takže přidávám hodně negativní zkušenost ... včera jsem natankoval plnou nádrž benzínu e85 , namíchal poměr olej benzín 1:35
po cca 2km se začal motor strašně hřát ale opravdu strašně , zastavil jsem a chcíplo to , chytlo to jen se sytičem , byl jsem nucenej přidat do nádrže 2x více oleje ... takže jsem jel na namícháno benzín-olej 1:20 možná víc , skůtr se furt hřál , chovalo se to jako chudá směs , strašně to smrdělo,svíčka měla ale krásnou barvu ...
pak se mi vlivem teploty nějak vypálilo těsnění výfuku a dokonce se roztrhlo i papírové těsnění pod válcem ....
dnes jsem vyměnil těsnění za plechové , a těsnění výfuku nahradil pastou na výfuky ... (BOSAL) zároveň jsem vypustil všechno palivo E85 a odtlačil to na benzínku pro nový natural 95 !
jezdit na e85 nedoporučuju ! vzniká dvakrát více tepla , špatně startuje ,nedrží volnoběh a chová se jako chudá směs i když svíčka má pěknou barvu ... ](*,)
pro ježdění na E85 je nejspíše nutné upravit motor v oblasti chlazení a naladění karburátoru ....
+ se mi opravdu zdálo že palivo na sebe neváže benzín a celkově že je palivo oproti benzínu "suché" ...
takže nedoporučuji . PS: jedno natankování e85 mě stálo těsnění pod válec,těsnění pod výfuk , nadměrné zahřívání válce a 2hodiny práce !
EDIT: Přenastavit karburátor je nutný kvůli chlazení, s "benzínovým" nastavením je směs příliš chudá, proto se to hřeje.
Naposledy editováno 30.05.2014 14:14:08
2 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85
I tady platí to na MCZ okřídlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor.
sered píše: proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřídlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor.
některým to prostě nevysvětlíš...asi mají dobrý pocit z ušetřených pár haléřů na km
sered píše: proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřídlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor.
Hleda odpovidajici banany k jeho opici.
Auta na líh jezdí normálně, u vstřikování se mění délka vstřiku. U karburátoru je to trochu komplikovanější, ale jde to.
Pokud by se podařilo nastavit stechiometrický poměr směsi, pak by se to nehřálo víc než při klasickým provozu. Otázka je pouze mazání, a ani to není (předpokládám) neřešitelný.
DanHrom, nenech se odradit, opravdu by mě zajímalo, jestli to bude fungovat. Úplně snadný to nebude.
No a naladit to, to byla celkem drina a stejne treba volnobeh byl problem.
Naposledy editováno 30.05.2014 23:50:54
1 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85
když chce experimentovat a šetřit: po revoluci pár dobrodruhům přišlo u Warťase drahý jezdit na technickej benzin, tak zkoušeli LPG. Někomu to docela jezdilo a slyšel jsem i o sebevrahovi, kterej to měl na Trábošovi. Viz např.:
2T LPG
nebo
Dobrák, strana 138
ale tan našel J500 OHC dojebanou na LPG
Naposledy editováno 31.05.2014 06:42:13
2 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85
prackarr píše: Co to má za smysl srát do starý jáwky E85? Čemu to pomůže proboha?
tohle jsem psal už včera, ale zřejmě kdo chce kam.....:
"proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřdlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor."
Naposledy editováno 31.05.2014 08:27:56
2 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85
Stejně jakobych si nikdy nekoupil auto "přestavěné na LPG/cokoliv" tak vím, že se mám obloukem vyhnout čemukoliv, co jezdilo na E85 proti záměru výrobce. A to ani tak technicky ale čistě proto, že majitel byl idiot. Takovéto vraky totiž servis nikdy neviděly a sou to samodomo polepeniny co garáž a nejbližší smetiště dalo, kde majitel škudlil uplně na všem a o to víc potom finančně vykrvácí nešťastný kupce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85
Spousta lidí dnes předělává a upravuje motorky (i auta samozřejmě), většina se ovšem nedostane za stádium bastlení s chemoprénem a nýtovací pistolí, lepí na všechno folii jako imitaci karbonovýho kompozitu, čím víc nálepek MONSTER, tím víc Adidas. V lepším případě ozasujou motorky "tuningovým" příslušenstvím s Tesca, jako lebky, kříže, dravé ptactvo, atd. Opravdový paka prodlužujou kyvku a osazují nesmyslně široký gumy a kurví si tak jízdní vlastnosti, paka na všechno narvou laďák (a filtr vzduchu s vyšší propustností) bez seřízení a pak se diví, že mají podpálený ventily a spálený svody (a hluchý kamarády).
Zakladatel tématu chce, jak jsem pochopil, udělat úpravu, která nebude finančně náročná, bude zcela vratná, může teoreticky zvednout výkon a hlavně může snížit náklady na provoz. Samozřejmě bude mít svá úskalí, která se budou muset vyřešit. A pokud by se to hodně nepovedlo, stane se jen to, co se Jawám stává zcela běžně i na benzínovej provoz, tj. zhebne motor.
Pro tebe je Jawa stara vrana, ale i tech zacina byt cim dal min!
Secti to a zjistis, ze Natural a M2T vyjde i ekonomicky lip a neku*vis motorku udelatorem. To uz opravdu LPG, palivovej clanek nebo fotovoltaiku
Souhlasím, já si taky kupuju motorky na to, abych na nich jezdil, a ne, abych se v nich pořád vrtal. Ale každej druhej jawista tvrdí, že ho baví, že se v tom vrtá po každý výjížďce, důkazů spousta tady na fóru.
A ano, jawa je stará vrána, ale rozhodně jich není čím dál méně, vždyť se 350/640 vyrábí pořád, je to dodnes stále nejprodávanější výrobek Jawy (citace, viz odkaz)
zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jawa-chysta-nejsilnejsi-motorku-v-historii-pry-luxus/r~5e7eb85ef8f711e296dc002590604f2e/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85
prackarr píše: Co to má za smysl srát do starý jáwky E85? Čemu to pomůže proboha?
Smysl pro tazatele to má ten, že E85 kupuje za 27 Kč, ne za 38.
Ale samozřejmě, stříkačka si s tím poradí lépe.
sered píše: tohle jsem psal už včera, ale zřejmě kdo chce kam.....:
"proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřdlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor."
Čím se motor kurví, když spaluje líh místo benzínu? Přesně řečeno směs lihu s benzínem?
Chybí tam skupina OH, to vím, ale čím to ničí motor? Nám to ve škole nikdo nezmiňoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85
Kde je prosimte nehaka uspora? Asi jako tt dve duchodkyne: pani, projela jsem cely mesto a koupila 10 vajec po 80 halirich! A pani kolik jste projela? 4 listky na teamvaj.... Ale ten pocit vajicjo po 80 halirich nic nenahradi, vid
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85
sered píše: Abajovec> zapominas na vyssi spotrebu, tj. 27 + ca 5 = 32. Vic oleje plus bud oilmaster nebo ricin. Plus nizsi zivotnost. Plus naklady na vyladeni.
Kde je prosimte nehaka uspora? Asi jako tt dve duchodkyne: pani, projela jsem cely mesto a koupila 10 vajec po 80 halirich! A pani kolik jste projela? 4 listky na teamvaj.... Ale ten pocit vajicjo po 80 halirich nic nenahradi, vid
Nemám 2T, takže je mi to jedno. Ptal jsem se, čím se ničí motor, že nám to ve škole zapomněli sdělit a mě to zajímá.
Zatím vím pouze z chemie, že rozdíl je v absenci OH skupiny.
Ale jinak má E85 105 oktanů a benzín 95. Víc nevím.
Naposledy editováno 31.05.2014 13:35:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |