globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Samovolné vybíjení baterie
6.8.2014 v 08:57
Potřebuju poradit od odborníků elektrikářů. V neděli jsem přijel na skútru a dnes ve středu ráno ho nenatočil. Mám tam zakopanýho psa co se týče samovolného vybíjení baterie. Vím jak to změřit, ale jaký je nejrychlejší postup případného nalezení problému. Trápím se s tímto problémem už delší dobu a až teď mě to pořádně nasralo.
V elektrice takový laik zase nejsem, vše mám zapojený přes relátka a alarm tam nemám. Jen lokátor, který je zapojen přes klíček.

Hledal jsem to tohle téma ale co jsem našel je akorát, že měl v prdeli baterku.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 09:54 | Nahoru | #31
1100Virago> myslím, že to 11Ah, baterku jsem nabil na 100%
používám tuto nabíječku, automatická a docela chytrá
https://www.louis.at...0004600?list=9854141

Mě spíš zaráží, že při vypnutém klíčku je ten proud pohyblivej od 0,001A až těch 0,04A.
Tomu se mi nechce rozumět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 12:25 | Nahoru | #32

ffugas píše: Při vypnutým 0,04A, při zapnutým 2,8A.
Multimetr zapojen mezi odpojený mínusový vodič.
Multimetr nastaven tak, aby se při zapnutým klíčku rozsvítila světla a napětí šlo přes multimetr.



Jak sa da multimeter nastavit, ze ked zapnem klicek sviti svetla a napeti kurva netece...

Jak vidim jak to meras, ja by som tomu multimetru uz asi moc ani neveril.

Ale povecme, ze to je spravne. Jak to napetie kolisa tak tam mas nieco co sa pripaja a odpaja. Nemas tam nieco aktivne co vyzaruje nejake signal. Alebo prijima? GPS, GSM... Neviem jak casto sa to pripaja, ale jak pisak virago 40mA je dost na to aby to za tyzden dalo dole baterku... A podla toho kolko veci tam mas. Staci ti kapacita alternatoru ked to pozapinas, alebo aj pri nastartovanom motore ides z casti na baterku?

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 12:57 | Nahoru | #33
El-Chio> kapacita alternátoru stačí v pohodě, jelikož když se zamyslíš tak nikdy nemám zapnutý všechny věci najednou a když budu jezdit každý den nebo obden, tak je to v pohodě. A světla svítí, jelikož teče proud přes multimetr. GPS a GSM tam mám, ale to saje pouze pokud je zapnutý zapalování.

Naposledy editováno 07.08.2014 12:58:37

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 13:37 | Nahoru | #34
zkus pri pristim mereni odpojit regulator dobijeni.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 14:19 | Nahoru | #35
Medved> Tak to mě nenapadlo, ale je to i logickej nápad, určitě zkusim. Na hlavní opravu se dostanu až o víkendu, jelikož na tom jezdím do práce a než ty plastu sundám tak asi umřu. Na ten regulátor se možná dostanu i bez demontáže plastů.

Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 19:48 | Nahoru | #36
čau měl jsem podobný problém baterka nová pohoda, jezdil jsem jako nic po 3 dnech jsem přišel k moto a už nechytla. Problém byl v regulátoru který zůstal otevřen a vybíjel baterku

Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 22:12 | Nahoru | #37
Dneska sem to zkoušel. Všechno možný odpojovat, pojistky, přístrojovku apod. jen regulátor jsem nezkusil, jelikož sem se na něj nedostal. Tak uvidíme o víkendu.

2 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 08:01 | Nahoru | #38
Takto měřeno. Znalci mi mohou potvrdit nebo vyvrátit zda to mám špatně nastavený. U té menší hodnoty to kolísá a zvyšuje mezi 0 a 0,05, je to nepravidelný.

Vypnuté zapalování:





Zapnuté zapalování:






Naposledy editováno 08.08.2014 08:02:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 08:26 | Nahoru | #39
ffugas: Máš fousy ve špatné zdířce - červený máš ve zdířce na 10 ampér, ale volič na rozsahu 20 mA. Takže bůhví, co ti to vlastně ukazuje. Zkus to změřit ještě jednou s přepínačem přepnutým na 10A, ale tipuju, že ti to ukáže totéž. A že máš tím pádem klidový odběr 30 mA a po zapnutí 2,22 A.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 09:59 | Nahoru | #40
ffugas> špatně to měříš. Přesně jak říká virago. Nastav rozsah na 10a a pak ti z toho polezlu reálnhodnoty.

4 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 10:10 | Nahoru | #41
kluci, to jsem zkoušel, ale jsou tam hodnoty stejný, mění se pouze desetinná čárka

virago: Když jsem měl červenej ve vedlejší tak to neukáže nic a mám to píchnutý do max. 10A, Když se podíváš, tak vedlejší zdířka to je do 200mA a já měřím více jak 200mA.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 10:32 | Nahoru | #42
ffugas> teď nevím, jestli si rozumíme. Přepni rozsah měření na "10A" a kabely nech tak jak je máš na fotce. Pak ti z multimetru poleze proud v ampérech.
To ze si ti to teď hejbe jen v desetiný čárce může taky znamenat, že ti to bere 400ma a ne 40ma.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 10:36 | Nahoru | #43

ffugas píše: kluci, to jsem zkoušel, ale jsou tam hodnoty stejný, mění se pouze desetinná čárka

virago: Když jsem měl červenej ve vedlejší tak to neukáže nic a mám to píchnutý do max. 10A, Když se podíváš, tak vedlejší zdířka to je do 200mA a já měřím více jak 200mA.



No to si mušíš ale rozmyslet, co chceš měřit, podle toho vybrat rozsah a podle to taky vybrat díru. Jinak si ty čísla můžš vymyslet, a bude to pořád přesnější, než co máš na displayi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 11:14 | Nahoru | #44
ffugas: Píchni červený do prostřední zdířky, nastav rozsah 200 mA a dej fotku měření s vypnutým klíčkem. Klíček nezkoušej zapnout, jinak ti prdne v měřáku pojistka.
Pak dej červený do levé zdířky, nastav rozsah 10 A a dej fotku měření se zapnutým klíčkem.

Pak přijde čas rozebrat, co jsi naměřil.

Naposledy editováno 08.08.2014 11:14:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 12:52 | Nahoru | #45
1100Virago> Asi mu ta poistka uz prdla....

Když jsem měl červenej ve vedlejší tak to neukáže nic a mám to píchnutý do max. 10A, Když se podíváš, tak vedlejší zdířka to je do 200mA a já měřím více jak 200mA.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 12:57 | Nahoru | #46
El-Chio> neprdla, nechci mít velkou spotřebu multimetrů

Udělám to večer, jak mi říká virago. Jsem v práci do šesti.

Naposledy editováno 08.08.2014 12:57:54

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 13:08 | Nahoru | #47

ffugas píše: kluci, to jsem zkoušel, ale jsou tam hodnoty stejný, mění se pouze desetinná čárka

virago: Když jsem měl červenej ve vedlejší tak to neukáže nic a mám to píchnutý do max. 10A, Když se podíváš, tak vedlejší zdířka to je do 200mA a já měřím více jak 200mA.



Pozri napisat, ze meras viac ako 200mA a mas na rozsahu nastavenych 200mA je znacne....

Daj si do poriadku merak nastuduj si zaklady nerania a meraj. Alebo si najdi niekoho kto v skole nieco pochytil a daj to zmerat jemu.

Hlavne ked merame prud pripojime sa seriovo k obvodu.
Ak nevieme aky prud bude merame od najvyssieho mozneho rozsahu.
Cize cervany kabel do dierky 10A a rozsah nastavit na 10A.
Zmerat oba stavy. merat max. 10s (aj ked 2A tomu neublizia, je zbytocne to trapit zbytocne dlho...)
Ked zistis jake su hodnoty:
priklad.
vypnute do 0,2
zapnute nad 0,2
prepnes na rozsah 200mA a presuniec cerveny vodic do dierky mA (stredna)
a meras LEN VYPNUTE!!!
zmeranu hodnotu si poznacis a spolu s hodnotou pri zapnutom napises sem.
Ak by bola hodnota mensia ako 20mA
prepnes rozsah na 20mA a meras znova....
Hlavne mapetie sa mera paralelne prud seriovo.
Ak sa ti podarilo prilozit merak paralelne a mal si to na prud 10A, merak zober a zanes na zberny dvor a kup novy...
ak na mA vymen poistku a daj si ho skontrolovat ci nemera kktiny...

Prosim nikde nebastli do elektriky nic nad 24V je to pre tvoje dobro a dobro ludi kolo teba.

P.S. aj ked ono vyhoret moze aj skuter... nebastli nic

2 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 14:44 | Nahoru | #48
Máš na tom 200mA rozsahu prdlou pojistku.

Nechápu, jak sis mohl SÁM instalovat do motorky elektrickou výbavu, když ani nejsi schopný správně zapojit do měřáku dráty a změřit proud.

Jestli ta baterečka na měřáku znamená, že mu chcípá baterie, tak tam dej novou, nebo to za chvíli bude měřit kraviny...

Nastav rozsah měřáku na 10A, připoj mezi plus baterky a drát, co tam vede a otoč klíčkem. Zapiš hodnotu. Otoč klíčkem zpátky, zapiš hodnotu. Oddělej měřák. Předělej červenej drát do tý prostřední díry, změň to na 200mA. Připoj měřák mezi plus baterky a drát, co tam vede. Změř hodnotu. Neexistuje důvod, aby se hodnota proudu měnila, pokud ten tvůj lokátor, nebo co to tam máš za kokotinu nemá nějaký úsporný režim na principu periodickýho probouzení. Zapiš hodnotu. Pokud bude menší, než 20mA, tak odpoj měřák, přepni rozsah na 20mA a změř to samý znova. Zapiš hodnotu, zapni prohlížeč, najeď na m.cz a pověz nám, co jsi naměřil

EDIT: Proud teče z plusu baterky červeným drátem do měřáku... A z něj černým drátem dál. Neměř to záporně, není k tomu důvod.

Naposledy editováno 08.08.2014 14:47:28

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 15:13 | Nahoru | #49
FBITuco> To ze ma pripojeny ten merak obratene je asi to najmensie.

A este raz v ziadnom pripade nemeraj v rozsahu na mA nieco co ma v rozsahu 10A viac ako 0,2. Takze aj 0,21 je uz spatne...
V tomto pripade to bude asi pri zapnutom klucku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 16:58 | Nahoru | #50
FBITuco> úplně normálně nainstaluješ výbavu, to zvládne každej kokot. Akorát jsem prostě nikdy neměřil ampéry, jelikož jsem ještě nikdy nepotřeboval. Rélatko snad umí zapojit mongoloidní šimpanz s rukou vzadu, tak co tu meleš jak jsem mohl něco instalovat. Mimochodem chybama se člověk učí a pokud seš tak zavalenej pěnezma a necháš si všechno dělat sám tak prosim. Ano už jsem jednou multimetr zkurvil a ze svý chyby jsem se poučil a teď se chci naučit něco novýho, chápeš, protože to teď potřebuji kvůli odstranění závady?

Kdybych si byl na 100% jistej, že to dělám dobře, tak sem nic nepíšu a stupidně se neptám. Taky zde ostatním přítomným poradím, jelikož znám zase jiné věci.

El-chio: vím, že mám fousy obráceně, ale to je v tomto případě úplně jedno

Mám dva měřáky, každý jiný, tak to porovnám a změřim obouma.

Naposledy editováno 08.08.2014 16:59:41

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 20:02 | Nahoru | #51
Jo to je tak když si někdo o sobě myslí že elektrice rozumí a pak není schopen ani změřit klidový odběr.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 20:41 | Nahoru | #52

Desmodue píše: Jo to je tak když si někdo o sobě myslí že elektrice rozumí a pak není schopen ani změřit klidový odběr.....


no, jenže já si to o sobě nemyslim, že tomu rozumím, to si o mě myslí jen hrstka blbů co akorát kecaj a sami neporadí, protože taky nic neví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 20:45 | Nahoru | #53
1100Virago> díkes za trpělivost, udělal jsem to podle tebe, zde je foto, dle mého je to stejný jak jsem říkal









(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 21:34 | Nahoru | #54
ffugas: Zase to máš špatně U toho prvního měření nemáš zvolený rozsah 200 mA, ale 10 ampér, takže to bude šíleně nepřesné. Zkus ještě jednou to horní zapojení, vypnutý klíček, nastav 200 mA a jestli to ukáže méně než 20 mA, přepni ještě na 20 mA, ať je to co nejpřesnější.

Každopádně i klidový odběr 20 mA je poměrně hodně, měl by být desetkrát až stokrát nižší.

Samovolné vybíjení baterie

8.8.2014 v 22:54 | Nahoru | #55
Poslechni Viraga a navíc vyměň si v tom měřáku baterku...on sám bude ulhanej už jen tím, že je to mrdka, sice pro referenci poslouží, ale když mu dochází dech, lže jak cikán na sociálce.......a pak si v něm vyměň pojistku pro měření v řádu mA...tipuju, že jsi jí nesprávným postupem odpravil...bývá tam trubičková rychlá...

a do budoucna zauvažuj o koupi pořádnýho měřáku...to je věc, kterou určitě využiješ i v budoucnu...

jinak - v podstatě stejnou závadu jsem opravoval na bmw gs650 a na vině byl přístrojový panel....baterku to vycuclo za 4 dny a klidový odběr cca40 frfňů...když se odpojil budík, odběr byl pod hranicí měřitelnosti...dělaly to hodiny v palubce a řešilo se to nejdřív opravou a pak výměnou...

Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 09:09 | Nahoru | #56
Nechal bych to nekomu, kdo umi alespon pouzivat multimetr, bez urazky. Nemuzes umet vsechno. Ty na to budes 10h cumet, vytahovat baterky, nakonec se spletes, das tam baterku opacne a odbouchnes RJ.
Abych jen nerejpal. Klidovy odber muze v case kolisat a v pripade ruznych pridavnych zasuvek, alarmu s gsm a jinych prkotin muze dosahovat klidne 50mA. Za 24h 1Ah z baterky pryc. Za tyden pul kapacity pryc. Aby se baterka dobila do plna, znamena to 3h jizdy. Baterka porad na pul nabita a nedostanes se zivotnosti ani na 2 roky zaruky. Ruzne lokatory hlavne s gsm radi pridavaji na vykonu v miste signaloveho stinu klidne na desitky mA. Za 2 dny nenastartujes.
Nehledal bych zavadu, ale pricinu. Pak pomuze odpojovaci rele, pokud je to mozne. Kdyz to meris, tak sleduj alespon hodinu, co se tam deje, hned po otoceni klickem vetsinou meris nejake prechody do stand by rezimu, ktere uz za minutu nemusi platit.

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 15:19 | Nahoru | #57
ještě jsem to měřil analogovým, co mi pučil, táta, tady jsem dal video, je jednodušší a řekl bych rychlejší a přesnější než digitál. Je tam vidět i ten proměnnej odběr



atheris: já se neurazim, ale motorky je moje všechno a baví mě to i opravovat. Nejde o to, to někomu dát, ale o princip. Chci na to přijít sám. Už sem přišel na plno věcí, tak tuhle taky přijdu. To je jako by si děcku vzal nanuka, je to moje srdcovka do slova a do písmene

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 16:07 | Nahoru | #58
Zdar,

mě tohle dělá na čtyřkolce, když jí nechám stát tejden tak je baterka vyšlusovaná, když se na ní jezdí každej den je to ok. Můžeš to vyřešit vypínačem a máš pokoj ale je to dost humpolácký

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 19:19 | Nahoru | #59
ffugas: Takže už víš, že tam máš nějaký divný odběr. Takže nechej ampérmetr zapojený a zkus po jednom odpojovat ty tvoje přidané hambály. V momentě kdy to přestane máš pachatele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 21:06 | Nahoru | #60
Kardif> to mě taky napadlo, ale pořád potom štelovat hodiny se mi nechce a bude se mi nulovat trip

1100virago: jenže ty moje přidaný věci to nedělaj, ty už jsem zkoušel odpojit

Naposledy editováno 09.08.2014 21:07:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cukani pri rozjezdu Yamaha Majesty 250 mapy5709 8 7.3.2024 v 17:59 oioi01
Cinkavý zvuk od spojky Yamaha Majesty 250 Romo511 10 7.3.2024 v 12:35 dave-lister
Nejde do otáček, nejede víc než 65 ... Yamaha Majesty 250 stunik 2 24.7.2023 v 08:53 papiboy
Majesty yp250 tachometr Yamaha Majesty 250 Pluskycbr 7 14.2.2023 v 15:34 denisbiker
Yamaha Majesty 250 asi zapalování Yamaha Majesty 250 widra1 6 1.6.2021 v 17:28 akrij13


TOPlist