Zdravím zkušené motorkáře a obracím se na ně pro radu.
Udělal jsem si zhruba 130km výlet za kamarádem, kde jsme vyměnili u mého SVčka olej a na cestě zpět, po pauzičce u benzínky nechtěla Suzuki naskočit, po otočení klíčkem na ON se klasicky rozsvítily kontrolky a zabzučely vstřiky, ale starterem jen tak šklubla, na podruhe už se rozblikala kontrolka neutrálu a bylo slyšet cvakání pod sedlem. Jak mi bylo řečeno, klasicky vytlučená baterie. Ovšem po cca 40km předcházející jizdy by se měla určitě alespon na jedno nastartování nabít. Motorku jsem tedy rozlačil na 2, chytla okamžitě po puštění spojky a dojel jsem dalšich cca 40km, po kterých přestala dávat jiskru, práskla si do výfuku a já skončil u krajnice. Nakonec jsem dopadl tak, že jsem nechal baterku odpočinout asi 2 hodiny, znova roztlačil a dojel domů.
Prosím proto o radu, kde by mohl být zádrhel?
Vadný alternátor - nenabíjí baterii? pozn. může se jen tak z ničeho nic pokazit?
Vadný regulátor?
Vadná baterie-nenabíjí se? nepředpokládám, loni byla měněná
Diky moc :)
PS: děkuji dobrodinci co mi zastavil, poradil, psychicky podpořil a asi hodinu a pul se mi věnoval a vozil po městě a sháněl nářadí a kabely :) takoví borci člověku zlepší náladu minimálně na týden
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo
PokyXX píše: Tak zatím žádný problém není důvod něco měřit a myslím si že baterku mam v dobrý kondicí
Bez urážky, ale jeden si myslel, že je hovno autobus a sedl si do něj a druhý si myslel, že je hovno sůl a dal si jej do polívky. Dakarista má pravdu - ty digivoltmetry v přístrojovkách kolikrát kecají jako baron prášil. Neukazují napětí přímo na baterce, ale v místě, odkud je přístrojovka napájena a tam je na cestě od baterky dost míst a spojů, kde se mohou udělat přechoďáky a pak to dokáže žvanit někdy i o volt a to už je dost. Pak pojedeš s pocitem, jak Ti to přesně reguluje, jak má a přitom budeš přebíjet.
Navíc ZZR1400 má jistě buzený altec a třeba u GSX1100 je regler řešený tak, že referenční napětí si bere od spínačky a pak snadno dojde k průseru, jelikož když dejme tomu regler drží 14V, tak dojde-li na cestě od baterky ke spínačce ke "ztrátě" (úbytek napětí na vedení) 2V, tak regler se to snaží dorovnat a tím pádem na baterce pak bude 16V a to už je pro ní smrt! Dá se to pak řešit tak, že drát, z kterého si regler bere referenci a buzení, se odpojí od spínačky a napojí se přímo na baterku, ale před kontakty pomocného relátka, spínaného od spínačky (jinak by byl regler trvale pod napětím a stále by budil kotvu altecu, vybíjel by tak baterku a kotva by mohla shořet).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |