www.hellspy.cz/petistovka-1949-84-min-drama-avi/22763591
Pěkný den
Naposledy editováno 09.10.2014 13:27:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
laďa-prášil píše: Kynklačka> kalifa s rotačním šoupátkem..... Stačí uvažovat po selsku: proč nedělají motory s šoupátkem jiní? No protože asi ty klapky jsou výhodnější. Jinak by dělali šoupátka. Takže v kolika ohledech je to lepší?? Vyvažovací hřídel vyžaduje převod ozubenými koly, to je u nás tak trochu tradiční problém. Konkurence pro yamahu RD, ano, no proč ne. Takový složitý a bez přebytku výkonu - třeba motory bmw R66/69/75 - to je prostě děs, ani nemá ten vyvažovací hřídel.
Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy
Kynklačka píše: Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.
Promiň, jsem nevěděl, že se v tom tak vyznáš, mně připadá calif a rd uplnš nšco jiné. To jsem taky slyšel, že na šoupátko stačil pilník. Nešlo by to na 638?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |