globalmoto_duben_nolan





Téma: Jo ty bývali časy :(
 
9.9.2014 v 14:44
Jooo, to bejvávaly časy poctivého severského železa... psal se rok 1986.
Z výrobního pásu zcela náhodně vybrané sériové osobní vozy.
Žádné dodatečné úpravy.
Non stop 100.000km na vysokorychlostním okruhu Talladega bez jediného zaváhání průměrnou rychlostí přes 200km/h.!!!

Pouze se: tankovalo, měnil olej,filtry, pneumatiky a řidiči
Část testu provázel intenzivní déšť.
Výsledek?
21 mezinárodních a 2 světové rekordy
... a pak přišel General Motors ...a moje asi nejoblíbenější značka šla do kytek.
Dokázala by v současné době ve stejně náročnému testu nějaká automobilka obstát? S jejich moderními 1.2-.1.4-1.6-downsizing motory? Pochybuju.



Naposledy editováno 09.09.2014 14:45:45
Předchozí
1 2
Následující

Jo ty bývali časy :(

11.9.2014 v 18:01 | Nahoru | #31
časy rodu můžského neživotného tedy časy bývaly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

11.9.2014 v 19:16 | Nahoru | #32
Dawe02>
Máš nějakej tip na moderní přeplňovanej benzín co už je vcelku vychytanej nebo kdo je v tomhle zatím nejdál? Respektive statisticky nejméně problémový.

Naposledy editováno 11.09.2014 19:21:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

11.9.2014 v 21:41 | Nahoru | #33
Poggy> Tezko se to pise, ale Francouzum se dari. Pokud uvazujes o malem motoru, tak prvni tohoto druhu na kterem jsem delal byl trivalec 0.9L RSA H4Bt (TCe 90) a neni s nim zadny vyraznejsi problem doted. Vyborny bude i jeho vetsi bracha na kterem maka Daimler (M282, 1.3L a valec navic), ale ten jeste potrva.
PSA 1.2 EB2 ma par much ale nebude spatny, pokud mozno pockal bych na EB2(A)DTS Midlife (max 96kW verzi, silnejsi bude risk).
Ford Fox (Ecoboost) skoro neznam, GM taky nevim. Male VW a HMC nebrat. BMW v malych teprve zacina s B38.
Jestli pokukujes spise po dvoulitru nebo vyse, tak nic vylozene spolehliveho asi neni. Dobre se zatim jevi Chrysler Hurricane(2.0L Fiat) a Nissan FZ5 (3.0L V6) ale ani jeden v Evrope nebude mainstream.
Mid range znam bohuzel jen z Japonskeho trhu. Nissan KH3 1.6L se asi doporucit da, ale jisty si nejsem.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

12.9.2014 v 18:35 | Nahoru | #34
Dawe02>
To je pro někoho jiného. Je čerstvě v důchodu a chce pořídit auto na "dosmrti". První a poslední nové. Rozpočet ccca 350. Prostě rodinný známý. Teď má starou Fiestu. Já bych byl pro Rapid Spaceback. Krom 1,2 motoru se to auto zdá vydařený. To nejhorší už je snad odstraněný i když. Nechce úplně základní motor cca 45kW, ale tak 65-80kw. Aby to trochu jelo. Což dneska prakticky vylučuje atmosféru snad krom Mazdy. Bohužel by se mu případné nedostaky projevyly až po záruce. Zkouknu ty Francouze, ale zas mívají slabší elektriku a antikorozní ochranu.
Já bych osobně asi počkal ještě cca 4 roky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

12.9.2014 v 20:46 | Nahoru | #35

Poggy píše: Dawe02>
To je pro někoho jiného. Je čerstvě v důchodu a chce pořídit auto na "dosmrti". První a poslední nové. Rozpočet ccca 350. Prostě rodinný známý. Teď má starou Fiestu. Já bych byl pro Rapid Spaceback. Krom 1,2 motoru se to auto zdá vydařený. To nejhorší už je snad odstraněný i když. Nechce úplně základní motor cca 45kW, ale tak 65-80kw. Aby to trochu jelo. Což dneska prakticky vylučuje atmosféru snad krom Mazdy. Bohužel by se mu případné nedostaky projevyly až po záruce. Zkouknu ty Francouze, ale zas mívají slabší elektriku a antikorozní ochranu.
Já bych osobně asi počkal ještě cca 4 roky.



Co Opel Astra? 1.4 Turbo nebo 1.6? To je prej slušný svezení a poruchovostí na tom taky nejsou nijak hrozně. V akcích se za tuhle cenu sehnat dají.
Osobně můžu motorově zhodnotit jen CDTi motory který jsem měl možnost projet v Insignii a Astře SportsTourer a máti si před 3ma rokama koupila krátkou Astru s klasickou 1.4 ale to je děsná lenora.
Co do kvality zpracování neni moc co vytknout. Interiér pěknej. Za mě je design nynějších Oplů jeden z nejpovedenějších.
Velký mínus je snad jen vysoká nákladová hrana kufru u krátký Astry a hrozne málo místa na zadních sedadlech.

Jo ty bývali časy :(

12.9.2014 v 20:52 | Nahoru | #36
Poggy: mazda tri ma me sympatie, akorat ona ta atmosfera uz nebude to ono - predpokladam ze to je primej vstrik a spousta komplikovane techniky :)

Rapid se mi libi taky(jen sedan), ale nevim jak s tima motorama, ja uz bych od vw snad vsadil spis na diesel

Jo ty bývali časy :(

12.9.2014 v 23:18 | Nahoru | #37
A co ten yaris 1.33?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

13.9.2014 v 10:33 | Nahoru | #38
moucan>
Na Ople jsem nekoukal, ale Astra začíná na 370ti. Naftu vůbec. Což taky není málo, tam spíš Corsu. Plánovaný nájezd cca 10 tkm/rok + občas malá kárka.

assassin>
Mazda 3 je cenově stejně jak ta Astra, ale to by v základu asi ještě šlo. Jenom ten motor má kompresi 14:1, přímej vstřik a variabilní časování ventilů. Je to takový obyčejný, ale zato asi kvalitnější auto.
Rapid mi vychází tak nějak nejlíp, bohužel ta 1,2 TSi není ono. Základ motoru je OK, ale periferie jsou horší. Sice rozvody už jsou snad vyřešený. Ono VW v minulosti prakticky vsadilo vše na naftu a slušnej benzín na úrovni nemají dle mého nějakých 15 let. .
Ale on je spíš na Fordy a ty zas nemusím já. I když podvozkově je to lepší auto než libovolný VW. Nej volba by ale před rokem/dvěma byla asi Octavia II Tour s 1,6 MPI, sice nejde, ale funguje spolehlivě, bytelnej podvozek + slušná antikorozní ochrana. Bylo ta někde za 300 a velký auto. Sice bez výbavy, ale to vem čert. Lehce kouknu na Peuget 301. To by mohla být obdoba. No ale stějně si bude muset vybrat sám, protože pak už zbývá jen miniauto + turbo okolo 1,0-1,2.

monty>
Toyota s tím designem neprojde, to není pro lidi 60 let.

Naposledy editováno 13.09.2014 10:34:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

13.9.2014 v 11:09 | Nahoru | #39

Poggy píše: moucan>
Na Ople jsem nekoukal, ale Astra začíná na 370ti. Naftu vůbec. Což taky není málo, tam spíš Corsu. Plánovaný nájezd cca 10 tkm/rok + občas malá kárka.



Když mají ty svoje akce tak se i Astra dá chytnout za hodně slušný peníze. Máti takhle chytla Astru v Cosmo výbavě (tzn. skoro plná palba) s tou základní 1.4 za 299 tis. což byl slušnej kauf. Musel by dobře vybírat a čekat ale ono když pak někdo přijde k nim s penězma na dřevo tak se sakra snažej prodat a dávaj slevy sem a tam.
Pokud Corsu tak jde o to co od toho čeká, za cenu co jsi uvedl by jí sehnal v pohodě a i s hodně slušnou výbavou ale je to malinký auto. Na druhou stranu s 1.4 74kw by to mohlo být hodně živý. Ale sám konkrétně s corsou zkušenosti nemám.

Hodně velká nevýhoda Oplů je že hrozně "ztučněly", 1.4 66kw který dřív stačilo na slušnou jízdu v Gčkový astře už by teď s tim autem ani nehnulo. A ta 1.4 bez turba co má cca 74kw je prostě příšernej motor. Převodovka strašně do síly, řadí se v otáčkách podobnejch dieselu, akcelerace tragická. Plus je snad jen spotřeba, jezdí to za 6 litrů.

Zato ta 1.4 turbo a 1.6 jsou prej už znatelně živější a spolehlivý.

Další věc jsou ceny dílů, Opel na tom pořád není tak hrozně a finančně pak tolik člověka nezatíží kdyby se nedejbože něco vysypalo jako třeba ta Mazda apod.

Ale pokud neřeší moc ceny dílů a podobný věci tak mě napadl ještě třeba Suzuki Swift? Nebo Ford Fiesta? Obojí slušný auta s dobrou pověstí.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

15.9.2014 v 18:20 | Nahoru | #40
Poggy> Rapid byl pro me osobne zklamani uvnitr. To auto pusobi "vybydlene". Nevim sam jak to popsat, ale je mi nepohodlne. Treba radici paka pusobi primo anti-ergonomicky a osklive tim jak trci z podlahy. Vse ostatni se zda take byt "economy" (az moc, prihlednes-li na to kolik to stoji).
Zvenku je ucite zajimavy. Duchodci presednuvsimu ze stareho auta ten interied jiste spatny ani neprijde. Ja byt dnes duchodcem, koupim Twingo 2014 prave s Tce90. To je cista zabava a mnohem prijemnejsi "na omak".

(reakce na) Jo ty bývali časy :(

15.9.2014 v 19:00 | Nahoru | #41

Poggy píše: Dawe02>
...Zkouknu ty Francouze, ale zas mívají slabší elektriku a antikorozní ochranu.
Já bych osobně asi počkal ještě cca 4 roky.


Bejvávalo, tak před 14 lety. Od té doby byla antikorozka výborná, no, u posledních modelů se mi zdá, že šla kvalita lehce dolů. Nejde ani tak o kastli, jako o ostatní díly (různé držáky, šrouby atd). A co se elektriky týká, tak největší problémy byly se zatékáním, u Lagun druhé generace u nejvyšších výbav do řj. ve dveřích. Meganu zase v případě ucpaných odtokových kanálků pod stěrači natekla voda do klimatizace,první generaci zase do interiérové jednotky. Prostě furt někam Ale zas do toho neteklo podlahou jak do Oktávky
Jsou to prkotiny, ale naštvou a občas se můžou i pěkně prodražit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

15.9.2014 v 19:10 | Nahoru | #42

Dawe02 píše: Poggy> Rapid byl pro me osobne zklamani uvnitr. To auto pusobi "vybydlene". Nevim sam jak to popsat, ale je mi nepohodlne. Treba radici paka pusobi primo anti-ergonomicky a osklive tim jak trci z podlahy. Vse ostatni se zda take byt "economy" (az moc, prihlednes-li na to kolik to stoji).
Zvenku je ucite zajimavy. Duchodci presednuvsimu ze stareho auta ten interied jiste spatny ani neprijde. Ja byt dnes duchodcem, koupim Twingo 2014 prave s Tce90. To je cista zabava a mnohem prijemnejsi "na omak".


Tak to si seděl asi v jinym rapidu než mam doma ja.
Koženy detaily, řadící páka s ručkou též. Detaily z nějakýho sice pseudoskla a chromu. Hlavice sedí v ruce mnohem líp než co jsem byl zvyklej z fabie.
Pro představu
http://img2.auto.cz/...ck-1-2-tsi-63-kw.jpg
S tim, že já mám dekorativní "sklo" kolem výdechů sladěno do černý. Ono pokud si člověk kupuje auta jen v zakladní výbavě tak socialně může působit i novej superb a tenhle stupeň výbavy vůbec není nějakej "top" za +15 tisic. Samotnej koženej paket stoji jen 500

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jo ty bývali časy :(

15.9.2014 v 19:23 | Nahoru | #43
moucan> astru 1.6 turbo jsem měl chvíli půjčenou předváděčku, nevím jestli tam byl std podvozek, ale byl to nejlepší opel jakým jsem kdy jel, vyzkoušel jsem jich poměrně hodně. Dokonce by mi nevadila ani jako soukromý auto. Jediný co tak že byla trochu nervózní reakce na plyn, ale to by časem bylo spíš plus, rozhodně to nebyla lenivá odezva.
Ale zas proti novejm autům ostatních značek nemám srovnání.

(reakce na) Jo ty bývali časy :(

15.9.2014 v 19:27 | Nahoru | #44
Dawe02> Jeste ze ta radicka netrci ze stropu..

(reakce na) Jo ty bývali časy :(

15.9.2014 v 19:57 | Nahoru | #45
Dawe02>
Beru, že Rapid by měl být o cca 30 tis. levnější a že to taky není hitparáda, ale to v téhle cenové není nic. Když jsem na shoowromu letos okukoval nové S-klasse za 3,5 mil. Pohledová kvalita laku naprostá katastrofa, usazení těch obrazovek místo budíků taky hnus.
Twingo je moc malý. Potřebuje taky trochu kufr a kárka má asi 1,8m ložnou plochu. Ale kouknul jsem na Renault stránky a Captur vypadá zajímavějc a je i s tímhle motorem. Předám návrh. Díky.

Krovák>
Do Octavie I podlahou neteče. Tam teče topením. Pokud někdo při výměně pylovýho fitru nevyfouká odtokové kanálky pod čelním sklem a auto sojí často pod stromy apod. Voda prosákne přes filtr a nateče do ventilátoru. Pak se mlží čelní sklo a v extrému je kaluž na koberci spolujezdce.
Jinak Francouzi korodujou dost na podvozku a je jedno jaký rok. Oni používají spíš levné díly už do prvovýroby. Takže třeba karoserie vcelku OK, ale nepovolíš odvzdušňovák na třmenu nebo ho urveš apod.

Naposledy editováno 15.09.2014 20:02:42

(reakce na) Jo ty bývali časy :(

16.9.2014 v 16:33 | Nahoru | #46

Stev píše: moucan> astru 1.6 turbo jsem měl chvíli půjčenou předváděčku, nevím jestli tam byl std podvozek, ale byl to nejlepší opel jakým jsem kdy jel, vyzkoušel jsem jich poměrně hodně. Dokonce by mi nevadila ani jako soukromý auto. Jediný co tak že byla trochu nervózní reakce na plyn, ale to by časem bylo spíš plus, rozhodně to nebyla lenivá odezva.
Ale zas proti novejm autům ostatních značek nemám srovnání.



Ta nová Astra sedí už se základnim podvozkem jak přibitá takže to ani ten elektronickej podvozek být nemusel. Je trošku do tuha ale na druhou stranu to celkem kompenzujou velký kola a u horších výbav pak vyšší profil pneumatiky. Díry jsou sice cejtit a není to žádná žehlička ale pak to právě stojí za to v zatáčkách. Mě osobně tužší podvozky vyhovujou. Naopak podvozky "Francouzkýho" typu co žehlej každou díru a pak se ti auto v zatáčce div nepřeklopí to nemusim.

(reakce na) Jo ty bývali časy :(

16.9.2014 v 16:51 | Nahoru | #47

StrejdaMortymer píše: Tak to si seděl asi v jinym rapidu než mam doma ja.
Koženy detaily, řadící páka s ručkou též. Detaily z nějakýho sice pseudoskla a chromu. Hlavice sedí v ruce mnohem líp než co jsem byl zvyklej z fabie.
Pro představu
http://img2.auto.cz/...ck-1-2-tsi-63-kw.jpg
S tim, že já mám dekorativní "sklo" kolem výdechů sladěno do černý. Ono pokud si člověk kupuje auta jen v zakladní výbavě tak socialně může působit i novej superb a tenhle stupeň výbavy vůbec není nějakej "top" za +15 tisic. Samotnej koženej paket stoji jen 500



jo to pusobi, mel jsem ho na 14dni jako nahradni vozidlo od pojistovny a je to proste vetsi fabie....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist