globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo
moto SV650S 12/2004
Zdravím zkušené motorkáře a obracím se na ně pro radu.
Udělal jsem si zhruba 130km výlet za kamarádem, kde jsme vyměnili u mého SVčka olej a na cestě zpět, po pauzičce u benzínky nechtěla Suzuki naskočit, po otočení klíčkem na ON se klasicky rozsvítily kontrolky a zabzučely vstřiky, ale starterem jen tak šklubla, na podruhe už se rozblikala kontrolka neutrálu a bylo slyšet cvakání pod sedlem. Jak mi bylo řečeno, klasicky vytlučená baterie. Ovšem po cca 40km předcházející jizdy by se měla určitě alespon na jedno nastartování nabít. Motorku jsem tedy rozlačil na 2, chytla okamžitě po puštění spojky a dojel jsem dalšich cca 40km, po kterých přestala dávat jiskru, práskla si do výfuku a já skončil u krajnice. Nakonec jsem dopadl tak, že jsem nechal baterku odpočinout asi 2 hodiny, znova roztlačil a dojel domů.

Prosím proto o radu, kde by mohl být zádrhel?
Vadný alternátor - nenabíjí baterii? pozn. může se jen tak z ničeho nic pokazit?
Vadný regulátor?
Vadná baterie-nenabíjí se? nepředpokládám, loni byla měněná

Diky moc :)

PS: děkuji dobrodinci co mi zastavil, poradil, psychicky podpořil a asi hodinu a pul se mi věnoval a vozil po městě a sháněl nářadí a kabely :) takoví borci člověku zlepší náladu minimálně na týden

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

10.5.2014 v 12:27 | Nahoru | #1
PokyXX> Přípustný rozsah je tak 13.2 - 14.2V. Pod 13V už by se baterka pořádně nedobíjela a nad 14,4V už začíná plynovat ("vařit") a tím ubývá hladina v článcích a musel bys kontrolovat a dolévat destilkou. Utěsněné (AGM) baterky, natož skutečné "gelovky" se proto nesmějí nabíjet přes 14V, vývin plynu na deskách by je nevratně poškodil. Drží-li se napětí za provozu mezi 13.5 - 14V, je to v normě.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

10.5.2014 v 13:07 | Nahoru | #2
J.M.K.> Díky

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

10.5.2014 v 17:49 | Nahoru | #3

J.M.K. píše: PokyXX> Přípustný rozsah je tak 13.2 - 14.2V. Pod 13V už by se baterka pořádně nedobíjela a nad 14,4V už začíná plynovat ("vařit") a tím ubývá hladina v článcích a musel bys kontrolovat a dolévat destilkou. Utěsněné (AGM) baterky, natož skutečné "gelovky" se proto nesmějí nabíjet přes 14V, vývin plynu na deskách by je nevratně poškodil. Drží-li se napětí za provozu mezi 13.5 - 14V, je to v normě.



To nebude až taková pravda. Moje moto má předepsanou hodnotu 14,4V a všechny regulátory VAPE mají regulované napětí 14,5V.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist