nedá mi to, a musím varovat. nejde jen o motorky, ale o vozidla všeobecně. prosím vás, když stojíte na žel. přejezdu(jedno jestli jedno či vícekolejný), počkejte s rozjezdem na to, až se šraňky zvednou až nahoru a následně zhasnou červená světla !! šraňky jsou jen doplněk. můžou dojít těsně pod vrch a hned padat zpět. a následně po jejich opětovném "pádu" může jet vlak. a klidně i na jednokolejce a hned za prvním vlakem. nebudu se tu rozepisovat proč a jak. to je dost odborné. ale je to dané předpisy a zákony, takže v případě střetu nic neuhádáte a ještě budete platit jak mourovatí za výjezdy a tzv následné škody(zpoždění, náhr. doprava, ..) a to není skoro nikdy míň jak šesticiferné. bohužel často šestinulné. a proč to píšu? jsem jedním z těch, co to jezdí vyšetřovat. a letos to zdá se bude nad jiné úrodný rok. bohužel alespoň za prvních pár měsíců to tak vypadá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
Co je míněno"destrukcí angličáku"
"angličák" je slangový název pro křižovatkovou výhybku. Oproti jednoduché výhybce je složitější a tím jsou i náročnější(dražší)opravy. Dá se po ní jezdit z/do několika směrů. Tady pro ilustraci
Pokud po výhybce ve špatném směru přejede(přeskáče ) lokomotiva o váze třeba 60 tun, případně i s nějakým tím vagónem, slušně výhybku (resp. její části) doláme.
Co je "podhození vozu při posunu"
Pokud dojde po projetí prvního podvozku(na spodním obrázku z koleje A) k přehození výhybky pro kolej B, druhý podvozek vagónu v místě X většinou vypadne, nebo dojde "rozřezu". A je vymalováno. Samozřejmě lze "podhodit" jen jedno soukolí jednoho podvozku a opět následuje vypadnutí/rozřez. Pokud by se jelo z opačného směru, tak si lehce dovodit co nastane . Existuje ještě tzv. vydlicová jízda. To v případě, kdy zůstanou v bodě X kolejnice(správně jazyky) pro směr A i B v "mezipoloze". Jedno kolo chce doleva, druhé doprava a následně soukolí jaksi "propadne".
P.s. Jinak "rozřez" je násilné přestavení výměn. Jde o to, že dojde(ne pokaždé)k poškození toho, co drží koleje ve správném směru pro bezpečné projetí. Záleží na tom, jak moderní výhybka je. Dokonce existují tzv. samovratné výhybky, kde je naopak záměrem, aby si vlaky mohly výhybku přehodit samotnou jízdou.
Naposledy editováno 23.05.2014 19:33:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
Leon73 píše: Existuje ještě tzv. vydlicová jízda. To v případě, kdy zůstanou v bodě X kolejnice(správně jazyky) pro směr A i B v "mezipoloze". Jedno kolo chce doleva, druhé doprava a následně soukolí jaksi "propadne".
Tohle přece vůbec ničemu nevadí. Na obrázku když jede zleva doprava tak nikdy nemůže vykolejit.