek, vybereš vhodné sedlo a nebudeš brát plnou nádrž, tak srovnatelnou motorku v poměru váha/výkon/odolnost snad nenajdeš.
Strom 650 je na svůj objem docela živá motorka a univerzální motorka, bohužel trochu moc plastů na odkládání :(
Ohledně balancování na špičkách je nejednodušší naučit se jezdit tak, aby se motorka vždy převážila na tu stranu, kam chceš ty a jsi na to vysednutím připravená. Žádné obě nohy na zemi a náhoda, kam se převáží. S tímhle se dá vystačit na silnici, ale v terénu absolutně ne! Možná ještě tak s motorkou jako je Tricker 250 nebo Dominator 250. Stejně tak rozjezdy musí být pod kůží vlezlá automatika, žádné váhavé soustředění.
Naposledy editováno 27.10.2014 14:30:28
Jednoválce (GS, Freewind atd) bych vyřadil, to by asi byl výkonově z GSR hodně krok zpět (to bys musela zkusit je to prostě jiné, i když někdo je u jednoválce nadšen silným krouťákem na spodku otáček) a více válce jsou zase dost těžké a velké, i když ani versatilka není úplně lehká, ale je to taková kratší motka s parádním motůrkem a po snížení by jsi se s tím mohla docela poprat - a ty šotolinky a trojky silnice jsou její revír
Naposledy editováno 27.10.2014 17:47:04
něco o GS Twinech jsem psal sem, nechce se mi to psát znova (+ aktuálně poslední příspěvek o výšce sedel): http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=167866&fid=65&pgr=#goto8315704
MONIKA2> jestli myslíš jednoválcový F 650 GS, tak to se dá tak brutálně snížit, že dosáhneš zcela jistě
Ahoj.
Uvazoval by som o BMW F650GS, Yamaha XT660, ako univerzaloch. Ak viacej cesta, alebo len cesta, mozno sotolina tak Kawasaki Versys, NC700, F650GS Twin, alebo nieco podobne. V kazdom pripade sa musis na vsetkom o com uvazujes vo vybere previezt.
http://www.motorkari.cz/video/?v=58897
http://www.motorkari.cz/video/?v=60556
3 reakcí na tento příspěvek Enduro pro holku
Trošku to zlehčím, ale rozdíl mezi tvou současnou motorkou a NC700X, CB 500X nebo Versysem je následující:
zhruba poloviční (u Versyse dvoutřetinový) výkon, vyšší říditka a sedlo 81-84 cm, trocha plastů a plexi štítek. Naopak důležité parametry pro rozbité silnice nebo nezpevněné cesty jsou takřka stejné jako GSR: stejná kola, směšné silniční zdvihy odpružení a hmotnost +- to samé, co GSR. Takže kromě pohodlí rovných zad jdeš z louže pod okap, z hlediska výkonu motoru a nezpevněných cest pak rovnou do kanálu.
Když si na GSR namontuješ vyšší řídítka, plexi šítek a řidší olej do vidlí, rázem z toho máš NC700X, CB 500X nebo Versyse :)
F650GS Twin je na tom hmotnostně zhruba stejně jako GSR, ale o třicet koní méně :(, zato podvozkově už 19" přední kolo plus tlumiče i mimo asfalt. Sedlo 82 cm.
F800GS má oproti seškcenému 70 koňovému F650 už 85 koní, ale je také o trochu vyšší (85 cm sedlo). A ono se to nezdá, o pár cm vyšší ta samá motorka je na pocit při manipulaci o dost těžší :( 21" kolo a krásné zdvihy kol nad 20 cm jsou mimo asfalt samozřejmě výhodou :)
Tiger 800 (ne XC) je o deset kilo těžší, ale už hezkých devadesát koní a točivý motor jako GSR :) Podvozkově také už 19" přední kolo plus tlumiče i mimo asfalt, stejně jako Báwo. Sedlo 81 cm.
R1200GS (první ročníky a ne verze Adv.) je o dvacet kilo těžší (ale s nižšímm těžištěm), sice stejný špičkový výkon, ale dvojnásobný zátah v niších a středních otáčkách. Podvozkově také už 19" přední kolo plus tlumiče i mimo asfalt. Sedlo 82 cm.
LC8 vyřazuji, protože terénem máš na mysli rozbitou asfaltku nebo nezpevněnou cestu a vyšší motorky se bojíš.
doplněno:
Předchozí generace BMW 1100 i 1150 jsou ještě kovářská práce s odpovídající hmotností. Proto jsem porovnával 1200 prvních ročníků, které je z novodobých boxerů nejlehčí.
Naposledy editováno 29.10.2014 15:36:48