globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo
moto SV650S 12/2004
Zdravím zkušené motorkáře a obracím se na ně pro radu.
Udělal jsem si zhruba 130km výlet za kamarádem, kde jsme vyměnili u mého SVčka olej a na cestě zpět, po pauzičce u benzínky nechtěla Suzuki naskočit, po otočení klíčkem na ON se klasicky rozsvítily kontrolky a zabzučely vstřiky, ale starterem jen tak šklubla, na podruhe už se rozblikala kontrolka neutrálu a bylo slyšet cvakání pod sedlem. Jak mi bylo řečeno, klasicky vytlučená baterie. Ovšem po cca 40km předcházející jizdy by se měla určitě alespon na jedno nastartování nabít. Motorku jsem tedy rozlačil na 2, chytla okamžitě po puštění spojky a dojel jsem dalšich cca 40km, po kterých přestala dávat jiskru, práskla si do výfuku a já skončil u krajnice. Nakonec jsem dopadl tak, že jsem nechal baterku odpočinout asi 2 hodiny, znova roztlačil a dojel domů.

Prosím proto o radu, kde by mohl být zádrhel?
Vadný alternátor - nenabíjí baterii? pozn. může se jen tak z ničeho nic pokazit?
Vadný regulátor?
Vadná baterie-nenabíjí se? nepředpokládám, loni byla měněná

Diky moc :)

PS: děkuji dobrodinci co mi zastavil, poradil, psychicky podpořil a asi hodinu a pul se mi věnoval a vozil po městě a sháněl nářadí a kabely :) takoví borci člověku zlepší náladu minimálně na týden

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2014 v 16:55 | Nahoru | #1
dj_hroch> Ano, altec je de facto stejný, jako v autě, akorát kotva má "čelní" kroužky a diody nejsou součástí altecu. Klidně může být regler odpálený tak, že z něj jde trvale do kotvy jen "část" napětí a pak se to může takto chovat.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2014 v 18:46 | Nahoru | #2
dj_hroch> Přesně tak, všechno je to zvlášť. Ten usměrňovač je venku ani ne tak z rozměrových důvodů, jako spíš proto, že uvnitř motoru je dost hic a to by pro diody nebylo zrovna košer. Měření není těžké - stator je prostě třífázový, takže měření odporů je stejné, jako u magneta, na zkoušku napětí a proudové symetrie se prostě kotva připojí na tvrdo na 12V, buď přímo, nebo přes žárovku. Altec se pak chová jako magneto. A regler se jednoduše připojí na dílenský zdroj a zkouší se, při jakém napětí vypne budicí výstup. Některé mašiny, třeba ZXR750, nebo některé verze Daytony, ale mají altec "alles in einem", prakticky stejný, jako v autě. Ten je ale na motoru "zvenku", obvykle nad převodovkou.

1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2014 v 19:50 | Nahoru | #3
Gastronome: na podzim jsem řešil podobný problém zde
u mě to nakonec byl špatný regulátor, naštěstí v rámci svolávací akce jsem ho neplatil...
chování moto, jako u tebe...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist