prosím o radu těch, kteří o Jawách něco vědí:
Nějak jsem se dostal k této jawě 250/353 půlbuben, je bez TP a již nějaký rok odpočívá ve stodole a ani jsem na ní po dovezení domů nesáh!
Moto nemá origo zadní kolo, nákej doveda jí už polil barvou se štítkem atd..,co mí říkalo pár lidí, tak prej není origo přední světlo, klaksón, tlumiče a kryt řetězu.
Ptám se proto, že mi jí je v takovým stavu líto, nejsem Jawař (vím o tom hovno) a nemám lowe na renovaci. Zároveň mi vaděj věci, který jen tak ladem ležej a nejsou k užívaní.
Moto nejede, chybí baterka. Jinak motor má kompresi a vyčistil jsem karbec.
Ale na druhou stranu nějakou Jawu bych doma chtěl, přece jen je to wetoš .
Tak a konečně k otázce :
1) Mám si jí nechat, čekat a po nějakém čase zrenovovat? Sehnat jiné TP? Nebo Veteránské?
2) Mám jí prodat? Za jakou cenu?
3) Mám jí vyměnit? Líbí se mi 350/634 s TP nebo 350/353 s TP atd ...
Díky za rady, jo a serte na hrubky.
Moto mám i v profilu ...
M.
Problém je že Tvoje nemá zadní blatník z půlbubna (a nevím jak má zadní madlo, to není vidět) a to je škoda. Vespod by neměl mít kus falcu - http://www.jawarman.../pulbuben_250/05.jpg . Dál zadní tlumiče široké/tlusté a bakelitová spínačka (praskala, tak se měnila za hlinu)nejsou a jsou vyměněny za stávající. Problémem je zadní kolo,..to je vždy pálka sehnat a umění je sehnat dobré s nedoprcaným středem!!! Šel bych asi cestou repliky.
Kryt řetezu je klasika kývačkový za 500-800 30x do týdne na aukru,...pokud půlbubnový teda striktně tak bez vodících gum zboku (zde: http://img07.allegr...7/08/55/4347085549_1), ale popravdě,...není to vidět a efekt vedení řetezu gumou je neskutečný posun!! http://aukro.cz/kry...-cz-i4343389761.html
Zadní baltník cca 1000-1200 max, cokoliv levnějšího je paráda.
Tlumiče zadní - 300-800 dle stavu a náhody
Bakelitová skříňka - replika vršku asi 350, celá dle haluze a náhody 400-1000
Zadní kolo - 4500 komplet (montyjawa - písni mu je to na domluvě), jinak sólo střed u motoren.sk cca dvojku za ocelový http://www.motoren.sk/shop/detail/3120 a nevo 3000 za chrom.... + špice a ráfek (monty)....
Světlo dělá pan Hořice (vintagereplica) v replice a prodává je i montyjawa (2000 cca + -)
Ale nechal bych ji!! Časem seženeš i noty a pokud nebudeš chtít ilegal tak za 500,- legálně povolení v jawě na přeměnu rámu,..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 půlbuben, rada
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 půlbuben, rada
Fany07 píše: Nechci ti kazit iluze....
Kolego máte v tom guláš. Z fabriky lezlo, jak píšete striktně vše dle norem a výkresů. Ani v jednom případě nevylezl nějaký paskvil. To se silně pletete. Jen v přechodnou dobu montovali tzv mezitypové díly (sosák na sání a podobně,..) ale vždy to bylo dle norem.
1 - Zajímalo by mě z čeho vycházíte ohledně tvrzení že "dávali co bylo".
2 - Také by mě zajímalo jak to myslíte. Jestli tak, že dali na motorku z roku 1955 (zde na fotce) zadní kolo z panelky (1965 a dál) tak asi ne že, protože panelku ještě ani nevymysleli,....
Tohle je čistý půlbuben, sedí jak umístění čísel (krk pod ložiskem řízení, přední držák motoru). Půlbubnové zadní kola praskali ve středu, tak se měnily za celobubny. Ale tohle je čistokrevný půlbuben z prvního čtvrtletí roku 1955, kterému sedí i čísla (štítek/rám/motor). Cena na Aukru je v pohodě kolem 20000,- (v rozmezí 18000-25000).
Já bych to nechal a dokoupil pomalu chybějící věci a časem noty/vrak s nima.....
Rozhodne ma pravdu Dolin - z fabriky v te dobe nemohly lezt zadny paskvily - v te dobe na rozdil.od posametoveho bordelu platily normy a paskvil by neprosel pres branu fabriky
Asi maš pravdu že to je original pulbuben ale tech neorigina vecí je tam až přezpříliš
Co se tyče shodnych čísel tak to zvladne překlepat i cvičená opice.
Nevim co za zoufalce by dalo za takovej slatanej šrot(ještě k tomu mozná v minulosti bouranej)20 000,-.A jestě vic mě udivuje jak ty peníze za to někdo může chtít...
Takový šroty my bežně kupujem od 7000,- stačí jen umět hledat a nepodporovat ty darmožrouty na aukru.
Zadní blatník sloužil v drtivém procentu případů jako nosič, motorky byly v 40-50-60 letech používány jako pracovní stroje a prostě šel blatník do kopřiv (jedna z teorií, já to nevím přesně jak to s motorkou bylo a Ty a ni nikdo jiný taky ne,...). Starý typ tlumičů byl napikaču a tekl, tyto nové si mohl koupit (jak tahal tu kárku tak šly staré do kopřiv,..) kdykoliv v mototechně protože ten starý typ byl jen v letech 1954-1956 a 1956 až ,...dodnes je ten nový typ takýže sou běžnější,... Zadní světlo je v pohodě tam nevim na co narážíš. A přední světlo (pokud máš půlbubna) tka víš, že stojí s tím štelováním v masce a oskama na parabole za úplný kkt a lidi ho měnili. Je vyměněno tak na 90% půbubnů.
V roce 1955 lze narazit na inzerát typu prodám péráka v novém laku, chromu,..A pokud ho majitel stříknul řekněme modře, černě a podobně jinak než klasika červená, tak se bude 95% lidí hádat do krve že to je, dík tomu že to je opticky staré a s patinou, origo mašina! Proto dnes pokud lidi narazí na zachovalou motorku hned chtějí 50000 za origo stav a ono to mnohdy origo není ani zesrandy,... A ač to nemělo víceméně žádný efekt, tak si lidi vydáním nového typu Jawy-Čz přestavovali namodernější,..tedy příklad. Měl borec motorku z roku 1957 s otevřeným sáním s rybinyma, tak si ji v roce 1958 předělal na zavřené sání se sosákem místo středového dílu a dal doutníky. Chystám o tom knihu a je to tam zdokumentováno i s dobovýma fotkama, kde je tovidět včetně paní řidičky a SPZ motorky. Dnešní majitel by se hádal, že to je tak z fabriky,... a není!
Ad cena - ano já taky kupuji motorky za pusu a mám jich doma už 70 o to nic. Ale tohle je originál (nevím kolik máš doma půlbubnů ale já jich mám asi 8, včetně starého typu z roku 1954 (viz můj profil)) a tak nějak zhruba vím, dle čeho to poznat,... A cena za půlbubny je na Aukru taková, prostě si klikni na výše uvedený odkaz a ta rezatá zdechlina šla za 24000, prdobná nedávno za 19000,...půlbuben je prostě půlbuben, a je v ceně!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3874, 3875] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116234 | Dnes v 19:25 dave-lister |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |