globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm
23.8.2014 v 22:36
Zdravím,
pořád jsem váhal nad motorkou, nakonec se ukázal největší problém rodina, která souhlasí pouze s moto s obsahem 125ccm(Mám řidičák do 35kw), prý se na tom vyjezdím a bude mi to stačit. Samozřejmě jsem tu načetl spoustu témat, vím že mi to stačit po nějaké době nebude, ale zásadní otázka: myslíte si, že má smysl(pomůžemi do budoucna), když teď koupím 125 (cbr,mito,aprilia) a za rok to prodám a koupím něco jiného - 600ccm ? Osobně si myslím, že když utáhnu jakékoliv moto na 25kw tak krom "stejné rychlosti - 130 vs 120" získám větší komfort a půjde na tom jezdit ve dvou, krom toho jí budu moct odškrtit a vydrží mi déle, jedinné co hraje do karet 125 je cena a hmotnost okolo 120-140kg. Díky za postřehy
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

24.8.2014 v 16:16 | Nahoru | #31
alien83> Myslím že myslel tu 11kw

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

24.8.2014 v 16:18 | Nahoru | #32
alien83> Píšu z vlastní zkušenosti o Hondě CBF 125. Ne o tom co máš ty.

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

24.8.2014 v 16:26 | Nahoru | #33
fatik>

Pokud na ni máš peníze, tak se dvanáctky vůbec neboj



Jo, tak rozpočet na tu dvanáctku bude kolem 60 - 70k. To si myslím, že není tak nejhorší. Jinak dík za názor.

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

24.8.2014 v 17:02 | Nahoru | #34
Geodet> Tak to pak beru, mluvilo se od začátku o otevřených 2T.

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

24.8.2014 v 22:46 | Nahoru | #35
jestli chceš znát názor vlastníka cbr 125r tak tady je :D

Jelikož mam zkušenosti se závodama na jawě 50 pionýr, kde se tahá výkon neskutečně nahoru, tak ti můžu říct že otevřená 125 ve 2T nebude ono (nemam s tím sice zkušenost ale podle mě se to za chvíli rozsype, viz závody na pionýrech)
a 125 ve 4T no řekněme že vážim 100Kg měřim 187cm a rozjet na rovince cbr 125r na 100km/h trvá dost dlouho, z mírnýho kopce nebo za příznivých povětrnostních podmínek dám i 120km/h
a předjet auto který jede 80km/h je celkem problém...
Takže jestli chceš mít takovýhle "problémy" budiž, ale já mít papíry na silnější moto určitě bych slabší nekupoval...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 09:21 | Nahoru | #36
SombreroMickey> známej vyřešil podobnej problém s Hondičkou CBF 250 (a to je mu 24 a má čerstvej ŘP plné A), ještě než mu dali papíry, tak jsem mu ji přivážel asi 100 km domů a můžu doporučit. Pro úplného začátečníka na vyježdění v prvním roce postačí, jezdí to až 120, auta se s tím předjíždět dají, uveze to i dva lidi ...ale hlavně má klid v rodině, která se na začátek velké motorky bojí.

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 11:22 | Nahoru | #37
PavelGT> Díky za nápad, boužel se žádná neprodává :D
Pavlik88> Díky za postřeh, vážím o 30 míň, ale asi to nebude žádnej zázrak. Jako ten otevřenej 2T je poruchovější(co jsem četl), servisy dražší, ale jedná se o moto pro mě na 2 sezóny max, navíc to podle všeho je malá raketka. Furt se rozmyšlím mezi 620SS(25kw) nebo Mitem 125(24kw). Je to dilema. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 11:31 | Nahoru | #38
ahoj, být tebou, tak vybírám mezi 250 a 500cm, NAHÁČ, 4t. Proč, to zjistíš velmi záhy: 2t - jako nezkušený jezdec máš podstatně vyšší pravděpodobnost, že koupíš vrak, nebo že z toho nevhodnou jízdou vrak uděláš (nemusíš se nutně vybourat), + častější opravy (neřkuli GO). Naháč - na to, aby ses opravdu naučil stroj opravdu dobře ovládat, s ním potřebuješ dělat různé "hovadinky" (nemyslím tím hned jízdu po zadním, ale třeba rychlý slalom na parkovišti, nebo začáčení "na hraně" apod.). Věř, že naháč se při lehkém sklouznutí daleko lépe dává dohromady než kapota, protože se s ním obyčejně nic nestane - kapotu máš na trsátka a oprava není úplně levná věc (o nové se ani nebavím, to jsou desetitisíce). A hlavně - nebudeš se bát s tím dělat "vylomeniny", což je snad vůbec nejdůležitější.
Já bych volil z nekapotovaných pětistovek Kawasaki ER-5, protože je to v dané kategorii co do poměru cena-výkon asi nejlepší stroj a ještě ti zbyde dost peněz na vybavení (na helmu, oblečení, základní vybavení počítej 20-30tis.)
Z 250-400 bych bral malého Duka od KTM, ale ten bude asi stát ranec, protože to je relativně nový stroj.
Každopádně přeju hodně zdaru

edit: fakt doporučuju zapřemýšlet o výhodách naháče, věř mi, že vím, o čem mluvím. Ducati jsou krásný stroje, ale možná bych začal něčím méně komplikovaným. Váha stoje a průběh výkonu motoru jsou faktory, které neradno podceňovat. Navíc pokud seškrtíš větší stroj, který na to není stavěný, na 25kW, tak si moc legrace taky neužiješ

Naposledy editováno 25.08.2014 11:47:59

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 12:07 | Nahoru | #39
stassek> Ahoj, nevím jestli jsi četl vlákno, každopádně není problém vybrat motorku, ale spíš to ukecat tam nahoře :) Jinak Er5 byla jedna z motorek co bych "zkousl", ač je neskutečně nepěkná. Jinak ta ducna má 180kg, Er5 má 179kg. Jinak Er5 i SS bych musel škrtit, akorát ta Er5 budu trochu živější po seškrcení na 35kw. Ale každopádně díky, popřemýšlím o tom. Jinak ty 250 jsou cenově trochu jinde, protože jsou nový, škoda. Díky jěště jednou

1 reakcí na tento příspěvek Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 12:32 | Nahoru | #40
SombreroMickey> ..sem si nevšiml, že Er5 má 36 kW, tak to je pech Tu váhu jsem myslel v případě 250 vs. 500-650.

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 12:41 | Nahoru | #41
stassek> Jo boužel :/

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 13:38 | Nahoru | #42
Tak kup ERku s 25kW

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 16:50 | Nahoru | #43
Řešil bych to jak píšou kolegové koupit nějakou 500 třeba CB špatně to nejede než kupovat dvácu. A udělat to jako já ráno jsem zavolal rodině že kdyby něco tak si jedu pro motorku a odpoledne jsem jí přivezl a už nemohly říct ani popel. Nebo teda řekly jestli jsem se neposral a dál už to nerozváděly

1 reakcí na tento příspěvek Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 19:17 | Nahoru | #44
Mita se vůbec neboj, mám ho pátou sezonu a skoro bez poruchy Oproti aprilii to jede o něco lépe Jen je se třeba o to starat A když se natom naučíš a budeš to mít v ruce, tak v serpentínah s tím pozlobíš né jednu šestku

1 reakcí na tento příspěvek Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 21:13 | Nahoru | #45
sv je v cajku, je hodný a nezáludný
hlavně dváca je pro dospělýho k ničemu. zaprve nejede a je opravdu nebezpečnější než silnější motorka když se budeš motat v provozu jak špina v kyblu a budou tě do kopečka předjíždět kamiony a za druhý se na tom zrovna moc nenaučíš, vzhledem k tomu že je ta motorka podstatně lehčí, slabší, poloviční gumy atd tak celý chování je úplně jiný a maximálně by ses naučil zlozvyky který by ses hned zase odnaučoval protože ta jízda je úplně jiná

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

25.8.2014 v 21:35 | Nahoru | #46
Měl jsem doma Hondu Varadero 125ccm a byla to chyba, krásná motorka, ale bojuješ o život při každé příležitosti, kdy nějaký pitomec s autem (i škoda favorit) má potřebu si pozávodit. Šel bych do něčeho, co má 25kw až 35kw 4T, od 250 ccm výše. S rodinou si budeš muset promluvit sám, to za tebe nikdo na m.cz nevyřeší.
Když tě přehlídne auto, je jedno na čem jedeš. Osobně považuju výkonnější motorku za bezpečnější do cca 60kw, pak se situace obrací, nejvýkonnější motorka co jsem řídil bylo BMW S1000 RR.

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

26.8.2014 v 08:11 | Nahoru | #47
Ja kdysi řešil podobnou vec s autem. Čerstvý řidičák a znamej mi nabídl Opel Rekord 2.0e 55 kw. Rodina že prý dvoulitra na začátek ani nahodou. Tak jsem koupil Uno 1.3 turbo. Neskutečný brko,ale doma byl klid,protože je to přeci jenom třináctistovka. Takže takhle nejak no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

26.8.2014 v 08:33 | Nahoru | #48
memphis.unv> zajímalo by mě, jaká je nevýhoda užších pneu pro začátečníka - já teda vidím samé výhody.

Jinak mě napadl ještě tenhle stroj: Cagiva River, je tady v bazaru dostupná ve verzi 500 i 600ccm a do 35kW se krásně vlezeš, krouťák v pohodě, takže odpich i ve dvou dostatečný. Dělaly se verze 32 a 25 kW, ale typuju, že 25kW bude škrcená, takže se to chce poptat u majitelů, jak to s tim je. Verze 500 má 28kW.

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

26.8.2014 v 09:47 | Nahoru | #49

Fogi píše: Mita se vůbec neboj, mám ho pátou sezonu a skoro bez poruchy Oproti aprilii to jede o něco lépe Jen je se třeba o to starat A když se natom naučíš a budeš to mít v ruce, tak v serpentínah s tím pozlobíš né jednu šestku

Říct, že to máš 5 sezón bez udání kolik toho najedeš je fakt užitečná informace

1 reakcí na tento příspěvek Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

26.8.2014 v 11:34 | Nahoru | #50
Dohromady asi 15 tisíc kilometrů

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

26.8.2014 v 11:52 | Nahoru | #51
Fogi> Tak to moc není.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

26.8.2014 v 20:21 | Nahoru | #52
stassek> užší gumy nejsou nevýhoda ale důvod proč.
protože aby se naučil na silnější motorce tak si koupí přehnaně slabší která se bude ovládat úplně jinak aby se to na silnější zase odnaučoval.
dává to smysl? samozřejmě že ne
malá motorka je o moc lehčí, má jinej podvozek, jiný gumy a taky vlastně úplně jiný rozměry takže technika jízdy bude diametrálně odlišná

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

27.8.2014 v 06:31 | Nahoru | #53

memphis.unv píše: stassek> užší gumy nejsou nevýhoda ale důvod proč.
protože aby se naučil na silnější motorce tak si koupí přehnaně slabší která se bude ovládat úplně jinak aby se to na silnější zase odnaučoval.
dává to smysl? samozřejmě že ne
malá motorka je o moc lehčí, má jinej podvozek, jiný gumy a taky vlastně úplně jiný rozměry takže technika jízdy bude diametrálně odlišná



řekl bych že SV má 110 a 160 vzadu, Mito má 110 a 150. Většina tady doporučovaných 500 má užší pneu, hroší rám i podvozek. Nevím z čeho usuzuješ že se na něm jezdí jinak (hůř)?

Naposledy editováno 27.08.2014 06:33:01

(reakce na) Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

27.8.2014 v 08:55 | Nahoru | #54
memphis.unv> podle mě limitující veličiny jsou váha a výkon. Méně těžká motorka mu dovolí lépe se naučit jezdit, protože dovolí korigovat chybu jinak než pádem, výkon dostatečný na běžný provoz (tj. řekněme 25-35kW) ho uchrání od zbytečných hajsajdrů. Užší gumy, lepší manévrovatelnost (a na ten výkon bohatě stačí). Ale souhlasím, že výkonově by se měl dívat na stroje od 20kW.

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

27.8.2014 v 12:37 | Nahoru | #55
Zavřená dváca nepřichází v ůvahu kvůli tomu, že není schopná stíhat dnešní tempo dopravy, a dřív nebo později potkáš pitomce, který si na tobě budou v oktávkách honit ego a budeš ohroženej až až, a začneš raději stavět na krajnici aby ti ti idioti dali pokoj, zvlášť s batůžkem za zády. Potřebuješ pružnost, hlavně v těch situacích u 80-120km/h. Otevřenej dvoutakt po mé dvouleté zkušenosti s TDR - už nikdy v životě. Ty motorky na to prostě nejsou stavěné, párkrát si "neuvědomíš", že máš na tacháči přes 130 a budeš shánět pístní sadu, investovat, kupovat olej a řešit jestli ředit na benzínce nebo riskovat s oilmasterem.. Zlaté XJ600. Takovou jistotu jsem na žadné stopětadváce nikdy necítil. Za mě rozhodně čtyřtakt, nejlépe gs500,er-5,cb500. Klidňoučké, neurazí a ruce rozhodně neurvou. Vysvětli to rodině.

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

27.8.2014 v 14:22 | Nahoru | #56
Uz ti to tu pekne sepsali ostatni, proste vybirej nejake 4T petikilo (za mne jednoznacne). Zakladem bezpecnosti na moto pro tebe ze zacatku asi bude neprepisknout nejakou zatacku, a tu prepisknes mnohem snaz kdyz se na tebe lepi nejaky kokutek co fotrovi zabavil oktavku a ty cumis spis do zrcatka nez dopredu a mas z toho nervy. Muzes ho sice pustit, ale v prvnim kopci te dozene zas nekdo jiny. Muset toto trpet tak asi vemu masinu, hodim ji ze skaly a koupim auto.

Loni tu byl borec ktery resil uplne totez - rodina, zkus pohledat, tema bylo hodne zazivne, mozna tam nacerpas inspiraci. Mozna jim to tu dej i precist, ikdyz...

Btw: moje rodina klasika odkojena za komaru kde 500 byl objem povoleny akorat policajtum a 350 vrchol techniky taky dlouho nedokazala pochopit, kdyz jsem si domu dotahl bandoura a ky hej, mamina se ted rada necha svezt. Ale je fakt ze to uz jsem byl delsi dobu vyleteny z baraku.

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

27.8.2014 v 14:43 | Nahoru | #57
Kup nějaky pětikilo (třeba ER5), když se na to budeš cítít tak to za rok prodáš, koupíš nějakou šestku a máš vystaráno

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

28.8.2014 v 08:51 | Nahoru | #58
Tak takovej problém s rodinou jsem ještě neměl. Mě manželka vyhrožuje, běda jak to prodáš, jelikož jsem kvůli financím a nedostatku času nad tím už přemýšlel.

Prosaď si šestikilo, vem rodinu na nějakou motoakci. Pokud o tom vlastně nic neví a nikdy na tom neseděli tak ti to nedovolí nikdy. Jinak řečeno "NEZKUSÍŠ = NEZJISTÍŠ, NEZAŽIJEŠ"

Jinak přesně jak píše Jioolk, vem si babetu a jeď do provozu, to je teror. Můžeš ject na pohodu i na silný mašině a když se bude nějakej frajer lepit na prdel, tak mu snadno ujedeš.

Naposledy editováno 28.08.2014 08:53:35

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

3.9.2014 v 07:59 | Nahoru | #59
Zdravím. Já měla skoro stejný dilema. Jezdila jsem na 50, pak na 125 skutru, teď v létě si udělala A2, Koupila si 125 Virago - jako abych se nejdřív vyjezdila....a výsledek??!! Vydrželo mi 2týdny a šlo do světa. Nestačilo mi to Takže teď jsem ve fázi pokukování a vybírání co tak nejlíp silnějšího, ale ne silného. Přece jenom zkušenosti žádné. Takže souhlasím s většinou příspěvků.

Skupina A2 - 125ccm x 650 ccm

4.9.2014 v 08:26 | Nahoru | #60
Rodině bylo po návštěvě KTM vysvětleno, že slabší motorka neznamená bezpečnější, 125 nestíhá tempu a pro začátek bylo dopuručeno Duke 390 při nejhorším 200. Takže už je skoro po sezóně, myslím že ideální čas sehnat přes zimu vybavení a na jaře koupit moto :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist