bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motoškola pro zvládnutí supersportu
 
18.5.2014 v 10:08
Mám dotaz na zkušenější a ty co už nějakou prošly...Jakou že by jste doporučily motoškolu pro lepší zvládnutí supersportu?Samozřejmě nemyslím klasickou školu pro vydání řidičského oprávnění ale nádstavbu pro získání zkušeností pro běžný provoz a případně jízdu na okruhu.Vzhledem k tomu že motoškol nebo rychlo kurzů pro jizdu na moto je už v nabídkách víc,tak je zřejmé ,že se i liší svoji kvalitou a přístupem.Chtěl bych znát vaše typy a doporučení ,případně klady a zápory té či oné školy.


Naposledy editováno 18.05.2014 10:13:28

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 18:43 | Nahoru | #31

dizzi píše: Jo presne tak sem to pochopil jak pises. Me tohle ale vzdy hrozne rozciluje. Lidi bohuzel takhle uvazuji hrozne casto. (vid treba zabezpeceni motorek)



Ale ono je to tak jediné, co s tím můžeš dělat To a dát si na ně pozor.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 19:26 | Nahoru | #32

Mr.Dreamer píše: Tak to ti nabídnu protinázor. Za ty peníze, které za ty kurzy dáš (asi kromě Matyho) se dá naučit získat mnohem více zkušeností. Zaprvé je dobré začít teorií, takže materiály od Motovudu/Keith Code, jsou to knížky i filmy, tak si vyber, co ti sedí více.
Až to zhruba nastuduješ, tak vyrazit na menší okruh Vysoké Mýto/Sosnová, ideálně ne na volné jízdy, to bývá divočina, ale s někým, kdo si pronajímá okruh. Tam si to trochu obhlédni, najdi si někoho, kdo na tom umí, zeptej se ho na pár rad, pomalu zrychluj, tlač více na pilu, nech si poradit co děláš špatně, co neděláš vůbec etc.
To, že ti někdo během pár hodin něco navykládá, to ti těžko v hlavě vydrží. Navíc když se často tak moc rozchází a ty prostě nemáš jiný zdroj, kde by sis informaci ověřil. Do knížky nebo na video se můžeš podívat kdykoli, nebudeš po nové sezóně zase vykulený.
Navíc za cenu jednoho kurzu s Lisím máš 40 hodin v Mýtě .



chapu, ze vas to jezdeni na malem okruhu bavi a je to fajn vec :

ALE : jezdenim bez dohledu si jen fixujes chyby, ktere se naucis. A pri vsi ucte k tem, kteri tam jezdite, kdo z vas ma dostatek zkusenosti a teoretickou prupravu (odpovis, ze Wali, no budiz, ale nemyslim si, ze by se mohl porovnavat se Srsnem nebo Lisym. Nikdo dalsi takovy tam myslim ani nei)? Navic, trenujete i neco jineho, nez jezdeni po tom okruhu? Tlacit na pilu je fajn, ale kdo ti tam vysvetli takove veci, ze pred odbocku doleva na polni cestu je fakt hovadsky napad snazit se to auto predjet? Muzes to ziskat vlastni bolestnou zkusenosti nebo tim, ze te na to nekdo upozorni .. apod. Nezapamatujes si vsechno, ale muzes usetrit spoustu penez a bolesti.

Okruhove jezdeni je super vec, ale malokdo z nas jezdi jen po okruhu a je treba se porad ucit, jak na silnici prezit, nejen jak jet rychle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 19:32 | Nahoru | #33

Veverčák píše: chapu, ze vas to jezdeni na malem okruhu bavi a je to fajn vec :

ALE : jezdenim bez dohledu si jen fixujes chyby, ktere se naucis. A pri vsi ucte k tem, kteri tam jezdite, kdo z vas ma dostatek zkusenosti a teoretickou prupravu (odpovis, ze Wali, no budiz, ale nemyslim si, ze by se mohl porovnavat se Srsnem nebo Lisym. Nikdo dalsi takovy tam myslim ani nei)? Navic, trenujete i neco jineho, nez jezdeni po tom okruhu? Tlacit na pilu je fajn, ale kdo ti tam vysvetli takove veci, ze pred odbocku doleva na polni cestu je fakt hovadsky napad snazit se to auto predjet? Muzes to ziskat vlastni bolestnou zkusenosti nebo tim, ze te na to nekdo upozorni .. apod. Nezapamatujes si vsechno, ale muzes usetrit spoustu penez a bolesti.

Okruhove jezdeni je super vec, ale malokdo z nas jezdi jen po okruhu a je treba se porad ucit, jak na silnici prezit, nejen jak jet rychle



Hodím to sem celé a pak rozsekané na části, na které nebudu reagovat, aby v tom nebyl zmatek, ale abych ani nepřekrucoval nic, co říkáš.

Veverčák píše: ... Tlacit na pilu je fajn, ale kdo ti tam vysvetli takove veci, ze pred odbocku doleva na polni cestu je fakt hovadsky napad snazit se to auto predjet? Muzes to ziskat vlastni bolestnou zkusenosti nebo tim, ze te na to nekdo upozorni .. apod. Nezapamatujes si vsechno, ale muzes usetrit spoustu penez a bolesti...



Přesně na tohle je ideální knížka (nebo pokud někdo opravdu nerad čte, tak video). Kvůli teorii nemusím nikam jezdit a hlavně takto mám tu teorii stále po ruce.
Navíc osobně takto na kurzu jsem se například učil první pomoc. Už jsem tento kurz dostal tak 10* a stále si z toho pamatuji tak maximálně ty sestřičky, ale pokud jde o první pomoc samotnou, vzpomenu si maximálně na učebnici biologie.

Veverčák píše: Okruhove jezdeni je super vec, ale malokdo z nas jezdi jen po okruhu a je treba se porad ucit, jak na silnici prezit, nejen jak jet rychle



Na okruzích vidíš do většiny zatáček (jasně, například na sachsenringu moc nevidíš) a jezdíš je stále dokola, tak si tam můžeš pomalu přitlačovat, naučit se, kam až to jde a při tom víš, co na tebe v té zatáčce čeká. Na okruhu se naučíš hlavně techniku, pohyb v provozu mají hezky zvládnutý například kluci z MotoJournal, to mi také pár věcí dalo, ale že by tě to takto naučil nějaký kurz, to si nemyslím. Popravdě, když slyším kurz v provozu, hned si vzpomenu jak Lisý učil na svém kurzu jak hezky jet do slepé zatáčky v protisměru, .

Veverčák píše: chapu, ze vas to jezdeni na malem okruhu bavi a je to fajn vec :

ALE : jezdenim bez dohledu si jen fixujes chyby, ktere se naucis. A pri vsi ucte k tem, kteri tam jezdite, kdo z vas ma dostatek zkusenosti a teoretickou prupravu (odpovis, ze Wali, no budiz, ale nemyslim si, ze by se mohl porovnavat se Srsnem nebo Lisym. Nikdo dalsi takovy tam myslim ani nei)?



Jezdí tam lidé z českého mistráku, jezdí tam lidé co testují motorky pro výrobce, jezdí tam instruktoři z agentur. Walli je všude vidět proto, že je jeden z organizátorů a nevynechal snad ani jedno ježdění .

Veverčák píše: Navic, trenujete i neco jineho, nez jezdeni po tom okruhu?



Ano a mimochodem, po průseru na Slováči, který se bohužel dotknul i naší tlupy, budeme mít pondělní ježdění zaměřené hlavně na bezpečnost .

Naposledy editováno 18.05.2014 19:45:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 19:54 | Nahoru | #34

Mr.Dreamer píše: Ano a mimochodem, po průseru na Slováči, který se bohužel dotknul i naší tlupy, budeme mít pondělní ježdění zaměřené hlavně na bezpečnost .



ja s tebou nechci moc diskutovat o teorii, jen si myslim, ze vetsine lidi temer jakakoli motoskola pomuze. Ono je to jako s ucenim se treba na snowboardu .. muzes se s tim na svahu tri dny trapit sam, pripadne se od kamaradu naucit uplne ptakoviny (jako priklad si predstzv opice s kolenem u zeme na motorce, ktera vubec neni naklopena) .. nebo na zacatku obetovat trochu penez a casu za instruktora a pak uz sam pokracovat.

dal uz at si to prebere kazdy jak chce

e: mimochodem, najet si do zatacky tak, abys do ni driv videl (predpokladam pravou_, mi prijde celkem rozumne. Jen nesmis jet na hrane, ale musis byt schopen to zalomit. Kdyz te to na vnitrku vynese ven, neudelas uz nic

Naposledy editováno 18.05.2014 19:56:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:18 | Nahoru | #35

Veverčák píše: ja s tebou nechci moc diskutovat o teorii, jen si myslim, ze vetsine lidi temer jakakoli motoskola pomuze. Ono je to jako s ucenim se treba na snowboardu .. muzes se s tim na svahu tri dny trapit sam, pripadne se od kamaradu naucit uplne ptakoviny (jako priklad si predstzv opice s kolenem u zeme na motorce, ktera vubec neni naklopena) .. nebo na zacatku obetovat trochu penez a casu za instruktora a pak uz sam pokracovat.

dal uz at si to prebere kazdy jak chce

e: mimochodem, najet si do zatacky tak, abys do ni driv videl (predpokladam pravou_, mi prijde celkem rozumne. Jen nesmis jet na hrane, ale musis byt schopen to zalomit. Kdyz te to na vnitrku vynese ven, neudelas uz nic


V tom se ale úplně nerozcházíme a sám bych byl rád, kdybych se začátky neučil sám, ale zajel například k tomu Matymu, kterého jsem tu i doporučoval jako podle mě dobrou motoškolu, ale myslím, že momentálně by mi toho už moc nedal. Motoškola, která by mi asi dala dost je ten Filla, ale nějak mě to neláká, tak to zatím nechám plavat a možná pak někdy zajedu za Roadcraft Nothingham, což je mimochodem další super zdroj informací.

Ten Lisý tam jezdil levé slepé zatáčky v protisměru (nevím, jestli pilotoval on nebo někdo jiný, ale bylo to vícekrát vždy v rámci jeho kurzu a nikdy ne jako chyba), takže viděl kulové, v pravých zatáčkách si do protisměru najíždím často i já a většina materiálů to tak také radí, viz mé oblíbené na toto téma:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:25 | Nahoru | #36

Mr.Dreamer píše: v pravých zatáčkách si do protisměru najíždím často i já a většina materiálů to tak také radí, viz mé oblíbené na toto téma:



Nevim cos cetl ty, ale treba v sport riding techniques autor narovnavanim silnice timhle zpusobem pohrda.

motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:26 | Nahoru | #37
veverčák, mr.dreamer - přijde mi, že se právě vůbec nerozcházíte, na to tu byl někdo jiný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:30 | Nahoru | #38

dizzi píše: Nevim cos cetl ty, ale treba v sport riding techniques autor narovnavanim silnice timhle zpusobem pohrda.



No však narovnávání zatáček je také pěkně nebezpečná hovadina, tady se bavíme o najetí do pravých zatáček, abys mohl dříve na plyn a měl plynulejší průjezd. V tom videu to hezky popsali, plus to tam předvádí několikanásobný mistra Francie v supermoto .

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:32 | Nahoru | #39

dizzi píše: Nevim cos cetl ty, ale treba v sport riding techniques autor narovnavanim silnice timhle zpusobem pohrda.



Taky se k tomu začínám přiklánět. Když do té zatáčky vidím a není tam žádný provoz, proč nevyužit cleou šířku silnice. Na druhou strany díky tomu mohu zkusit to samé i do dalších, méně přehledných, zatáček a tam už může být průser. A autor mi přišel, že radí být raději opatrnější než mrtvý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:39 | Nahoru | #40

Mr.Dreamer píše: No však narovnávání zatáček je také pěkně nebezpečná hovadina, tady se bavíme o najetí do pravých zatáček, abys mohl dříve na plyn a měl plynulejší průjezd. V tom videu to hezky popsali, plus to tam předvádí několikanásobný mistra Francie v supermoto .



Zajimava interpretace, ja v tom videu nevidel ani jednou ze by radil jet do protismeru Ale teda neumim francouzsky no.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:43 | Nahoru | #41

dizzi píše: Zajimava interpretace, ja v tom videu nevidel ani jednou ze by radil jet do protismeru Ale teda neumim francouzsky no.



A možná ani anglicky, protože tam psali, že k videu udělali anglické titulky.
Radil, to v serpentinách, kdy jdeš tvrdě na brzdy, protože dopředu vidíš do protisměru a víš, že tam nikomu nevletíš a dovolí ti to posunout brzdný bod a později to zalomit k apexu, což ti pomůže nevyletět na výjezdu ze svého pruhu, protože z toho jsou drsné smrťáky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:50 | Nahoru | #42

Mr.Dreamer píše: A možná ani anglicky, protože tam psali, že k videu udělali anglické titulky.
Radil, to v serpentinách, kdy jdeš tvrdě na brzdy, protože dopředu vidíš do protisměru a víš, že tam nikomu nevletíš a dovolí ti to posunout brzdný bod a později to zalomit k apexu, což ti pomůže nevyletět na výjezdu ze svého pruhu, protože z toho jsou drsné smrťáky.



Stale je to jen kompenzace neprimerene rychlosti pro danou zatacku.

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 20:54 | Nahoru | #43

dizzi píše: Stale je to jen kompenzace neprimerene rychlosti pro danou zatacku.



ale prdlajs

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:00 | Nahoru | #44

dizzi píše: Stale je to jen kompenzace neprimerene rychlosti pro danou zatacku.



Koukám, že jsi naprosto nepochopil video a moc ani techniku jízdy na motocyklu. Vždyť to tam jasně ukazovali .
Tam jde o to, že hodně zatáček se utahuje, má tendenci vynášet, u takových zatáček chceš motorku zalomit co možná nejpozději, abys měl apex co nejdál a nedostal se do protisměru na výjezdu, jak tam předvedl Lolo.
Tady tím, že vyjedeš do protisměru tam, kde je to bezpečné snížíš riziko, že vyjedeš tam, kde jsou z toho smrťáky .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:02 | Nahoru | #45

Mr.Dreamer píše: Koukám, že jsi naprosto nepochopil video a moc ani techniku jízdy na motocyklu. Vždyť to tam jasně ukazovali .
Tam jde o to, že hodně zatáček se utahuje, má tendenci vynášet, u takových zatáček chceš motorku zalomit co možná nejpozději, abys měl apex co nejdál a nedostal se do protisměru na výjezdu, jak tam předvedl Lolo.
Tady tím, že vyjedeš do protisměru tam, kde je to bezpečné snížíš riziko, že vyjedeš tam, kde jsou z toho smrťáky .



A ja rikam ze tam nikde nejeli do protismeru. Ja chapu princip najeti. Nesouhlasim ale s najizdenim do protismeru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:05 | Nahoru | #46

dizzi píše: A ja rikam ze tam nikde nejeli do protismeru. Ja chapu princip najeti. Nesouhlasim ale s najizdenim do protismeru.



je v principu uplne jedno, jestli pouzijes volny protismer, nebo se drzis jen ve svem pruhu, nic se tim nemeni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:11 | Nahoru | #47

dizzi píše: A ja rikam ze tam nikde nejeli do protismeru. Ja chapu princip najeti. Nesouhlasim ale s najizdenim do protismeru.



Tak to jsi asi slepý, protože ve 2:51 to radí a ve 2:56 to i názorně předvádí .

Veverčák píše: je v principu uplne jedno, jestli pouzijes volny protismer, nebo se drzis jen ve svem pruhu, nic se tim nemeni



Přesně tak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:13 | Nahoru | #48

Veverčák píše: je v principu uplne jedno, jestli pouzijes volny protismer, nebo se drzis jen ve svem pruhu, nic se tim nemeni



No, meni nemeni. Opravdu kdyz to vezmes pres protismer jsou to metry navic a muzes jet rychleji, ale podle me je to prasarna. V lepsim pripade klouznes pri prejezdu plne cary, v horsim pripade se tam opravdu objevi neco co bys prisahal ze se tam objevit nemohlo.

Ja se zacinam taky domnivat ze Dreamer mluvi o vnejsi strane sveho pruhu jako o protismeru, ale jeslti to tak je tak je to nejlepsi dukaz toho ze tvrdit o instruktorech ze radi hovadiny je hrozne jednoduche, protoze se staci vyjadrit nepresne a je to tam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:18 | Nahoru | #49

Mr.Dreamer píše: Přesně tak.



Ach tak, opravdu to spojeni "little bit" v titulcich uz vidim. To tak nejak v tvych vyrocich nevidim... nevadi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:18 | Nahoru | #50

dizzi píše: No, meni nemeni. Opravdu kdyz to vezmes pres protismer jsou to metry navic a muzes jet rychleji, ale podle me je to prasarna. V lepsim pripade klouznes pri prejezdu plne cary, v horsim pripade se tam opravdu objevi neco co bys prisahal ze se tam objevit nemohlo.

Ja se zacinam taky domnivat ze Dreamer mluvi o vnejsi strane sveho pruhu jako o protismeru, ale jeslti to tak je tak je to nejlepsi dukaz toho ze tvrdit o instruktorech ze radi hovadiny je hrozne jednoduche, protoze se staci vyjadrit nepresne a je to tam.



je to jen o uhlu pohledu .. pokud mi to umozni jet rychleji nebo bezpecneji, nevidim na tom nic prasackeho, proste jen prujezd zatackou ohnu tak, ze minimalizuju riziko vyneseni na vyjezdu .. pokud je volno, muzu pridat driv, pokud volno neni, aspon jsem o neco vic predesel vyneseni do protismetu.

Klouznuti pri prejezdu plne :

1. dost precenujes, kolo muze klouznout, ale kdyz si jedes svoje, motorka si s tim poradi. Ja jsem dost starej, takze nez se stihnu leknout, motorka to davno vybere
2. pokud cary evidentne klouzou, tak to vyhodnotim a zustanu na svoji strane ..

a pokud se tam fakt neco v protismeru objevi, tak prave proto je fajn, ze mam do zatacky lepsi uhel a staci mi to priklopit jen trochu a ne jako kdyz jedu po vnitrni strane oblouku

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:23 | Nahoru | #51

Veverčák píše: je to jen o uhlu pohledu .. pokud mi to umozni jet rychleji nebo bezpecneji, nevidim na tom nic prasackeho, proste jen prujezd zatackou ohnu tak, ze minimalizuju riziko vyneseni na vyjezdu .. pokud je volno, muzu pridat driv, pokud volno neni, aspon jsem o neco vic predesel vyneseni do protismetu.

Klouznuti pri prejezdu plne :

1. dost precenujes, kolo muze klouznout, ale kdyz si jedes svoje, motorka si s tim poradi. Ja jsem dost starej, takze nez se stihnu leknout, motorka to davno vybere
2. pokud cary evidentne klouzou, tak to vyhodnotim a zustanu na svoji strane ..

a pokud se tam fakt neco v protismeru objevi, tak prave proto je fajn, ze mam do zatacky lepsi uhel a staci mi to priklopit jen trochu a ne jako kdyz jedu po vnitrni strane oblouku



Jo jo, to je vse ok. Ja najizdeni pred zatackou sam pouzivam (i kdyz jezdim tak pomalu ze je to zbytecne Caru osobne beru jako hranici meho uzemi a kdyz nemusim tak za ni proste nejdu.

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:36 | Nahoru | #52

dizzi píše: Ach tak, opravdu to spojeni "little bit" v titulcich uz vidim. To tak nejak v tvych vyrocich nevidim... nevadi.



Odkazoval jsem na to video, tak jsem neměl tušení, že to pro tebe musím ještě doslova citovat, aby sis to spojil, Veverčákovi to bylo zjevně jasné hned. Musíš tam samozřejmě jet tak, aby ses mohl okamžitě vrátit, pokud by se někdo objevil v protisměru.

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 21:52 | Nahoru | #53

dizzi píše: ...Ja se zacinam taky domnivat ze Dreamer mluvi o vnejsi strane sveho pruhu jako o protismeru, ale jeslti to tak je tak je to nejlepsi dukaz toho ze tvrdit o instruktorech ze radi hovadiny je hrozne jednoduche, protoze se staci vyjadrit nepresne a je to tam.



Ne, u Lisého to bylo prostě regulérní ježdění v protisměru, kdy jsi do zatáčky neviděl, tím, že jsi byl v protisměru jsi si ještě zhoršil výhled (levá zatáčka) a byly to přesně ty momenty, ze kterých jsou hnusné smrťáky.
Po tom, co jsem toto viděl, bych Lisého nikdy nikomu nedoporučil.
Dokonce jsem jedno z těch videí našel, blázni to ani nesmazali.
Tak například 5:07, to mě omývali, super vyhýbací manévr, co třeba místo toho nejezdit jako největší hulvát na silnici! Krom toho má to poleno úplně špatnou pozici těla, rameno má jít dolů a brada se táhnout ven ze zatáčky, a je jedno jestli vysedá nebo ne, proto se tam s tím také tak pere, aby nevyletěl na krajnici a nemůže jít na plyn. Stačí se podívat, jak je ta motorka neklidná, není se čemu divit s tak ztopořeným jezdcem.
0:41 - pevné ruce?! to je vtip? Super na podklouznutí předku, ten člověk snad neseděl na motorce.
4:11 - toto může nazvat správným provedením snad jen slepec.
5:53 - extra nebezpečné, v tu dobu měl teprve zalamovat k apexu, naprosto špatná stopa, auto v protisměru by ho zmrzačilo.
8:23 - už to radši vzdávám, toto je předehra pro smrťák jak vyšitá
Jen jsem to v rychlosti přeskákal, asi tam toho bude více, ale už na to nemám žaludek, ten člověk je nebezpečný svému okolí.

2 reakcí na tento příspěvek motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 22:07 | Nahoru | #54
Krejza - dik, idem prestudovat to SRT ;).

dizzi ->
1. je od teba dost neracionalne neodporucat motoskoly ked si ziadnu neabsolvoval (rovnako robit zavery sam pre seba)

- neviem ako to myslis, ci si z mojho prispevku nadobudol dojem, ze neodporucam motoskoly vseobecne alebo len niektore konkretne. Ak vseobecne, tak je to moja chyba, pisem dlhe litanie a mozu byt neprehladne napisane, takze si si nevsimol ze neodporucam konkretne a u niektorych som si nie isty ci maju zmysel. Ale ked sa hlavny instruktor prejavi na YT a inych portaloch ako zaostalec a odporuca dve nezmyslene az zivotunebezpecne veci tak ho nemozem odporucat. Konkretne Mira Lisy. Mozem sem hodit konkretne dve videa. V jednom odporuca brzdit prednou 70% zadnou 30%. Pritom za sucheho asfaltu ma v pripade krizoveho brzdenia naplno zadna prispevok cca 2%. Takze namiesto toho aby som ubrzdil na 100m, radsej ubrzdim na 120m? Dalsia blbost, odporuca pevnejsie zovriet riaditka pri prejazde cez elektrickove kolaje v meste. To myslim hovori za vsetko. A jeho "uhybny" manever otvorenym dveram na aute sice pomoze, ale ked mu vykukne cely nakladiak bokom, tak tym co predviedol skonci hlavou v nakladiaku este pred kabinou.
-

2. pomalu jazdu ma z ludi co jazdia na moto jednotky rokov zmaknutu malokto. Ked sa hovori o pomalej jazde nehovori sa o 30-40km/h, hovori sa o 0-10km/h. Zastavovanie bez zlozenia nohy, a zas rozjazd, efekt zadnej brzdy, slalom atd.

- asi si necital ani tu pozorne, myslis, ze ako sa da jazdit okolo stojacich aut v kolone. Niekedy sa musim len hrat so spojkou, pretoze aj jednicka je na to prirychla. Zastavovanie bez zlozenia nohy? Myslis noh alebo iba jednej? Ak bez oboch, tak na to fakt nemam, bohuzial. Mozno ked si kupim mp3 tak take nieco zvladnem :). Ale chcel by som vidiet borca co by to zastal s motorkou a nezlozil nohy a nemal sajdku a nesiel k zemi (bez pomoci vedla stojaceho auta alebo stlpu). Ak myslis zastavit a okamzite sa pohnut bez zlozenia noh, tak to je v kolone celkom bezne. Efekt zadnej brzdy? Uz som o tom cital vela povier a ani jedna nie je pravdiva. Cely efekt zadnej brzdy le len o protismernom riadeni. Prestuduj si twist, ale poriadne a potom si vyskusaj prednu a zadnu a zistis o com je efekt zadnej brzdy. Uz som tu v inom vlakne o tom pisal. Slalom? Kto pozna teoriu ten zvladne slalom bez problemov, dokonca aj na stroji na ktorom sedi prvy raz, lepsie ako niekto kto teoriu nepozna a slalomuje na 100kg skutri. A este k tomuto: "z ludi co jazdia na moto jednotky rokov" neviem ci si nemyslel desiatky ale to je fuk. Divil by si sa kolki z tych ludi co jazdia dlhe roky netusia o protismernom riadeni a kolki ked im o nom povies tuto informaciu odmietnu ako somarinu. Vezmu to az ked im to povie niekto koho uznavaju napriklad nejaky instruktor. V tomto samozrejme vidim prinos instruktora ako autority.
-

3. kym som isiel na nejaky kurz precital som tusim minimalne 2 knihy o jazdeni (dokonala jizda na motocyklu a sport riding techniques) ale:
a) ten zaklad ti zopakuju v tej motoskole, moze sa to mierne lisit, ale ty vies prd ako je to naozaj, a vies prd ci ti ludia nehovoria to iste ako v tej knihe, len to znie inak
b) je super ze poznam teorie, lenze prvy problem prisiel ked sme kruzili do kola, a ja som aj tak nepozeral dostatocne daleko do zatacky (este k tomu na peknu instruktorku a navyse som neskoro zacal pridavat plyn. To mozes poznat 500 veci, ale ked nezvladas uz tu prvu, je ti to k hovnu. Ucit sa navyse viac veci naraz nema zmysel.

- dokonala jizda na motocyklu nie je prave kniha ktora pomaha. Pisu kopec zbytocnosti a par hluposti az nebezpecnych (takisto odporucaju zovriet riaditka) a dolezite veci (protismerne riadenie) zanedbavaju. Sport riding techniques idem prestudovat, nevedel som ze je dostupna, dik za upozornenie, ale twist 2 je asi najlepsia kniha pre motocyklistov. Aj pedagogicky aj informacne. A ak si taky dobry ze z pocutia kopy informacii bezhom 3hodin si ich nielen zapamatas ale aj zatriedis v hlave a teda budes vediet preco a kedy pouzit v praxi tak ti zavidim, ja taky dobry nie som. Preto nemam rad rozne kurzy a skolenia ked k tomu nedostanem kvalitne pisomne podklady, ktore si mozem v pokoji idealne vopred a potom aj neskor prestudovat. Pretoze to co mi tam navykladaju ide zvacsa jednym uchom dnu a druhym kusok vedla mna. Aby sa na mna nieco nalepilo to mi musi byt zopakovane viakcrat a najlepsie v kontexte niecoho co uz viem.
-

A na zaver este moj nazor. Cvicit jazdu na cvicisku mozes aj sam. Mozno ti to bude trvat dlhsie kedze nemas niekoho kto by ti povedal co a ako ale ide to. (mozes sa aj natacat) Lenze uprimne povedane, kolko z nas chodi pravidelne na nejaky plac trenovat. (ja som pysny ze som bol 3x prvy rok co som mal moto) Mozno 1 zo 100. Kurz je cesta ako na ten plac prides a stravis tam x hodin. Inymi slovami tych par tisic je poplatok za nasu slabu volu a usetreneho trocha casu.

- S tymi cviciskami je to trochu tazke. Cviciska s volnym alebo aspon rozumnym poplatkom tu nemame, na parkoviskach sa to nepaci majitelom, akekolvek dostatocne velke volne plochy maju bud majitela alebo aspon peticiu so zakazom. A tak cvicim len kazdy den ked sa prebojuvam cez zapchu v spicke. Proti skutrom alebo nahacom samozrejme nemam sancu so svojimi 100cm, ale tych 240kg citim len ked musim zastavit a prejst z medzipruhu do medzipruhu s nohami na zemi, lebo nerad jazdim s riaditkami na doraz, to uz nedava ziadnu moznost korekcie, takze nohy davam na zem len ked sa uz inak neda a bud musim zastat alebo ist s riaditkami nadoraz. Na otazku preco sa tak trapim s 240kg, mozem povedat len ze na trapenie zabudnem hned ako pocitim tah 86kW :). Ale aj 125tky(prip.150) maju svoje caro v umeni stihat prudu a este v uzkej stavbe v kolonach, len sa zatial neviem odhodlat ist do niecoho tak slabeho.
-

- Este poslednu vec. Ked vies teoriu tak sa vies poucit zo svojich aj cudzich chyb, lebo pochopis preco k chybam doslo. Ked nevies teoriu tak mozes dojst k velmi mylnym zaverom. Najcastejsi mylny zaver je o tom ako sa zataca na motocykli. Dokonca aj ked uz ludia poculi o protismernom riadeni, tak stale neveria tomu ze ono to funguje aj pri malych rychlostiach. A ked uz uveria tak stale netusia o tom, ze protismerne riadenie pouzivaju nielen vtedy ked chcu ale aj vtedy ked ho nechcu pouzit a aj vtedy ked o tom vobec netusia ze ho pouzivaju. A nespravne a hlavne nechcene pouzitie protismerneho riadenia je dost casta pricina nehod. Napriklad take "ides tam kam vidis" je cele o podvedomom pouzivani protismerneho riadenia. Takisto efekt zadnej brzdy je o nechcenom podvedomom protismernom riadeni. Bezne: "vynieslo ma", je o nechcenom alebo necielenom pouzivani protismerneho riadenia. Ak vam o tomto v niektorej motoskole povedali tak mi ju sem napiste a ja sklapam zrak a hned sa tam idem prihlasit. Aj o tom je napisane v twiste 2. Len si to treba prestudovat a nielen preletiet pohladom po pismenkach a obrazkoch a mysliet si ze uz to viete. Niektore kapitoly som si musel precitat viackrat a aj tak som niektore veci pochopil az na motorke. Ale bez ich prestudovania v twiste by som neprisiel na to preco je nieco tak ako je. Myslim ze najcastejsia a najhlupejsia a najzbytocnejsia vec co ludia robia je vynachadzanie kolesa. Ja to robim celkom bezne. Ale pri motocykli som si na to netrufol, radsej som si o tom nieco precital. Mimochodom ktori z vas si uvedomili ze protismerne riadenie funguje aj na bicykli? Pretoze aj to je jednostope dvojkolesove vozidlo. A platia u neho uplne tie iste fyzikalne zakony.

Ale asi sa na toto uz vykaslem, tak ako som sa pre rokmi vykaslal na vysetlovanie zakladov elektrotechniky pri poverach o alternatore a akumulatore. Nema to zmysel. Aj ked, obcas ma napadne co ak si toto precita niekto a pomoze mu to. Minimalne siahne po twist 2 v tomto pripade. Pretoze to je to co by som ako instruktor autoskoly nutil zaujemcom o Acko. Aj by som ich z toho potom skusal. Mozno by bolo menej vencekov popri cestach.

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 22:12 | Nahoru | #55
Luc_22> tak na to mám jiný názor..Kdybych si dopředu třeba nenastudoval teorii tak jsem se při vlítnutí do zatáčky ve větší rychlosti než jsem chtěl už pěkně vymázl..Prostě jsem jen vzpoměl že se nemám toli bát,víc naklonit a držet plyn ..Profičel jsem s pruhem na zadku ale bez ujmy na zdraví.Znám nejednoho co to třebas na vypujčeným skutru zaklopil a skončil ve škarpě..Takových situací kdy se ti vybaví reálně co by jsi měl udělat je jistě víc a je na každým jestli si v danou chvíly vzpomene a ustojí co by jinak neustály.
Každopádně nevědět co bych měl udělat by jen znamenalo vlítnout do toho bez možnosti se stoho dostat bez ochutnání kopřiv tak je aspoň nějaká šance..

Naposledy editováno 18.05.2014 22:14:34

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 22:33 | Nahoru | #56
Peter3P> Priliz dlha odpoved... presuniem sa na PM

motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 22:45 | Nahoru | #57
Asi praxí ne? jak jinak ...

Číst si teorii je k hovnu.

1 reakcí na tento příspěvek motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 23:46 | Nahoru | #58
Mr.Dreamer - hmm, ak toto maju byt velmi pokrocili tak je to celkom bieda na nasich cestach. Alebo kruzoch. Ten na bmw bol celkom tragedia, obcas aj ten na crusieri. Lenze podla mna to nie je ich chyba. Alebo nielen ich, podla toho ako sa to vezme. Ocividne baworcan netusil co je to protismerne riadenie. Ako to, ze mu to do pekla instruktori nepovedali. To co je za skola alebo kurz!?

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

19.5.2014 v 00:01 | Nahoru | #59

Peter3P píše: Mr.Dreamer - hmm, ak toto maju byt velmi pokrocili tak je to celkom bieda na nasich cestach. Alebo kruzoch. Ten na bmw bol celkom tragedia, obcas aj ten na crusieri. Lenze podla mna to nie je ich chyba. Alebo nielen ich, podla toho ako sa to vezme. Ocividne baworcan netusil co je to protismerne riadenie. Ako to, ze mu to do pekla instruktori nepovedali. To co je za skola alebo kurz!?



To je právě ten slavný Míra Lisý a jeho BNM (Bezpečně Na Motorce , opravdu trefné jméno ). Citují ho zpravodajci, je všude vidět. Bohužel se najdou lidé, kteří berou jeho rady vážně.

motoškola pro zvládnutí supersportu

19.5.2014 v 08:42 | Nahoru | #60
Já jsem u Lisého byl (tedy na kempu jenom) a musím se ho zastat:)
Ono každá škola je o tom kolik si toho dokáže dotyčný odnést, zpravidla
Vám vysvětlí teorii a pak Vás nechají dělat co umíte,
a pokud děláte chybu tak Vás na ní upozorní.
To je tak maximum co mohou udělat, ale věřte mi že je to k nezaplacení.
Většina z nás dělá spoustu chyb aniž si to uvědomuje.
A jsem si 100% jist že většina z těch motoškol má zkušeností na rozdávání,
ale pokud se chce někdo na motorce zabít
tak mu nepomůže ani svěcená voda:) a na druhou stranu jsou asi i tací kteří jezdí jako bohové a motoškolu fakt nepotřebují každopádně není nic snazšího než se tam dojet podívat a zhodnotit:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist