globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enduro pro holku
26.10.2014 v 19:20
Zdar motorkáři,
do teď jsem jezdila na silniční motorce a ráda bych vyzkoušela nějaký ten terén a hlavně cestování do zahraničí. Jezdila jsem na GSR 600. Chtěla bych radu, co by bylo dobré. Jsem 167 cm vysoká, takže ne nic vysokého, Nebo nějaké moto. co by se dalo snížit. Taky se mi nechce jít moc s výkonem dolů. Představuji si něco svižnějšího, ne žádnýho šneka. Na vzhled se mi zalíbila Honda NC700X ale bojím se toho výkonu 35 kW.
Pokud máte zkušenost, zkuste mi navrhnout nějaký model Díky

Naposledy editováno 26.10.2014 19:21:35

3 reakcí na tento příspěvek Enduro pro holku

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2014 v 09:46 | Nahoru | #1
Také doporučuji si všechny motorky vyzkoušet a nedat na první dojem. Tady máš srovnání s GSR.

Trošku to zlehčím, ale rozdíl mezi tvou současnou motorkou a NC700X, CB 500X nebo Versysem je následující:
zhruba poloviční (u Versyse dvoutřetinový) výkon, vyšší říditka a sedlo 81-84 cm, trocha plastů a plexi štítek. Naopak důležité parametry pro rozbité silnice nebo nezpevněné cesty jsou takřka stejné jako GSR: stejná kola, směšné silniční zdvihy odpružení a hmotnost +- to samé, co GSR. Takže kromě pohodlí rovných zad jdeš z louže pod okap, z hlediska výkonu motoru a nezpevněných cest pak rovnou do kanálu.

Když si na GSR namontuješ vyšší řídítka, plexi šítek a řidší olej do vidlí, rázem z toho máš NC700X, CB 500X nebo Versyse :)

F650GS Twin je na tom hmotnostně zhruba stejně jako GSR, ale o třicet koní méně :(, zato podvozkově už 19" přední kolo plus tlumiče i mimo asfalt. Sedlo 82 cm.

F800GS má oproti seškcenému 70 koňovému F650 už 85 koní, ale je také o trochu vyšší (85 cm sedlo). A ono se to nezdá, o pár cm vyšší ta samá motorka je na pocit při manipulaci o dost těžší :( 21" kolo a krásné zdvihy kol nad 20 cm jsou mimo asfalt samozřejmě výhodou :)

Tiger 800 (ne XC) je o deset kilo těžší, ale už hezkých devadesát koní a točivý motor jako GSR :) Podvozkově také už 19" přední kolo plus tlumiče i mimo asfalt, stejně jako Báwo. Sedlo 81 cm.

R1200GS (první ročníky a ne verze Adv.) je o dvacet kilo těžší (ale s nižšímm těžištěm), sice stejný špičkový výkon, ale dvojnásobný zátah v niších a středních otáčkách. Podvozkově také už 19" přední kolo plus tlumiče i mimo asfalt. Sedlo 82 cm.

LC8 vyřazuji, protože terénem máš na mysli rozbitou asfaltku nebo nezpevněnou cestu a vyšší motorky se bojíš.

doplněno:
Předchozí generace BMW 1100 i 1150 jsou ještě kovářská práce s odpovídající hmotností. Proto jsem porovnával 1200 prvních ročníků, které je z novodobých boxerů nejlehčí.

Naposledy editováno 29.10.2014 15:36:48

(reakce na) Enduro pro holku

29.10.2014 v 10:44 | Nahoru | #2

vilemx píše: Také doporučuji si všechny motorky vyzkoušet a nedat na první dojem. Tady máš srovnání s GSR.

Trošku to zlehčím, ale rozdíl mezi tvou současnou motorkou a NC700X, CB 500X nebo Versysem je následující:
zhruba poloviční (u Versyse dvoutřetinový) výkon, vyšší říditka a sedlo 81-84 cm, trocha plastů a plexi štítek. Naopak důležité parametry pro rozbité silnice nebo nezpevněné cesty jsou takřka stejné jako GSR: stejná kola, směšné silniční zdvihy odpružení a hmotnost +- to samé, co GSR. Takže kromě pohodlí rovných zad jdeš z louže pod okap, z hlediska výkonu motoru a nezpevněných cest pak rovnou do kanálu.

Když si na GSR namontuješ vyšší řídítka, plexi šítek a řidší olej do vidlí, rázem z toho máš NC700X, CB 500X nebo Versyse :)

F650GS Twin je na tom hmotnostně zhruba stejně jako GSR, ale o třicet koní méně :(, zato podvozkově už 19" a 17" kola plus tlumiče i mimo asfalt. Sedlo 82 cm.

Tiger 800 (ne XC) je o deset kilo těžší, ale už hezkých devadesát koní a točivý motor jako GSR :) Podvozkově také už 19" a 17" kola plus tlumiče i mimo asfalt, stejně jako Báwo. Sedlo 81 cm.

R1200GS (první ročníky a ne verze Adv.) je o dvacet kilo těžší (ale s nížšímm těžištěm), sice stejný špičkový výkon, ale dvojnásobný zátah v niších a středních otáčkách. Podvozkově také už 19" a 17" kola plus tlumiče i mimo asfalt. Sedlo 82 cm.

LC8 vyřazuji, protože terénem máš na mysli rozbitou asfaltku nebo nezpevněnou cestu a vyšší motorky se bojíš.

Pěkně napsané pod toto bych se podepsal ale být Helčou tak vedle twina GS vyzkouším i 800 GS znám holky které jezdí obojí a nebo i 1200 GS jinak i moje segra jezdila afriku a ted drandí na staříkovi 11OOGS a babochlap také není v letě projela celou Makedonii

(reakce na) Enduro pro holku

29.10.2014 v 14:56 | Nahoru | #3
vilemx>
Jsem na tom podobně. Chtěl jsem vyměnit 650SV za 650enduro, jenže jsem zjistil, že většina je o 15 - 20koní slabší, 20 -40kg těžší, jen o pár cm zdvihu lepší a 2x dražší. Mám na naháči vysoké řídítka s endurovým posezem jak píšeš a zvládám terén, kde má i velké BMW problém. Nejhorší je světlá výška, ale to se dá oželet. 95% cesty stejně každý stráví na asfaltu a tam by ty kw chyběly. Problém je sehnat v daném rozměru gumu se slušným vzorkem, ale Avon dělá celkem solidní Distanziu, v RO, UA, MLD (cca 5 - 600km off) byl rozdíl oproti sliku dost znát.

(reakce na) Enduro pro holku

12.11.2014 v 19:07 | Nahoru | #4
vilemx> Moc děkuju za tak obsáhlou zprávu. Fakt super napsané. Moc mi to pomohlo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist