globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:16 | Nahoru | #91
Samonosnej laminatovej ram je podle me orisek na dimenzovani, vypocty i vyrobu - stejne tak budou problemy pri homologaci - laminat starne a meni vlastnosti.
Ja osobne bych si takhle maloseriovej stroj z laminatu nekoupil. Tady je pro me jedina schudna cesta ram z ocel trubek...

Moc nevidim v tomhle projektu prodej i potencial... Jedno auto pro radost jo, ale nejaka mensi serie tezko...

Jen tak pro info mas konstrukci hotovou ? Jakoze model v PC? Vyrobni zarizeni mas jaky ? Par kusu na zakazku stoji balik, zvlast u nas - jsme snad srazsi ney kdekoliv na svete - takze pokud si nedokazes vse udelat sam a tak nejak z fandovstvi, vyjde to auto na stejnou cenu jako ruzne morgany atd...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:17 | Nahoru | #92
bafse> Zkusil bych použít starší velomobil jako kopyto pro kastli, snáze se upravuje než dělá celé nové kopyto...

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:23 | Nahoru | #93
rancher> Od Willyho17 najdeš na mém fóru příspěvek jak nafotil kopyto.Vlastně dvě. Jedno na Tříkoláka a druhé na foto jsem já Když mi pošleš mailovku můžu Tě informovat podrobněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:38 | Nahoru | #94
assassin> Používám pryskyřici s leteckou certifikací.Ta fyrma mimochodem vyrobila i lepidlo na slepení družice, která už je ve vesmíru. Z laminátu je tisíce letadel po celém světě od dopravních až po sportovní s životností v řádu desítek let.Kdybych neměl model v PC, tak se nemůžeš podívat na obrázek v mém fóru. Jako výrobní zařízení mám svoje ruce a hlavu, zbytek dávám dohromady. Než jsem se rozhodl pro tuto technologii, tak jsem se byl podívat třeba v Sopotnici na výrobu celokompozitových větroňů.A měl jsem docela dost času na přemýšlení než jsem se definitivně rozhodl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:44 | Nahoru | #95
rancher> Po neděli budu u svého PC, kde mám foto jak pokračuje stavba. Mrknul ses na příspěvek od Willyho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 20:10 | Nahoru | #96
bafse> Jo, není ten zadek na jedno kolo moc široký?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 20:29 | Nahoru | #97

bafse píše: J.M.K.> Takže asi tu střechu fakt budu muset vymyslet. O provozu v zimě jsem zatím nepřemýšlel, ale proč ne



To je také pravda, že s tímto by asi jen tak někdo v zimě nejezdil, bude to spíš sezonní koníček, jako motocykl. A když někdo nebude mít garáž, nebo kryté stání, tak to prostě dá pod plachtu. Jenže ale to nic neřeší ohledně toho, že jezdce může cestou zastihnout slejvák, pak bude rychle nasaditelná, nebo rychle "zaklopitelná" střecha sakra potřebná. Vzpomínám, jak mě jednou chytla na motorce průtrž, kde byla furt suchá vozovka, pak najednou pár kapek a pak na dvaceti metrech "start průtrže z 0 na 100%" - sice jsem nepromokl, kožený mundůr PGI byl kvalitní, dokonce ani kolem šátku to neprosáklo, ale ani náhodou nebyl čas zastavit a vytáhnout nohavice z bot a přetáhnout je, takže nechtěj vidět ten Atlantik, co jsem pak vylil z bot a ještě týden jsem do nich cpal noviny, než vyschly. Toť jen jako ilustrační příklad z praxe, jak náhle může někdy slejvák začít a jak tedy "operativnost" (=rychlost rozložení a složení střechy, hlavně ale rozložení) může být důležitá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 20:42 | Nahoru | #98
bafse> ahoj drzim place....S laminaty mam par zkusenosti...a urcite se vyplati jit do West system...Nemusis nic vazit a presny pomery...tuzidla na ruzny teploty a rychlosti...Koukni na to..Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 20:45 | Nahoru | #99
2val> Moc děkuji za typ a určitě to omrknu. Zatím jsem použil PR 220 od 5m . Co jsi dělal z laminátu? Nebo z něj něco stále vyrábíš? A děkuji za držení palců

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 20:49 | Nahoru | #100
J.M.K.> Rychle zaklopitelná střecha. Myslím, že mám o čem přemýšlet A z čeho bys jí udělal? Z nějaké koženky, nebo z čeho?

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:12 | Nahoru | #102
rancher> Jestli jsi koukal na foto kopyta, tak ten zadek na něm je jen motorová přepážka. Karoserie bude ještě pokračovat a bude krýt motor, nádrž, uložení kyvky a pod. Zadní kolo by mělo mít šířku 185-205 a počítám vzadu spíše s kolem a gumou automobilového typu. Vepředu o volbě ráfků a gum ještě nemám úplně jasno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:16 | Nahoru | #103
rancher> Díky za typy. I když ty ceny tedy žádnej šlágr No ale každá sranda něco stojí. Když tak brouzdáš světem o někom, kdo vyplete ráfky za rozumnou cenu bys nevěděl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:27 | Nahoru | #104
bafse> mam trochu neco s plachetnicema...takze veci okolo nich...kormidlo,,kyl..opravy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:33 | Nahoru | #105

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:35 | Nahoru | #106
coffman> Laminát chci skutečně použít jako samonosnou skořepinu. Nějaké výpočty jsem si samozřejmě udělal.Docela by mě zajímalo co Ti přijde na představě výroby socialistické

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:36 | Nahoru | #107
rancher> A máš z někým z nich osobní zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:40 | Nahoru | #108
bafse> Já tohle zatím neřešil, ale myslím, že veteránistí používaj první a poslední odkaz...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:42 | Nahoru | #109

coffman píše: ....nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde )...


Když vybere správně zapalování a naučí startér roztočit se pozadu (neznám konstrukci startérů v autě, kolik práce by to obnášelo), tak není problém. Třeba IMFsoft dělá zapalování pro Velorexy, co se může točit na obě strany.

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:43 | Nahoru | #110
2val> Zkoušel jsem najít West system a zatí nejsem moc úspěšný. Neměl by jsi přímo odkaz? A plachetnice stavíš, nebo jen plachtíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:45 | Nahoru | #111
rancher> Každopádně díky za typy Ta motorka na fotce je Tvoje, nebo to není motorka? Je to choper?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:47 | Nahoru | #112
bafse> Je manželky a jezdím na ní já, jinak ještě Klik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:52 | Nahoru | #113
DreitTheDragon> Díky za typ. Zatím jsem spíš přemýšlel o přídavné elektromotoru,ale v tomhle ještě nemám jasno. Např. některé těžké motocykly BMW používají pro pohon zpátečky startér a aby couvání nevytlouklo baterii, tak se samočině zvednou volnoběžné otáčky. Naproti tomu vůz Rocket od Gordona Murraye poháněný motorem z R1 používá mechanický systém a kolik tam je rychlostí dopředu, tak tolik jich je i dozadu stejně jako u Velorexu. Takže to může být pěkný fofr

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:58 | Nahoru | #114

bafse píše: assassin> Používám pryskyřici s leteckou certifikací.Ta fyrma mimochodem vyrobila i lepidlo na slepení družice, která už je ve vesmíru. Z laminátu je tisíce letadel po celém světě od dopravních až po sportovní s životností v řádu desítek let.Kdybych neměl model v PC, tak se nemůžeš podívat na obrázek v mém fóru. Jako výrobní zařízení mám svoje ruce a hlavu, zbytek dávám dohromady. Než jsem se rozhodl pro tuto technologii, tak jsem se byl podívat třeba v Sopotnici na výrobu celokompozitových větroňů.A měl jsem docela dost času na přemýšlení než jsem se definitivně rozhodl.



Studoval jsem konstrukci letadel na cvutu, takze trosku predstavu mam - dokonce mame doma samodomo laminatovej ultralight... I tak bych maloseriove vozitko takhle nedelal, ale samo ti to nevymlouvam.

Obrazek v uvodu mi ale prijde spis designovej navrh - tzn render vnejsku, ale moc konstrukcnich prvku z toho rozpoznat neni ... Zaveseni kol, brzdy atd mi z toho prijdou ze tam vyresene nejsou...

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 22:07 | Nahoru | #115
rancher> Gratuluji. K oběma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 22:11 | Nahoru | #116
assassin> Možno použít toto...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 22:16 | Nahoru | #117

bafse píše: DreitTheDragon> Díky za typ. Zatím jsem spíš přemýšlel o přídavné elektromotoru,ale v tomhle ještě nemám jasno. Např. některé těžké motocykly BMW používají pro pohon zpátečky startér a aby couvání nevytlouklo baterii, tak se samočině zvednou volnoběžné otáčky. Naproti tomu vůz Rocket od Gordona Murraye poháněný motorem z R1 používá mechanický systém a kolik tam je rychlostí dopředu, tak tolik jich je i dozadu stejně jako u Velorexu. Takže to může být pěkný fofr


To o BMW slyším prvně a zní to hodně zajímavě. Pěkně to vymysleli, kluci šikovní.

Už nějakou dobu mám takovou vizi pohonu, kombinace spalovacího motoru a elektra, ale to by se do tohohle vozítka asi nehodilo. Něco jako Tesla Roadster bez baterek s nádrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 22:18 | Nahoru | #118
assassin> Docela by mne zajímají Tvé zkušenosti s Vaším ultralightem. Praxe je praxe a zkušenosti ze života jsou k nezaplacení. Dále by mne zajímalo, jak by jsi tedy konstruoval malosériové vozidlo Ty Na renderu skutečně vidět detaily nejsou.Musím si také nechat něco pro sebe Když jsi studoval konstrukci na ČVUT, živíš se tím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 22:19 | Nahoru | #119

bafse píše: assassin> Docela by mne zajímají Tvé zkušenosti s Vaším ultralightem. Praxe je praxe a zkušenosti ze života jsou k nezaplacení. Dále by mne zajímalo, jak by jsi tedy konstruoval malosériové vozidlo Ty Na renderu skutečně vidět detaily nejsou.Musím si také nechat něco pro sebe Když jsi studoval konstrukci na ČVUT, živíš se tím?



Letadlo jsem nedelal ja ale znamy, my jsme od nej ted koupili a planujem jeho dokonceni...

Konstrukci se zivim, ale ne letadla - jo a taky sem to nedostudová, skoncil jsem ve ctvrtakux

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 22:24 | Nahoru | #120
DreitTheDragon> To co máš v hlavě postavil Ferdinad Porsche asi před sto lety pro rakousko-uherskou armádu, byl to automobilový vlak a tahal těžká děla. František Křižík si postavil experimentální vůz jako demonstrátor schopností své firmy ještě před Porchem. A Fisker Karma Ti nic neříká Dobrý pohon se hodí do jakéhokoli vozidla
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist