globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
15.5.2014 v 13:35
Zdravím
Zvažujem kúpu BMW F 800 GS, rok 2008. Zvyknem zísť z cesy na necesty. Zaujímalo by ma, ako je na tom táto motorka s pomalou jazdou. Trebárs, aká je rýchlosť na jednotke pri 2000ot/min. Poprípade iné hodnoty: rýchlosť motorky - otáčky - prevodový stupeň. Už by som si to potom prepočítal... Vie niekto poradiť?

Vďaka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 12:50 | Nahoru | #31
jaro27> Pokud se ti jedná o pohodlné turistické enduro tak asi neni lepší v této kategorii. jezdím 800 GS pátým rokem, pravda je že na jedničku to v terénu není ideální, je ostrá a ucukaná, když vjedeš do jámy tak ti to může ustřelit, ale dvojka zvládá hodně a taky to bude o zkušenostech a citu. Před touto moto jsem měl F 650 GS Dakar, hodnej jednobuch, tato je oprotitomu "zlá",
ale jde o to jak dalece plánuješ jezdit mimo silnici.

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 12:57 | Nahoru | #32

pb píše: jaro27> Pokud se ti jedná o pohodlné turistické enduro tak asi neni lepší v této kategorii. jezdím 800 GS pátým rokem, pravda je že na jedničku to v terénu není ideální, je ostrá a ucukaná, když vjedeš do jámy tak ti to může ustřelit, ale dvojka zvládá hodně a taky to bude o zkušenostech a citu. Před touto moto jsem měl F 650 GS Dakar, hodnej jednobuch, tato je oprotitomu "zlá",
ale jde o to jak dalece plánuješ jezdit mimo silnici.



jo jinak spotřeba dlouhodobě 4,6 a to za to celkem tahám.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 15:01 | Nahoru | #33
včera v 1 v noc jsem prijel z albanie a nevim teda o tom ze by mi to s GS800 nekde v terenu cukalo - trosku si lidi stezovali u prvních rocniku kde je "usporna" palivova mapa co zavira při zavrenym plynu uplne benzin ale to jd snadno prehrat a ta nova při zavrenym plnyu porad dava malinko benzinu a to cukani dokazte z 80% eliminovat - vymenou za o cca 0,2l vyssi průměrnou spotřebu

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 16:21 | Nahoru | #34
Minule som sa bol povozit a z celej trasy som bol v terene cca 0,4% trasy. Z toho vyplyva, ze som asfaltovy jazdec a mal by som mat cestne pneu. No ale tych 0,4% bol tazsi stupak a cast cesty v lese bola mokra - blato. Caa 30 metrov. Ak by som mal povodne BW501/502 tak koncim a neviem ako cuvam. Preto mam obute enduro plaste, aby sa mi toto nestalo. Ak by som to siel na dvojke (co je zhruba ekvivalent jednotke na GS800) tak by som uz asi hrabal. A to uz som blizko k strate kontroly nad moto.
Toto je zhruba vysvetlenie, preco ma ta jednotka tak zaujima. Nepochybujem, ze ludia, ktory maju teren trochu viac odjazdeny by to, pred cim si davam ja bacha, zvladli aj s pivom v ruke. Jazdim sam a nerad by som skoncil pod motorkou mimo "civilizaciu". Radsej chcem istotu, ze motorka je na to vhodna, ako sa pysit tym, ze mam BMW. Nic v zlom BMW-ckari, to len pred chvilou som stretol chlapika, ktory si kupil novu GS, nejaku tu najvacsiu, a "stazoval" sa, ze vyuziva tak max.30% toho, co motorka ponuka (vselijake mozne nastavenia) a ma strach ist na enduroskolu, lebo co ked ju polozi do piesku.
Bol som pozriet jednu Tenere, celkom sa mi pozdava. Verim, ze ta GS800 by bola dobra volba, ale este asi pockam.

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 16:29 | Nahoru | #35
Jednobuch je dobrá volba. Já se vracím k jednoválci z podobných důvodů.Ta lehkost,manévrovanost a průběh mi ideálně vyhovuje.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 17:43 | Nahoru | #36
Tož ta Ténéré:na 1 volnoběh vyjedeš cokoliv,sune se tempem chromého slimáka Na plyn reaguje velice čitelně a přesně,žádné cukání,škubání a jiné zbrklosti se nekonají,takže nemusíš mít obavu z nějakého psího kusu,kdy to nejméně čekáš-stříkačka je naladěna skvělě.Na asfaltu dle mně dlouhodobě nad 120 km/hod trápení motoru,na to ta motorka stejně není,patří na okresky a šotolinu,dálnice a trhání rychlostních rekordů blbost.
Pokud pojedeš terén a chceš mít větší jistotu,jezdíváme na třetinu až polovinu benzínu v nádrži,plná je 23 litrů a je to hodně znát.
Akorát si ji naživo pořádně zkus,má relativně široké sedlo a přitom je hodně vysoká,takže malé nožičky=velký problém v terénu

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 19:34 | Nahoru | #37
potvzuji, chtěl jsem tenérku a odradilo mě vysoké sedlo.

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 23:35 | Nahoru | #38
No jednu Tenere som dnes skusal. Posed mi je OK. Akurat mala nejake ladene vyfuky a riadne strielala. To mi teda vadilo. Ale ze sa tam daju strcit nejake vlozky, do dier, a mala by stichnut. Momentalne som rozhodnuty pre Tenere, nesurim to. Ak nejaka ku mne "pride" tak ju kupim. Ak nie, zostanem este pri KLE, ta je uplne v pohode.

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 04:52 | Nahoru | #39
Ja mam F800ST z jednakym motorem jak ma F800GS ale remeňovym prevodem.A mozem povedat ze 1 aj 2 kvalt plynule taha od volnobehu.Ba sem skusal jet trojku na volnobeh a bez problemu.Vubec bych sa nebal dlhsyho prevodu lebo vysokozdvyhovy motor F800 taha fakt krasne od volnobehu.Tož muj nazor.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 05:05 | Nahoru | #40
Este pre zauimavost.Po meste jezdim 4kvalt to je 2200 ot a nekedy aj 5kvalt to je 2000 ot a uplne v pohode motor taha.V terene si myslim že od volnobehu to je nejakych 1200-1300 otacek by nemal byt problem jezdit.A keby nejaky velky kopec da sa aj vyspojkovat.

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 09:33 | Nahoru | #41
BorisVTR> Jenže terén se chová krapet jinak než silnice.V terénu máš jiný režim jízdy a jinou zátěž.Ale to je jedno,zakladatel vlákna už se rozhodl...

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 09:55 | Nahoru | #42
rozhodl se pro novou? Poslední tenérku?

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 10:50 | Nahoru | #43
jaro27, tvůj postřeh je správný. Většina motorek prostě nemá jedničku primárně určenou na popojíždění v terénu rychlostí chůze. Výrobce raději jedničku spočítá na pohodový rozjezd z křižovatky, protože to je pro 99% majitelů lepší řešení. No a my dva asi patříme do toho 1 % :(

Tohle je bohužel pro mě osobě obrovská piha na kráse u BMW GS, kde jak velký boxer, tak i malý jednobuch mají první kvalty dlouhé jak týden před výplatou :( I ta jejich příplatková "krátká" jednička je na můj vus moc dlouhá a utavit u GS spojku není vůbec problém...

Naposledy editováno 17.05.2014 10:52:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 11:35 | Nahoru | #44
 

ready1200 píše: Tož ta Ténéré:na 1 volnoběh vyjedeš cokoliv,sune se tempem chromého slimáka Na plyn reaguje velice čitelně a přesně, žádné cukání, škubání a jiné zbrklosti se nekonají, takže nemusíš mít obavu z nějakého psího kusu, kdy to nejméně čekáš-stříkačka je naladěna skvělě. Na asfaltu dle mně dlouhodobě nad 120 km/hod trápení motoru, na to ta motorka stejně není, patří na okresky a šotolinu, dálnice a trhání rychlostních rekordů blbost.


Prosím Tě, jenom se chci ujistit - mluvíš o (současné) XT 660Z Tenere?

 

Pro jistotu:

Tvůj názor nezpochybňuju, ale naopak - jako "nízkootáčkáře" mě zaujala ta popisovaná charakteristika motoru a zařadil bych proto ten stroj do svého užšího výběru...

Díky za případné potvrzení a další info.
 

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 13:50 | Nahoru | #45
Dovi> mám 2012-ku
Motor je velice čitelný,na plyn plynulé reakce,žádná ucukanost(mám vše origo,žádné laďáky,úpravy,benzín 100 oktan).Když porovnám průběh třebas s XT 660,MT-03(obojí jsem pro porovnání zkusil),Ténéré má jednoznačně nejlépe naladěný spodek,třebas MT-03 při pojíždění v režimu zavřít plyn/maličko otevřít nicnic a pak škubanec-docela nepříjemné,nutno spojčit-potvrzeno mechanikem v autorizáku,že jsou jiné mapy.
Pravda je,že při ubrání si občas střelí do koncovek,ale zkoumali jsme to a ačkoli se to jezdci zdá jako velká šupa,soused stojící na chodníku to hodnotil jako mírné plesknutí,koncovka to tlumí skvěle.Prý pomáhá úprava palivové mapy,nevím,neřeším to.
Na kochačky a poklidné cestování je to ideál motorčička,není sice kdovíjak rychlá(což je ovšem relativní,na polňačkách je i 80 dost fofr ),ale zase to vynahrazuje ergonimií,700 km za den není žádný problém.

3 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 13:57 | Nahoru | #46
tady videjko,kde jí teda dost dává,ale zase je vidět,co snese podvozek a gumy
akorát teda couravá 1 tam není,no,nemůžem chtít všechno

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 16:30 | Nahoru | #47
Důvodem této těžší 1ky je zřejmě, aby to jezdci v žádném případě neuteklo pod zadkem. Když jedu sám a dám plný plyn na 1ku, tak se jen trochu nadlehčí přední kolo. S plně naloženými kufry se přední kolo už zvedá víc - to samé dělá R1200GSA (my2006). Za sebe musím říct, že jsem zatím nikdy neměl pocit, že bych potřeboval kratší 1ku. V terénu se mi to zdá také ok - motor je dost pružný z volnoběžných otáček

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 16:30 | Nahoru | #48
 
ready1200>

Díky moc!

A jestli ještě můžu pár dotazů...

Díval jsem se teď na informace o Tenerce a mj. taky redakční test Yamaha XT660Z Tenere publikovaný v listopadu 2008, kde na druhé straně
http://www.motorkari...-13064.html?kid=9483
autor Michal Moucha píše:

"... a také díky pružnému motoru. Tedy pružnému od nějakých 3 tisíc otáček nahoru, pod touto hranicí se motocykl sice je schopen pohybovat, ale snahám o akceleraci se motor brání klepáním a je lépe odřadit."
 
Tvoje zkušenosti se ale zdají být naštěstí trochu odlišné.
Mohlo by to být tím, že máš ročník 2012 - o pár let novější, než byla ta mašina v testu?

Nedošlo třeba u této Tenerky (XT660Z) k nějakému vylepšení v tomto smyslu?
A pokud ano, nevíš náhodou, kterým ročníkům je lépe se při pořízení stroje z druhé ruky vyhnout a naopak které r.v. preferovat?

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 16:34 | Nahoru | #49
milanek81> Vítej zpátky Jen upřesním k té mapě - moje (my2011) přívod benzínu při úplně zavřeným plynu úplně zavírá asi až od 5t RPM, při nižších otáčkách je to přesně jak říkáš, že to tam pořád trochu benzínu cpe

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 19:10 | Nahoru | #50
mám ten holčičí model , ale musím napsat, že ten rychlostní stupeň číslo jedna, opravdu na nějaké ploužení není, ale mě to neva, já lítám mezigalaktické cesty, tam mi to nevadí

ale pokud jsi hustokrutej krosař, tak v terénu se jezdí stejnak plnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 20:57 | Nahoru | #51
Dovi> klepání a cukání pod 3000 ot/min vysledovat lze,ale aspoň u mně pouze na 5 a velké přidání plynu,pokud přidávám lehce,rozmotá ze 2000 ot/min i tu 5.Na 1,2 se nic takového nekoná,tam rozdýchá jakékoliv přidání plynu již od volnoběhu a zátah je plynulý,ještě i 3 roztahuju běžně od 1500 a motor nijak neprotestuje.
Co se týče ročníku,těžko radit.První ročníky měly problém s konektorem dobíjení,často se uvádí malá životnost ložisek v nábojích kol a v přepáčku,těžko soudit,nakolik je to kvalitou ložisek a nakolik majitelem,který tam napere wapkou vodu.Spíš zhodnotit celkový stav,motor je nezmar.

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 21:09 | Nahoru | #52
nene, keci, jdi do všecho plnej kotel , mám radši prázdný silnice

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 21:21 | Nahoru | #53

ready1200 píše: tady videjko,kde jí teda dost dává,ale zase je vidět,co snese podvozek a gumy
akorát teda couravá 1 tam není,no,nemůžem chtít všechno


prd jí dává, tohle se lítá na šestku

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 22:48 | Nahoru | #54
ready1200> Jestli tohle je dost jí dává tak nevím,vždyt tohle je kochačka po lese :)ale motka to je pěkná o tom žádná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 23:01 | Nahoru | #55
Ako som spominal, jednu Tenerku som uz obzeral. Rocnik 2008. Chlapik, co mi ju predvadzal nebol majitel, ale mechanik (+predajca...). Vraj na tom odchadzaju (neviem ako sa to spravne vola) vodiace silonove kolieska retaze (umiestnene zhruba pri vstupe retaze do bloku, 2kusy), jedno vraj stoji 10€ a pochopil som, ze teraz to komusi menil po 30000km. Detto s pruznou spojkou v zadnom kolese (prevod rozeta - koleso). Cena trocha viac, ale nic zavratne.
Ale mam vo vyhlade rocnik 2011, 7500km. Buduci piatok, alebo sobotu ju mozno pozriem. Taha ma to k Tenere a "ready1200" to len zaklincoval (zahřebikoval )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 23:18 | Nahoru | #56
jaro27> Toho se nemusíš bát to odchází na 90% endur a znám dost lidí který ho tam ani nemaj.Každopádně asi nebude problém si udělat náhradu,mě to vyšlo na 1.pivo v hospodě za silon a pul hodky prace.ale jestli by tě to stálo 20 eček na 30000 tak bych to ani neřešil.

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

17.5.2014 v 23:22 | Nahoru | #57

alf.pipa píše: jaro27> Toho se nemusíš bát to odchází na 90% endur a znám dost lidí který ho tam ani nemaj.Každopádně asi nebude problém si udělat náhradu,mě to vyšlo na 1.pivo v hospodě za silon a pul hodky prace.ale jestli by tě to stálo 20 eček na 30000 tak bych to ani neřešil.



Prave to som tym chcel povedat, ze to ani nestoji za zmienku, no ale zmienil som sa o tom, nech je info kompletne. (alebo tak nejako)

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 08:27 | Nahoru | #58

ready1200 píše: klepání a cukání pod 3000 ot/min vysledovat lze,ale aspoň u mně pouze na 5 a velké přidání plynu,pokud přidávám lehce,rozmotá ze 2000 ot/min i tu 5.Na 1,2 se nic takového nekoná,tam rozdýchá jakékoliv přidání plynu již od volnoběhu a zátah je plynulý,ještě i 3 roztahuju běžně od 1500 a motor nijak neprotestuje.


OK, rozumím.

.

ready1200 píše: Co se týče ročníku,těžko radit.První ročníky měly problém s konektorem dobíjení,často se uvádí malá životnost ložisek v nábojích kol a v přepáčku,těžko soudit,nakolik je to kvalitou ložisek a nakolik majitelem,který tam napere wapkou vodu.Spíš zhodnotit celkový stav,motor je nezmar.


jaro27 píše: Vraj na tom odchadzaju (neviem ako sa to spravne vola) vodiace silonove kolieska retaze (umiestnene zhruba pri vstupe retaze do bloku, 2kusy), jedno vraj stoji 10€ a pochopil som, ze teraz to komusi menil po 30000km. Detto s pruznou spojkou v zadnom kolese (prevod rozeta - koleso). Cena trocha viac, ale nic zavratne.


Díky vám oběma.

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 18:28 | Nahoru | #59
hlavně ten baworskej sranec do terénu nepatří

Naposledy editováno 18.05.2014 18:41:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 Dnes v 11:25 Tomassino
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS


TOPlist