globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy je řetěz KO?
26.5.2014 v 22:05
mám trošku podivný dotaz.....

Kdy je řetěz KO.

Řetěz, co mám na ER5ce je původní. Má nakrouceno poctivých cca 27500 km.

na kyvce chybí ještě dvě čárky na měrce do konce.

nepozoruju nějaké rychlé prověšování řetězu. V podstatě jsem klidný jezdec...pomalá akcelerace..

pokud zatáhnu za řetěz na zadní rozetě, nad zub se vysune ca 1 - 2 mm... není vidět žádná mezere, mezu článkcem řetězu a rozetou.


Proč se ptám, pozoruji intezivní vibrace v pravé části motorky, občas stupačka, ale hlavně pravá rukověť. Tedy plyn. Je to značně nepříjemné.

Vibrace vymizí, nebo se zmenší, když řetěz promažu, dopnu...

Válečky řetězu mají vůli...poklepáním prstem se pohybují, ptám se asi hloupě, ale je to OK?

Zuby na obou ozubených kolech jsou OK.

Dneska jsem sundal kryt a na pastorku??? řetez jakoby poskakoval a cvakal..

Možná je větší stranová vůle, ale to je jen můj pocit.

Co s tím?

Díky za váš čas.





Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 22:20 | Nahoru | #1
Není zatuhnutej že se špatně otáčí přes pastorek a jakoby v určitým bodu "skáče" že se nedokáže zlomit?zuby jsou na pastorku a rozetě ok?

Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 22:23 | Nahoru | #2
zatuhnutý není....cvaká a poskakuje každý zub, nebo článek...zuby se zdají OK, na to, kolik mají natočeno.. pravidelně mažu a po cestě v dešti tuplem....
V pátek to byl vopruz. V sobotu jsem řetěz namazal a bylo to lepší....

zvláštní, alespoň mě, je ta vůle válečků

Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 22:24 | Nahoru | #3
Nevim co je na tom pravdy, ale pry se dá se správnou údržbou řetězovku uživit až do 40 tis.
Jinak to mám víceméně podobně. Na kyvce je to dopnuty na třetí před koncem a řetěz se jeví jako v pořádku, podle slov mechanika je taky původní.

Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 22:33 | Nahoru | #4
Když je na něm viditelné poškození (chybí váleček) a podobně.
A nebo je vytáhlý nad 0,5%.
Počet měřených roztečí x rozteč článku + 0,5% = limit opotřebení.
Zkouší se to na rovné desce od čepu po čep.

Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 22:53 | Nahoru | #5
Pokud je řetěz vytáhlej rovnoměrně, tzn. není v jednom místě podstatně víc prověšenej než jinde, a samozřejmě není viditelně poškozenej, neměň. Bude po smrti, až 1) bude házet (nerovnoměrnost vytažení) nebo 2) začně žrát rozetu (opotřebení zubů)

Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 23:17 | Nahoru | #6
Časem se nerovnoměrně vypne a poznáš, že v nějakém místě má větší vůli a když s ním postupně otáčíš tak někdy najdeš polohu, kdy bude mít zase jinou vůli. V limitním případě už nejsi schopen ho správně dopnout, protože na jedné straně řeťazu jsi centimetry nad limitem a v jiné nemá vůli žádnou. Zní to jak pojízdné železářství a na pohled "cestuje" nahoru a dolů, všimne si toho dobře kdokoliv kdo jede za tebou.

Jinak exaktně se změří délka čep čep, aby se postup zjednodušil, vymyslel se přesně na tyhle účely kalibr

Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 23:43 | Nahoru | #7

Kdy je řetěz KO?

26.5.2014 v 23:44 | Nahoru | #8
...a taky to budeš cítit ve stupačkách.

Kdy je řetěz KO?

27.5.2014 v 00:19 | Nahoru | #9
Až si budu někdy objednávat řetězovku, asi si ten kalibr koupim. Stejně se pohybuju nejvíc kolem motorek s řetězama 520 a 525.

Kdy je řetěz KO?

27.5.2014 v 13:35 | Nahoru | #10
rukojeť - ten nesmysl na řídítkách, kterého se držíš, abys nespadl
rukověť - příručka

Takže jestli ti vibruje pravá příručka, tak to řetězem nebude.

Kdy je řetěz KO?

7.9.2014 v 21:01 | Nahoru | #11
Ahoj, mám také dotaz ohledně řetězu.
Jaký má opotřebená řetězvá sada na zbytek motocyklu?
Už jsem tu někde na foru četl, že volnej řetěz může způsobovat mlácení, nebo podobnej zvuk. To jsem si ověřil a vím důvod těchto zvuků. Mě se začíná oběvovat zvuk který mi nejvís připomíná šmajdání, nebo přidřené ložisko. Mám podezření na řetěz, ale popravdě mě to trochu vyděsilo. Během jízdy jsem zkoušel vyloučit jednotlivé věci. Motor to není protože i s neutrálem a chcíplym motorem to dělá furt. Přední brzda má nový destičky a kotouč, při zatočení na stojánku se kolo normálně točí a ozívá se jen slabé šustění - podle mě normál.
Je možné že to je od tý řetězový sady, kterou určitě v zimě vyměním, ale ted na ní díky refinancování hypo nemám a nechci sezonu ukončit o měsíc dřív, Nebo ce mám zaměřit na něco jiného?
Díky za radu a Vaše zkušenosti

Kdy je řetěz KO?

8.9.2014 v 10:32 | Nahoru | #12
Vliv... když je rěťaz volnější víc než má být tak cinká. Spočátku nepravidelně, třeba při přejíždění nerovností - a chrastí proto, že někde do něčeho naráží. Když to tak necháš tak v extrému může něco (stojan, stupku, kyvku) obrousit. Samo tím, že takto o něco cinká, mu životnost také neprodloužíš.

Horší to je když je přešponovaný, pak nemá prostor jak manévrovat a když se napne tak škube - jednak se napíná řeťaz, ten to ale vydrží, druhak to namáhá ložiska. V kole si vyměníš, to problém není, ale když se vysere ložisko v převodovce tak si rozbiješ prasátko
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist