globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavby a následný prodej - založení nové firmy
15.9.2014 v 15:25
Už delší domu přemýšlím o tom, že založím firmu, která bude přestavovat motorky...

Ne 2tunový choppery za 10milionů, ale jednoduše "smetí", které když se vyčistí, opraví, a přestaví do moderní líbivé formy bude designem a hlavně cenovkou spoustě lidem sedět víc, než nové po statisících vyráběné sériovky, které za jednu vyjížďku potakáte 3krát...

Mám na mysli motorky ze 70, 80 ale i 90 let... klidně i novější...
Cenu vraku kolem 30-50K podle toho co to bude....
Cenu po přestavbě si představuju kolem 150-250K podle náročnosti, dílů, a hlavně výsledného vzhledu daného stroje.
V Evropě je dost firem co se tímto zabývá a vesměs se mají dobře, uživí se a lidi to kupují...

Tudíž, koho hledám... Hledám někoho, kdo rozumí motorkám - motorům, elekronice, technické stránce, prostě nejlépe někoho, kdo se v motorkách hrabe od dětství.
Nebo někoho kdo má vlastní moto-servis a už ho to sere !
Já bych si vzal na starosti většinu počátečního kapitálu, design (na tom trvám) a řízení firmy, tudíž i veškerou administrativu, účetnictví a podobný kraviny...

Pokud se někdo najde, ozvěte se !
trnovsky.michaal@gmail.com

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

15.9.2014 v 22:14 | Nahoru | #91
Zimic: reálný pohled na věc

(reakce na) Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

15.9.2014 v 22:21 | Nahoru | #92

kubacech píše: Nemůžu si pomoct, ale dle tvých požadavků mě napadá snad jedině Hipík. Ale nevím, zda bude chtít pro tebe dělat. Přeci jen on už (alespoň zde) nějaké jméno má a jeho přestavby jsou zde taky věhlasné



Dneska jsem cetl zase nejakou jeho radu ohledne chiny

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 00:39 | Nahoru | #93
To Michal81:

Pokud máš nápad a prachy, pusť se do toho, i když ti tu vagoooon lidí do toho kafrá.

Jsou především zvědaví, kam a jak se to celé může ubírat...

Proto se tě např. ptají na nějakou skicu atd...

Druhá věc je, že většina těch kafrajících nějaké nemalé zkušenosti má a proto tě z toho zrazujou. Teď je otázka, jestli jsi tak zabejčenej a nadšenej, že si to před světem všechno prosadíš.

Já osobně to vidím tak, že by ty tvoje "kousky" musely mít fakt svébytný rukopis, aby se ti z toho snu stala "fabrika", která ti vrátí tvoji investici a budete mít všichni rohlík na ksichtě.

!!! POZOR !!! design je jedna věc, další faktory jsou a budou:

a) spolehlivost stroje jako takového už když vyjel z mateřské továrny (ne vše se
značkám vždy povedlo, tedy je třeba dobře vybírat)

b) spolehlivost stroje jako ojetiny, většinou je třeba značná investice, aby motorka
jezdila jak má a záhy nestávkovala na blbinách nebo nedej pámbu na fatálních
závadách

c) rentabilita!!! vem v úvahu, že jeden šikovnej mechanik ti za měsíc opraví a
přestaví max jednu motorku, a to pouze za předpokladu, že má naprosto ideální
podmínky (dílna, nástroje, stroje, přísun ND,jasná vize designového řešení atd.)

d) cenotvorba, když vezmeš alespoň těchto pár faktorů do hrsti a zamyslíš se, vyjde
ti, že prodat 12 motorek ročně není zas tak velký terno, aby se investice vracela
v normálním časovém úseku... A pokud by se to mělo vyplatit, tak bude cena pro
kupujícího docela vysoká. Věřím, že v Práglu lidi love mají, ale to by to musely
být opravdu designové lahůdky nebo výrobky věhlasného stylu, aby to byl fenomén,
po kterém bude poptávka. Šikovný mechanik-úpravátor-přestavbář tě bude v tomto
případě stát tak 50k měsíčně... Jaký by tedy měl být zisk na kusu?

Reálně to budeš mít opravdu složité, jednodušší bys to mohl mít (v případě fenomenálního designu) s prodejem do zahraničí, páč je to širší trh, pracháčů více, lepší mentalita, kurz EURa aktuálně velmi příznivý...

Hlavně, ať to celé nesklouzne do modelu koupím starý vrak, po česku "poléčím", a v křeči, byť se ziskem střelím dál... takoví tu byli, možná ještě někteří jsou, ale moc dlouho jim to nevydrželo a ještě pár z nich dostalo po tlamě...

Opravdu ti držím palce, ať to klapne a jede a že se tu za čas dočteme o tvých/vašich kouscích...

PS: některé tvoje reakce fakt smrdí nafoukaností, ale když si přečteš názory ostatních, nejde o reakce urážlivé, jen o názory věcné, které ti mají osvětlit známá fakta. tak ještě jednou v klidu čti a popřemýšlej, jak to překonat.

PS2: Každá přestavba, aby byla originální a svébytná, dá hooodně práce a času nejen v dílně, ale taky "na papíře" když se to chystá. A taky se stává, že ve finále musíš věci předělávat, nově lakovat atd...

PS3: po česku "poléčit" znamená umýt, vyšudlit, když v tom rachtá, tak se nalije hustší olej, odřeniny zaplácneš samolepkou nebo troškou barvy na štětci, stočí se tachec atd...

PS4: to co píše "Zimic" má v sobě dost reality...

Naposledy editováno 16.09.2014 01:01:23

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 04:57 | Nahoru | #94
Přidám dvě věci:
1) Je třeba umět jednat s lidmi, ať zaměstnanci (ale v malé firmě která má být tvůrčí činností to musí být spíš partneři), tak se zákazníky...
2) Mám nějaké zkušenosti sice z úplně jiný branže, ale aby byl člověk v něčem opravdu dobrej tak musí mít hafo zkušeností, který snáz získá od někoho jinýho zkušenýho, nebo je tvrdě zaplatí metodou pokus-omyl - a je to záležitost spíš let než měsíců, spoustu předělávání a nepovedených věcí. A k tomu je třeba vybudovat síť kontaktů. Ne všechno (alespoň určitě ze začátku) zvládnete vlastníma silama a tak je třeba vědět na koho se obrátit - namátkou mě napadá vypalování/vyřezávání dílů na nějakým CNCčku, ať už lejzrem, nebo vodou + příprava podkladů v nějakým CADu, soustružení, třeba nějaký naohybání na CNCčkovým ohraňováku, komax, lakování, leštění nerezu + jeho svařování, čalouničina, chromování či pozink atd... A musí to být lidi, co opravdu umí a hlavně jsou ochotní a schopní rychle udělat i nějakou drobnost v šibeničním termínu na který ti zůstane viset další práce. A věř mi, že takových je pomálu a získat tyhle kontakty není snadný, protože je to vše o osobních vazbách. + vědět, kde sehnat nějaký stylový díly, protože na motorky toho v tuzemsku moc neseženeš, takže to je hodiny pátrat po různých webech abys byl vůbec v obrazu co kdo dodává a pak to sem dostat odněkud ze Států nebo Anglie a tak.
Sen je to hezkej, ale job hodně těžkej.

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 06:54 | Nahoru | #95
Takže když to tak nějak propočítám finančně, tak koupíš motorku za 40k, když seženeš nějakého vynikajicího mechanika, který nebude dělat přece za míň jak nějaký ouředniček na židli v kanclu jenom 8 hodin, takže dalších 40k s odvodama státu. Ty jako majitel firmy nebudeš přece brát míň jak tvůj podřízený, takže aspoň 50k. Za pronájem dílny (snad to nebudete lepit v garáži) 10k měsíčně, chceš mít showroom asi na nějakém krásném viditelném místě, takže pronájem prostor dejme tomu 20k. Náhradní díly do přestavby se můžou pohybovat zhruba v ceně koupeného stroje, takže klidně 40k. Plus další výdaje jak psal charile.vtx1800 (lakování, čalounění, chromování,vypalování, elektrika......).Takže jedna zrenovovaná motorka tě výjde na cca 200k.Jo a v showroomu nebude přece jenom jedna motorka, ale aspoň čtyři ne?

Připadá mi to jako by ti tady na tomto fóru nešlo ani tak o tu práci a přestavby, ale že ses chtě jenom pochlubit, že bereš 35k a sedíš v kanclu na židli, protože o podnikání a manuální práci nemáš ani představu. Dám ti jednu radu. Na začátek si zkus zrenovovat Jawu 20 pionýr. Hodně se toho naučíš.

