globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 300 2T vs. 450 4T
 
3.7.2014 v 01:41
Čau. Je levnější ostrý enduro 300 2T nebo 450 4T?
Počítal jsem provoz a při spotřebě 450 4T 5,5 litrů, výměně oleje každých 10mth a filtrů každých 20mth mi vyšlo, že provoz 100mth vyjde u 4T na 13 300,-

Při spotřebě tříkila ve dvoutaktu 8,5 litrů, litru oleje na 50 litrů benzínu a výměna oleje v převodovce po 100mth mě vyšlo 100mth u 2T na 13 500,-

Servis u dvoutaktu je samozřejmě levnější a navíc si všechno zvládnu dělat sám.

Chtěl bych se zeptat jestli tu není někdo s třístovkou, jestli to vážně při ježdění po cestě žere 8,5 litrů
Díky

Edit: Myslím JEN provoz. Údržbou vyjde líp 2T. Spotřebu řeším jen na cestě. Kámoš má EXC-F 450 a vím, že mu to vážně při ostré jízdě na cestě žere 5L. Ale nikoho kdo jezdí s tříkilem na cestě neznám


Naposledy editováno 03.07.2014 11:50:35

1 reakcí na tento příspěvek 300 2T vs. 450 4T

3.7.2014 v 23:17 | Nahoru | #61
U tebe a ostré 300 2T zapomeň na spotřebu 8,5 na 100km... ZAPOMEŇ !!!

Nic proti tobě nemám a je mi jedno co tu píšeš, ale když mrknu na videa jak jezdíš, máš pravej heft furt nadoraz, osobně tě tipuju 13-15 litrů na 100km.

A už teď ten ušlechtilej dvoutakt lituju... Tohle fakt není motka na řádění na silnici...

Naposledy editováno 03.07.2014 23:18:27

(reakce na) 300 2T vs. 450 4T

3.7.2014 v 23:19 | Nahoru | #62
heavyrun>

(reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 00:20 | Nahoru | #63

BorekS píše: U tebe a ostré 300 2T zapomeň na spotřebu 8,5 na 100km... ZAPOMEŇ !!!

Nic proti tobě nemám a je mi jedno co tu píšeš, ale když mrknu na videa jak jezdíš, máš pravej heft furt nadoraz, osobně tě tipuju 13-15 litrů na 100km.

A už teď ten ušlechtilej dvoutakt lituju... Tohle fakt není motka na řádění na silnici...



Jakože, jo, chápu jak mě vidíš z videí, ale neboj, nejezdím furt pod plným :) Ale to když jedu normálně nikoho nezajímá, proto to nenatáčím. Pokud bych se chtěl projet, a mělo by to žrát 15, nevadí mi to. Ale chtěl bych aby to žralo aspoň pod 10, když s tím pojedu normálně, s rozumem

300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 02:13 | Nahoru | #64
Čau já bejt tebou tak uvažuju nad něčim takovim http://www.motorkar...rz400-sm-663109.html neříkám tuhle konkrétně....Jel jsem na DT a tet mám Husqwarnu wr125 a i to je kurva rozdíl....jestli chceš jezdit jen na silnici tak ber něco "tupího", ale to ti tady píšou skoro všichni

Edit: Tohle myslíš, že tě bude nudit po DTčku www.motorkari.cz/motobazar/motorky/ktm/ktm-640-lc4-supermoto/ktm-640-lc4-supermoto-653297.html ?

Naposledy editováno 04.07.2014 02:21:52

300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 02:46 | Nahoru | #65
Podivej se na chlapi z querly spousta znich má "tupí" endura/supermota a jak jim to jezdí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 06:42 | Nahoru | #66

heavyrun píše: Žádné kokotiny sem nepíšu

2T 100mth
Spotřeba 3,4l na 1mth (8,5l na 100km) = 122,- (x 100 = 12200,-)
Olej na 100mth - 340l benzínu děleno 50 = 6,8litrů oleje. Krát 170kč za litr = 1150,-
Olej v převodovce po 100mth = 300,-

Celkem dvoutakt 13 650,-

A dořiti doufám že zas budete rýpat, že jsem tam nezapočítal gumy, řetězovku a takový sračky -_- Bože



3,4l za hodinu jízdy a ještě k tomu po asfaltě ani náhodou!to by mně zajímalo,jak dlouho chceš jet těch 100km na které si počítal 8,5 litru. 2,5 hodiny???

reálně když za to nebudeš tahat(a dvoutakt potřebuje tahat) to pod 5 litrů nebude ani hovno.
olej do ostrého dvoutaktu za 170kč/litr?? to je tak do babety.slušný olej cca 400kč/l.
a převodovvý olej co 100hodin můžeš měnit rovnou s převodovkou-běloch mění olej v převodovce co cca 20 hodin.

takže znova:
benál 500l x37kč =18 500kč
olej benzín 10x400 = 4000kč
olej převod 5x300kč 1500kč
celkem 24 000kč a to tam není přemštěné absolutně nic,reálně to bude ještě víc.

(reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 07:29 | Nahoru | #67
Dolph-cz> Asi tak :)

300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 08:29 | Nahoru | #68
Prodam ti litrovou ninju ta je dobra na jezdeni po silnici
Fakt nepochopim proc trapit ostry enduro na silnici proc ostry enduro?

Naposledy editováno 04.07.2014 08:53:57

1 reakcí na tento příspěvek 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 08:36 | Nahoru | #69
Celkem sem se pobavil nadtim co tady blejes.Sam chci kupovat enduro a pujdu do drz-e pac obcas chci i na silnici a provoz uplne ostryho endura ted lepit nemuzu (novej domov, nabytek apod).Ale to co tu pises a ukazujes jak radis na 125tce ty vole tak to me dostava asi stejne jak vypocitani nakladu.Rikaj ti to spravne ale ty stejne radu nechces koupis si co sis vybral utrapis to na silnici a bude konecna nebo proste vyjedes jednou a nebudes mit na servis

300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 09:01 | Nahoru | #70
Komu neni rady tomu neni pomoci
Jinak te asi zklamu protoze 3kilo nedokaze jet po silnici v klidu kdyz chces jet nejakou kostantni rychlosti tak je to cely uskubany. 3kilo zna jen 2 rezimy on/off.

Naposledy editováno 04.07.2014 09:08:35

1 reakcí na tento příspěvek 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 10:02 | Nahoru | #71
heavyrun - už jsem to psal několikrát :
ostrý cross, nebo ostrý enduro (EXC,GG,TM..) v žádným případě nejsou na ježdění po silnici a rádoby vejletovaní.Žereto jak samice od prasete, motory a převody jsou nastavený do terénu, a vyžadujou palbu ... jinak pro jejich vybrace atd. se natom nedá v žádným případě cestovat!(maximálně přejezd během soutěže, proto maj SPZ)!
O servise a životnosti, se namá cenu rozepisovat, je to kus od kusu ale já bych osobně koupil ostrou 2T/4T pouze od někoho koho znám, kde je znát celá historie!
Spotřeba :
Měl jsem na 250 EXC 2T tacháček (originál) a na 11litrovou nádrž jsem ujel 75km!Rychlostí ca 90km/h!!!
Se 4T si troufám tvrdit že by se stejná vzdálenost dalu zmáknout za půlku a míň.
Závěr :
hodně lidí z okolí se mě ptaj na výber krosek ..
- jestli 2T nebo 4T .. já je z toho zrazuju, protože když nebude člověk jezdit závody, je to moc drahej špás!!!(častá a náročná údržba,a hlavně mota s cenovkou do 100tisíc, maj sví závodní dny spočítaný ... vše se sere a jsou zralí na komplet repas a GO!)
Doporučuji moto typu Yamaha TT 600 - je to lehčí (bez starteru,baterky atd) hlavně všeobecně spolehlivý - zase kus od kusu.Vyblbneš se i v terénu a hlavně to bude jezdit okolo 5litrů furt.
Pokud máš jiný názor, je potřeba si natlouct hubu a zkusit si to sám.
Hlavně se nemá cenu hádat o kravinách ...

300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 10:23 | Nahoru | #72
Komu není rady... Já sem taky chvíli jezdíval na Gasovi 250 2t po asfaltu... Oproti Dt to je na asfaltu nebe a dudy, výkonu pokokot, o tom, že si po 20km vyjíždcě nesedneš na prdel...

Škoda ostrého endura na pubertální machrovinky před kundama ve městě...

Jedna rada ze života, kup si nějaký 6xx, na motárdech, budeš spokojený a kundy taky, bo sou většinou otypované pro dva, takže je budeš moct svézt a večer se nebudou tolik vymlouvat že máj vyklepanou a bolavou pipinu z té fošny, které sou na EC,EXC,WR apod.

300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 12:06 | Nahoru | #73
Serte na to- je to marný, je to marný, je to kokot. Atˇsi to koupí, zkušenost je věc, kterou získáš až po tom co ji potřebuješ.Za 20 let /možná/ se za tohle téma bude stydět a změní si bydliště,pohlaví, nick a udělá si neveřejný profil. A všechny prachy utratí za obvazy hlavy, jak s ní bude mlátit o zedˇ. Fakt- je to marný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 12:40 | Nahoru | #74

Dolph-cz píše: 3,4l za hodinu jízdy a ještě k tomu po asfaltě ani náhodou!to by mně zajímalo,jak dlouho chceš jet těch 100km na které si počítal 8,5 litru. 2,5 hodiny???

reálně když za to nebudeš tahat(a dvoutakt potřebuje tahat) to pod 5 litrů nebude ani hovno.
olej do ostrého dvoutaktu za 170kč/litr?? to je tak do babety.slušný olej cca 400kč/l.
a převodovvý olej co 100hodin můžeš měnit rovnou s převodovkou-běloch mění olej v převodovce co cca 20 hodin.

takže znova:
benál 500l x37kč =18 500kč
olej benzín 10x400 = 4000kč
olej převod 5x300kč 1500kč
celkem 24 000kč a to tam není přemštěné absolutně nic,reálně to bude ještě víc.



Právěže počítám se spotřebou 8,5 ale nejsem si jistý. Kdyby ses podíval, tak právě kvůli tomu jsem zakládal tohle téma. Abych se dozvěděl tu spotřebu, jaká doopravdy je.
Jel jsi někdy na tříkilu? To vážně nepotřebuje tahat aby to jelo jak kurva...
K tomu oleji. Jezdím přes 30 000 na plné syntetice 1:50 za 170kč. Na padesátce co točila 14 000 jsem najel na pístu 10 000km. Nikdy jsem kvůli oleji nezadřel. Takže nemám důvod lít dražší olej jak ten za 170 korun. A říkejte si všichni co chcete. Mějte si teorii jakou chcete, ale já mám myslím si dost dlouhou zkušenost.
Známej co má tříkilo tam lije STIHLáckej olej do sekaček nebo co... Bohužel s tím moc nejezdí po silnici aby mi řekl spotřebu, jinak bych tohle téma vůbec nezakládal.
K převodovce už jsem psal. Píšu to co je v manuálu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 12:49 | Nahoru | #75

endurobandita píše: Celkem sem se pobavil nadtim co tady blejes.Sam chci kupovat enduro a pujdu do drz-e pac obcas chci i na silnici a provoz uplne ostryho endura ted lepit nemuzu (novej domov, nabytek apod).Ale to co tu pises a ukazujes jak radis na 125tce ty vole tak to me dostava asi stejne jak vypocitani nakladu.Rikaj ti to spravne ale ty stejne radu nechces koupis si co sis vybral utrapis to na silnici a bude konecna nebo proste vyjedes jednou a nebudes mit na servis



Ještě jednou, nemachruju jak řádím na 125tce. Proč jsem to sem poslal už jsem psal výše...

Pro všechny: PLNO LIDÍ KOLEM MĚ MÁ OSTRÝ 450, NEBO 520 NA HLADKEJCH, TAKŽE JÁ JSEM UŽ DELŠÍ DOBU ROZHODNUT, ŽE CHCI OSTROU 450, NEBO 520.
NEVIDÍM DŮVOD PROČ BY VŠICHNI MOHLI MÍT OSTRÝ ENDURA NA JEŽDĚNÍ PO CESTĚ (PLNO Z NICH NA MOTARDECH) BEZ TOHO ANIŽ BY SE JIM ROZSYPALY, ALE JÁ NE.
PROSTĚ JSEM ROZHODNUTEJ PRO OSTROU, VÍM CO TO OBNÁŠÍ, CHCI TU MOTORKU NA ZÁBAVU, UŽIVÍM TO, ALE JEN MĚ ZAJÍMÁ, JESTLI MĚ VYJDE CELKOVĚ LEVNĚJI 2T NEBO 4T. TOĎ VŠE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 12:53 | Nahoru | #76

sirr píše: heavyrun - už jsem to psal několikrát :
ostrý cross, nebo ostrý enduro (EXC,GG,TM..) v žádným případě nejsou na ježdění po silnici a rádoby vejletovaní.Žereto jak samice od prasete, motory a převody jsou nastavený do terénu, a vyžadujou palbu ... jinak pro jejich vybrace atd. se natom nedá v žádným případě cestovat!(maximálně přejezd během soutěže, proto maj SPZ)!
O servise a životnosti, se namá cenu rozepisovat, je to kus od kusu ale já bych osobně koupil ostrou 2T/4T pouze od někoho koho znám, kde je znát celá historie!
Spotřeba :
Měl jsem na 250 EXC 2T tacháček (originál) a na 11litrovou nádrž jsem ujel 75km!Rychlostí ca 90km/h!!!
Se 4T si troufám tvrdit že by se stejná vzdálenost dalu zmáknout za půlku a míň.
Závěr :
hodně lidí z okolí se mě ptaj na výber krosek ..
- jestli 2T nebo 4T .. já je z toho zrazuju, protože když nebude člověk jezdit závody, je to moc drahej špás!!!(častá a náročná údržba,a hlavně mota s cenovkou do 100tisíc, maj sví závodní dny spočítaný ... vše se sere a jsou zralí na komplet repas a GO!)
Doporučuji moto typu Yamaha TT 600 - je to lehčí (bez starteru,baterky atd) hlavně všeobecně spolehlivý - zase kus od kusu.Vyblbneš se i v terénu a hlavně to bude jezdit okolo 5litrů furt.
Pokud máš jiný názor, je potřeba si natlouct hubu a zkusit si to sám.
Hlavně se nemá cenu hádat o kravinách ...



Díky

(reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 13:45 | Nahoru | #77

mariano píše: v terénu 450 kolem 8, 300 kolem 11. terén, ne akce typu "dostávám se z louže půl hodiny''



To mě pobavilo. Souhlasím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 14:26 | Nahoru | #78

heavyrun píše: Ještě jednou, nemachruju jak řádím na 125tce. Proč jsem to sem poslal už jsem psal výše...

Pro všechny: PLNO LIDÍ KOLEM MĚ MÁ OSTRÝ 450, NEBO 520 NA HLADKEJCH, TAKŽE JÁ JSEM UŽ DELŠÍ DOBU ROZHODNUT, ŽE CHCI OSTROU 450, NEBO 520.
NEVIDÍM DŮVOD PROČ BY VŠICHNI MOHLI MÍT OSTRÝ ENDURA NA JEŽDĚNÍ PO CESTĚ (PLNO Z NICH NA MOTARDECH) BEZ TOHO ANIŽ BY SE JIM ROZSYPALY, ALE JÁ NE.
PROSTĚ JSEM ROZHODNUTEJ PRO OSTROU, VÍM CO TO OBNÁŠÍ, CHCI TU MOTORKU NA ZÁBAVU, UŽIVÍM TO, ALE JEN MĚ ZAJÍMÁ, JESTLI MĚ VYJDE CELKOVĚ LEVNĚJI 2T NEBO 4T. TOĎ VŠE




Az ti plno lidi rekne skoc, skocis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 15:36 | Nahoru | #79
heavyrun>

Pls, můžu se zeptat, proč nechceš ostrý SM - např. FS650, nebo SMC, nebo HM, HSQ? Jednak už to je dělaný na silnici (podvozek, brzdy, převody...) a navíc v papírech už to má napsaný 17" který tam beztak budeš řešit...(jo a výkon v tp to má pár kw, takže taky np)

Nic víc, nic míň - fakt mě jenom zajímá důvod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:08 | Nahoru | #80

Bobulus píše: heavyrun>

Pls, můžu se zeptat, proč nechceš ostrý SM - např. FS650, nebo SMC, nebo HM, HSQ? Jednak už to je dělaný na silnici (podvozek, brzdy, převody...) a navíc v papírech už to má napsaný 17" který tam beztak budeš řešit...(jo a výkon v tp to má pár kw, takže taky np)

Nic víc, nic míň - fakt mě jenom zajímá důvod



Jsou to těžkopádný svině. Já chci něco lehkýho na blbnutí. Motardový kola nechci. Stačí mi hladký gumy na 21, 18

(reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:10 | Nahoru | #81

KubaLC8 píše:

Az ti plno lidi rekne skoc, skocis?



Řekl jsem něco takovýho?!
Já chci ostrý enduro a když vidím že ostatní to na silnici taky mají (že to jde(!)) Tak nevidím důvod proč bych ho já mít nemohl.
Jak s tím doprdele souvisí pořekadlo se skokem z okna? To mi fakt vysvětli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:30 | Nahoru | #82
heavyrun> je videt ze jsi na tom nejel kdyz si myslis ze je to tezkopadny to by se na tom nejezdily zavody motardu ne? Nechapu teda co tu dal resis spotrebu uz vis... proste to bude brat 10-13l na sto tak si to zahrn do svych vypoctu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:34 | Nahoru | #83

Machy07 píše: heavyrun> je videt ze jsi na tom nejel kdyz si myslis ze je to tezkopadny to by se na tom nejezdily zavody motardu ne? Nechapu teda co tu dal resis spotrebu uz vis... proste to bude brat 10-13l na sto tak si to zahrn do svych vypoctu.



No máš pravdu na něčem jako XR 600 jsem nejel.
Ale jel jsem na KLX 650 a FMX 650 a to není pro mě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:48 | Nahoru | #84

heavyrun píše: Ještě jednou, nemachruju jak řádím na 125tce. Proč jsem to sem poslal už jsem psal výše...

Pro všechny: PLNO LIDÍ KOLEM MĚ MÁ OSTRÝ 450, NEBO 520 NA HLADKEJCH, TAKŽE JÁ JSEM UŽ DELŠÍ DOBU ROZHODNUT, ŽE CHCI OSTROU 450, NEBO 520.
NEVIDÍM DŮVOD PROČ BY VŠICHNI MOHLI MÍT OSTRÝ ENDURA NA JEŽDĚNÍ PO CESTĚ (PLNO Z NICH NA MOTARDECH) BEZ TOHO ANIŽ BY SE JIM ROZSYPALY, ALE JÁ NE.
PROSTĚ JSEM ROZHODNUTEJ PRO OSTROU, VÍM CO TO OBNÁŠÍ, CHCI TU MOTORKU NA ZÁBAVU, UŽIVÍM TO, ALE JEN MĚ ZAJÍMÁ, JESTLI MĚ VYJDE CELKOVĚ LEVNĚJI 2T NEBO 4T. TOĎ VŠE



plno lidí kolem mě má R1 a já jen SV 650 budu si ji muset taky koupit abych byl cool...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:50 | Nahoru | #85
heavyrun> tak to mas pravdu to stebou plne souhlasim to jsou tezkopadny svine :D
ale rec tady byla o Husqvarne sm 510, ktm 625,660, husabergu fs 650/fe650 ty maji kolem 115kg a 60 koniku :) Jinak jo jestli chces a jsi rozhodnuty kup si klidne 3kilo exc já ho sám mam a je to super stroj je tedy pravda za ja ho jezdim hlavne off. Ale zkousel jsem taky jak to pojede po silnici a tu nádrž mam kolem 9l jsem vyjel zhruba po 75km kdyz jsem tahal takye spotreba na 100 kolem 11l dejme tomu. Je to lehoucky oproti DT asi o 15kg coy je dost znatelny a ma to kolem 60koniku taky :)

KTM 625,660 maji kolem 135kg

Naposledy editováno 04.07.2014 17:51:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:57 | Nahoru | #86

Machy07 píše: heavyrun> tak to mas pravdu to stebou plne souhlasim to jsou tezkopadny svine :D
ale rec tady byla o Husqvarne sm 510, ktm 625,660, husabergu fs 650/fe650 ty maji kolem 115kg a 60 koniku :) Jinak jo jestli chces a jsi rozhodnuty kup si klidne 3kilo exc já ho sám mam a je to super stroj je tedy pravda za ja ho jezdim hlavne off. Ale zkousel jsem taky jak to pojede po silnici a tu nádrž mam kolem 9l jsem vyjel zhruba po 75km kdyz jsem tahal takye spotreba na 100 kolem 11l dejme tomu. Je to lehoucky oproti DT asi o 15kg coy je dost znatelny a ma to kolem 60koniku taky :)

KTM 625,660 maji kolem 135kg



Jo, Měl jsem padinu 97 kilo a teď DT 124 a docela mě ta váha sere. Chtěl bych něco lehčího jak DT

No vychází to na 12 litrů. Takže 12 litrů spotřeba na cestě, když tomu taháš???
Mě je spotřeba když tomu tahám celkem fuk. I kdyby to bylo 20 litrů. Ale chtěl bych aby se s tím dalo jezdit i pod 10

(reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 17:57 | Nahoru | #87

JaMeS píše: plno lidí kolem mě má R1 a já jen SV 650 budu si ji muset taky koupit abych byl cool...



5 příspěvků hore...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 18:05 | Nahoru | #88
heavyrun> kolem tech 12 no de to pohybuje ale musis vzit v uvahu kdo ma tu motorku jak poladenou kdyz budes mit komplet ladak, klapky atd tak to muze zrat vic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 20:20 | Nahoru | #89

Machy07 píše: heavyrun> kolem tech 12 no de to pohybuje ale musis vzit v uvahu kdo ma tu motorku jak poladenou kdyz budes mit komplet ladak, klapky atd tak to muze zrat vic.



Takže když tahám tak 12, takže bych se mohl dostat při normální jízdě pod 10 ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 2T vs. 450 4T

4.7.2014 v 20:28 | Nahoru | #90
heavyrun> to si myslim že jo :) hlavně já to mám zpřevodovaný na enduro 13:48 takže to mam do síly max. mam tak kolem 130 mozna ze ani to ne. Kdyz by jsi stim lital po silnici tak jinej prevod a bylo by to o necem jinem treba na aprilce jsem mel 16:45 a byla to libovka. Nebo na 640 jsem mel 16:48 to uz bylo tak dost do síly no :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist