globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s dobíjením
15.8.2014 v 19:21
Zdravím, včera jsem tady do noci studoval co a jak s dobíjenim, jak zkontrolovat celou soustavu atd. Dneska jsem vzal multimetr, udělal přípravek na 55w žárovku a šel do garáže. Prvně jsem změřil napětí na baterce při volnoběhu a vypnutých světlech -necelých 14V, ve třech tisících 14.6V, se zapnutýma světlama - 12.2V, při zvýšených otáčkách max 12,8 - 12.95V. Zkusil sem odpojit altík a změřit kolik je na nim při volnoběhu - 23V a ve třech tisících okolo 60V. Pak jsem na něj připojil 55W žárovku a naměřil sem 15-20 když sem mirne zvýšil otáčky. odpor mezi cívkami jsem nenaměřil. Tím sem usoudil, že by měl být altík v pohodě. Prošel sem komplet celou elektriku a na nic moc sem nepřišel. Všechny spoje sem očistil a vystříkal kontaktolem. Zkusil sem i přemostit výstupy z regulátoru a připojit rovnou na baterku - Bez úspěchu. Tak se teda ptám, jestli mám ještě něco přeměřit, zkontrolovat, nebo to doopravdy vypadá na regulátor, popř. jestli by jste mi napsali, nebo poslali odkaz na nějakou náhradu.z alternátoru vedou dva žluté kabely, tak jestli tomu rozumím, je to dvoufázový regulátor ? Děkuji za každou radu

Problém s dobíjením

15.8.2014 v 23:37 | Nahoru | #1
Jestli jdou z magneta jen dva žluté dráty, tak bude jednofázové - jedno vinutí s vyvedenými konci a uvnitř regulátoru klasický Graetzův čtyřdiodový můstek a za ním zkratovací tyristor.
Když se napětí s vypnutými světly (malé zatížení) drží na správné hodnotě a po zatížení (zapnutí světel) začne klesat, tak řídicí obvod tyristoru je v pořádku ,ale magneto nedává dostatečný výkon - může být buď samo vadné, nebo je cesta proudu "přiškrcena" nějaký mpřechodovým odporem - typicky špatný konektor mezi magnetem a reglerem, může být i přerušená některá z diod v regleru (pak chybějí některé půlvlny napětí a tím i část výkonu.
Ta zkouška se žárovkou připojenou přímo na vývody magneta (žluté dráty) je možná - kdybys krom napětí měřil i proud (stačí klešťový ampérmetr), spočítal bys snadno výkon magneta při daných otáčkách. Při větším roztočení motorku by žárovka pochopitelně shořela.
Když nepomohlo ani přemostění cesty mezi výstupem regleru a baterkou, tak zkontroluj ještě vedení mezi magnetem a reglerem a pak musíš změřit odpor cívky magneta (mezi žlutými dráty, při stojícím motoru!!!) a cívka bude nejspíše "plovoucí", tedy oba žluté dráty musejí proti kostře (plášti motoru) vykazovat nekonečný odpor. Jak nějaký naměříš, má cívka zkrat na kostru. Pak by to chtělo proměřit regulátor - stačí si představit, že uvnitř je klasický Graetzův můstek a pak logicky měřením mezi střídavými vstupy, kladným a záporným výstupem se dají proměřit všechny 4 diody v můstku.
Ještě by mohla být varianta, kdy budou v regleru jen dvě diody (dvoucestné usměrnění při symetrickém sekundáru trafa), ale pak by musel být střed cívky magneta ukostřen, tj. mezi každým ze žlutých drátů a pláštěm motoru bys musel naměřit poloviční odpor, než jaký naměříš mezi konci cívky (mezi žlutými dráty). Ale tato verze není moc pravděpodobná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO Davud 32 5.7.2022 v 12:03 Properitus
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO mito7 61 21.6.2022 v 08:56 mito7
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO mito7 38 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO mito7 18 3.6.2022 v 16:05 mariano
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO mito7 6 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288


TOPlist