globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motoškola pro zvládnutí supersportu
 
18.5.2014 v 10:08
Mám dotaz na zkušenější a ty co už nějakou prošly...Jakou že by jste doporučily motoškolu pro lepší zvládnutí supersportu?Samozřejmě nemyslím klasickou školu pro vydání řidičského oprávnění ale nádstavbu pro získání zkušeností pro běžný provoz a případně jízdu na okruhu.Vzhledem k tomu že motoškol nebo rychlo kurzů pro jizdu na moto je už v nabídkách víc,tak je zřejmé ,že se i liší svoji kvalitou a přístupem.Chtěl bych znát vaše typy a doporučení ,případně klady a zápory té či oné školy.

Naposledy editováno 18.05.2014 10:13:28

2 reakcí na tento příspěvek motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 22:07 | Nahoru | #1
Krejza - dik, idem prestudovat to SRT ;).

dizzi ->
1. je od teba dost neracionalne neodporucat motoskoly ked si ziadnu neabsolvoval (rovnako robit zavery sam pre seba)

- neviem ako to myslis, ci si z mojho prispevku nadobudol dojem, ze neodporucam motoskoly vseobecne alebo len niektore konkretne. Ak vseobecne, tak je to moja chyba, pisem dlhe litanie a mozu byt neprehladne napisane, takze si si nevsimol ze neodporucam konkretne a u niektorych som si nie isty ci maju zmysel. Ale ked sa hlavny instruktor prejavi na YT a inych portaloch ako zaostalec a odporuca dve nezmyslene az zivotunebezpecne veci tak ho nemozem odporucat. Konkretne Mira Lisy. Mozem sem hodit konkretne dve videa. V jednom odporuca brzdit prednou 70% zadnou 30%. Pritom za sucheho asfaltu ma v pripade krizoveho brzdenia naplno zadna prispevok cca 2%. Takze namiesto toho aby som ubrzdil na 100m, radsej ubrzdim na 120m? Dalsia blbost, odporuca pevnejsie zovriet riaditka pri prejazde cez elektrickove kolaje v meste. To myslim hovori za vsetko. A jeho "uhybny" manever otvorenym dveram na aute sice pomoze, ale ked mu vykukne cely nakladiak bokom, tak tym co predviedol skonci hlavou v nakladiaku este pred kabinou.
-

2. pomalu jazdu ma z ludi co jazdia na moto jednotky rokov zmaknutu malokto. Ked sa hovori o pomalej jazde nehovori sa o 30-40km/h, hovori sa o 0-10km/h. Zastavovanie bez zlozenia nohy, a zas rozjazd, efekt zadnej brzdy, slalom atd.

- asi si necital ani tu pozorne, myslis, ze ako sa da jazdit okolo stojacich aut v kolone. Niekedy sa musim len hrat so spojkou, pretoze aj jednicka je na to prirychla. Zastavovanie bez zlozenia nohy? Myslis noh alebo iba jednej? Ak bez oboch, tak na to fakt nemam, bohuzial. Mozno ked si kupim mp3 tak take nieco zvladnem :). Ale chcel by som vidiet borca co by to zastal s motorkou a nezlozil nohy a nemal sajdku a nesiel k zemi (bez pomoci vedla stojaceho auta alebo stlpu). Ak myslis zastavit a okamzite sa pohnut bez zlozenia noh, tak to je v kolone celkom bezne. Efekt zadnej brzdy? Uz som o tom cital vela povier a ani jedna nie je pravdiva. Cely efekt zadnej brzdy le len o protismernom riadeni. Prestuduj si twist, ale poriadne a potom si vyskusaj prednu a zadnu a zistis o com je efekt zadnej brzdy. Uz som tu v inom vlakne o tom pisal. Slalom? Kto pozna teoriu ten zvladne slalom bez problemov, dokonca aj na stroji na ktorom sedi prvy raz, lepsie ako niekto kto teoriu nepozna a slalomuje na 100kg skutri. A este k tomuto: "z ludi co jazdia na moto jednotky rokov" neviem ci si nemyslel desiatky ale to je fuk. Divil by si sa kolki z tych ludi co jazdia dlhe roky netusia o protismernom riadeni a kolki ked im o nom povies tuto informaciu odmietnu ako somarinu. Vezmu to az ked im to povie niekto koho uznavaju napriklad nejaky instruktor. V tomto samozrejme vidim prinos instruktora ako autority.
-

3. kym som isiel na nejaky kurz precital som tusim minimalne 2 knihy o jazdeni (dokonala jizda na motocyklu a sport riding techniques) ale:
a) ten zaklad ti zopakuju v tej motoskole, moze sa to mierne lisit, ale ty vies prd ako je to naozaj, a vies prd ci ti ludia nehovoria to iste ako v tej knihe, len to znie inak
b) je super ze poznam teorie, lenze prvy problem prisiel ked sme kruzili do kola, a ja som aj tak nepozeral dostatocne daleko do zatacky (este k tomu na peknu instruktorku a navyse som neskoro zacal pridavat plyn. To mozes poznat 500 veci, ale ked nezvladas uz tu prvu, je ti to k hovnu. Ucit sa navyse viac veci naraz nema zmysel.

- dokonala jizda na motocyklu nie je prave kniha ktora pomaha. Pisu kopec zbytocnosti a par hluposti az nebezpecnych (takisto odporucaju zovriet riaditka) a dolezite veci (protismerne riadenie) zanedbavaju. Sport riding techniques idem prestudovat, nevedel som ze je dostupna, dik za upozornenie, ale twist 2 je asi najlepsia kniha pre motocyklistov. Aj pedagogicky aj informacne. A ak si taky dobry ze z pocutia kopy informacii bezhom 3hodin si ich nielen zapamatas ale aj zatriedis v hlave a teda budes vediet preco a kedy pouzit v praxi tak ti zavidim, ja taky dobry nie som. Preto nemam rad rozne kurzy a skolenia ked k tomu nedostanem kvalitne pisomne podklady, ktore si mozem v pokoji idealne vopred a potom aj neskor prestudovat. Pretoze to co mi tam navykladaju ide zvacsa jednym uchom dnu a druhym kusok vedla mna. Aby sa na mna nieco nalepilo to mi musi byt zopakovane viakcrat a najlepsie v kontexte niecoho co uz viem.
-

A na zaver este moj nazor. Cvicit jazdu na cvicisku mozes aj sam. Mozno ti to bude trvat dlhsie kedze nemas niekoho kto by ti povedal co a ako ale ide to. (mozes sa aj natacat) Lenze uprimne povedane, kolko z nas chodi pravidelne na nejaky plac trenovat. (ja som pysny ze som bol 3x prvy rok co som mal moto) Mozno 1 zo 100. Kurz je cesta ako na ten plac prides a stravis tam x hodin. Inymi slovami tych par tisic je poplatok za nasu slabu volu a usetreneho trocha casu.

- S tymi cviciskami je to trochu tazke. Cviciska s volnym alebo aspon rozumnym poplatkom tu nemame, na parkoviskach sa to nepaci majitelom, akekolvek dostatocne velke volne plochy maju bud majitela alebo aspon peticiu so zakazom. A tak cvicim len kazdy den ked sa prebojuvam cez zapchu v spicke. Proti skutrom alebo nahacom samozrejme nemam sancu so svojimi 100cm, ale tych 240kg citim len ked musim zastavit a prejst z medzipruhu do medzipruhu s nohami na zemi, lebo nerad jazdim s riaditkami na doraz, to uz nedava ziadnu moznost korekcie, takze nohy davam na zem len ked sa uz inak neda a bud musim zastat alebo ist s riaditkami nadoraz. Na otazku preco sa tak trapim s 240kg, mozem povedat len ze na trapenie zabudnem hned ako pocitim tah 86kW :). Ale aj 125tky(prip.150) maju svoje caro v umeni stihat prudu a este v uzkej stavbe v kolonach, len sa zatial neviem odhodlat ist do niecoho tak slabeho.
-

- Este poslednu vec. Ked vies teoriu tak sa vies poucit zo svojich aj cudzich chyb, lebo pochopis preco k chybam doslo. Ked nevies teoriu tak mozes dojst k velmi mylnym zaverom. Najcastejsi mylny zaver je o tom ako sa zataca na motocykli. Dokonca aj ked uz ludia poculi o protismernom riadeni, tak stale neveria tomu ze ono to funguje aj pri malych rychlostiach. A ked uz uveria tak stale netusia o tom, ze protismerne riadenie pouzivaju nielen vtedy ked chcu ale aj vtedy ked ho nechcu pouzit a aj vtedy ked o tom vobec netusia ze ho pouzivaju. A nespravne a hlavne nechcene pouzitie protismerneho riadenia je dost casta pricina nehod. Napriklad take "ides tam kam vidis" je cele o podvedomom pouzivani protismerneho riadenia. Takisto efekt zadnej brzdy je o nechcenom podvedomom protismernom riadeni. Bezne: "vynieslo ma", je o nechcenom alebo necielenom pouzivani protismerneho riadenia. Ak vam o tomto v niektorej motoskole povedali tak mi ju sem napiste a ja sklapam zrak a hned sa tam idem prihlasit. Aj o tom je napisane v twiste 2. Len si to treba prestudovat a nielen preletiet pohladom po pismenkach a obrazkoch a mysliet si ze uz to viete. Niektore kapitoly som si musel precitat viackrat a aj tak som niektore veci pochopil az na motorke. Ale bez ich prestudovania v twiste by som neprisiel na to preco je nieco tak ako je. Myslim ze najcastejsia a najhlupejsia a najzbytocnejsia vec co ludia robia je vynachadzanie kolesa. Ja to robim celkom bezne. Ale pri motocykli som si na to netrufol, radsej som si o tom nieco precital. Mimochodom ktori z vas si uvedomili ze protismerne riadenie funguje aj na bicykli? Pretoze aj to je jednostope dvojkolesove vozidlo. A platia u neho uplne tie iste fyzikalne zakony.

Ale asi sa na toto uz vykaslem, tak ako som sa pre rokmi vykaslal na vysetlovanie zakladov elektrotechniky pri poverach o alternatore a akumulatore. Nema to zmysel. Aj ked, obcas ma napadne co ak si toto precita niekto a pomoze mu to. Minimalne siahne po twist 2 v tomto pripade. Pretoze to je to co by som ako instruktor autoskoly nutil zaujemcom o Acko. Aj by som ich z toho potom skusal. Mozno by bolo menej vencekov popri cestach.

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

18.5.2014 v 22:33 | Nahoru | #2
Peter3P> Priliz dlha odpoved... presuniem sa na PM

(reakce na) motoškola pro zvládnutí supersportu

19.5.2014 v 14:14 | Nahoru | #3
Peter3P>
Mám takový pocit, že hodnotíš motoškoly a autoškoly jen tak. Princip přehozeného smyslu řízení vysvětlujeme žákům již v autoškole a rovněž tak chování motocyklu při brzdění v zatáčce, tzv. narovnávací moment.
29.5. zahajuje naše autoškola i nástavbu tzv. motoškolu a v teoretické části tyto pojmy vysvětlujeme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist