Přečti si můj příspěvek č. 13.
Pokud nemá spojka 638 nějakou vadu, musí normálně krásně chodit... je to konstrukčně modernější spojka jak 634, problém bývá většinou jinde než v samotné spojce...
A pak, když to nepomůže:
Pružná lamela je dobrý nápad, ale přijde mi, že ta kupovaná má zas až příliš velký zdvih.
Zkus s citem kleštěma ty prohnutý zoubky maličko vrátit zpět. Stačí aby to tu lamelu jenom oddálilo od kotouče, nemusí to mít zdvih víc jak 1 mm.
Pokud má kupovaná lamela zuby na střídačku vpravo vlevo (jak měla třeba ta moje) tak je všechny ohni na jednu stranu (do motoru), protože směrem do spojky jsou k ničemu.
Pak tahle lamela musí mít rovnoměrný zdvih, stejně tak i přítlačnej kotouč.
Pokud chodí lamela na křivo, tak zkus ty zoubky kleštěma naohýbat tak, aby chodila rovně.
Jestli jsi tam např. dával nový pružiny, tak se mohlo stát, že jsou každá jinak tvrdá a tím pádem kotouč chodí křivě - pak to nemůže fungovat, to už je lepší nechat tam pružiny staré.
(edit: poslední věta byla moc kostrbatá, takhle je to lepší)
Naposledy editováno 17.06.2014 14:54:36
1 reakcí na tento příspěvek spojka stale taha
Je to celkem obvyklý problém:
Viz stejné příznaky a... Tak dneska jsem to rozhodil a bylo to přesně jak si popsal, součástka, která přenáší sílu do spojkové tyče, byla prasklá. PO zavaření a opětrovném namontování (ještě jsem pořádně promazal olejem lanko) se spojka dá ovládat pohodlně jenom dvěma prsty. Ještě jednou díky moc za radu
Výměna spojky, pokud není nic viditelně špatně nebo nějaké extrémy jako křivé hřídele apod., je zbytečná: 638 je modernější spojka, princip spojky je že spojuje nebo ne, není to automatická převodovka, aby si to dělalo co chce.
sundej pravej dekl, tři šrouby na vypínači spojky("poloautomat") a podívej se na tu součástku na foto, je to pod páčkou, co za ni tahá bowden - místo styku (velká šipka) , blíž čepu, co je na něm páčka upevněná. Kovová "sofistikovaká" kulová plocha tlačí na vidličku uvnitř, protože je to velká páka a tře to o sebe, vymačká se v protikusu díra nebo rovnou praskne... Funguje to i prasklé, ale špatně ... Když to vymontuješ, dá se to rozebrat přes nějakou segrovku.. Oprava - upnout, zavařit obrousit, případně provařit zespoda (vydře se to též, ale nepraskne). Pokud máš najetý co já vím 30tisíc, určitě budeš mít co opravovat, jestli máš poloautomat původní. Kupovat nový nemá cenu, lepší je upravit starý. Chod spojky pak zřetelně lepší. Místo styku mazat tukem.
Teď nevím, jestli není problém v tom, že je třeba těsné to ložisko, řešil jsem něco podobné teď na variátoru u skutru. Bylo těsné pouzdro, variátor zůstával v poloze pro max rychlost tím, že se přidíral na kluzném ložisku. Po opravě vůle jede jak drak a tak jak má.
1 reakcí na tento příspěvek spojka stale taha
Pokud má futro průměr 25mm a je bronzové, tak tři stovky vůle je málo.
Mělo by mět tak (aspoň) dvakrát tolik.
Příklad:
- futro 25mm x koeficient 0,002 až 0,003 = 0,05 až 0,06mm vůle.
Naposledy editováno 25.06.2014 09:05:25
1 reakcí na tento příspěvek spojka stale taha
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |