globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
15.5.2014 v 13:35
Zdravím
Zvažujem kúpu BMW F 800 GS, rok 2008. Zvyknem zísť z cesy na necesty. Zaujímalo by ma, ako je na tom táto motorka s pomalou jazdou. Trebárs, aká je rýchlosť na jednotke pri 2000ot/min. Poprípade iné hodnoty: rýchlosť motorky - otáčky - prevodový stupeň. Už by som si to potom prepočítal... Vie niekto poradiť?

Vďaka
Předchozí
1 2 3 4
Následující

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 13:37 | Nahoru | #1
tady bys mohl najít odpovědi na svoje otázky

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 13:44 | Nahoru | #2
... tá stránka je nejaká čistá. Môžeš prosím skontrolovať, či je u teba funkčná?

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 13:46 | Nahoru | #3
jaro27> ten odkaz mi funguje - jde o stránku http://www.gearingcommander.com/ zadáš typ motorky a vyběhnou ti převodové poměry a rychlosti na jednotlivý kvalty + otáčky

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 13:48 | Nahoru | #4
Pokud bys spis jezdil v terenu (tak krome vhodnejsiho typu motorky) jde upravit i prevodovy pomer prednim retezovym koleckem nebo rozetou

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 13:52 | Nahoru | #5
OK, vďaka, funguje to. Chce to cookies a to ja mám primárne vypnuté.

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:04 | Nahoru | #6
Pri 2000 ot. to vychádza na 19,3 km/h a to sa mi zdá veľa. Jazdím teraz KLE500 a takúto rýchlosť mám na dvojke. Nechcel by som to riešiť výmenou predného záberového kolieska, či rozety. Predsa len presuny medzi necestami by som radšej absolvoval na nižších otáčkach a pri nižšej spotrebe. Vyhovovala by mi pomalá jednotka. KLE500 mi vyhovuje, len som chcel niečo novšie a možno trochu viac krútiaceho momentu.

Vie niekto poradiť motorku?

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:12 | Nahoru | #7
Vlastne sa mi jedná o pohodlné turistické "enduro" na dlhšie trasy, no a keď zíjdem z cesty tak nech sa viem pomaly / krokom presunúť, či už po šotoline v stúpaní ...

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:26 | Nahoru | #8
cestou/necestou...musíš si vybrat.
u lc8 většina lidí jezdících trochu terén dala převod o 5-10% do pomala - na silnici do 150 km/h relativně v pohodě a v terénu výrazně lepší

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:30 | Nahoru | #9
jenze on resi spotrebu, tady s LC8 asi narazi

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:43 | Nahoru | #10
Spotreba zas nie je až tak smerodajná. Lenže, ak na to GS800 dám predné záberové menšie (resp. rozetu väčšiu), aby som mal cca 13km/h pri 2000ot. (ľahký terén, čo teraz bežne takto jazdím), tak po diaľnici sa budem presúvať maximálne 130-tkou. Podobne je na tom aj Tiger XC 800. To som teda trocha (dosť) sklamaný.

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:44 | Nahoru | #11

jaro27 píše: Pri 2000 ot. to vychádza na 19,3 km/h a to sa mi zdá veľa. Jazdím teraz KLE500 a takúto rýchlosť mám na dvojke. Nechcel by som to riešiť výmenou predného záberového kolieska, či rozety. Predsa len presuny medzi necestami by som radšej absolvoval na nižších otáčkach a pri nižšej spotrebe. Vyhovovala by mi pomalá jednotka. KLE500 mi vyhovuje, len som chcel niečo novšie a možno trochu viac krútiaceho momentu.

Vie niekto poradiť motorku?



Tak pokud honíš spotřebu, budeš muset ty přesuny jezdit pomalejc. Já myslim, že KLE (díky tomu, že to je 500ccm) bude mít prostě kratší jedničku než všechny cendura +-800.
U tý GS 800 (podle gearingcommanderu) točíš při 130 km/h na šestku 5250 otáček. To se ti zdá moc?? (to KLE točí asi o 1000 ot. víc!!!)

E: jo a není ti trochu divný, že chceš něco, co nikdo nevyrábí?? :)

Naposledy editováno 15.05.2014 14:47:40

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:46 | Nahoru | #12
KubaLC8> když jsem zkoušel 800gs, dostával jsem motor na limity (jeden z důvodů, proč jsem koupil lc8) a spotřeba necelých 5.
věřím, že při normální jízdě - na dálnici do 150 a svižně na okreskách - se dostane ke 4. jestli mu to se změnou poměru bude brát o 3 deci víc...

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 14:52 | Nahoru | #13

jaro27 píše: Spotreba zas nie je až tak smerodajná. Lenže, ak na to GS800 dám predné záberové menšie (resp. rozetu väčšiu), aby som mal cca 13km/h pri 2000ot. (ľahký terén, čo teraz bežne takto jazdím), tak po diaľnici sa budem presúvať maximálne 130-tkou. Podobne je na tom aj Tiger XC 800. To som teda trocha (dosť) sklamaný.



takhle pomalu v terénu (cca 20 km/h) jsem jezdil na h9...když jsem jel ke kamarádovi na hájenku poslední kilometr lesní cestou.
800 gs sice není vyloženě terénní, ale oproti kle500 je podvozek o krok dál. myslím, že polní/lesní cesty (s výjimkou nějakých rozbahněnek a slalomu mezi stromy) lze bez ohrožení ráfků jezdit o kvalt rychleji než na kle

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 15:14 | Nahoru | #14
GS800 pri 130 / 6-tka / 5250ot, to hej, ale pri štandardnom prevode. A ten je pre mna v teréne rýchly (aspoň si tak myslím). Samozrejme, poľné cesty bežne jazdím na 2-ke 3-ke, ale rôzne stúpania na 1-tke. A to je väčšinou šotolina alebo mokro. V teréne nejazdím na čas, ale dávam dole prilbu, dám si len okuliare a "orgazmujem". A ešte som motorku zo zeme nedvíhal, ale to bude aj zásluhou tej pomalej jednotky. Preto asi hľadám to, čo nikto nevyrába. Budem nad tou GS-ou tuho rozmýšľať, zatiaľ zostanem pri istote (KLE). Inak, vyzerá to, že malý V-strom je celkom pomalý...
Ďakujem za rady a príspevky, chlapci.
jaro

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 15:15 | Nahoru | #15
V-strom ale neni enduro, ale cestak. jednou jedinkrat jsem mel tu cest se s tim vydar mimo zpevnenou silnici a fakt nic moc.

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 15:39 | Nahoru | #16

jaro27 píše: Budem nad tou GS-ou tuho rozmýšľať, zatiaľ zostanem pri istote (KLE). Inak, vyzerá to, že malý V-strom je celkom pomalý...
Ďakujem za rady a príspevky, chlapci.
jaro



uffff...tak jsem myslel, že jezdíš terén, proto potřebuješ kratší jedničku.
to, co projede v-strom - se vší úctou k té motorce - bych se nebál jet na 800gs bez redukce zpřevodování

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 16:10 | Nahoru | #17

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 17:42 | Nahoru | #18
jaro27> Proč se tak motáš kolem převodovýho poměru bez ohledu na chování motoru? Třeba moje guzzina (sice to není enduro ale to je teď celkem jedno) jede na nižší kvalty bez cukání nebo jiných nepříjemných vlastností od volnoběhu - dá se rozjet a pomalu jet bez pravé ruky na řidítku. Naopak monster byl v malých otáčkách ucukanej takže i s podobně zpřevodovanou jedničkou se s ním tak pomalu jet nedalo.

Naposledy editováno 15.05.2014 17:43:16

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 18:57 | Nahoru | #19
2000 ot. som bral ako take minimum pre pomalu jazdu, ale je mi jasne, ze vdaka lepsiemu momentu GS800 moze ist s otackami este trocha dole (si myslim) a ak potrebujem ist 15 km/h (aj do kopca) tak to v pohode zvladne aj GS. Ale nejazdil som na nej a preto sa pytam na nazory a skusenosti tych, co mi k tomu vedia nieco povedat. Nejde mi o dramaticky vyssi vykon ci premakanejsi podvozok, len technicky novsiu motorku (hlavne motoricky) + trebars taku "vymozenost" ako je palivomer (a podobne drobnostky). Urcite s GS budem dalej uvazovat. A je mi jasne, ze sa robia tak ako sa robia a moje "obavy" su asi zbytocne. Kazdopadne motorku nepotrebujem surne menit a ak tak spravim, tak si nechcem pohorsit. Pohorsit v zmysle, ze radsej bez palivomera ako hrabat tam, kde dnes v pohode idem.

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 19:23 | Nahoru | #20
Este upresnim. Jak som patral po tychto informaciach, narazil som na jedno forum kde sa chlapik presne na to stazoval, ze na motorke (GS800) nevie ist pomaly a furt musi pracovat so spojkou. A tomu sa chcem ja vyhnut.
Ocenil by som nazory praktickych skusenosti vlastnikov GS800.
...

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 19:39 | Nahoru | #21
já mám gs 650 a řeknu, že na kochačku v terénu to není a to je proti gs 800 snížený výkon, ale zase je strašně pohodlná na šotolině a polnačkách a vyjedeš na cestu a tych 160 tam máš hned a jezdíš za 3,5L/100km. Řeknu to tak, bez plynu to brzdí a s plynem to jede, nic mezi tím není. Mně dělá problém udržet v obci rychlost na 3, musím jezdit na 2, možná to budu řešit menším kolečkem,ale nevím, jestli to někdo zkoušel. Ctělo by to omezovač rychlosti, jak to mají auta.Na 800 máš lepší přední vidlici a dá se stím jet už hard. ale kdo jezdí hard, tak nejede 20cítkou.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 19:43 | Nahoru | #22
Ale zase ten dvouválec si nechá líbit i podtáčení a necuká to řetězem a když k tomu připočteš nízkou hmotnost, malou spotřebu, dobrý krouták, tak ti vyjde motorkářský sen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 20:48 | Nahoru | #23
petrumr> Jak pro koho...

jaro27:S delším převodem musíš u dvouválu prostě počítat.Vyřeší to jen zmiňovaná výměna převodu nebo menší objem ideálně v jednom válci...

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

15.5.2014 v 21:42 | Nahoru | #24
Jak tak porovnavam parametre a prevody, celkom sa mi pozdava 650 Tenere, roky 09-11. Ten vykon cca 34kW mi staci (to mam teraz aj na KLE) no a kutak ma trocha vyssi a pri nizsich otackach. A "minimalna" rychlost dost podobna s KLE. No a vstrekovanie, palivomer :) , a hlavne 22 l nadrz. Momentalne favorit c.1. Akurat ze jednobuch (KLE dvojbuch). Skusim sa este pohrabat, jak ten jednobuch jazdi.

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 08:53 | Nahoru | #25
jinak vše najdeš na www.bmwgs.cz

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 09:50 | Nahoru | #26
Anti> o f800gs každý píše, že má příliš silnou jedničku. Takže to vypadá, že při pomalé jízdě se spojkuje ne kvůli nepravidelnosti chodu (jako maj jednobuchy, véčka a přesazené řaďáky), ale kvůli příliš velkému krouťáku a prudké odezvě vstřikování. Nejel jsem.

jaro27> jednobuch a ještě pětikvalt tě na silnici po Ř2 zklame, záleží kde víc jezdíš

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 10:17 | Nahoru | #27
Možná tu motorku udělali dobře,jenom netušili,že i když jí daj i nějaký terénní vlohy,tak na tom v tom terénu budou chtít jezdit lidi stejně radši pomalu

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 10:29 | Nahoru | #28
jednička by do terénu asi mohla být trochu víc do pomala, ale jinak...

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 10:36 | Nahoru | #29

jaro27 píše: Jak tak porovnavam parametre a prevody, celkom sa mi pozdava 650 Tenere, roky 09-11. Ten vykon cca 34kW mi staci (to mam teraz aj na KLE) no a kutak ma trocha vyssi a pri nizsich otackach. A "minimalna" rychlost dost podobna s KLE. No a vstrekovanie, palivomer :) , a hlavne 22 l nadrz. Momentalne favorit c.1. Akurat ze jednobuch (KLE dvojbuch). Skusim sa este pohrabat, jak ten jednobuch jazdi.


Vyzkoušej Transalpa, na tom se dá v terénu jet v klidu a pomalu a je schopnej se pozbírat z nízkejch otáček. Mám to vyzkoušený na TA600, předpokládám že 650 bude podobnej.
Nezkoumal jsem ale parametry na papíře, jen jsem na tom cosi v terénu pojezdil a to i v skoro trialovejch pasážích.
Čau, Tom

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

16.5.2014 v 11:17 | Nahoru | #30
Jo, ten Transalp by mohla byt dobra volba, no aj tak mi to vychadza na Tenere. Dialnica je pre mna nutne zlo a viac ako 130 aj tak nejazdim (vseobecne). Okrajove cesty, vidiecke "diery" , polne cesty a lesne prechody su mi srdcu blizke. Bezna rychlost 70-90, vynimkou su nutne presuny. A hlavne jedna vec, ktora ma u 15 litrovej nadrze stve, a to ze po cca 200km uz treba rozmyslat, ze bude treba niekde aj tankovat (aj ked mam dojazd 300-320 km). No a Tenere s 22 litrovou nadrzou... Verim, ze by som bol s GS800 spokojny, ale skusim nejaku Tenere.
Dakujem za prispevky.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 92 15.5.2024 v 11:25 TomasNBK
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS


TOPlist