renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki XF 650 Freewind (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník David6s
Vloženo 21.8.2017
Aktualizováno 4.11.2018
Zobrazeno 9 594x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nenáročný motocykl pro každý den i nějaké to cestování.

Více fotografii

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: Vyšší pořicovací cena, vzhled
Kawasaki KLE 500: Dle recenzí méně spolehlivý stroj než Freewind
Aprilia Pegaso 650: Dle recenzí méně spolehlivý stroj než Freewind
BMW F 650 GS: Vyšší pořicovací cena

První dojmy - Příjemný posez, dobrá ovladatelnost, nízká hmotnost, slušná spotřeba. Na můj vkus trochu nervózní chod motoru v nízkých otáčkách, ale není to vada ale vlastnost jednoválců.

Motorku bych doporučil pro - Pro vyklidněné jezdce a nenáročné cestovatele.

Doplňky na motorce - Na řadu přijdou od prodejce dodané padací rámy, nechám je ještě nalakovat, teď jsou v šedém matu, chtěl bych ale černé lesklé. Motorka měla od předchozího majitele kufr Givi, je větších rozměrů, vejde se do něj jedna integrální a jedna otevřená helma (možná i dvě integrální, nemám zatím vyzkoušeno), na motorce ale kufr nevypadá nijak monstrózně. Dále plánuji na padací rámy zakoupit a nainstalovat dvě přídavná světla, ten originální světlomet moc dobře nesvítí, a jako u všech freewindů před faceliftem je mléčné.

Tak po první sezoně mohu zhodnotit tuto motorku. Motorka je vhodná na jízdu solo, se spolujezdcem není jednak dostatek výkonu a ovladatelnost jde ve dvou do kopru, přeci jen je to lehká motorka. Při jízdě solo oceňuji skvělou ovladatelnost a zátah motoru, který však po překročení hranice 100-120 km/h končí. To bude asi zatím jediný negativum tohoto stroje. Spotřeba je taky vcelku slušná, při kochací jízdě jsem se dostal na 3,9 l/100 km, ale jinak spotřebu neřeším. Na motorku jsem přidal kryty rukou a zvýšený plexi, ve vyšších rychlostech byly znát turbulence do helmy.

Recenze

Zdravím, tak jsem po dlouhém rozhodování, zda si koupím či nekoupím motocykl zvolil právě tento stroj, Suzuki XF 650 Freewind. Začínal jsem jako každý kluk na 50 tkách. Můj první stroj byl Simson S51 enduro, parádní to stroj pro kluka v 15 letech. Pak následovala Jawa 350 typ 639. Poté byla odmlka a po ní přišel nápad s pořízením jiné motorky. Motorky mě zajímaly odjakživa, takže to spíš byla otázka času. Hledal jsem něco pro volný čas myšleno vyjížďkami na jeden den cca. 100- 200 km, ale také jsem se nebránil myšlence někdy uskutečnit delší cestu či výlet, Alpy, Chorvatsko, ČR na více dní apod., Občasné dojíždění do práce při hezkém počasí byla také jedna z možností využití zamýšleného stroje. Dále jsem koketoval s myšlenkou občasné vyjížďky do lehkého terénu, jako je polní či lesní cesta, prostě takové ty zkratky při brouzdání okolím. Jelikož mám již rodinu, času na koníčky není tolik, a také jsem nechtěl příliš riskovat na super-sportech a pod. mašinách, mé sny se ubírali spíše cestou Adventure. V této kategorii obdivuji stroje typu BMW R 800,1100-1200 GS, KTM 950-990 Adventure, Hondu XRV 1000 Afrika Twin a pod. Ale na tyhle stroje je zapotřebí větších investic a také více času na jejich využití, který bohužel teď tolik není. Proto jsem lovil ve vodách starších cestovních endur středních objemových kubatur. Po pečlivém přečtení recenzí a diskuzí na fórech jsem dospěl k závěru, že Suzuki XF 650 Freewind by mohla být dobrá volba. Kolega ji má, nechal mě svézt, abych si udělal představu o jízdě na tomto stroji a také jsem se chtěl přesvědčit o mýtu "špatných" jednoválců. Jelikož na Freewindu to nebylo špatné svezení, počal jsem vybírat v inzerátech. Pro jednu takovou jsem si dojel asi 215 km od místa mého bydliště. Motocykl se mi zamlouval, byl v originálním stavu, s odpovídající patinou, funkčně byl také v pořádku. Tak jsem si s prodejcem plácl, a vyrazil na své staro-nové motorce po ose k domovu. Porce 215 km se mi zdála přiměřená na první seznámení se strojem, a s mým kamarádem v zádech v autě jsem uháněl směr domů. První dojem byl takový, že motor měl dostatek sil v rychlostech do 100 km, a při středních otáčkách (4-6 teis.) odváděl svoji práci na 1. V nižších se ale motor cukal a nutil mě tak k častějšímu řazení. Tuto vlastnost bych asi shrnul jako největší, ale zatím jedinou neduhu tohohle stroje, potažmo asi všech jednoválců, je to prostě jejich vlastnost. Naopak mě velice překvapilo, jak se nechá motorka lehce "vodit". V zatáčkách na pneu Mitas drží jistě stopu a nevlní se, samozřejmě beru při odpovídajících rychlostech. I spotřeba tohoto stroje mě mile překvapila. Mám jí zatím jen krátce, ale při prvním výletu, který byl ve spíše pomalejším tempu, jelo se po silnicích a mimo dálnice, činila spotřeba pěkných 3,9 l/100km. Při mé úplně první jízdě od prodejce jsem domů pospíchal, a tak jsem zvolil trasu po dálnici, kdy jsem se s Freewindem pohyboval na tachometru v rozmezí 125-135 km/h (cca. 5500-6500 ot./min.). Čekal jsem, že bude Freewind na dálnici trpět, ale nezdálo se mi, zvládl to v pohodě a dle odhadu se spotřebou do 6 litrů. Pro mě to bylo příjemné překvapení a zjištění, že se svým novým strojem zvládnu i občasné přesuny po dálnici. Nicméně musím konstatovat, že cestovní tempo v rozmezí 95-115 km/h dělá "větrákovi" nejlépe. Dále jsem zkusil s Freewindem projet kousek lesní a polní cesty. Problém to pro tuhle motorku není při zvolení odpovídající rychlosti, není to přeci jen ostré enduro. S motorkou jsem zatím neměl žádný problém, a můžu jí jen doporučit. Jistě mi bude nějaký čas dobře sloužit, již ale pociťuji nedostatek výkonu, takže za nějakou dobu (delší dobu) možná zvážím něco silnějšího.

15.10.2018 Tak "větráček" už dělá radost jinému majiteli. Ač nerad, prodal jsem jej. Byl jsem s ním nadmíru spokojený, sloužil dobře, bez problémů, nikde mě nenechal, byl to nenáročný a vděčný stroj. Pro účel, na který byl konstruován byl vynikající. Při projížďkách s kolegy na silnějších strojích se hrdě rval o své místo na motocyklovém slunci, zejména v zatáčkovitých pasážích silnic 2. a 3. tříd ukazoval i papírově silnějším strojům záda. Nicméně můj již první recenzi avizovaný nedostatek výkonu a charakteristika jednoválce rozhodla o prodeji větráčka. Nyní nastává opět pročítání článků, testů, recenzí, inzercí, testovacích jízd na půjčených strojích a výběr nového stroje, protože s jednou stopou určitě nekončím. Aneb Live to Ride, Ride to Live 😀
Sbohem větráčku, nikdy na tebe nezapomenu 😢 ❤👋

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bohunka
Bohunka napsal 14.03.18 v 13:49 10b.

Ty máš ale krásnou motorku Přeji spoustu společných kilometrů

dzonnek
dzonnek napsal 28.08.17 v 01:53

Paradni nenarocna motorka na ktere se da za malo zazit hodne. At slouzi a ahoj

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 25.08.17 v 23:34 10b.

David6s
David6s napsal 24.08.17 v 15:25

kundatrak - děkuji za radu, vyzkoušímv

kundatrak
kundatrak napsal 21.08.17 v 21:35 10b.

Svetlo zahrat, aby povolil tmel, rozlousknout, vycistit od prachu a zajistit uchyceni paraboly proti vibracim. Pak opet slepit. Na svoji velikost pak sviti obstojne.

Více komentářů



TOPlist