bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2-takt a ethanol85
30.5.2014 v 13:54
Zdár všichni, má tu někdo zkušenost s ethanolem do Jawy350?
Předchozí
1 2
Následující

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 13:57 | Nahoru | #1
Nemam, ale kdyz tam nalijes aditiva (olovo), tak nemuze byt problem.
Fichtl jezdil na technicak.

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 13:59 | Nahoru | #2
usazuje se olej na dně nádrže, takže jedině s oilmasterem..

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 14:02 | Nahoru | #3
Můžeš použít ricíňák. Ten se dobře mísí s lihem. 1:40 vyzkoušeno. Olovo je nesmysl.

Naposledy editováno 30.05.2014 14:03:20

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 14:04 | Nahoru | #4
hmm....tak beru to zpet, E85 na 2T nebrat

takže přidávám hodně negativní zkušenost ... včera jsem natankoval plnou nádrž benzínu e85 , namíchal poměr olej benzín 1:35

po cca 2km se začal motor strašně hřát ale opravdu strašně , zastavil jsem a chcíplo to , chytlo to jen se sytičem , byl jsem nucenej přidat do nádrže 2x více oleje ... takže jsem jel na namícháno benzín-olej 1:20 možná víc , skůtr se furt hřál , chovalo se to jako chudá směs , strašně to smrdělo,svíčka měla ale krásnou barvu ...
pak se mi vlivem teploty nějak vypálilo těsnění výfuku a dokonce se roztrhlo i papírové těsnění pod válcem ....

dnes jsem vyměnil těsnění za plechové , a těsnění výfuku nahradil pastou na výfuky ... (BOSAL) zároveň jsem vypustil všechno palivo E85 a odtlačil to na benzínku pro nový natural 95 !

jezdit na e85 nedoporučuju ! vzniká dvakrát více tepla , špatně startuje ,nedrží volnoběh a chová se jako chudá směs i když svíčka má pěknou barvu ... ](*,)

pro ježdění na E85 je nejspíše nutné upravit motor v oblasti chlazení a naladění karburátoru ....

+ se mi opravdu zdálo že palivo na sebe neváže benzín a celkově že je palivo oproti benzínu "suché" ...

takže nedoporučuji . PS: jedno natankování e85 mě stálo těsnění pod válec,těsnění pod výfuk , nadměrné zahřívání válce a 2hodiny práce !

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 14:07 | Nahoru | #5
Olovo je zbytečný, je to dvoutakt, nemá to ventily. Měl bych jedinou obavu, aby se to pořádně míchalo s olejem. Vyzkoušej, co se stane, když naliješ olej do lihu, jestli se to spojí nebo to zůstane oddělený. Pokud se to smíchá, nebo máš výše zmíněnej oilmaster, pak přeřídit karburátor. Do ideální stavu to nepůjde, myslím ani pro přetryskování, benzín má ideální poměr 15:1 a E85 jen 11:1 (tvrdí google).

EDIT: Přenastavit karburátor je nutný kvůli chlazení, s "benzínovým" nastavením je směs příliš chudá, proto se to hřeje.

Naposledy editováno 30.05.2014 14:14:08

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 14:13 | Nahoru | #6
S tou chudou směsí máš pravdu, je potřeba nejlépe jinou trysku. Výhřevnost je dokonce nižší. Hřát by se to nemělo. To byl nějaký jiný problém. Běžné 2T oleje se opravdu špatně mísí s alkoholem, asi to nemazalo. Ricínový olej je ale v pohodě. Možná teplejší svíčku. Jezdí to lépe a trošku víc to žere. Jde tam víc paliva.

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 19:16 | Nahoru | #7
E85 si myslim ze bez problemu akorat to chce pridat vic paliva kvuli jinemu stechiometrickemu pomeru

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 19:24 | Nahoru | #8
hrat se to bude, E85 ma vyssi teplotu horeni, ale da se to zvladnout. Pretryskovani je nutnost.

2 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 19:31 | Nahoru | #9
proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřídlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor.

(reakce na) 2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 19:47 | Nahoru | #10

sered píše: proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřídlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor.



některým to prostě nevysvětlíš...asi mají dobrý pocit z ušetřených pár haléřů na km

(reakce na) 2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 19:52 | Nahoru | #11

sered píše: proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřídlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor.



Hleda odpovidajici banany k jeho opici.

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 20:10 | Nahoru | #12
Nevim proč všichni panikaříte. Má Jawu a vymýšlí, jak srazit náklady na provoz. No a? Dělá to přece spousta lidí, ne? Někdo si do auta namontuje sporák, jinej má místo kultivovanýho benzíňáku třesoucí se turbodehet a z výfuku mu padá mour. No a někdo chce využít toho, že na líh je nižší daň než na benzín (nikoliv zásluhou současného soudruha ministra financí, jeho zásluhou a zásluhou dalších soudruhů ze Svazu evropských socia... teda EU, pardon, na líh nebo řepku jezdíme všichni, ať chceme nebo nechceme). No ne? Vím, tohle je motorka, ne plechovka, ale je to stará žumpa, je jich jako nízkoviskózních exkrementů, vždyť se to nezměněný vyrábí už asi 100 let. Tak proč neexperimentovat? Když se na to tom něco vys.... odporoučí, díly najde v každým druhým křoví.

Auta na líh jezdí normálně, u vstřikování se mění délka vstřiku. U karburátoru je to trochu komplikovanější, ale jde to.

Pokud by se podařilo nastavit stechiometrický poměr směsi, pak by se to nehřálo víc než při klasickým provozu. Otázka je pouze mazání, a ani to není (předpokládám) neřešitelný.

DanHrom, nenech se odradit, opravdu by mě zajímalo, jestli to bude fungovat. Úplně snadný to nebude.

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 21:27 | Nahoru | #13
jj též jsem si omylem natankoval 5l ethanolu naštěstí mě kroužky včas varovaly, vyjezdil jsem to na jednou tolik oleje a odost bohatší směs. chování motoru byl živější méně kouře,a perfektně se dekarbonoval vnitřek, víc to žralo. výsledek provoz nepatrně vyšší než na normální benál

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 21:36 | Nahoru | #14
vice se to hřát bude, vyzkouseno na zavodni motorce. Narust vykonu byl cca 10procent(mereno na brzde v jeden den jak na benzin, tak na E85), ale pasmo pouzitelnych otacek se velice zuzilo a posunulo jeste vice nahoru, az mi pan jezdec na tom odmitl jezdit. Tak jsem po treninku zase natryskoval na benzin a bylo po experimentech.
No a naladit to, to byla celkem drina a stejne treba volnobeh byl problem.

Naposledy editováno 30.05.2014 23:50:54

2-takt a ethanol85

30.5.2014 v 22:55 | Nahoru | #15
na nákym foru,jsem viděl fotku,jak dopadl píst,když borec jezdil na E85,blbě se to mísí ve 2t s olejem...,každopádně bych to nenalil do žádný moto...

1 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 00:21 | Nahoru | #16
Tak např. pincek jezdil na kdejaké ředidlo co hořelo a nalilo se. Olovo je do 2T určitě zbytečná ptákovina, nemá tam co dělat. Problém bych viděl opravdu jen v mazání, chlazení, pravděpodobně budeš muset laborovat i s předstihem, bude problém to nějak nastartovat a budeš to také muset držet pod krkem aby nezkapalo, což vyjde i dráž jak bezproblémová jízda na benzín, líh na sebe saje vodu pokud to nemělo doteď rezavou kliku tak si tam možná i nainstaluješ lišku, ale jestlis už byl rozhodnut ji zhodit ze skály, ale předtím ji chceš takto utýrat tak proti gustu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 00:40 | Nahoru | #17
dj_hroch> Líh na sebe váže vodu, proto se za socíku, vzhledem k nedostatku jiných aditiv, přidával do benzínu, aby nádrže NEREZAVĚLY, nikoliv aby rezavěly rychleji

(reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 06:41 | Nahoru | #18
Dráťa>
když chce experimentovat a šetřit: po revoluci pár dobrodruhům přišlo u Warťase drahý jezdit na technickej benzin, tak zkoušeli LPG. Někomu to docela jezdilo a slyšel jsem i o sebevrahovi, kterej to měl na Trábošovi. Viz např.:
2T LPG

nebo
Dobrák, strana 138
ale tan našel J500 OHC dojebanou na LPG

Naposledy editováno 31.05.2014 06:42:13

2 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 07:01 | Nahoru | #19
Co to má za smysl srát do starý jáwky E85? Čemu to pomůže proboha?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 08:27 | Nahoru | #20

prackarr píše: Co to má za smysl srát do starý jáwky E85? Čemu to pomůže proboha?


tohle jsem psal už včera, ale zřejmě kdo chce kam.....:
"proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřdlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor."


Naposledy editováno 31.05.2014 08:27:56

2 reakcí na tento příspěvek 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 08:30 | Nahoru | #21
Každopádně to prosím při prodeji uvěď do inzerátu, něco jako jezdí na E85, ať oslovíš správný okruh kupců

Stejně jakobych si nikdy nekoupil auto "přestavěné na LPG/cokoliv" tak vím, že se mám obloukem vyhnout čemukoliv, co jezdilo na E85 proti záměru výrobce. A to ani tak technicky ale čistě proto, že majitel byl idiot. Takovéto vraky totiž servis nikdy neviděly a sou to samodomo polepeniny co garáž a nejbližší smetiště dalo, kde majitel škudlil uplně na všem a o to víc potom finančně vykrvácí nešťastný kupce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 11:48 | Nahoru | #22
dj_hroch> Vždyť zakladatel tématu nechce předělat unikátní stroj, kterých je jen pár a zničit tím jeho historickou hodnotu. Kdyby předělával Laverdu, Voxan, BSA, apod., byla by to věčná škoda. Ale bavíme se o Jawě 638!

Spousta lidí dnes předělává a upravuje motorky (i auta samozřejmě), většina se ovšem nedostane za stádium bastlení s chemoprénem a nýtovací pistolí, lepí na všechno folii jako imitaci karbonovýho kompozitu, čím víc nálepek MONSTER, tím víc Adidas. V lepším případě ozasujou motorky "tuningovým" příslušenstvím s Tesca, jako lebky, kříže, dravé ptactvo, atd. Opravdový paka prodlužujou kyvku a osazují nesmyslně široký gumy a kurví si tak jízdní vlastnosti, paka na všechno narvou laďák (a filtr vzduchu s vyšší propustností) bez seřízení a pak se diví, že mají podpálený ventily a spálený svody (a hluchý kamarády).

Zakladatel tématu chce, jak jsem pochopil, udělat úpravu, která nebude finančně náročná, bude zcela vratná, může teoreticky zvednout výkon a hlavně může snížit náklady na provoz. Samozřejmě bude mít svá úskalí, která se budou muset vyřešit. A pokud by se to hodně nepovedlo, stane se jen to, co se Jawám stává zcela běžně i na benzínovej provoz, tj. zhebne motor.

(reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 11:50 | Nahoru | #23
dj_hroch>
To je fakt o ty opici a bananech..... Takovej clovicek jiste maze co 500 km retez a do Jawy pro jostotu 1:100.
Kdyz se mu to lizne, smirek a pilnik, brrrrr!

(reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 12:35 | Nahoru | #24
Dráťa> já teda nevím, ale vždy jsem si kupoval motorky hlavně proto, abych na nich jezdil. Rozhodně ne na ro,abych se v nich vrtal, předělával nesmysly a kurvil to, co na ní funguje.
DJ Hroch -

Naposledy editováno 31.05.2014 12:36:27

2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 12:51 | Nahoru | #25
Drata> jak prosimte snizi naklady na provoz s bioethanolem? Spotreba o >15% vyssi, bude do toho lit ricin ktery neni taky za hubicku a bude ho lit dost. Pripocitej naklady na vyladeni, jiny trysky, laborace na brzde.... Ten motor bude dik vyssi teplote horeni rozhodne nizsi zivotnost.
Pro tebe je Jawa stara vrana, ale i tech zacina byt cim dal min!

Secti to a zjistis, ze Natural a M2T vyjde i ekonomicky lip a neku*vis motorku udelatorem. To uz opravdu LPG, palivovej clanek nebo fotovoltaiku

2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 13:14 | Nahoru | #26
Nemám nákladovou kalkulaci, nevím, jestli by to přineslo úsporu nebo dodatečné náklady. Samozřejmě ano, byly by náklady na přetryskování a naladění. Podle mě by ještě přibyly náklady za oddělený mazání, aby se dál mazalo olejem pro dvoutakty (API Tx). Nebylo by to nic snadného, proto mě to zajímá, zda je to možný.

Souhlasím, já si taky kupuju motorky na to, abych na nich jezdil, a ne, abych se v nich pořád vrtal. Ale každej druhej jawista tvrdí, že ho baví, že se v tom vrtá po každý výjížďce, důkazů spousta tady na fóru.

A ano, jawa je stará vrána, ale rozhodně jich není čím dál méně, vždyť se 350/640 vyrábí pořád, je to dodnes stále nejprodávanější výrobek Jawy (citace, viz odkaz)

zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jawa-chysta-nejsilnejsi-motorku-v-historii-pry-luxus/r~5e7eb85ef8f711e296dc002590604f2e/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 13:20 | Nahoru | #27

prackarr píše: Co to má za smysl srát do starý jáwky E85? Čemu to pomůže proboha?


Smysl pro tazatele to má ten, že E85 kupuje za 27 Kč, ne za 38.
Ale samozřejmě, stříkačka si s tím poradí lépe.

(reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 13:23 | Nahoru | #28

sered píše: tohle jsem psal už včera, ale zřejmě kdo chce kam.....:
"proč kur*it Jawku Babišovejma bios*ačkama???
I tady platí to na MCZ okřdlený "když máš na opici, musíš mít na banány"! Ve výsledku ale s bioethanolem nejen neušetříš, ale odděláš motor."



Čím se motor kurví, když spaluje líh místo benzínu? Přesně řečeno směs lihu s benzínem?
Chybí tam skupina OH, to vím, ale čím to ničí motor? Nám to ve škole nikdo nezmiňoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 13:27 | Nahoru | #29
Abajovec> zapominas na vyssi spotrebu, tj. 27 + ca 5 = 32. Vic oleje plus bud oilmaster nebo ricin. Plus nizsi zivotnost. Plus naklady na vyladeni.
Kde je prosimte nehaka uspora? Asi jako tt dve duchodkyne: pani, projela jsem cely mesto a koupila 10 vajec po 80 halirich! A pani kolik jste projela? 4 listky na teamvaj.... Ale ten pocit vajicjo po 80 halirich nic nenahradi, vid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-takt a ethanol85

31.5.2014 v 13:34 | Nahoru | #30

sered píše: Abajovec> zapominas na vyssi spotrebu, tj. 27 + ca 5 = 32. Vic oleje plus bud oilmaster nebo ricin. Plus nizsi zivotnost. Plus naklady na vyladeni.
Kde je prosimte nehaka uspora? Asi jako tt dve duchodkyne: pani, projela jsem cely mesto a koupila 10 vajec po 80 halirich! A pani kolik jste projela? 4 listky na teamvaj.... Ale ten pocit vajicjo po 80 halirich nic nenahradi, vid



Nemám 2T, takže je mi to jedno. Ptal jsem se, čím se ničí motor, že nám to ve škole zapomněli sdělit a mě to zajímá.
Zatím vím pouze z chemie, že rozdíl je v absenci OH skupiny.
Ale jinak má E85 105 oktanů a benzín 95. Víc nevím.

Naposledy editováno 31.05.2014 13:35:01
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist