globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přejezdy
 
21.5.2014 v 23:47
kamarádi(a kamarádky taky samo)
nedá mi to, a musím varovat. nejde jen o motorky, ale o vozidla všeobecně. prosím vás, když stojíte na žel. přejezdu(jedno jestli jedno či vícekolejný), počkejte s rozjezdem na to, až se šraňky zvednou až nahoru a následně zhasnou červená světla !! šraňky jsou jen doplněk. můžou dojít těsně pod vrch a hned padat zpět. a následně po jejich opětovném "pádu" může jet vlak. a klidně i na jednokolejce a hned za prvním vlakem. nebudu se tu rozepisovat proč a jak. to je dost odborné. ale je to dané předpisy a zákony, takže v případě střetu nic neuhádáte a ještě budete platit jak mourovatí za výjezdy a tzv následné škody(zpoždění, náhr. doprava, ..) a to není skoro nikdy míň jak šesticiferné. bohužel často šestinulné. a proč to píšu? jsem jedním z těch, co to jezdí vyšetřovat. a letos to zdá se bude nad jiné úrodný rok. bohužel alespoň za prvních pár měsíců to tak vypadá
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 11:07 | Nahoru | #61
volkswagen> To je samozřejmě špatně. Ale to přece neznamená, že by měli motoristé na takový šlendrián rezignovat. A že by zaměstnanci SŽDC byla nepostižitelní také není tak úplně pravda. Například před pár dny byli dva zaměstnanci SŽDC (tuším pochůzkář+jeho nadřízený)odsouzeni za špatnou práci, v důsledku které došlo k vykolejení vlaku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 13:05 | Nahoru | #62

Leon73 píše: volkswagen> To je samozřejmě špatně. Ale to přece neznamená, že by měli motoristé na takový šlendrián rezignovat. A že by zaměstnanci SŽDC byla nepostižitelní také není tak úplně pravda. Například před pár dny byli dva zaměstnanci SŽDC (tuším pochůzkář+jeho nadřízený)odsouzeni za špatnou práci, v důsledku které došlo k vykolejení vlaku.



bilance kolegy v praci za 1 rok 1x rozrizla vymena( nebyla spravne postavena pro jizdu vlaku)
1x totalni destrukce vycesmerne vymeny tzv anglicaku(opet spatne postaveno )
1x podhozeni vozu pri posunu
posledni dva pripady skoncily vykolejenim trest odebrani odmen na 3 mesice (vyse odmen cca 350kc mesicne)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 13:13 | Nahoru | #63
radioboris> Pane vyšetřovateli, proč je umožněno státnímu provozovateli železnice, provozovat železniční přejezdy bez dostatečného výhledu na trať ze silnice, aniž by musel dle silničního zákona řidič vozidla, který je povinen se přesvědčit při neblikajícím bílém světle, zda-li není v blízkosti vlak, vjet na koleje?
Vy tam u vás neznáte sférická zrcadla, která se používají na silničních křižovatkách?
Měnit je za rozbité (od flustrovanejch, vykořeněných, chráněných, na nich parazitujícím státem obětech matriarchátu),se můžou jen na silnicích? Proč ne na kolejích?
Leštěný nerez, náhrada za skleněné zrcadlo, vám sběrač kovů vezme jen ten, který by šel na koleje krást i dráty-a to už je ojedinělý kalibr-takže by to neměla být záminka pro nebezpečné havarijní přejezdy.
A vyloučit případné oslnění strojvedoucích vlaků by snad šlo, ne?
Když se dají videozáznamy na přejezdy jen v deseti procentech a zbytek potěmkiny,tak to stačí na to,aby tam Flustránek nic nerozbíjel a nekrad.
Proč se sekají křoviny podél tratí až po smrťácích a ne na podnět správce tratě před nimi?Jako, že kdyby bylo vidět, tak by ten smrťák nebyl smrťák a jezdil by vesele dál po zabezpečeném přejezdu, tak jsem to myslel.
Děkuju za Vámi uvedené nástrahy široké veřejnosti, Hromosvodem jste mi jen posloužil, protože jste mi prostě na dosah. Když ale tomu máte sám nejblíž, tak pokud se na tom co jsem popsal podílíte a nic proti tomu neděláte, jste spolupodílníkem.

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 13:54 | Nahoru | #64
garp> Tak to tam u Vás máte sakra přívětivé nadřízené . U nás by byl nejspíše postup následující:
Rozřez výměny - prémie+vytýkací dopis (stane se)
Poškozený angličák - prémie+vytýkací dopis+přeřazení na nižší pozici
Podhození vozu - kopanec do p...

A to ještě klika, aby to nebylo vyhodnoceno jako obecné ohrožení
Sice patřím k ČD, ale při své profesi se dostanu i k výhybkám(angličák nevyjímaje)

A ještě pár obrázků na téma přejezdy










A další









přejezdy

23.5.2014 v 14:33 | Nahoru | #65
Souhlas, recht věc.

Zejména na vícekolejném přejezdu, jede vlak z protisměru a shodí si to na novo, těsně před sebou.

V Praze napr. přejezd od Strakonický nahoru do Velký do Chuchle - 4 koleje od 2 tratí! :D

1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

23.5.2014 v 14:37 | Nahoru | #66
Mohli byste přestat mluvit nádražáčtinou, nebo to aspoň vysvětlit?

Naposledy editováno 23.05.2014 14:37:43

1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

23.5.2014 v 15:19 | Nahoru | #67
Co je "destrukce angličáku" a "podhození vozu při posunu"?

Naposledy editováno 23.05.2014 15:19:52

přejezdy

23.5.2014 v 15:56 | Nahoru | #68
Rozřez, jo přesně jestli je to znamená to co myslím, proč se to na dráhách proboha řeší jako někdy za středověku kdy se jezdilo jen na koňu nebo vůbec a příjezd vlaku byla událost, kterou je nutno oslavit?

a) vyhýbka která není nastavená ze směru kde jede vlak se stejně přestaví sama ať už dobrovolně nebo nedobrovolně násilím a klidně destruktivně, její věc
b) pokud dva vlaky vjedou na stejou kolej a nesrazí se tak ano, někde se asi stala chyba, ale nic se nestalo jedem dál a ne, že se to vyšetřuje hned na místě a cestující máte smůlu nikam nedojedete
c) cestující ve vlaku tohle vůbec nezajímá, je to interní oser drah nebo železnice nebo kohokoliv
d) proč doprdele v těchto případech se stopne celá trať a nic nejede ani tam ani zpět? Rokujte si o tom na dráhách klidně měsíc u kulatého stolu, ale vlak v případě, že se nic nestalo, má odjed okamžitě pryč do pryč a hotovo. Jedinou starostí by mělo být dojed dle jízdního řádu a bez zpoždění
e) železnice má hlavně přepravit tisíc lidí kamsi a to tak, že plynule. Není tu od toho, aby si onanovala nad vlastníma problémama a nechala při tom cestující někde viset. Celá tahle nespolehlivost pasuje železnici do role totálně nespolehlivého způsobu přesunu. Bohužel pokud chci mít jistotu, že někam dojedu, jedu na mašině nebo autem.

Xkrát jsem zažil situaci, kdy se nic nestalo, načež dráhy se zastaví a cestující vyližte si prdel. Např. navečer zpoždění 4.5h na trase Praha Brno v jakési řiti odkad nic nejede (a kvůli demenci ČD by se člověk stejně musel ven navíc dostat asi okénkem) je to regulérní zdržení mého života a uvěznení pro nic za nic.

přejezdy

23.5.2014 v 16:13 | Nahoru | #69
osobně na přejezdu klidně i zastavím a rozhlednu se. Nezajímá mě jestli tam bliká nebo nebliká něco vlak nepřetlačím autem natož motorkou a nehodlám svěřit svůj život do rukou nějakýmu Pepíkovi co si včera večer dal o pivko víc v hospodě ráno nějaký drátek zapojil opačně

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 18:07 | Nahoru | #70
volkswagen> Pokusím se, viz. níže

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 19:17 | Nahoru | #71
foky> Pokusím se to vysvětlit tak, aby to laik pochopil . Je to jinak složitější, včetně názvosloví. Nádražáci nekamenujte mě. Pochopitelně vím co je srdcovka, jazyky, opornice, přestavník atd.
Co je míněno"destrukcí angličáku"
"angličák" je slangový název pro křižovatkovou výhybku. Oproti jednoduché výhybce je složitější a tím jsou i náročnější(dražší)opravy. Dá se po ní jezdit z/do několika směrů. Tady pro ilustraci




Pokud po výhybce ve špatném směru přejede(přeskáče ) lokomotiva o váze třeba 60 tun, případně i s nějakým tím vagónem, slušně výhybku (resp. její části) doláme.

Co je "podhození vozu při posunu"
Pokud dojde po projetí prvního podvozku(na spodním obrázku z koleje A) k přehození výhybky pro kolej B, druhý podvozek vagónu v místě X většinou vypadne, nebo dojde "rozřezu". A je vymalováno. Samozřejmě lze "podhodit" jen jedno soukolí jednoho podvozku a opět následuje vypadnutí/rozřez. Pokud by se jelo z opačného směru, tak si lehce dovodit co nastane . Existuje ještě tzv. vydlicová jízda. To v případě, kdy zůstanou v bodě X kolejnice(správně jazyky) pro směr A i B v "mezipoloze". Jedno kolo chce doleva, druhé doprava a následně soukolí jaksi "propadne".






P.s. Jinak "rozřez" je násilné přestavení výměn. Jde o to, že dojde(ne pokaždé)k poškození toho, co drží koleje ve správném směru pro bezpečné projetí. Záleží na tom, jak moderní výhybka je. Dokonce existují tzv. samovratné výhybky, kde je naopak záměrem, aby si vlaky mohly výhybku přehodit samotnou jízdou.

Naposledy editováno 23.05.2014 19:33:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 19:31 | Nahoru | #72

Leon73 píše: Existuje ještě tzv. vydlicová jízda. To v případě, kdy zůstanou v bodě X kolejnice(správně jazyky) pro směr A i B v "mezipoloze". Jedno kolo chce doleva, druhé doprava a následně soukolí jaksi "propadne".





Tohle přece vůbec ničemu nevadí. Na obrázku když jede zleva doprava tak nikdy nemůže vykolejit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 19:36 | Nahoru | #73
dj_hroch> To bylo pochopitelně myšleno pro jízdu "proti hrotu"(z pravé strany).

Naposledy editováno 23.05.2014 19:39:46

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 20:43 | Nahoru | #74
Leon73> Jasně, to je potom velký průšvih všude kolem.

Bohužel se ale dělá procesně vítr i kvůli prvnímu případu, kdy o nic nejde, což je pro provoz špatně.

přejezdy

23.5.2014 v 23:52 | Nahoru | #75
Dík

1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

24.5.2014 v 11:04 | Nahoru | #76
Radioboris: Není to tak dlouho, co v Černošicích u Prahy nefungovala signalizace, závory nahoře a vlaky vesele projížděly. trvalo to dost dlouho, než někdo k přejezdu přišel, aby to tam začal řídit. Zakže až bude někdo jako ty v televizi zase tvrdit, že se toto neděje (v souvislosti s nedávným svědectvím očitého svědka, který tvrdí, že světla nebyla v chodu, když vlak následně smetl auto a řidič umřel), tak my, co jsme něco takového viděli se jen usmějem.

Ale jinak s tím co píšeš máš samozřejmě pravdu, akorát mi to připomělo tu událost.

E: čsštin

Naposledy editováno 24.05.2014 13:50:28

přejezdy

24.5.2014 v 11:53 | Nahoru | #77
Já zažil loni na TOMTO taky jednu krizovku.

Blížim se k přejezdu a 50m předemnou passat natvrdo na brzdy, tak se divim co je. Po kolejích následně projel bez problému nákladní vlak normální rychlostí. Šraňky nahoře, nic nesvítilo, nikde nikdo.

Naposledy editováno 24.05.2014 11:54:39

1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

24.5.2014 v 12:35 | Nahoru | #78
hlásil to někdo? Jakou rychlostí ten vlak jel?

(reakce na) přejezdy

24.5.2014 v 13:35 | Nahoru | #79

Orličan píše: Nechápu to, kdo může vymyslet takovou blbost, jakože závory jdou nahoru a nečekaně zase dolů? Tak to sakra nechám dole a po přejetí všech vlaků se zdvihnou a můžu jet. Takhle to funguje i v zahraničí?


Může, v NL jsou přejezdy na trati ještě víc vymakané k dokonalosti. Na jednokolejce pohoda, na dvou a vícekolejné trati, popř.: na trati s "banalizovaným provozem" ještě trocha pakárny navíc.
Protože železniční přejezd, je v "základním stavu", tj.: v žádném přibližovacím úseku není nic, co by šuntovalo obvody.
Základní stav signalizuje blikání světla "luna" bílé barvy (cool white). Když si na něj nepočkáte, můžete dostat karate klackem. Na "klacky" dávám pozor a na nechráněné přejezdy si dávám obzvláštního majzla... Páč vím o co kráčí.

dj_hroch> Ale taky mám pár "oblíbenejch" přejezdů, jeden příklad za všecky - Řevnice, tam jsou závory dole klidně i 20 minut, než něco projede, totální demence.



pravděpodobně závory nejskou dál, než zábrzdná vzdálenost vlaku, proto musí být dole z bezpečnostních důvodů, je to podmínka pro "postavení vlakové cesty", zabezpečovací zařízení to musí mít OK.

Sorry za pokec, ale potkání s vlakem kontaktně, není dobrý sport a trocha osvěty nezabije, na rozdíl od spěchání přes šraňky. Kdysi mi nějaká mašinka zabila spolužáka...

(reakce na) přejezdy

24.5.2014 v 13:45 | Nahoru | #80

kuzmič píše: Bohužel musím souhlasit...
Ale asi minulý týden, když jsem čekal až zhasnou ty červené blikače a šranky už byly nahoře, tak mě za mnou stojící vytroubil, jako že jsem ch.u.j...
Bohužel je to vidět dost často...



Tak já vloni viděl přesně tu situaci. Přede mnou plechovka, po přejetí motoráčku závory nahoře, ale červená světla blikala. Plechovkář se přesto rozjel a těsně za zadkem mu projela drezína. Doteď vidím ty vyvalené oči člověka v drezíně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

24.5.2014 v 14:22 | Nahoru | #81

petrumr píše: hlásil to někdo? Jakou rychlostí ten vlak jel?



Můj hrubej odhad 40-50km/h. Nevim, kolik nákladní vlaky běžně jezdí. Byl docela dlouhej, vezl hromadu aut. Shodou okolností je to tak 2 měsíce nazpět, co byla reportáž v TV z toho samého přejezdu, jak pro změnu blikaly červený jen tak skoro celej den, šraňky nahoře

(reakce na) přejezdy

24.5.2014 v 15:56 | Nahoru | #82
Leon73> tomu rikam vycerpavajici vysvetleni

a moji nadrizeni no co k tomu rict sem z toho celkem smutnej
jinak na draze vladne nazor -kdo dela svoji praci poradne je blbec

(reakce na) přejezdy

24.5.2014 v 17:10 | Nahoru | #83

garp píše: delam na draze v doprave a musim konstatovat bojte se vseho co ovlada nadrazak , pracovni moralka je naprosto sokujici


Takže furt stejný? Už můj děda říkal, že z nádražáků a pošťáků by se měly dělat nitě, ty se nikdy nepřetrhnou.

(reakce na) přejezdy

27.5.2014 v 09:09 | Nahoru | #84

foky píše: Můj hrubej odhad 40-50km/h. Nevim, kolik nákladní vlaky běžně jezdí. Byl docela dlouhej, vezl hromadu aut. Shodou okolností je to tak 2 měsíce nazpět, co byla reportáž v TV z toho samého přejezdu, jak pro změnu blikaly červený jen tak skoro celej den, šraňky nahoře



njn, stat sa moze, len je potrebne zobrat telefon a zavolat 112 aspon a nahlasit cislo prejezdu.

A porucha tam musela byt (strata suntu u nakladaku je malo pravdepodobna) a niekto sa asi vysral na svoje povinnosti...

(reakce na) přejezdy

30.5.2014 v 21:33 | Nahoru | #85
nazlobenej>
všechno je o lidech. můžeš udělat 1000 opatření, a stačí jeden blb co neudělá co má a je zaděláno na průšvih. přejezdová zab zařízení jsou téměř dokonalé zařízení. ty, co jsou "O generaci zpátky" doplňují příslušné zákony, předpisy a normy. mluvíš o zrcadlech. a jak chceš zajistit, aby se do něho všichni koukli?

(reakce na) přejezdy

30.5.2014 v 21:40 | Nahoru | #86
kroupahans>
plný souhlas. jen doplnění. na exponovaných přejezdech kde se stávají nehody se instalují záznamové kamery. takže je celkem dobrá "představa jak se co schumelilo". už se to osvědčilo mnohokrát. hlavně když se našlo i několik "očitých svědků", co tvrdili, že zařízení nefungovalo. pak najednou ztrácej paměť

(reakce na) přejezdy

30.5.2014 v 21:56 | Nahoru | #87
PetrL3>
nevím o co tam šlo, není to můj rajón a ani se mi to nedoneslo po drážních holubech
všechno je v lidech. jestli tam někdo něco podělal, je to možné. netuším co je tam za typ zařízení(obsluha), ale co pamatuju, pokud někdy byla vina na dráze, bylo to vždy lidskou chybou. systém i technika jsou dobrý. chyby dělají jen lidi. jak jinak si vysvětlit počínání řidičů, co vesele přejíždějí doslova pár metrů před přijíždějícím houkajícím vlakem? naštěstí jel vždy krokem. byl jsem i u toho když tam přímo napřejezdu stáli cajti a vidět je bylo na dálku,červený světla, šraňky sice nahoře, ale vlak jedoucí desítkou 15m od přejezdu tak se jeden dement v autě našel, co tam vjel. no to už budka nebere.

přejezdy

5.6.2014 v 11:35 | Nahoru | #88
Ano,veškerá zabezpečovací zařízení jsou vždy v pořádku a vždy je na vině řidič.Proto to u nás smetlo nejdřív bráchu a za tejden,když to vzalo i policajta s dětma,tak se najednou ty neomylný světla měnily...Jo a ten obytnej vagón co byl zaparklej 5m od přejezdu na slepý pak teda odšoupli,aby se tam dalo i rozhlídnout,když tam okolo svištěj náklaďáky 80kou...

přejezdy

11.6.2014 v 09:06 | Nahoru | #89
Tak jsem si zkusmo o víkendu při projížďce dělal čárky pokaždé, když bylo na přejezdu z motorky dobře vidět na obě strany. Přejížděl jsem jich nemálo, jel jsem z Prahy směrem na Zdiby, potom na Líbeznici, Kostelec nad Labem, Byšici, Mladou Bouli a Bělou. Zpět jsem jel do Zelenče po starý přes Benátky, Skorkov, Starou Bouli a Mstětice.

No a doma jsem ty čárky spočítal, kolik myslíte, že jich bylo?

Ani jedna přátelé!
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist