kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...
mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?
a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Medved píše: kurva - Adela250 ma pravdu ... jenom dve nelegalni veci - to ze ridis soupravu o hmotnosti 3780kg s ridicakem B neni v tomto pripade nelegalni, protoze se nejedna o soucet maximalnich povolenych hmotnosti . Sorry.
Ale to nahradil tím, že má přívěs těžší než tažné vozidlo (pokud by ho někdo vážil).
boš. píše: Ale to nahradil tím, že má přívěs těžší než tažné vozidlo (pokud by ho někdo vážil).
ja bych rekl, ze pro to plati totez - sice ho fakticky ma tezsi, ale v maximalnich povolenych ne.
Takze uplne presne to asi je tak, ze papirove je to vsechno v poradku a fakticky jsou to 4 prestupky (zpusobene prelozenim kary o 400kg) ... hezke cviceni .