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 08:08 | Nahoru | #96
chtělo by to trochu soudnosti a pokory, taky mám pár známých, co mají peníze a ego jako ty, dá se s němi dobře popovídat, ale jak začnou mluvit o svých snech a co by chtěli dělat, tak utíkám, tyhle pohádky jsem už slyšel tolikrát, že mě už nebaví

pokud ale přesto všecno dokážeš dát svůj sen do provozu, klidně přijedu osobně k tobě a ukloním se a omluvím se, ale obávám se, že i toto zůstane snem

ale nebudu za toho špatnýho a popřeji ti, ať se ti splní sen

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 08:22 | Nahoru | #97
Vážený pane autore to že neumíš dělat rukama by asi ani nevadilo, ale jak už tu někdo psal, tak si kup nějakej starej dvoutakt (MZ, Jawa) a zkus udělat něco na tom, jen abys měl představu, co všechno je potřeba udělat. Nemusíš umět svařovat, nějakej známej ti tam případně něco navaří, ale ošahej si tu práci, které se chceš věnovat. I např. ta MZ ti ukáže spoustu záludností a budeš rád, že to hodíš aspoň do původního stavu.
Slova co tu dokola padají jako "moderní, design, vkus, doplňky, kapitál" jsou sice hezký, ale těch kafáčů se teď všude chrlí tolik, že za pár let to ani nikoho nebude zajímat. Mě osobně tohle nenadchlo.
A už jen z principu - šikovnej mechanik, kterej umí to, co ty potřebuješ, už jistě spoustu zakázek má. A pokud nemá, tak je asi méně schopnej a takovýho ty přece nechceš

a abych jen nekecal, přídám ukázku "mojí práce"
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=58202&act=fotogalerie&scr=114

Naposledy editováno 16.09.2014 08:28:13

1 reakcí na tento příspěvek Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 08:24 | Nahoru | #98
Kdo chce vystoupit na vysokou horu, musí začít dole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 08:27 | Nahoru | #99
Che> to mu ale na tý ekonomce neřekli. Tam mu řekli, že stačí mít balík

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 09:09 | Nahoru | #100
Jestli chceš dělat design, dělej ho. Až budeš mít za sebou vyhraný designerský soutěže a budeš se moct pochlubit desítkama zdařilých návrhů motorek, začni uvažovat, že se pustíš s někým do reálné práce na motorce.
Zatím to akorát vypadá na skok do hodně velkýho průseru. Ono jako když poptáš člověka, kterej je sám schopen zvládnout přestavbu motorky po technické stránce a na dotaz na tvoji práci odpovíš, že máš sen - každej tě pošle do prdele. Sen má každej minimálně jednou za den.

Nicméně moc nechápu co chceš na ojetým vraku designovat. Pokud to má být prodejný, dá se to akorát tak do kupy, aby to jezdilo, oholí se zbytečnosti a dodělá pár drobností, který to budou odlišovat. A to zvládne každej šikovnej mechanik sám.

Nicméně máš nás tady za bandu, která ti akorát hází klacky pod nohy, takže ti radím: kup si nějakou volítanou čízu za pár kaček, navrhni si úpravy, nech si je někde udělat a pak to zkus prodat. Podle mýho do toho zahučíš spoustu peněz, který ti za to nebude nikdo ochoten zaplatit - ale třeba se pletu a prodáš to se ziskem.

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 09:16 | Nahoru | #101
Kurva ja mam prazdnou garage a prad cekam na tu skicu abych vedel pane tovarniku jestli do toho mam jit nebo ne. A kde nic tu nic.

(reakce na) Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 09:23 | Nahoru | #102

neznamyScooterD píše: Che> to mu ale na tý ekonomce neřekli. Tam mu řekli, že stačí mít balík



asi tak není to ten samej, co chtěl jet na motce kolem světa a říkal, že o tom sice nic neví, ale že všechno se naučí cestou ??

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 09:27 | Nahoru | #103
Tady máš např. povedenou přestavbu zbořeniny, můžeš pánovi napsat kolik hodin práce na tom ztrávil (páč ty budeš muset někomu zaplatit), kolik vrazil do dílů, plus pořizovací cena. Pak sečteno podtrženo a uvidíš jaká suma z toho vyleze.

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 10:11 | Nahoru | #104
Nemyslel jsi upravovat neco takovyho?
http://www.motorkar...kylla-n-1-25898.html

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 10:13 | Nahoru | #105




Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2014 v 10:51 | Nahoru | #106
Michale, přečetl jsem si celou tuhle diskuzi. Protože mám dva syny, kteří jsou stejně staří jako ty, tak ti taky napíšu svůj názor. Téměř všichni tady se ti snaží poradit. Snaží se ti sdělit svoje zkušenosti. Poslouchej (čti) co ti zkušenější mazáci říkají, abys nebyl průkopníkem slepých uliček. Je fajn, že máš sny, to tak nějak k tomu věku patří, jdi za nimi, ale poslouchej a uč se.

Ono je mnohem snazší poslouchat lidi, kteří tě plácají po zádech a říkají jaký jsi borec, že máš prachy a nic víc nepotřebuješ, že není nic jednoduššího, než začít vydělávat na tom, čemu oni nerozumí, ale velká vata to přece zachrání. Takoví lidé ti jenom koukají do portmonky a přemýšlí, jak by se ti tam dostali a taky si ukousli.

Myslím, že jsi udělal dobře, že ses zeptal tady, kde je přece jen pár fachmanů, kteří k tomu mají co říct. Je ale jen na tobě, jestli jim budeš naslouchat, nebo budeš věřit plácačům zad.

Faktem je, že jakkoliv se rozhodneš, je to jen a jen tvoje rozhodnutí. Některé zkušenosti jsou nepřenosné. Přeju ti, aby ses rozhodl tak, že toho nebudeš za čas litovat. Držím palce draku......

1 reakcí na tento příspěvek Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 10:55 | Nahoru | #107
Tady tohoto pána mopako se optej jak je to s přestavbama motorek náročné či nenáročné... Řekl bych, že zrovna tohle fakt umí, takže ví...

U starších motorek je ještě jeden aspekt, který je třeba brát v potaz: starší stroje většinou jezdí pod zadkama velkých nadšenců, kteří jsou čas od času ochotní strčit ruce do motoru až po ramena. Nedělal jsem průzkum, ale nemyslím si že většina "stylových manažerů" to bude akceptovat...

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 11:05 | Nahoru | #108
Jde to i mnohem jednodušeji. Kup si ten vrak, a najdi si dobrýho servisáka kterej pracuje na sebe a udělá pro tebe co potřebuješ v rámci svýho uživení. Výsledek bude stejnej, a ve výsledku míň starostí. Když postavíš takhle 2-3 motorky s menším ziskem, můžeš uvažovat co změnit.

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 11:46 | Nahoru | #109
Možná by byla dobrá anketa.
Měl by jsi představu kolik lidí by si od tebe koupilo motorku.
Je těžké vyrobit za rozumnou cenu a následně prodat.

Na mě to dělá dojem,že jen nemáš dostatek informací co to všechno obnáší.

Jestli máš jak píšeš peněz dost,tak do toho jdi a při nejhorším 1-2 miliony proděláš.

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 11:55 | Nahoru | #110
Asi jak píší kolegové, pokud si sám neuděláš nějakou "přestavbu" nebo opravu motorky sám, asi bych se do tohohle snu nepouštěl. Kdo se chce designu a navrhování věnovat tak si opravdu čmáře pořád a v hlavě má sen konkrétní motorky nebo auta. Pokud tohle nemáš tak je to dálší - proč se do toho nepouštět.
Ale pokud se pletu a ty máš funkční design v malíku, spíš bych pohledal nějakého schopného mechanika, aby s tebou spolupracoval na určitém projektu a vidělo by se jestli to k něčemu, je.
Máš docela velké plány. Zaplněný showroom, než bys ho zaplnil tak by uběhlo několik měsíců. To by jsi mechanika a sebe platil z čeho?
Ale jinak přeji hodně štěstí,jen bych se asi držel trochu při zemi, ve všem.

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 12:28 | Nahoru | #111
Přestavby některé můžu (třeba tu oceněnou CBR fakt ne.), nějakého caferacera bych časem i chtěl,ale jako "kupce" by mě docela zajímala legalizace úprav. Ale to je s ohledem na obsah této diskuze nejmenší problém..

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 13:18 | Nahoru | #112

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 13:36 | Nahoru | #113
Ahooj Michal81_cz,
ve zkratce - lidi vyučení v oboru by se takto chtěli živit všichni a za totáče to jistě dělali! Když v Čr nebyli k dostání zahraniční stroje, opravovali se bouračky atd..
Po otevření hranic tu byl hlad ...
Dnes je jak říká Vrchní "jiná doba", trh je přecpanej vším, lidi nemaj prachy a když je chtěj utratit, vynaložej vše možné, aby se nenapálili!
Radím ti, ani se do toho nepouštěj .. stavět na zakázku, nebo přestavovat reálné je, ale pro svoji potěchu a radost, určitě se tim nedá v Čr živit!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 13:41 | Nahoru | #114

BorekS píše: Tady tohoto pána mopako se optej jak je to s přestavbama motorek náročné či nenáročné... Řekl bych, že zrovna tohle fakt umí, takže ví...

U starších motorek je ještě jeden aspekt, který je třeba brát v potaz: starší stroje většinou jezdí pod zadkama velkých nadšenců, kteří jsou čas od času ochotní strčit ruce do motoru až po ramena. Nedělal jsem průzkum, ale nemyslím si že většina "stylových manažerů" to bude akceptovat...



ten mopako je šikovnej, pěkný kousky...

1 reakcí na tento příspěvek Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 13:45 | Nahoru | #115
Hellborn: jo s homologaci bude pruser, vetsina prestaveb sazi na to ze jsou to stare krapy u kterych vi malokdo jak vypadaly puvodne, tzn kdyz to neni neco extra radikalniho tak to prochazi jako by to bylo origo... Pujde udelat i individualni schvaleni prestavby - ale stoji to prachy a cas, u motorky na kseft absolutne nerentabilni.

Ja mam treba dve stejny motorky, jednu origo stav s papirama... Druhou prestavenou....

(reakce na) Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 13:46 | Nahoru | #116

Humusus píše: ten mopako je šikovnej, pěkný kousky...



Ovšem Oskar (Mopako) má za sebou mraky hodin tvrdé a odborné práce (nemluvim jen o motorkách). Jeho znalosti a dílničku by si přál doma kdejaký mechoš

(reakce na) Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 13:51 | Nahoru | #117

assassin píše: Hellborn: jo s homologaci bude pruser, vetsina prestaveb sazi na to ze jsou to stare krapy u kterych vi malokdo jak vypadaly puvodne, tzn kdyz to neni neco extra radikalniho tak to prochazi jako by to bylo origo... Pujde udelat i individualni schvaleni prestavby - ale stoji to prachy a cas, u motorky na kseft absolutne nerentabilni.

Ja mam treba dve stejny motorky, jednu origo stav s papirama... Druhou prestavenou....



To si právě myslím. U auta jsem si nechával zapsat akorát kola, s brzdama, podvozkem (byť kvalitními) už byl problém a pokud se správně pamatuju,tak schválení "výzkumákem" vycházelo min. na 30tis. nebo tak nějak...

1 reakcí na tento příspěvek Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 13:53 | Nahoru | #118
Milý zlatý pokud je ti 25(jsem o trochu mladší), tak něco jsem v životě proti tobě udělal.(ale nemyslím si že jsem kdoví jaký machr, znám lepší a šikovnější) To znamená že jsem pracoval rukama, ještě jednou rukama. To čím se tady oháníš, arogantně kopáš okolo sebe, že většina s tebou nesouhlasí je holý fakt, že se někoho snažíš uřvat o tvé pravdě je sice hezké, ale takto to asi moc nepůjde ne?
Začni tím, že popřemýšlíš jestli je to rentabilní, pro tebe jako znalého a zkušeného maníka toto cizí slovo snad nebude problém pochopit. Pod tebou pracovat bude velká radost.
E:díky ani jsem si na mobilu nevsim.

Naposledy editováno 16.09.2014 16:27:09

Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 14:08 | Nahoru | #119
Další utopista co chce začínat bussines vláknem na webu Kolik máš na počáteční investici 100 tis?

(reakce na) Přestavby a následný prodej - založení nové firmy

16.9.2014 v 14:30 | Nahoru | #120

georgeCZ píše: Milí zlatý pokud je ti 25(jsem o trochu mladší), tak něco jsem v životě proti tobě udělal.(ale nemyslím si že jsem kdoví jaký machr, znám lepší a šikovnější) To znamená že jsem pracoval rukama, ještě jednou rukama. To čím se tady oháníš, arogantně kopáš okolo sebe, že většina s tebou nesouhlasí je holí fakt, že se někoho snažíš uřvat o tvé pravdě je sice hezké, ale takto to asi moc nepůjde ne?
Začni tím, že popřemýšlíš jestli je to rentabilní, pro tebe jako znalého a zkušeného maníka toto cizí slovo snad nebude problém pochopit. Pod tebou pracovat bude velká radost.



Ty se zase nestarej kdo má jak pochopit cizí slovo. A zkus chápat pravopis. Dvě hrubé chyby ve třech větách, taky na něco ukazuje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist