renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki XF 650 Freewind (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bohunka
Vloženo 3.6.2014
Aktualizováno 13.9.2023
Zobrazeno 14 970x
HODNOCENÍ PROFILU OD 35 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Větroň mi sedl jak hrnec na pr...(zadek)

Více fotografii

Výška jezdce: 156 cm

První dojmy - O enduru jsem tajně snila. Léta jsem byla smířená s tím, že pro "trpajzlíky" motorka do terénu a zároveň na cestování neexistuje. Freewinda jsem do listopadu 2013 nikde nezaregistrovala a pokud jsem ho přece jen potkala, určitě jsem ho bez povšimnutí obešla. Přišel den D, 30.11.2013 - jsem ženská, takže se mi motorka vždy musí líbit - a tahle se mi líbila na první pohled (už na fotce). Byla jsem ubezpečena, že se dá snížit a už to bylo...láska na první pohled a což teprve ten pocit z jízdy...

Motorku bych doporučil pro - Nevím, komu doporučit - jsem ráda, že ji mám já!!

Doplňky na motorce - Doplňky pro příjemnější a bezpečnější cestování:
- vyhřívané rukojeti
- blastry Acerbis
- cestovní plexi
- padáky samodomo
- kufry ALU-milanek
- snížené sedlo
- zásuvka 12V

Recenze

Sezony 2020 - 2022
Není to chyba, ale prostě jsem toho moc nenajezdila
2020 jsme byli v Dolomitech a pak přes Polsko v Tatrách. Takže jsem najela nějakých 6000km za sezonu. Po nehodě jse se sice trochu oklepala,ale žádná sláva to nebyla...

2021 jsem absolvolala jsem kurz bezpečné jízdy v Kolíně u Matyho - jako bych neuměla jezdit ... teda hlavně brždění mi dělalo velké problémy. Čím dál míň se mi na motorku chtělo. Přestávala jsem mít radost z jízdy, do garáže jsem chodila míň, míň - dovolenou jsem 2x absolvovali "spacím autem" a to teda bylo něco!!
2021 jsem na motorce najela do 3000km

2022 - motorářsky se mi vůbec nevyvedl - užila jsme si spoustu týdnu na dovolených,ale ani jedna nebyla na motorce. Už jsem se smiřovala s tím, že jednu stopu opustím...
Pak ale nastal den D, o kterém jsem nic nevědela ... prý počkej u garáže...v garáži přikrytá motorka ... a ona to není moje krásná oranžová, se spoustou nápelek z cest! Je úplně nová, bez jediné cestovatelské nálepky... ty si prý musím zas nasbrírat! Byl podzim... najeto jen pár stovek km a už se těším, jak se na ní svezu! Je to BMW GS 800F! A je nádherná! A o ní napíšu jinde.

sezona 2019 - anebo Smůla se mi nalepila na paty!
Lépe tuto sezonu nazvat nemůžu.
Na jaře jsem byla plánovaně zdravotně indisponovaná a tak jsem rehabilitaci směřovala na trek po Islandu a následně jsem se těšila na 3týdenní motodovolenou do Řecka Zbytečně...
Ale popořadě:
SERVIS 2018 - 2019
Podzimní servis se protáhl hluboko do pozdního jara - nebylo kam spěchat, protože na motorku jsem si troufla až začátkem července.
Můj Freewind měl najeto 115000 km a sáknoutí oleje pod hlavou už bylo neúnosné. Oprava byla nutná. Při té příležitosti Milánek zjistil velkou vůli na hřídelce u plastového kolečka olejového čerpadla a tak musel motor ven!
Při opravě mojí motorce:
- vyfrézovali a vyvložkovali karter opravným pouzdrem
- srovnali hlavu
- zabrousili ventily a sedla
- preventivně vyměnili rozvodový řetěz
Nic jiného nebylo na motoru se 115000 km potřeba dělat!

Výměna pneu koncem srpna a chystali jsme se do Řecka!!

ISLAND
Bombastická dovolená Tatrabusem přes úžasný ostrov s agenturou Adventura s 70km trekem přes Duhové hory! Byla jsem moc spokojená.
Island 1
Island 2
Čekaly na nás památky z řeckých bájí...

ŘECKO zrušila NEHODA
1.9. zbývalo do odjezdu přesně 7 dní. Přejížděli jsme s Milánkem na mojí motorce z Poličky do Olomouce. Před 17hod.jsem vyjela od rodiny v Mezicích a po 500m mi motovyhlídky na báječnou dovolenou překazil pán na motokole! Zkřížil mi cestu tak, že srážce jsem nedokázala zabránit, jeho jsem srazila a sama jsem motorku zaparkovala do plotu na levém kraji vozovky - ani jeden jsme ze sedla nespadli. Pán měl ránu k šití na hlavě (neměl žádné cyklovybavení) a odřeniny, já zlomená obě zápěstí a pár modřin po těle...
Motorka:
- výměna řidítek
- oprava padáku, plastů, přídavných světel
- několik malých kosmetických oprav
Sumasumárum 6 týdnů sádry a rehabilitace do konce roku 2019

Sezona 2019 pro mě skončila předčasně s najetými 5000 km a tak se na tu příští těším o to víc!

sezona 2018
Ani tato sezona nebyla na začátku motocyklově růžová. Milánek se úrazem vyřadil na půl roku ze sedla v jedné stopě a tak jsme plánovali i jiné výlety než na motorce. Nejzásadnější bylo 3týdenní cestování po PAMIR HIGHWAY v teréňáku.

PAMIR 1
PAMIR 2
PA,MIR 3
PAMIR 4
PAMIR 5

Naštěstí jsme si i motorku společně užili na krátkém výletu po Ukrajině a Rumunsku

Ukrajina
Rumunsko

Ta část Ukrajiny, kterou jsme projeli, mě moc neuchvátila..."terén" mám ráda, ale rádoby asfalt s neskutečnými dírami, po dešti nedokážu odhadnout hloubku, nic moc výhledy, to není ten správný offroad pro Bohunku...fakt jsem si to neužila. Nikdy bych nevěřila, že to o nějaké krajině řeknu, ale tam se mi prostě nelíbilo . A určitě to není tím, že jsem s sebou práskla ve vesnici, kdy najednou asfalt končil vrstvou makadamu. Já jako první z pětičlenné skupiny jsem do toho najela a před pádem mě nic nezachránilo...ohnutý nosič bočního kufru a řádně pomuchlaný kufr byly jedinými následky pádu. No, taky trochu nízké sebevědomí se zase snížilo.







RUMUNSKO! Tam se ráda vracím a opět mě nezklamalo! Projeli jsme známá místa a poznali pár nových zajímavostí.
Malované kláštery, solný důl Turda a kaňony a jeskyně - doporučuji






















Od listopadu je motorka zase v servisu s najetými 6000 km. Malinko ostuda to je, ale už vím, že se v životě nedá stihnout vše. V létě mi totiž do sbírky jednostopých přibližovadel přibylo e-kolo. Volný čas v motosezonu musím dělit na kolo, chození po horách s batohem a motorku.

Ježíšek přinesl držák na mobil a deflektor na plexi, tak uvidíme, jak jí to na jaře bude slušet.

sezona 2017

V březnu 2017 se slavilo! Nejen narozeniny, ale taky 80tis. km v jedné stopě za 7 sezón.

Už začátkem roku 2017 jsem věděla, že s v jedné stopě toho moc nenajedu, protože jsem měla na září koupenou letenku na Sibiř , kde jsem se měla pěšky toulat po Sajanských horách a kolem Bajkalu. Měla to pro mě být naprosto nová zkušenost a tak jsem tomu taky musela podrobit roční přípravu - vycházky s 20kg v batohu na zádech, místo heftů jsem v dlaních držela hůlky, místo motobot jsem nazula vysoké pohorky...hory mám ráda na motorce a pěšky je to taky nádhera. Prošla jsem 80km po KRNAPu, něco málo kolem Dachsteinu a v září v plné polní z letiště v Budapešti odlétám směr Irkutsk...ale takové vyprávění se sem nehodí







fotky ze Sajan
fotky z Bajkalu

Kromě krátkých víkendových výletů a motosrazů jsem si jednu velkou motodovolenou přece jen dopřála. S Milánkem máme projetou Evropu od západu k východu, jih už taky známe...sever nám do motosbírky chyběl. Konečně jsme si ho splnili a vyrazili do Norska . Bylo to parádních 5000 km, v podstatě jednoduchých, protože největší offroud byl ve školce na vánoční stromky, kde kluci našli parádní spaní pod přístřeškem s výhledem na jedno ze stovek jezer, které jsme postupně míjeli.
Od Fidlimydliho jsem věděla, že nám nejspíš bude pršet a kde jsou ta místa, která bych neměla vynechat: Díky Fidli! Nepršelo!
A tak jsem se podívala z "Kazatelny"(Preikenstolen), seděla jsem na "Trolím jazyku" (Trolltunga), líbala jsem se pod ledovcovým splazem Nigardsbreen, viděla jsem nádhernou krajinu z několika vyhlídek, projela cestu Trolů až k Atlanstské cestě a pozorovala jsem vodopád v jeskyni "Trolí kostel" (Trollkyrkja). Cestou zpět jsme to vzali přes švédský hřbitov aut u B?stnäs.
Preikenstolen





Trolltunga





Nigardsbreen





cesta Trolů





hřbitov aut u B?stnäs






Všechny fotky mám na rajčeti (rybkabohunka)

Sezonu 2017 končím převezením motorky do "servisu" 3.listopadu a tachometr mi ukazuje, že letos to bylo 7000 km , což je nejmíň za 8 let .
---
srpen 2016
Letní dovolená neměla původně přesně daný cíl, po různých návrzích nakonec vyhrálo Rumunsko a nelitujeme. Jiné to bylo v tom, že CK BohuMil neměla klienty a tak jsme se vydali s Milánkem sami. Užili jsme si naplno krásné přírody a spoustu km po rumunských šotolinkách s různým stupněm náročnosti.
Ne všechno jsem byla schopna projet, 4x jsme cestu vzdali, ale každá cesta byla úžasná, ať už končila kamenolomem nebo blátem.
Ve vesnicích byli milí lidé, ve městech a na silnicích blázni v krabicích na čtyřech kolech. Jeskyně, hory, bahenní sopky, solné údolí...a ještě mnohem víc nás mile překvapilo. Veselý hřbitov je opravdu veselý .
Najeli jsme 3500km a pršelo nám jednu celou hodinu :-p.

















Veškeré fotky

červen 2016
3.sezona začala "zájezdem" do Bosny . Z minulých průjezdů jsme na ni neměli dobré vzpomínky (2014 povodně a 2015 deštivo). Letos se to vydařilo! Projeli jsme profláknutá místa i nádherné opuštěné šotolinky. Něco bylo nad moje síly (výjezd nad Mostarem k hradu) a něco jsem sice nevzdala, leč jsem si přece jen ustalala (při sjezdu z vrcholu Observatorija v pohoří Bjelašnica). Bosna je nádherná a bosňané různí...zažili jsme regulérní bitku se sekerou, kamenem a hasákem v ruce.

bosenské šotolinky


















Co motorka? Než jsme spolu vyjely na "bosenskou misi", bylo mi divné, že se mi nějak snížil "policajt", protože mi nešla postavit...zadní pneu byla prázdná . Nebyl čas na výměnu, tak se jen nafoukala a že se opraví cestou...ucházela velmi pomalu, žádný hřebík se nenašel. Až v Bosně jsme se rozhodli, že před šotolinou raději dáme antipich. Teď máme najeto 5000km a v pohodě.
Odešlo jedno z přídavných světel z Číny, škoda, ta origo bludička mi fakt ve tmě nestačí!
Uvidíme, jak vydrží nejen zadní pneu na rumunských šotolinkách, na které se chystáme koncem července 2016.

říjen 2015
pomalu končí naše společná druhá sezona. Z počátku se zdálo, že díky jiným starostem a povinnostem na ni moc času mít nebudu, ale 10tis.km to bude, tak to zas tak hrozné není. (doplnění 20.10.2015 -mám přes 11tis. km )
V létě jsme si udělali výlet do Dolomit, ale počasí nám moc nepřálo a mimo silnici jsem se dostala jen na již loni projetou příjemnou lehkou šotolinu mezi Ravascletto a Tualis.
Na podzim jsme dlouhodobě plánovali 3týdení dovolenou do Maroka, ale srpnové střílení v Tunisku mě odradilo o muslimských zemí. Dovolenou jsme zkrátili časově i kilometrově. Vydali jsme se a 14denní 5000km dlouhou jízdu přes 7 zemí, cílem byly Pyreneje a vrcholem NP Bardenas Reales de Navarra. Byla to úžasná dovolená, užili jsem s hory, moře, pláže, kulturu i terén. Paráda! Zatím jsem nic lepšího nezažila!
Už sepisujeme cestopis Pyrenejské šotolinky
passo St.Bernard (Francie)





pláž Středozemního moře (Francie)





Pyreneje (Andorra)





NP Bardenas Reales de Navarra (Španělsko)





NP Bardenas Reales de Navarra (Španělsko)





Duna du Pyla (Francie)






červen 2015
původní kufry i s držáky byly na začátku letošní sezony prodány do Olomouce a v červnu mám nové i s novými samonosnými nerez plotnami, Kufr napravo je užší (160), top je snížený a vše se barevně přizpůsobilo motorce - šedá/černá. Konečně je taky poznat, že je to holčičí motorka - kytičkové nálepky s reflexními prvky.
Před dovolenou jsou namontovány držáky lahví.































---

únor 2015 - Větroň po léčbě

Znovuzrození Freewinda aneb Jak to dopadne, když Milánek řekne:
„Nech mi to tu přes zimu a já se na to podívám.“


  • Nechat Milánkovi v garáži motorku, není moc bezpečné. Když ho chytne to jeho „šroubování“, tak neví, kdy přestat. Ono to „kouknutí se“ totiž nakonec obsahovalo kompletní rozebrání do šroubku a repasi všeho, co se mu jen malinko nezdálo.
  • Jak to dopadlo?

  • 1) Kompletní repase podvozku tj. tlumičů předních i zadních, veškerých ložisek a přepákování
  • 2) Kontrola brzd – zadní nový kotouč
  • 3) Seřízení motoru - výměna veškerých náplní, oprava závitu ve vypoušťáku
  • 4) Repase a promazání lanek
  • 5) Vyztužení padáku a přidělání nových přídavných světel
  • 6) Oprava světlometu, kapotáže a výměna blinkru
  • 7) Výměna nosičů za nerez plotnu a novy alu top
  • 8) Kontrola karburátoru a vzduchové a palivové cesty
  • 9) Výměna řídítek, úprava geometrie a kompletní úprava blastrů
  • 10) Scotoil i s přídavnou nádržkou
  • Větroň tak pro rok 2015 vyjíždí v lepší kondici než z fabriky - apsoň podle citace servisáka








Listopad 2014
  • - najeto 13 000km, projely jsme si spolu albánské šotolinky, černohorský "kamenolom", krásné silničky v Dolomitech...prostě úžasná sezona, pro mě 5.motorkářská a zatím nejvýživnější!!
  • Větroň je v "servisu" ..později napíšu, jak se "léčil" - bude toho hodně.
  • Dolomity 2014







Černá hora 2014






---
Květen 2014:
  • Albánii máme zdárně za sebou! Bylo to dobrodružné, náročné, ale nádherné ... získala jsem dalších 30 bodů a jsem na sebe pyšná. Mohu říct: DALA JSEM THÉTHY
  • Na dlouhé cestě 3700km mě mile překvapila spotřebou, která se pohybovala těsně pod hranicí 5l/100km. Příjemná cestovní rychlost je kolem 120km/h, jede i rychleji, ale nechci ji trápit. V terénu je to traktůrek...dokáže jet i 6km/h
  • Velmi příjemný je pro mě posez!! Nikdy mě nebolelo v zádech ani zadek!
  • Za 4 měsíce máme spolu najeto 5000km a cestování se nebojíme, naopak.












---
Březen 2014 - Moje enduro začátky začátky :
  • Nezkusila jsem moc strojů, s GS500E jsem najela 40.000km, pár tisíc km najezdím se sajdou (Jawa 350+side) a pak už jen chabá zkušenost na Fazerovi. Freewind je motorka, kterou mi byl teprve splněn sen.
  • Pohodlná, poměrně lehká, velmi lehce ovladatelná.
  • Vzhledem k mé výšce musela být dost snížená, ale i přes tento její handicap jsem si troufla do terénu a pak to teprve byla JÍZDA!!! Teď mě motorkaření mnohem víc baví a užívám si to každým kilometrem - když je to po šotolině nebo jinde mimo silnici, tím líp.
  • Proč jsem si ji vybrala?
  • 1. jsem si ji nevybrala
  • 2. je nádherná
  • 3. sedla mi
  • 4. konečně můžu do terénu!!


Mám ji pár měsíců a vzhledem k teplé zimě jsem mohla trénovat s předstihem. Moje začátky jsem si s nadšením sestříhala:


  • Měla jsem před sebou dovolenou v Albánii začátkem května a tak jsem nemohla zahálet...v enduro škole jsem krůček po krůčku sbírala body a až jsem se poprvé válela v blátě, dosáhla jsem 50 bodů ze 100 a prý jsem byla připravená na cestu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
maring007
maring007 napsal 26.02.22 v 08:14 10b.

Respect

KrisLo21
KrisLo21 napsal 31.05.21 v 16:26

Mám obrovskou radost, že jste sem napsala svoji výšku a typ motorky. Já mám jen o centimetr víc, než vy a obrovský problém s najitím vhodného cestovního endura. Můžu se Vás tedy zeptat, o kolik se dá Freewind snížit?
Držím pěsti na dalších cestách a přeji mnoho a mnoho km bez nehod a zažívejte ty nejhezčí zážitky

David6s
David6s napsal 13.03.18 v 20:15 10b.

Bohunko klobouk dolů před tím, co vše si s Freewindem procestovala, dávám 10 b. a

Bonsai650
Bonsai650 napsal 08.03.18 v 11:23 10b.

Paráda...vidno že keď sa chce tak to ide! Musim to ukázať svojej žene

Mates1200
Mates1200 napsal 23.04.17 v 22:35 10b.

Více komentářů



TOPlist