globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/353 půlbuben, rada
Čau Bejci,
prosím o radu těch, kteří o Jawách něco vědí:
Nějak jsem se dostal k této jawě 250/353 půlbuben, je bez TP a již nějaký rok odpočívá ve stodole a ani jsem na ní po dovezení domů nesáh!
Moto nemá origo zadní kolo, nákej doveda jí už polil barvou se štítkem atd..,co mí říkalo pár lidí, tak prej není origo přední světlo, klaksón, tlumiče a kryt řetězu.
Ptám se proto, že mi jí je v takovým stavu líto, nejsem Jawař (vím o tom hovno) a nemám lowe na renovaci. Zároveň mi vaděj věci, který jen tak ladem ležej a nejsou k užívaní.
Moto nejede, chybí baterka. Jinak motor má kompresi a vyčistil jsem karbec.
Ale na druhou stranu nějakou Jawu bych doma chtěl, přece jen je to wetoš .
Tak a konečně k otázce :
1) Mám si jí nechat, čekat a po nějakém čase zrenovovat? Sehnat jiné TP? Nebo Veteránské?
2) Mám jí prodat? Za jakou cenu?
3) Mám jí vyměnit? Líbí se mi 350/634 s TP nebo 350/353 s TP atd ...
Díky za rady, jo a serte na hrubky.
Moto mám i v profilu ...
M.




















Anketa: Jak s ní naložit :
Nechat si jí,po čase renovovat atd ...
90%
9
Prodat
10%
1
Vyměnit
0%
0

Jawa 250/353 půlbuben, rada

23.6.2014 v 21:32 | Nahoru | #1
Za odvoz ji beru

Jawa 250/353 půlbuben, rada

23.6.2014 v 21:36 | Nahoru | #2
Hráblo ti? Tohle zrenovuj a urvu ti pazoury! Nechej takhle v tom luxusním původním stavu a jestli veterány nebo jiné papíry... to záleží na tobě... Jinak parabola asi bude jiná, jelikož dvě štelovátka to určitě nemělo, zadní kolo je jasné a klakson a kryt není vidět ;)

Jawa 250/353 půlbuben, rada

Skvělá odpověď, děkuji! 23.6.2014 v 22:11 | Nahoru | #3
Takto je to motorka tak za 20000 v pohodě (pokud by si ji rozdýchal, což by neměl být problém)tak jak leží a běží. Tohle šlo za 25000 //img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/30/169176_353.jpg
Problém je že Tvoje nemá zadní blatník z půlbubna (a nevím jak má zadní madlo, to není vidět) a to je škoda. Vespod by neměl mít kus falcu - http://www.jawarman.../pulbuben_250/05.jpg . Dál zadní tlumiče široké/tlusté a bakelitová spínačka (praskala, tak se měnila za hlinu)nejsou a jsou vyměněny za stávající. Problémem je zadní kolo,..to je vždy pálka sehnat a umění je sehnat dobré s nedoprcaným středem!!! Šel bych asi cestou repliky.
Kryt řetezu je klasika kývačkový za 500-800 30x do týdne na aukru,...pokud půlbubnový teda striktně tak bez vodících gum zboku (zde: http://img07.allegr...7/08/55/4347085549_1), ale popravdě,...není to vidět a efekt vedení řetezu gumou je neskutečný posun!! http://aukro.cz/kry...-cz-i4343389761.html

Zadní baltník cca 1000-1200 max, cokoliv levnějšího je paráda.
Tlumiče zadní - 300-800 dle stavu a náhody
Bakelitová skříňka - replika vršku asi 350, celá dle haluze a náhody 400-1000
Zadní kolo - 4500 komplet (montyjawa - písni mu je to na domluvě), jinak sólo střed u motoren.sk cca dvojku za ocelový http://www.motoren.sk/shop/detail/3120 a nevo 3000 za chrom.... + špice a ráfek (monty)....

Světlo dělá pan Hořice (vintagereplica) v replice a prodává je i montyjawa (2000 cca + -)

Ale nechal bych ji!! Časem seženeš i noty a pokud nebudeš chtít ilegal tak za 500,- legálně povolení v jawě na přeměnu rámu,..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 půlbuben, rada

23.6.2014 v 22:52 | Nahoru | #4
Nechci ti kazit iluze,ale tahle je spíš klasicka kejvačka s pulbubnem v předu a starym vdoupakavym motorem.Vypada to,ze ani lak neni puvodní protože barva ne naflákaná i tam kde byt nemá,krom linky na přednim blatníku a kasliku nejsou spravně.Je to spíš takova slátanina(nejhorší že takhle slátane uz lezly z fabriky z nedostatku dílů).Kejvačky v takovym stavu bez papíru běžně kupujem od 2tis.Takovy už mame doma 4...

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 06:31 | Nahoru | #5
Diky za info,
me prave mrzi,ze abych to dal do kupy je potreba HODNE ZNALOSTI,ktery nemam a hlavne me to ani nebavi.Byl jsem se podivat na burze v Chotusicich a zarazilo me jakej je to busines!
Spis bych to prodal a koupil neco s TP....

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 08:28 | Nahoru | #6
Kejva 250je nej neprodával bych! ale pokud k ní nemáš vztah,tak tě chápu.Moje první byla 634(1974)jela neskutečně měla užasný zvuk,krásný chraplák(výfuky Bizon)a ten výkon!!prostě první 634...tu bych ti doporučil!!

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 08:30 | Nahoru | #7
Na tom štítku je rok 1955 ???? pokud vidím dobře..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 půlbuben, rada

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2014 v 08:32 | Nahoru | #8

Fany07 píše: Nechci ti kazit iluze....



Kolego máte v tom guláš. Z fabriky lezlo, jak píšete striktně vše dle norem a výkresů. Ani v jednom případě nevylezl nějaký paskvil. To se silně pletete. Jen v přechodnou dobu montovali tzv mezitypové díly (sosák na sání a podobně,..) ale vždy to bylo dle norem.
1 - Zajímalo by mě z čeho vycházíte ohledně tvrzení že "dávali co bylo".
2 - Také by mě zajímalo jak to myslíte. Jestli tak, že dali na motorku z roku 1955 (zde na fotce) zadní kolo z panelky (1965 a dál) tak asi ne že, protože panelku ještě ani nevymysleli,....

Tohle je čistý půlbuben, sedí jak umístění čísel (krk pod ložiskem řízení, přední držák motoru). Půlbubnové zadní kola praskali ve středu, tak se měnily za celobubny. Ale tohle je čistokrevný půlbuben z prvního čtvrtletí roku 1955, kterému sedí i čísla (štítek/rám/motor). Cena na Aukru je v pohodě kolem 20000,- (v rozmezí 18000-25000).

Já bych to nechal a dokoupil pomalu chybějící věci a časem noty/vrak s nima.....

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 09:12 | Nahoru | #9
Pokad k tomu mas trosku vztah, tak si ji nach a beze spechu dej pomalu do puvodniho stavu.
Rozhodne ma pravdu Dolin - z fabriky v te dobe nemohly lezt zadny paskvily - v te dobe na rozdil.od posametoveho bordelu platily normy a paskvil by neprosel pres branu fabriky

(reakce na) Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 10:20 | Nahoru | #10
Dolin> A jak mi vysvětlíš přední a zadní blatník,Přední a zadní světlo,spínačku,a zadní stavitelné tlumiče?
Asi maš pravdu že to je original pulbuben ale tech neorigina vecí je tam až přezpříliš
Co se tyče shodnych čísel tak to zvladne překlepat i cvičená opice.
Nevim co za zoufalce by dalo za takovej slatanej šrot(ještě k tomu mozná v minulosti bouranej)20 000,-.A jestě vic mě udivuje jak ty peníze za to někdo může chtít...
Takový šroty my bežně kupujem od 7000,- stačí jen umět hledat a nepodporovat ty darmožrouty na aukru.

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 10:44 | Nahoru | #11
Fany07: Nahoře jsi psal že je kupujete od 2tis.? Teď 7 tis. tak za kolik to vlastně kupujete. Já bych za tuhle 10 dal hned teď

Jinak renovavovat způsobem novej lak je nesmysl je to pěkná patinovak ověšená neorigo díly.

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 11:20 | Nahoru | #12
Fany asi takto:
Zadní blatník sloužil v drtivém procentu případů jako nosič, motorky byly v 40-50-60 letech používány jako pracovní stroje a prostě šel blatník do kopřiv (jedna z teorií, já to nevím přesně jak to s motorkou bylo a Ty a ni nikdo jiný taky ne,...). Starý typ tlumičů byl napikaču a tekl, tyto nové si mohl koupit (jak tahal tu kárku tak šly staré do kopřiv,..) kdykoliv v mototechně protože ten starý typ byl jen v letech 1954-1956 a 1956 až ,...dodnes je ten nový typ takýže sou běžnější,... Zadní světlo je v pohodě tam nevim na co narážíš. A přední světlo (pokud máš půlbubna) tka víš, že stojí s tím štelováním v masce a oskama na parabole za úplný kkt a lidi ho měnili. Je vyměněno tak na 90% půbubnů.

V roce 1955 lze narazit na inzerát typu prodám péráka v novém laku, chromu,..A pokud ho majitel stříknul řekněme modře, černě a podobně jinak než klasika červená, tak se bude 95% lidí hádat do krve že to je, dík tomu že to je opticky staré a s patinou, origo mašina! Proto dnes pokud lidi narazí na zachovalou motorku hned chtějí 50000 za origo stav a ono to mnohdy origo není ani zesrandy,... A ač to nemělo víceméně žádný efekt, tak si lidi vydáním nového typu Jawy-Čz přestavovali namodernější,..tedy příklad. Měl borec motorku z roku 1957 s otevřeným sáním s rybinyma, tak si ji v roce 1958 předělal na zavřené sání se sosákem místo středového dílu a dal doutníky. Chystám o tom knihu a je to tam zdokumentováno i s dobovýma fotkama, kde je tovidět včetně paní řidičky a SPZ motorky. Dnešní majitel by se hádal, že to je tak z fabriky,... a není!
Ad cena - ano já taky kupuji motorky za pusu a mám jich doma už 70 o to nic. Ale tohle je originál (nevím kolik máš doma půlbubnů ale já jich mám asi 8, včetně starého typu z roku 1954 (viz můj profil)) a tak nějak zhruba vím, dle čeho to poznat,... A cena za půlbubny je na Aukru taková, prostě si klikni na výše uvedený odkaz a ta rezatá zdechlina šla za 24000, prdobná nedávno za 19000,...půlbuben je prostě půlbuben, a je v ceně!!

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 12:10 | Nahoru | #13
Souhlas s Dolinem, všechno co není standartní kejva 250 nebo panela 250, teď stoupá do závratných cen (půlbuben, sportka, 350....). Já jsem například dal na prodej přední blatník na půlbubna žádný luxus stav, prasklý a napatlaný štětkou a skončil na 1200,-

Jawa 250/353 půlbuben, rada

24.6.2014 v 12:38 | Nahoru | #14
Nepochopitelný s těma cenama

Mám možnost mít 353 rok 56/57 bez tp,chybí sedlo a zapalování.jinak je původní.co za to dát?? možná někde vyhrabu foto.. si říkám jestli to je škoda rozebrat na díly (pro muj vrak s TP)

Jawa 250/353 půlbuben, rada

25.6.2014 v 06:09 | Nahoru | #15
Chlapy děkuju .
Takže moto zůstavá doma a aspoň mám menší přehled co schánět.

Jawa 250/353 půlbuben, rada

25.6.2014 v 20:58 | Nahoru | #16
Sežeň postupně vše co je uvedeno od kolegů. Cena tohoto nebude nikdy nižší. Neprodávej pokud nepotřebuješ prachy na novou ledvinu. Když dáš pryč nekoupíš nejsou nebudou a měnit za něco je o ničem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3874, 3875] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116234 Dnes v 19:25 dave-lister
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist