paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výročí Jawy
Jelikož má dnes Jawa podle Wikipédie nějaký výročí (cs.wikipedia.org/wiki/9._%C5%99%C3%ADjen ), hodím jsem film s nádechem nostalgie po modelu 500 OHC. Většina z vás ho jistě zná, ale pro neznalé to jistě bude šok.

www.hellspy.cz/petistovka-1949-84-min-drama-avi/22763591

Pěkný den

Naposledy editováno 09.10.2014 13:27:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy

13.10.2014 v 15:42 | Nahoru | #1

laďa-prášil píše: Kynklačka> kalifa s rotačním šoupátkem..... Stačí uvažovat po selsku: proč nedělají motory s šoupátkem jiní? No protože asi ty klapky jsou výhodnější. Jinak by dělali šoupátka. Takže v kolika ohledech je to lepší?? Vyvažovací hřídel vyžaduje převod ozubenými koly, to je u nás tak trochu tradiční problém. Konkurence pro yamahu RD, ano, no proč ne. Takový složitý a bez přebytku výkonu - třeba motory bmw R66/69/75 - to je prostě děs, ani nemá ten vyvažovací hřídel.



Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výročí Jawy

14.10.2014 v 00:09 | Nahoru | #2

Kynklačka píše: Nechápu, proč se toho chytáš? Mluvíme o 60. letech, ne o současnosti, klapka je japonská záležitost.
Proč se klapka dnes používá je snad jasné, je výrobně jednoduší než šoupátko. Ale šoupátko je daleko variabilnější než klapka a nemusíš nákladně ladit a přestavovat motor. Zatímco šoupátko můžeš přizpůsobit motoru, tak klapce musíš přizpůsobit motor (jednoduše řečeno). Samozřejmě pokud máš čas a peníze vyvíjet motor 5 let, pak si můžeš dovolit do něj dávat klapku a vrátí se ti to v sériové výrobě. Šoupátkem se tu zabývali od začátku 60. let a až v jawě 90 ho aplikovali. Kdyby s ním současně začali laborovat i u 350tek, tak to mohla být vážně chuťovka. Možná by vyvažovací hřídel ani nepotřebovali, kdyby si pohráli s uložením motoru, rámem a vyvážením. Se koukni na to RDčko, to je calif, jen motorově a podvozkově to je prostě jinde.



Promiň, jsem nevěděl, že se v tom tak vyznáš, mně připadá calif a rd uplnš nšco jiné. To jsem taky slyšel, že na šoupátko stačil pilník. Nešlo by to na 638?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist