globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
 
2.7.2014 v 11:49
Rád bych se dozvěděl, jak je to v praxi...co hrozí a tak..

kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...

mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?

a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 16:13 | Nahoru | #31

KubaLC8 píše: Ciste teoreticky, cist cele to nehodlam, ale rad bych vedel kolika nelegalnich veci jsem se dopustil:
Tazne auto 4x4, na kouli 1490kg, celkova 1880kg
Vlek: prazdny 400kg, celkova 1500kg
Na vleku bylo auto s hmotnosti cca 1500kg

Jo a mam Becko.


ja tam vidim tri nelegalni veci

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 16:29 | Nahoru | #32
dik

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 19:02 | Nahoru | #33
Já myslím, že když máš za zadkem vozík nad 750kg, musíš mít E.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 19:25 | Nahoru | #34
Jiří78> tak to myslíš špatně

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 21:17 | Nahoru | #35

dohoja píše: Jiří78> tak to myslíš špatně



Mě to nevadí. Mám C-E, tak váhy neřeším.
Vezmu Transita Maxi, zapřáhnu vozík na tahání aut a vyrážím do světa.

Naposledy editováno 02.07.2014 21:27:48

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 21:20 | Nahoru | #36
Stále platí vozidlo 3500kg + vozík do 750kg stačí skupina B přičemž celková hmotnost soupravy nesmí překročit 4250kg.
Äle problém je v hmotnosti soupravy ve výkladu jeden hovoří,že např:
vozidlo 2000kg + vozík 1500kg stačí mít pouze B jelikož hmotnost soupravy je do 4250kg
a druhy výklad
vozidlo 2000kg + vozík 1500kg potřeba mít B+E jelikož hmotnost připojeného vozidla je vetší než tech 750kg i když hmotnost soupravy je do 4250kg
v tomto výkladu je totiž zakopanej pes .
Nevím jak to ale pry jim při novele unikla nějaké slovo(bylo to v tisku i na tv) které by tento problém vyřešil.

znám řešení pořid si traktor a jezdi s vlekem tam není potřeba E tam se řeší pouze jak težkej valnik mužeš za traktor připojit ale už nevím jak to tam je.

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 21:38 | Nahoru | #37
Úprava v roce 2013 to poněkud změnila, ale předtím jsem chtěl vozit na přívěsu dvě motorky, takže přívěs > 750 kg. Zjišťoval jsem si to přes majitele autoškoly a ten na ministerstvu dopravy:
Skupina B = auto do 3500 kg a vozík do 750 kg max.
Skupina B + E tažné vozidlo do 3500 kg a přívěsný vozík do jakékoli hmotnosti, která je udaná v TP pro dané tažné zařízení. Takže s B+E se dá řídit souprava hodně převyšující 3500 kg.
Novela 2013 v tom asi změnila to, že nějak omezuje celkovou hmotnost soupravy.
Jo a jednou pro vždy - vždycky je myšlena celková přípustná hmotnost, takže je úplně jedno, jestli taháš vozík prázdný nebo plně naložený.
I dnes tedy platí, chceš-li tahat vozík > 750 kg celkové přípustné hmotnosti, musíš mít B+E

Takhle to bylo do 2013 a myslím, že se to moc nezměnilo.

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 21:45 | Nahoru | #38
B- souprava do 3500kg (eventuelně 4250kg pokud nemá vozík nad 750kg)
B+ rozšiřující zkouška - souprava do 4250kg, vozík může být těžší než 750kg
B+E- vozidlo do 3500kg + vozík do 3500kg takže max hmotnost soupravy 7000kg
zkrátka od béčka se nad 7tun nedostaneš, pak už jen c,c+e
to je to tak těžký?

Naposledy editováno 02.07.2014 21:46:42

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 21:53 | Nahoru | #39

dohoja píše: Jiří78> tak to myslíš špatně



No jasne - kdyby se vesel do 3500.... Jenze je problem ze lehky auta nemuzou tahat tezky privesy takze v praxi se malokdy vyskytne model - tezkej vlek/lehky auto ktery ten vlek muze tahat - a to cele do 3,5t

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 22:01 | Nahoru | #40
tohle mám přímo z Ministerstva dopravy...

Vážený pane,
uvedené ustanovení se dotýká rozsahu řidičského oprávnění skupiny B, kde na základě daného znění byl upraven rozsah řidičského oprávnění skupiny „B“, který je v zákoně č. 361/2000 Sb., stanoven v § 80a odst. 1 písm. f), kde je uvedeno, cit.:
„f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg,“
Na základě uvedeného znění ustanovení je možné spojit vozidla do jízdní soupravy pouze za předpokladu, že největší povolená hmotnost přípojného vozidla bude vždy pouze 750 kg, tj. i za předpokladu, že souprava bude o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg.
Rozpor, který byl zjištěn, se právě týká spojení vozidel do jízdních souprav, a to na základě znění směrnice 2012/36/EU, ze které vyplývá, že je možné složit jízdní soupravu z motorového vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, za které je možné připojit přípojné vozidlo o hmotnosti převyšující 750 kg, ale souprava nesmí převýšit největší povolenou hmotnost 3 500 kg. Další možností, v rámci řidičského oprávnění skupiny „B“, je možné řízení jízdní soupravy složené z motorového vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, kdy je možné připojit přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, kdy tato jízdní souprava přesáhne největší povolenou hmotnost 3 500 kg, ale nesmí přesáhnout 4 250 kg. Jedná se ale o rozšířený rozsah řidičského oprávnění, který řidič může získat pouze na základě doplňovací zkoušky. Tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným kódem 96.
S ohledem na tuto skutečnost Ministerstvo dopravy již připravuje změnu ustanovení § 80a odst. 1 písm. f) zákona č. 361/2000 Sb., a navrhuje níže uvedený text, který již koresponduje s unijním právem. Níže uvedený navrhovaný text úpravy bude v nejbližších dnech předložen do meziresortního připomínkového řízení v rámci novelizace zákona č. 361/2000 Sb. Ustanovení § 80a odst. 1 písm. f) bude tedy předloženo v následujícím znění:
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo
1. o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
2. o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
3. o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,“
Jak vyplývá z navrhovaného znění, především u bodů 1 a 2, lze vyhodnotit, že korespondují se zněním zákona č. 361/2000 Sb., týkající se skupiny „B“ (§ 81 odst. 4), které bylo obsahem zákona č. 361/2000 Sb., platným do 18. ledna 2013.
Znění daného ustanovení v provázanosti na bod 3 je nové, a rozšířený rozsah je možné získat pouze na základě doplňovací zkoušky stanovené zákonem č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Pro vyznačení rozšířeného rozsahu je stanoven harmonizovaný kód 96 (zaznamená se do řidičského průkazu). Nutno podotknout, že výše uvedené se týká všech držitelů řidičského oprávnění skupiny „B“, nikoliv pouze těch, kteří získají řidičské oprávnění po 19. lednu 2013.
Pro vysvětlení dále uvádíme, že je-li ustanovení vnitrostátního práva v rozporu s unijním právem, potom musí být přednostně aplikováno ustanovení unijního práva a konfliktní norma vnitrostátního práva se v takovém případě stává automaticky neaplikovatelnou. Přímého účinku směrnice se mohou jednotlivci dovolat před vnitrostátními soudy. Povinnost aplikovat ustanovení směrnice namísto konfliktního vnitrostátního práva, mají nejen soudy, ale i správní orgány, tedy i obecní úřady vykonávající přenesenou působnost a orgány Policie České republiky.
S ohledem na výše uvedené skutečnosti, Ministerstvo dopravy dospělo k jednoznačnému závěru, že je nutné čl. 4 odst. 4 písm. b) směrnice o řidičských průkazech přiznat přímý účinek a toto ustanovení jsou české správní orgány a orgány Policie České republiky povinny aplikovat namísto dosavadní rozporné vnitrostátní úpravy, tj. do doby, než nabude účinnosti novela zákona č. 361/2000 Sb. upravující tento nesoulad, se bude uplatňovat výše uvedený rozsah řidičského oprávnění skupiny „B“ (navržené znění). Po přijetí návrhu bude s ohledem na znění přechodného ustanovení toto řešení stanoveno i zákonem.
Závěrem uvádíme, že informace v této věci bude též poskytnuta Policii České republiky.

S pozdravem


Monika Baumruková
referent
Oddělení administrativní a operativy
Ministerstvo dopravy
Nábřeží Ludvíka Svobody 12
110 15 Praha 1

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 07:53 | Nahoru | #41

Adela250 píše: Tady si to nastudujte
MDCR



Dám ten odkaz ještě jednou, pro ty co si pořád stojí za tím, že max 750 kg a dost.

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 07:57 | Nahoru | #42

KubaLC8 píše: Ciste teoreticky, cist cele to nehodlam, ale rad bych vedel kolika nelegalnich veci jsem se dopustil:
Tazne auto 4x4, na kouli 1490kg, celkova 1880kg
Vlek: prazdny 400kg, celkova 1500kg
Na vleku bylo auto s hmotnosti cca 1500kg

Jo a mam Becko.



vdidím jen 2 chyby :
přeložil jsi přívěs o 400 kg (bez váhy nezjistitelné)
táhneš víc než má povolené auto na kouli (opět bez váhy nezjistitelné)

Naposledy editováno 03.07.2014 08:05:11

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 08:37 | Nahoru | #43
Protože se tady vede obvyklá diskuze, kdy argumentem je to co kdo řekl, nikoli co je v zákonech, tak se této debaty nezúčastním.
Dodám k tomu jenom dvě věci ( o kterých se nebudu hádat řekne-li kdokoli v hospodě, že je to jinak, tak má pravdu on) :
- Existuje skupina B96, která některé problémy může vyřešit. Bohužel i na tu se dělají zkoušky, ale je to výhodné udělat, pokud si někdo dělá B, tak aby si udělal rovnou B96. S ní se dá řídit souprava 4250 kg, tedy stejně jako s B, ale přívěs nemusí mít váhu do 750 kg a může mít váhu větší, přitom celková váha přívěsu nesmí být větší než celková váha auta a se splněním podmínek zapsaných u konkrétního vozidla.
- Český zákon je napsán chybně, protože je opisem směrnice, která byla špatně přeložena do českého jazyka. Pokud chcete zjistit správnou verzi, musíte si přečíst jakoukouliv jinou jazykovou verzi, anglickou, německou, polskou, slovenskou, ve všech těchto jazykových verzích je to správně a dává to smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 09:43 | Nahoru | #44

KubaLC8 píše: Ciste teoreticky, cist cele to nehodlam, ale rad bych vedel kolika nelegalnich veci jsem se dopustil: Tazne auto 4x4, na kouli 1490kg, celkova 1880kg Vlek: prazdny 400kg, celkova 1500kg Na vleku bylo auto s hmotnosti cca 1500kg Jo a mam Becko.
ja tam vidim tri nelegalni veci


kurva - Adela250 ma pravdu ... jenom dve nelegalni veci - to ze ridis soupravu o hmotnosti 3780kg s ridicakem B neni v tomto pripade nelegalni, protoze se nejedna o soucet maximalnich povolenych hmotnosti . Sorry.

Naposledy editováno 03.07.2014 09:45:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 09:55 | Nahoru | #45

Medved píše: kurva - Adela250 ma pravdu ... jenom dve nelegalni veci - to ze ridis soupravu o hmotnosti 3780kg s ridicakem B neni v tomto pripade nelegalni, protoze se nejedna o soucet maximalnich povolenych hmotnosti . Sorry.



Ale to nahradil tím, že má přívěs těžší než tažné vozidlo (pokud by ho někdo vážil).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 10:27 | Nahoru | #46
Medved> B96 je zajímavá věc, o tom slyším poprvé.

2 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 10:36 | Nahoru | #47
Muzu se vtirnout s dotazem? Nejak se mi nechce po tom badat, tak jestli nevite - mam motorku "v prevodu" - odhlasena na me, nepojizdna(praskly ram) povinne platim - na vin. Asi to momentalne vubec nepotrebuju na sebe prihlasovat - hrozi mi neco kdyz to necham tak jak to je?

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 11:01 | Nahoru | #48

boš. píše: Ale to nahradil tím, že má přívěs těžší než tažné vozidlo (pokud by ho někdo vážil).


ja bych rekl, ze pro to plati totez - sice ho fakticky ma tezsi, ale v maximalnich povolenych ne.
Takze uplne presne to asi je tak, ze papirove je to vsechno v poradku a fakticky jsou to 4 prestupky (zpusobene prelozenim kary o 400kg) ... hezke cviceni .

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 11:02 | Nahoru | #49

Číkus píše: Medved> B96 je zajímavá věc, o tom slyším poprvé.


I ja jsem to videl poprve v tom, co jsem sem vkladal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 11:03 | Nahoru | #50

assassin píše: Muzu se vtirnout s dotazem? Nejak se mi nechce po tom badat, tak jestli nevite - mam motorku "v prevodu" - odhlasena na me, nepojizdna(praskly ram) povinne platim - na vin. Asi to momentalne vubec nepotrebuju na sebe prihlasovat - hrozi mi neco kdyz to necham tak jak to je?


podle zakona bys to mel dohlasit, ale netusim jestli tam je nejaka sankce. Proc to nedas do depozitu?

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 11:09 | Nahoru | #51
assassin> Nehrozí Ti nic....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 11:41 | Nahoru | #52

Medved píše: podle zakona bys to mel dohlasit, ale netusim jestli tam je nejaka sankce. Proc to nedas do depozitu?



To bych to musel na sebe prehlasit - tzn evidencka na nepojizdne moto a s tim spojene komplikace, litani po uradech, to radsi poslu litr rocne naky levny pojistovne :)

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 11:42 | Nahoru | #53
Ještě by bylo fajn říct, ze tohle je jen česká specialitka a v Německu budete mit problém pokud pojede s vozíkem co ma víc jak 750kg bez BE jinak conse tyce obav o RP když neudelate zkoušky tak je to na libovůli zkušebního komisaře. Když jsem rozšiřoval na BE tak jsem se na to ptal a prej když neudelam chybu v testech na křižovatkách nebo nějakou velkou botu při jízdách tak vám noty nevemou

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 11:46 | Nahoru | #54
Radi5: dik, ja vim ze to tak bylo - ale nevedel sem jestli se to nemenilo - nekde sem tusim zahlidl titulek "konec poloprevodu " tak sem to chtel overit....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 12:52 | Nahoru | #55

assassin píše: To bych to musel na sebe prehlasit - tzn evidencka na nepojizdne moto a s tim spojene komplikace, litani po uradech, to radsi poslu litr rocne naky levny pojistovne :)



Ta evidenčka je v poho. Sice jsem jich musel obvolat asi 10, ale pak jsem sehnal jednu, kde mají rozum a evidenčku mi udělali i když by TK nikdy motorka neprošla (gumy bez E, bez světel, bez tacho, atd., prostě trialka). Ale papír byl srandovní, bylo tam vypsáno asi 28 závad Pak si stačí zabookovat termín na DI, přepsat na sebe a pak rovnou značky do depozita a budeš mít klid.

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 13:19 | Nahoru | #56

pavel_novak píše: Ještě by bylo fajn říct, ze tohle je jen česká specialitka a v Německu budete mit problém pokud pojede s vozíkem co ma víc jak 750kg bez BE



Směrnice platná pro celou EU to sice povoluje, takže to žádná česká specialitka není, ale když to tvrdíš, tak to tak bude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 15:08 | Nahoru | #57

kinmen píše: Yz-250> Prosímtě, co je "malé e" a "velké E"??

Já myslel, že to není víc rozdělené - prostě skupina E je přívěs nad 750 Kg a je buď ke skupině B (B+E) nedo k C (C+E)



je to tak jak píšeš B+E (malé Ečko aspon se tomu tak říká a C+E velké Ečko).Ale pokud maš vozík nad 750kg za osobák(B) musíš mít B+E.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 15:09 | Nahoru | #58
Yz-250> ne nemusíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 16:03 | Nahoru | #59

PetrS píše: Ta evidenčka je v poho. Sice jsem jich musel obvolat asi 10, ale pak jsem sehnal jednu, kde mají rozum a evidenčku mi udělali i když by TK nikdy motorka neprošla (gumy bez E, bez světel, bez tacho, atd., prostě trialka). Ale papír byl srandovní, bylo tam vypsáno asi 28 závad Pak si stačí zabookovat termín na DI, přepsat na sebe a pak rovnou značky do depozita a budeš mít klid.



Porad se mi vic libi poslat z netu litr do pojistovny a mit klid - zvlast kdyz moto nejspis rozprodam na dily....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

3.7.2014 v 16:04 | Nahoru | #60
assassin> Máš tam něco co by se mi mohlo hodit do stáda telat?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist