globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo
moto SV650S 12/2004
Zdravím zkušené motorkáře a obracím se na ně pro radu.
Udělal jsem si zhruba 130km výlet za kamarádem, kde jsme vyměnili u mého SVčka olej a na cestě zpět, po pauzičce u benzínky nechtěla Suzuki naskočit, po otočení klíčkem na ON se klasicky rozsvítily kontrolky a zabzučely vstřiky, ale starterem jen tak šklubla, na podruhe už se rozblikala kontrolka neutrálu a bylo slyšet cvakání pod sedlem. Jak mi bylo řečeno, klasicky vytlučená baterie. Ovšem po cca 40km předcházející jizdy by se měla určitě alespon na jedno nastartování nabít. Motorku jsem tedy rozlačil na 2, chytla okamžitě po puštění spojky a dojel jsem dalšich cca 40km, po kterých přestala dávat jiskru, práskla si do výfuku a já skončil u krajnice. Nakonec jsem dopadl tak, že jsem nechal baterku odpočinout asi 2 hodiny, znova roztlačil a dojel domů.

Prosím proto o radu, kde by mohl být zádrhel?
Vadný alternátor - nenabíjí baterii? pozn. může se jen tak z ničeho nic pokazit?
Vadný regulátor?
Vadná baterie-nenabíjí se? nepředpokládám, loni byla měněná

Diky moc :)

PS: děkuji dobrodinci co mi zastavil, poradil, psychicky podpořil a asi hodinu a pul se mi věnoval a vozil po městě a sháněl nářadí a kabely :) takoví borci člověku zlepší náladu minimálně na týden

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

8.5.2014 v 11:30 | Nahoru | #31
to Gastronome: 9,5 V po zapnutí je dost málo (já mám na gsr600 po zapnutí cca 12,1 V). Na tvém místě bych nejprve zkusil baterii. Nechat jí proměřit třeba v aku servisu, v jaké je vůbec kondici. Jak je vůbec stará?? Popřípadě jestli máš možnost si půjčit od někoho dobrou baterii a vyzkoušet jí v tvé motorce.

o svolávací akci jsem nic netušil. Poradili mi kluci tady z fora (banda 1250 a motoblazen), za což jim děkuju. Bohužel myslím, že tvá tam spadat nebudeviz.
Akce se týkala novějších ročníků.
Třeba to vůbec nebudeš muset řešit, zjistíš, že je špatná baterka, vyměníš a jezdíš...

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

8.5.2014 v 15:22 | Nahoru | #32
Baterka ma rok, nabijel jsem ji 0.8A, coz je jeste o polovinu min nez pisou na te baterii a v navodu asi po pul hodine uz nabijecka nechtela dal nabijet, ze ma baterka uz moc velke napeti.Ze je tak mekka, nevypada pro ni moc dobre, ale nemam lepsi nabijecku abych ji ozivoval. Proste koupim novou a kdyz tu starou nejak ozivim, treba se bude jeste casem hodit

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

8.5.2014 v 16:21 | Nahoru | #33
Tak ony ty "inteligentní" nabíječky jsou někdy tak chytré, až jsou blbé jako župkovo vůl... vadnou, nebo silně vybitou baterku nedokáží někdy dobře identifikovat a pak ukazují nesmysly a někdy tak baterku pořádně nenabijí. Nejlepší je pak vzít klasickou nabíječku (jen trafo a usměrňovač), proud omezit vhodně volenou žárovkou a sledovat napětí. Když nebude baterka schopná dosáhnout alespoň 15V a kor když začne "vařit" ještě před dosažením 14.4V, tak je vadná. A když při větším zatížení, třeba zapnutí všech světel, nota bene starteru, začne některý z článků okamžitě silně plynovat, tak má zvýšený vnitřní odpor a baterka je na vyhození.

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

8.5.2014 v 20:49 | Nahoru | #34
To ja bohuzel uz stejne nepoznam, ted ta motorka trci 70km ode me, u kamose v garazi, tak proste koupim novou, vyjde me to podobne jako kdybych lital MHD furt sem a tam a kdyz tu starou nekdo jinej dokaze nabit, budu mit holt 2 :D

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

8.5.2014 v 23:24 | Nahoru | #35
Pokud to jde nějak nastartovat, tak první změř dobíjecí napětí. Mělo by to u SV dávat cca 14,4V,což je správná hodnota, ale já jsem na 13,6 dojel domů 2000km a dál bez problému jezdím. SV jsou poruchovými regly vyhlášené. Druhá varianta by byla, že dává moc a tím zničil baterii. To se stalo mě. Dával 18V a poté co odpravil baterii, která to dorovnávala, vzalo to do nebe i CDI 2000km od domova. Nevím, kde je regl u novějších ročníků, ale u mého staršího SV je regl v podsedlovce na boku kam neproudí vzduch a přehřívá se. Doporučuji změnit umístění někam ven. Poslední varianta je, že odešel nějaký článek v baterii, což se u gelovky stává a to naráz. Baterie se pak neloučí nějakou dobu, ale naráz nehne startérem. Hlavně se to stává na jaře, pokud stála přes zimu. Ukazuje sice cca 13V, ale když ji zatížíš sotva rozsvítí kontrolky.Než koupíš novou, skoč si někam ať ti to hodí na zátěžák. Měla by ho mít každá rozumná prodejna baterií, nebo servis.

1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

9.5.2014 v 19:53 | Nahoru | #36
Zrovna minulý týden asi stejná závada.Dojel jsem na místo ,pokecal cca30min. a ,a nejedu .Prostě to ani neotočilo.Vrazil jsem tam baterku z jiný motorky a už zas jela.Dnes jsem koupil novou dolil a zítra ven.Uvidím jestli odešla nebo to má ještě jinej zádrhel.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

9.5.2014 v 21:31 | Nahoru | #37
kopyr> jediny zadrhel je vadny regulator proste ti ju nedobijalo a svetla + zapalovanie ju vybrali do mrtva

2 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

9.5.2014 v 23:37 | Nahoru | #38
Zdar chlapi zeptám se jakou by mnělo mít dobíjecí napětí hodnotu aby bylo ještě pořád dobrý nejnižší a nejvyšší??Na Kawě mi to standardně ukazuje,ale nikdy sem tomu nevěnoval pozornost dík

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

10.5.2014 v 12:27 | Nahoru | #39
PokyXX> Přípustný rozsah je tak 13.2 - 14.2V. Pod 13V už by se baterka pořádně nedobíjela a nad 14,4V už začíná plynovat ("vařit") a tím ubývá hladina v článcích a musel bys kontrolovat a dolévat destilkou. Utěsněné (AGM) baterky, natož skutečné "gelovky" se proto nesmějí nabíjet přes 14V, vývin plynu na deskách by je nevratně poškodil. Drží-li se napětí za provozu mezi 13.5 - 14V, je to v normě.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

10.5.2014 v 13:07 | Nahoru | #40
J.M.K.> Díky

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

10.5.2014 v 17:13 | Nahoru | #41
inak na zmeranie ci dobija alebo nie netreba ani voltmeter staci postavit proti stene a zapnut dialkove ak pri pridani plynu svetlo stahuje je vadny regulator - nedobija ,ak sa silnejsie rozsvecuje je vadny regulator - prebija

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

10.5.2014 v 17:49 | Nahoru | #42

J.M.K. píše: PokyXX> Přípustný rozsah je tak 13.2 - 14.2V. Pod 13V už by se baterka pořádně nedobíjela a nad 14,4V už začíná plynovat ("vařit") a tím ubývá hladina v článcích a musel bys kontrolovat a dolévat destilkou. Utěsněné (AGM) baterky, natož skutečné "gelovky" se proto nesmějí nabíjet přes 14V, vývin plynu na deskách by je nevratně poškodil. Drží-li se napětí za provozu mezi 13.5 - 14V, je to v normě.



To nebude až taková pravda. Moje moto má předepsanou hodnotu 14,4V a všechny regulátory VAPE mají regulované napětí 14,5V.

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

11.5.2014 v 13:29 | Nahoru | #43
a nad 14,4V už začíná plynovat ("vařit") a tím ubývá hladina v článcích taka bateria ale patri do auta ktore sa nenaklana inak sa elektorlyt vylieva cez prepadovu trubicku v AGM bateriach je kyselina nasiaknuta do runa preto sa nevari ani neubuda a musi sa nabijat pulznou nabijackou aj skratovy regulator pulzuje ak nepulzuje ale vari baterku neskratuje prud do kostry tak ho treba vymenit je vadny

1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

11.5.2014 v 13:57 | Nahoru | #44
Tak stara baterka byla spatna, uplne meka, koupil jsem novou, dobiji se a beha to, jenze mam strach aby mi ji neodrovnal regulator, meril jsem ji po cca 40km jizde a davala 16V naprazdno -> prebita? Mam pro jistotu ten regulator kupovat, nebo to davat do servisu, at se tam na to podivaj? Diky za radu

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

11.5.2014 v 14:30 | Nahoru | #45
motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html
Tady je odkaz na testovací diagram dobíjení,mě pomohl.Jnak regler by měl dávat max 14, 5V

Naposledy editováno 11.05.2014 14:35:51

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

11.5.2014 v 14:36 | Nahoru | #46
Poradi mi nekdo, jakej regulator koupit? Vim ze se to tu resilo, ale poradne to nikdo nedoresil: muzu koupi neoriginal? Igintech, Vape? Jsou to regulatory do 350W, neupecu je s alternatorem na SV? dik moc

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

11.5.2014 v 14:48 | Nahoru | #47
Já ho bral na ignitechu , doporučil mi je servisák co tu dělá moto.Domluv si s nima technický parametry a oni ti ho udělaj. Já tam kupoval jeden ze standardních a stál 2500Kč .

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

11.5.2014 v 14:48 | Nahoru | #48
Gastronome> 16V na baterce po zhasnutí motoru je sakra moc, to tam za provozu muselo být i víc a baterku bys za chvíli vyvařil a zmařil. Udělej, nebo nech někde udělat měření dle odkazů v příspěvku č.15. A ohledně regleru se taktéž budu opakovat - osvědčenou klasikou je R90, když nebude někde "zakopaný", že by se nemohl pořádně uchladit, tak na SV650 v pohodě vydrží. A kdybys chtěl sichr - větší rezervu, tak kup a namontuj R106. Hlavně do té doby nejezdi, nebo tu novou baterku také zmaříš, v horším případě by Ti mohla jebnúť pod prdelem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

11.5.2014 v 19:33 | Nahoru | #49

PokyXX píše: Zdar chlapi zeptám se jakou by mnělo mít dobíjecí napětí hodnotu aby bylo ještě pořád dobrý nejnižší a nejvyšší??Na Kawě mi to standardně ukazuje,ale nikdy sem tomu nevěnoval pozornost dík



Ale jeste si vem multimetr a hmer napeti na baterce a porovnej s napetim na pristrojovce. Nekdy to hodne keca

2 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 01:21 | Nahoru | #50
To je mi jasny ze sedim na dynamitu, kdybych tam mel obycejnou baterku, tak se jenom vyvari voda, ale takhle...:D dik moc, regulator tam pude novej a vidim to na R106, summer is comming. Prvni motorka a hned takova svizel...no holt na novou nejsou prachy

Naposledy editováno 12.05.2014 01:25:30

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 02:55 | Nahoru | #51

dakarista píše: Ale jeste si vem multimetr a hmer napeti na baterce a porovnej s napetim na pristrojovce. Nekdy to hodne keca

Tak zatím žádný problém není důvod něco měřit a myslím si že baterku mam v dobrý kondicí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 12:47 | Nahoru | #52
Gastronome> Tady by sis novou motorkou moc nepomohl, komu je shůry souzeno, toto to potká tak, jako tak. Je to holt o "štěstí" na nepovedený kus a asi víš, že majitelé Hond by mohli vyprávět (tamto není náhoda, ale vlastnost - podceněná konstrukce regleru). A bouchnout by Ti mohla i klasická kyselinová baterka, kdyby se při silném plynování nestačila odvětrávat, nebo by v ní došlo i k výboji. Jako svišť jsem byl (naštěstí z bezpečné dálky) svědkem exploze baterky z ještěrky - blízko stojícího maníka zachránil prac. plášť... pocákaný kyselinou se následně za pár dnů rozpadl na cáry.

PokyXX píše: Tak zatím žádný problém není důvod něco měřit a myslím si že baterku mam v dobrý kondicí



Bez urážky, ale jeden si myslel, že je hovno autobus a sedl si do něj a druhý si myslel, že je hovno sůl a dal si jej do polívky. Dakarista má pravdu - ty digivoltmetry v přístrojovkách kolikrát kecají jako baron prášil. Neukazují napětí přímo na baterce, ale v místě, odkud je přístrojovka napájena a tam je na cestě od baterky dost míst a spojů, kde se mohou udělat přechoďáky a pak to dokáže žvanit někdy i o volt a to už je dost. Pak pojedeš s pocitem, jak Ti to přesně reguluje, jak má a přitom budeš přebíjet.
Navíc ZZR1400 má jistě buzený altec a třeba u GSX1100 je regler řešený tak, že referenční napětí si bere od spínačky a pak snadno dojde k průseru, jelikož když dejme tomu regler drží 14V, tak dojde-li na cestě od baterky ke spínačce ke "ztrátě" (úbytek napětí na vedení) 2V, tak regler se to snaží dorovnat a tím pádem na baterce pak bude 16V a to už je pro ní smrt! Dá se to pak řešit tak, že drát, z kterého si regler bere referenci a buzení, se odpojí od spínačky a napojí se přímo na baterku, ale před kontakty pomocného relátka, spínaného od spínačky (jinak by byl regler trvale pod napětím a stále by budil kotvu altecu, vybíjel by tak baterku a kotva by mohla shořet).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 15:19 | Nahoru | #53
J.M.K.> Teďka sem venku na mašině tak sem na to koukal a po otočením klíčkem 12,3 po nastartování 13,6 a pocas jízdy 14-14,1 o baterce si to myslím proto že jak celu zimu stala (5mesicu) venku z mašiny nebyla vůbec na nabíječke dal sem ji do mašiny točila 5-8 sekund a žádný náznak nejakej únavy tak mne to jako amatéra milo překvapilo myslel sem ze bude nutna nabíječka a když se tu už bavíme o hovnech nač se v něčem hrabat pokial to nesmrdí,taky si třeba nedávám měřit tlaky ve válcích pokial nebudu mít nějaký důvod k tomu takhle by sem pořád něco řešil než jezdil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 19:51 | Nahoru | #54
PokyXX> Jenže to mícháš jablka a hrušky. Změřit napětí na baterce za chodu motoru je otázkou pár vteřin a skoro nic nemusíš rozebírat. Měřit tlaky preventivně je blbost, dokud se něco neprojeví, ale sem tam změřit baterku není od věci a nedá se to brát jako "rejpání do starého hovna"... bo v případě baterky, "když se to projeví", tak v případě přebíjení už je (pro baterku) zpravidla pozdě. Očividně Ti to nabijí dobře a baterka je v dobrém stavu, tak jen sem tam mrknout na napětí, častokrát to odhalí blížící se průser. A baterka klidně může vydržet celou zimu bez dobíjení, já mám ve veteránu baterku přes 10 let starou, vyjíždím jen několikrát během léta a jinak celou dobu baterka nabíječku nevidí a na jaře točí jako zběsilá.

E: Ale myšlenkou předchozího příspěvku bylo hlavně vysvětlení principu, jak může voltmetr na přístrojovce "kecat" a jakou katastrofu to může způsobit, pokud ze stejného místa se bere i referenční napětí pro regler.

Naposledy editováno 12.05.2014 19:53:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 20:03 | Nahoru | #55

PokyXX píše: J.M.K.> Teďka sem venku na mašině tak sem na to koukal a po otočením klíčkem 12,3 po nastartování 13,6 a pocas jízdy 14-14,1 o baterce si to myslím proto že jak celu zimu stala (5mesicu) venku z mašiny nebyla vůbec na nabíječke dal sem ji do mašiny točila 5-8 sekund a žádný náznak nejakej únavy tak mne to jako amatéra milo překvapilo



Ta je v klidu, neřešit, jezdit Dokud nestartuješ jak já že se přijde k mašině a ono to udělá jen kuc, kuc, kuc a slyšitelně umírá, tak se tím nemá cenu zabývat. A když už to udělá, tak trojku, pustit dole kopcem a jede se dál.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 20:39 | Nahoru | #56
J.M.K.> Ale jako jo mas pravdu zabere to pár minut a možná kdyby sem jezdil Hondu tak aspoň při výměně oleje bych to možná změřil (určitě bych to nezměřil ) ale prostě jezdím Kawu
Napsal si mi nějaký čísla,který mi seděli věřím tomu tak nemám co řešit a zase se nato dlouho koukat nebudu

Tak ať vám to dobíjí tak jak má čau,čau

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 20:50 | Nahoru | #57

dj_hroch píše: Ta je v klidu, neřešit, jezdit Dokud nestartuješ jak já že se přijde k mašině a ono to udělá jen kuc, kuc, kuc a slyšitelně umírá, tak se tím nemá cenu zabývat. A když už to udělá, tak trojku, pustit dole kopcem a jede se dál.

tak pokým ti to na tu trojku chytá a baví tě to proč ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 20:57 | Nahoru | #58
PokyXX> Spíše jebu na to měnit baterku v půlce sezony, když to zlobí jen za chladna a když už je trochu vymlácená, po městě to do zimy už doskáče a na jaře pude rovnou nová

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 21:08 | Nahoru | #59
dj_hroch> Sezóna ještě pořádně nezačala a ty už seš v půlce jo tak ať ti to do tý zimy doskáče (ach jo )

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

12.5.2014 v 23:16 | Nahoru | #60
Gastronome> Dal bych regulátor M-REG2B od Elesys, maj jej v motokšeftu v Brně a hned vedle je servis, kde ti ho borec namontuje a proměří. A máš po starosti. A je dimenzovanej dostatečně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist